Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geografické dovednosti žáků základních škol a studentů gymnázií
Holeček, František ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Cílem této práce je dílčí analýza části výsledků dotazníkového šetření, které předcházelo zpracování této práce a bylo připraveno širším autorským kolektivem. Žákům 9. tříd ZŠ, kvart, kvint, sext a septim (popřípadě odpovídajících ročníků šestiletých nebo čtyřletých gymnázií a středních škol) byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi a řešením problémů v geografii. Konkrétně vyhledávání dat v tabulce, srovnávání tabulek a grafů, práce s mapou (vyhledávání dat, srovnávání), kladení otázek (hledání příčin současného stavu některých jevů), analýza dat z více typů záznamů (tabulka, text, mapa), záznam údajů z tabulky do grafu a samostatné přemýšlení na základě daných informací. K testu byl přiložen dotazník zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování zkoumaných dovedností ve výuce. Jejich učitelé dostali k vyplnění obdobný dotazník. Tato práce zpracovává část výsledků daného šetření, zejména vztah pohledu žáků a učitelů na výsledky testu a na samotné testované dovednosti.
Geografické dovednosti žáků základních škol a studentů gymnázií
Holeček, František ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Cílem této práce je dílčí analýza části výsledků dotazníkového šetření, které předcházelo zpracování této práce a bylo připraveno širším autorským kolektivem. Žákům 9. tříd ZŠ, kvart, kvint, sext a septim (popřípadě odpovídajících ročníků šestiletých nebo čtyřletých gymnázií a středních škol) byl předložen test zkoumající jejich dovednosti potřebné pro práci s informacemi a řešením problémů v geografii. Konkrétně vyhledávání dat v tabulce, srovnávání tabulek a grafů, práce s mapou (vyhledávání dat, srovnávání), kladení otázek (hledání příčin současného stavu některých jevů), analýza dat z více typů záznamů (tabulka, text, mapa), záznam údajů z tabulky do grafu a samostatné přemýšlení na základě daných informací. K testu byl přiložen dotazník zkoumající kromě jiného názory žáků na testové úlohy a četnost procvičování zkoumaných dovedností ve výuce. Jejich učitelé dostali k vyplnění obdobný dotazník. Tato práce zpracovává část výsledků daného šetření, zejména vztah pohledu žáků a učitelů na výsledky testu a na samotné testované dovednosti.
Možnosti integrovaného pojetí výuky geografie a hudební výchovy
Holeček, František ; Ceeová, Zuzana (oponent) ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce)
Práce otevírá zatím neřešené téma možností integrované výuky zeměpisu a hudební výchovy. Problematikou se zabývá ve dvou částech. První je rešerše dostupné literatury a zdrojů a shrnuje teoretické předpoklady pro tuto výuku a zatím proběhlé zkušenosti. Konkrétně se tato část zabývá integrovanou výukou obecně, integrovanou výukou v České republice v oblasti přírodních věd a estetických. Dále zpracovává výukové metody vhodné pro integrovanou výuku hudební výchovy a zeměpisu. Druhá část je konkrétním hledáním a navrhováním možností výuky. Z pohledu organizace výuky je členěna na tři části: integrace hudební výchovy do hodin zeměpisu, integrace zeměpisu do hodin hudební výchovy a samostatná integrovaná výuka zeměpisu a hudební výchovy. Pro ilustraci tato část obsahuje konkrétní výukové aktivity. Klíčová slova: integrace, integrovaná výuka, geografie, hudební výchova, projektová výuka

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.