Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Brnění brouka
Polášková, Lucie ; Ryška, Pavel (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou autorského leporela, přičemž zkoumá vztah textového a obrazového předávání informací. Narativ je tematicky zasazen do stylizované říše hmyzu, kde pracuje s metaforou vnější kostry brouka jako s přenositelným brněním, architekturou či obrysem. Fiktivní příběh zpracovává životní cyklus brouka. Klade si otázku, jak se brouci rodí a jakým způsobem odchází ze světa? Cílem mé bakalářské práce je realizace atypického prototypu leporela, které se nachází na pomezí stavebnice, hračky a knihy. Realizace prototypu využije tradiční techniky, včetně digitalizace a obrazové postprodukce.
Dětství a hračky ve starém Egyptě
Wollnerová, Dorotea ; Krejčí, Jaromír (vedoucí práce) ; Bareš, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá evidencí a vyhodnocením archeologických, písemných a ikonografických pramenů, které lze využít pro studium hraček ve starém Egyptě. Chronologicky je práce vymezena rozmezím od Archaického až do Římského období. Na základě pramenů se autorka pokouší o reinterpretaci nálezů v egyptologické literatuře tradičně spojovaných s hrou - hračkami a také o bližší poznání kontextu her a vztahu dětí k nim. Součástí práce je i obecné zhodnocení problematiky dochování a rozpoznávání tohoto druhu předmětů v archeologickém materiálu.
Vývoj hry u 2-4letých dětí v mateřské škole
Masnerová, Lucie ; Hejlová, Helena (oponent) ; Opravilová, Eva (oponent)
Rigorózní práce se v teoretické i praktické části věnuje především tématu volné hry v mateřské škole a jejímu vývoji ve skupině 2,5-4letých dětí. Teoretická část pomáhá k hlubšímu porozumění vývoje dítěte a jeho hry mezi druhým a čtvrtým rokem a pokládá základy pro vlastní výzkum. Praktická část, na základě ročního a půlročního pozorování volné hry dvou homogenních skupin dětí, monitoruje vývoj hry a zjišťuje, jak se proměňuje její kvalita u jednotlivců i skupiny. Sleduje proces začleňování dítěte do herní skupiny, vliv pohlaví dítěte na výběr hračky. Dále zkoumá průběh napodobivých a námětových her 2,5-4letých dětí. Mapuje vybíraná témata her a rolí a aktivitu dítěte při hře s vrstevníky. Hlavní metodou výzkumu je pozorování. Závěr poukazuje, na základě výsledků výzkumného šetření, na důležitost volné hry pro předškolní dítě a na její proměny, potvrzuje její vliv v procesu rané sekundární socializace. Věnuje se možnému praktickému využití poznatků pro další práci učitelky mateřské školy. Klíčová slova: hračka, starší batole, mladší předškolní věk, potřeba hrového partnera, volná hra, úloha učitelky, socializace, gender role, cizojazyčné prostředí mateřské školy, napodobivá hra, námětová hra, role ve hře, pozorování volné hry, společná hra.
Herní styl hráček videoher
Rosendorfová, Johana ; Hrabec, Ondřej (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Cílem bakalářské práce je přispět k rozvoji pohledu na koncept herního stylu hráček a hráčů videoher a upozornit na relevanci akademického zkoumání videoher ve vztahu k ženské populaci. Úkolem práce je odhalit herní styly dospělých hráček videoher, pro které navrhuji pojetí herního stylu jako součásti interakčního procesu mezi hráčkou a prostředím (spoluhráči, spoluhráčkami a veřejností). V hlavní části práce navrhuji kontextuální model herního stylu a docházím ke kategorizaci specifických genderových herních stylů hráček a jejich vztahu ke konceptům agency a communion. Výsledků bylo dosaženo hloubkovým rozborem rozhovorů s hráčkami videoher.
Pomůcky pro děti s narušenou komunikační schopností
Formanová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je problematika teoretické báze a praktické báze pomůcky pro děti s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje pojem pomůcka. Charakteristika postupuje od obecného pojmu ke speciálnímu vymezení v kontextu narušené komunikační schopnosti. Jednotlivé kapitoly umožňují hlubší pohled na tuto problematiku, mj. funkce, zásady, vymezení, klasifikaci. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky průzkumu (na náhodném vzorku pomůcek) zaměřeného na zmapování trhu s pomůckami pro děti s narušenou komunikační schopností. Informace představené v bakalářské práci by měly přispět k ucelenému pohledu na problematiku teoretické základny s ohledem na důležitost užívání a výrobu pomůcek pro děti s narušenou komunikační schopností. Klíčová slova: pomůcka, logopedická pomůcka, narušená komunikační schopnost, hračka, výrobek, technické prostředky.
Dětské hry a hračky jako pomůcky ve výuce chemie
Dubská, Martina ; Holada, Karel (vedoucí práce) ; Liška, František (oponent)
Diplomová práce je věnována studiu jedné z aktivizačních metod - hře. Při hře se žáci aktivně zapojují, jsou motivováni, jsou kreativní. Hlavním cílem práce je prozkoumání výhod, které přináší zavedení herních aktivit do výuky chemie, dále celková problematika herních činností, podmínky pro tyto činnosti ve výuce chemie a návrhy k jejich realizaci ve výuce. Součástí práce je soubor 11 konkrétních her a hraček, které jsou zpracovány pro výuku chemie na 2. stupni základních škol, středních a výjimečně vysokých škol. Tento soubor obsahuje pravidla, metodické pokyny, časovou dotaci a vše potřebné pro zařazení her do vyučování. V praktické části také nalezneme seznam mnoha již publikovaných i nepublikovaných her a hraček, které mohou sloužit jako inspirace pro učitele chemie. Šetření provedená na dvou základních školách potvrdila domněnku, že studijní výsledky dosažené pomocí herních aktivit, jsou uspokojivější než výsledky, při níž herní činnosti použity nebyly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.