Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filozofování s dětmi nad knihami Petra Horáčka
ZŮNOVÁ, Radka
Bakalářská práce se věnuje tématu filozofování s dětmi. Tato dovednost může být nápomocná při rozvoji jejich kritického myšlení. Cílem bakalářské práce je ověřit možnosti využití dětských knih autora Petra Horáčka pro filozofování s dětmi. Za tímto účelem budou s dětmi vedeny diskuze nad vybranými knihami. Práce obsahuje metodický plán pro filozofování s dětmi nad knihami Petra Horáčka, popis realizace a evaluaci, ve které bude autorka sledovat zájem dětí o zvolené knihy a vývoj diskuse podle předem stanovených kritérií. Teoretická část je věnována filozofii pro děti, technikám, metodám a práci s otázkami. Zmíněna je současná literatura pro děti, přičemž blíže je popisován specifický literární žánr Bilderbuch. Nakonec se věnuje i samotnému Petru Horáčkovi a jeho literární tvorbě. Praktická část popisuje plán realizace filozofování s dětmi nad vybranými knihami Petra Horáčka. Obsaženy jsou krátké diskuse i další činnosti. Realizace je analyzována a jsou zde uvedeny z ní vyplývající závěry.
Filozofie pro děti v MŠ Větrná
HOŘEJŠÍ, Jitka
V této práci reflektuji zkušenost s programem Filozofie pro děti v MŠ Větrná, kterou jsem získala v období květen až červen 2017. Program, jsem připravila v souladu s třídním vzdělávacím program s použitím knihy A. M. Sharp Nemocnice pro panenky a metodické příručky Co znamená můj svět.
Vybrané problémy ekonomického myšlení starověku
ŠPLÍCHALOVÁ, Hana
Diplomová práce, která nese název: Vybrané problémy ekonomických myslitelů starověku, je zaměřena na myšlenkový přínos, jenž nám tu zanechali starověcí filozofové;Xenofob, Platón, aristoteles. Než začnu pojednávat o mých postřezích, týkajících se ekonomie u výše zmíněných osobností, bylo třeba nastínit období, v němž se po několik desítek stránek budete "pohybovat". Samotná doba starověkého Řecka, trvala několik století, a tak mi doufám prominete, že jsem jí věnovala"pouze" několik stran v celém svém pojednání. Poté, co dočtete i stručnou podobu starověkého Řecka, dostanete se k hlavním částem celé práce. Každá z osobností je členěna téměř stejným způsobem. Nejprve se zaměřuji na život a dílo filozofa, jeho pohled na stát a nakonec na jeho ekonomické myšlenky; toto mají společné. U Platóna a Aristotela je navíc jedním bodem obsahu pojednání o tom, jak jsou jejich výroky viděny v očích například Karla Marxe a dalších osobností filozofie a ekonomie. Protože je známo, že Aristoteles byl Platónovým žákem, pokusila jsem se tyto dva postavit vedle seba a porovnat jejich vzájemné ovlivnění... V neposlední řadě nesmím opomlenout upozornit na přílohu, v níž jsou citovány některé pro mě důležité pasáže (z děl autorů, o nichž je toto pojednání), na nichž stojí výrazná část mé práce.
Vláda Marca Aurelia aneb stoicismus v politických rozhodnutích
Vošček, Lukáš ; Halamka, Tomáš (vedoucí práce) ; Franěk, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá filozofií a vládou římského císaře Marca Aurelia. Cílem této práce je zjistit, jak stoická filozofie ovlivnila Marca Aurelia a jeho politická rozhodnutí. Ačkoliv bývá obecně považován za představitele stoicismu, práce v prvním bloku zkoumá, do jaké míry, případně zda vůbec, stoikem byl. V úvodu je tedy popsán stoicismus obecně, načež navazuje představení dvou zástupců mladší stoy - Senecy a Epiktéta, z jejichž myšlenek práce v následujících částech čerpá. Jejich stoické myšlenky jsou porovnávány s filozofickými úvahami Marca Aurelia, které jsou obsaženy v jeho jediné filozofické knize - Hovory sobě. Myšlenky tohoto díla jsou v práci detailně analyzovány za pomoci kvalitativní obsahové analýzy. Na základě této části zabývající se samotnou filozofií je možné zodpovědět první výzkumnou otázku, tedy do jaké míry byl Marcus Aurelius stoikem. Ve druhém bloku pak práce mapuje důležitá a kontroverzní politická rozhodnutí, která Marcus Aurelius za své vlády učinil. Poznatky získané z historické literatury jsou doplněny vlastní interpretací provázanosti se stoicismem, což vytváří podklad pro zodpovězení druhé výzkumné otázky, tedy do jaké míry byla císařova politická rozhodnutí ovlivněna filozofií stoicismu.
Existencialism and its Implementation in Education
Krivdová, Annamária ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Tato práce si klade za cíl nastínit nejvlivnější myšlenky existencialismu a dát je do souvislosti s naším každodenním životem. První část se zaměřuje na pět existenciálních spisovatelů a jejich nejhlubší příspěvky. Oslovuje díla Dostojevského, Kierkegaarda, Nietzscheho, Sartra a Camuse. Druhá část se skládá z dvanácti podkapitol, řešících otázky svobody, determinismu, úzkosti, utrpení, autenticity, odpovědnosti a hledání smyslu života. Tato část se snaží uvést otázky existenciální filozofie do praktického využití a zdůraznit její trvalý vliv a význam v dnešním světě. Je postavena ve formě dvanácti lekcí a nabízí různé příklady a pohledy na podnětné koncepty uvedené v první části.
Výchova, dialog a totalita ve filozofické reflexi
Dobiáš, Ondřej ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Diplomová práce interpretuje titulní pojmy v kontextu otázek krize výchovy a vzdělání a představuje příspěvek filozofie pro pedagogiku. Východiskem úvah jsou otázky možnosti rozvoje svobodného myšlení v rámci soudobého (formálního) vzdělávání. Práce připomíná původní smysl výchovy a vzdělání a poukazuje na úskalí pojetí jakožto procesu formování - způsobem podléhajícím vnějškovým vlivům a často vedeným převážně s ohledem konformace do přednastavených společenských mechanismů a struktur. Do protikladu takového pojetí staví původní výchovu jako dialogickou otevřenost a bezprostřednost totožnou s lidským vztahováním jako takovým. Práce odkrývá výchovu jako autentickou možnost postmoderního člověka, schopného svobodného (odpovědného) sebeurčování, který se otevřeným přehodnocováním vlastního myšlení stává imunnějším vůči manipulaci a totalitnímu myšlení. Klíčová slova Výchova, vzdělání, krize, filozofie, etika, dialog, totalita, věda, svět, technika, autenticita, transcendence, předmětnost, přirozenost, svoboda, spontaneita, vůle, myšlení
The concept of revolution in the work of N.A. Berdyaev
Belinson, Maria ; Nykl, Hanuš (vedoucí práce) ; Tumis, Stanislav (oponent)
Tato práce se věnuje studiu pojetí revoluce v díle ruského filosofa N.A. Berd'ajeva. Nejprve je načrtnuta celková charakteristika díla tohoto filosofa a zvláštní pozornost je věnována jeho stylu. Hlavním cílem práce je popsat Berd'ajevův vztah k samotnému pojmu revoluce z filo- sofického, sociologického a historiosofického pohledu a dát ho do souvislosti s historickými událostmi první čtvrtiny 20. století v Rusku. K tomu jsou použity Berd'ajevovy statě ve sbornících Problémy idealismu, Milníky (Věchy) a De profundis (Iz glubiny) a dále jeho práce Duchovní krize inteligence, Duchovní základy ruské revoluce a Filosofie nerovnosti.
Vliv existencialismu na výchovu
Sál, Petr ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Předmětem práce je popsat vývoj filozofického podkladu pro vznik existencialismu u Jean-Paul Sartra a následně prozkoumat tento filozofický model. Poté přikročit k myšlenkovému experimentu a vytvořit nástin kompetence učitele, která by obsahovala filozofii Jean-Paul Sartra. Základní otázkou, na kterou pak má tato práce odpovědět, je, zda je možné aplikovat filozofický přístup existencialismu a to zejména rané filozofie Jean-Paul Sartra tak, jak ji prezentoval v přednášce Existencialismus je humanismus do školního prostředí s cílem zlepšit možnosti výchovy a tak zefektivnit působení učitele mimo standardní oficiální kurikulum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Thomas Bradwardine. Život a dílo.
Školoud, Barnabáš ; Bečvář, Jindřich (vedoucí práce) ; Halas, Zdeněk (oponent)
Tato práce se zabývá životem a dílem anglického učence Thomase Bradwardina, který žil v 1. polovině 14. století. První kapitola práce shrnuje informace o jeho životě a popisuje dobové souvislosti (stoletá válka, černá smrt v Evropě, filosofie tehdejší doby). Druhá kapitola se věnuje Bradwardinovu dílu teologickému, logickému, přírodně-filosofickému a matematickému. Podrobněji je rozebráno dílo De proportionibus, v kterém Bradwardine prezentoval svůj nový pohybový zákon a dílo De continuo, v kterém odmítá atomistické názory na složení kontinua a hájí aristotelskou koncepci. Druhá kapitola obsahuje navíc po- pis vědeckého hnutí 13. a 14. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.