Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha knihy při rozvoji dětské fantazie
Zemanová, Pavlína ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Rösslerová, Klára (oponent)
Diplomová práce pojednává o významu knihy v rozvoji dětské fantazie. V úvodní kapitole je stručně nastíněna problematika dětské fantazie. Druhá část se zabývá ontogenetickým vývojem dítěte od prenatálního období po období mladšího školního věku a rozvojem klíčových kompetencí dítěte. Dále se zaměřuje na vybrané psychologické směry, které měly imaginaci jako předmět zkoumání. Vysvětluje a teoreticky vymezuje základní pojmy a procesy imaginace. Věnuje se specifickým jevům dětské fantazie a vývoji fantazie. Třetí část diplomové práce pojednává o literárních žánrech určených dětem, blíže se zabývá tradiční pohádkou a specifikuje úlohu pohádkových postav a literárních hrdinů. Stručně se zabývá historickým vývojem české knižní ilustrace, významem ilustrací v knihách pro děti a též jedním ze způsobů vyjádření fantazijních představ dětí - dětskou kresbou. Předposlední kapitola se zabývá aplikací všech výše zmíněných poznatků v praxi a uvádí praktickou ukázku práce s dětmi předškolního věku. Věnuje se též vztahům dítěte ke škole a ke knize. Závěrečná část obsahuje stručné shrnutí poznatků. [Autorský abstrakt].
Ontologie prázdnoty
Smetana, Pavel ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent) ; Semrádová, Ilona (oponent)
Tato práce je vícevrstevným zamyšlením nad tématem prázdnoty. Její prvotní inspirací jsou Bondyho úvahy na toto téma. Nejde o to, ukazovat na neukazatelné, či popisovat nepopsatelné, to by byla spíše filosofická statistika; prázdnota je tu primárně chápána spíše na způsob krajního horizontu, jehož bytostné připuštění zakládá možnost pravého setkání podobném smyslu uvažuje nad souvislostí prázdnoty a milosti a otevírá možnost chápat prázdnotu nikoliv jako axiologickou neurčenost, ale právě jako horizont zvláštního setkání se světem. Takto nahlížená prázdnota otevírá bytostnou plnost a zároveň braných souvislostí těchto myšlenek o mezích ontologie - Plótínovou koncepcí emanační ontologie, či se substanční ontologií ze Spinozovy Protože se v průběhu tohoto rozboru dostává do popředí problém statického a předsudečného chápání ontologické substance (která takové vlastnosti nemůže mít, vyjdeme jako krajního ontologického horizontu), otevírá se otázka původu tohoto problému; v Myšlení vnějšku) a Berďajevem následuje hodnocení možnosti ontologii, což je přeneseně otevření otázky vztahu moci a ontologie či prolínání mocenského hlediska do ontologické úvahy (prázdnota by v yslu představovala zřeknutí se moci). Druhá kapitola práce se návazně zabývá formami zřeknutí se tohoto mocenského hlediska, coby praktikovaného...
Imaginární kamarád
ZBOŘILOVÁ, Lucie
Tato práce se zabývá jevem imaginárních společníků, který se vyskytuje u některých dětí předškolního věku. Jejím cílem je nahlédnutí do této problematiky, její přiblížení a poukázání na její rozmanitost. Teoretická část se věnuje vývojovým specifikům předškolního období, hře obecně se zaměřením na hru symbolickou. V rámci symbolické hry pak konkrétně na jev imaginárního společníka. V praktické části se práce na základě analýzy rozhovorů snaží poukázat na témata, která jsou společná pro více imaginárních společníků, stejně jako na ta, která jsou spíše výjimečná.
Práce s keramickou hlínou a její vzdělávací přínos pro předškolní děti.
ZEMANOVÁ, Dana
Bakalářská práce je zaměřena na sledování rozvoje tvořivosti dětí předškolního věku. Práce je pojata jako teoreticko empirická. Cílem práce je určit, jak se v závislosti na systematické práci s keramickou hlínou rozvíjí tvořivost a fantazie předškolních dětí. Dále si dává za cíl zjistit možnosti využití práce s keramickou hlínou, ověřuje její vzdělávací zisky a přínosy z této výtvarné činnosti u dětí předškolního věku. V teoretické části je probrán současný pohled na tvořivost, vývoj dítěte v souvislosti s tvořivostí, využití Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání ve výtvarných činnostech a seznámení projektovou výukou a tvorbou projektu. Empirická část si pak dává za cíl prověřit, jak se u dětí předškolního věku rozvíjí tvořivost v závislosti na systematické práci s keramickou hlínou a jaké má tato činnost další vzdělávací přínosy. Za tímto účelem je vypracován a vyhodnocen výtvarný projekt pro děti předškolního věku. Ve výzkumné části jsou vyhodnoceny rozhovory s respondenty, zapojenými do projektu, které mapují možnosti využití práce s keramickou hlínou.
Autorská obrazová kniha pro děti
Bímová, Šárka ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Bímová, Š.: Autorská obrazová kniha pro děti. [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 91 s. Jak byla vnímána kniha v historii a v dnešní době? Výběrem několika autorů se snažím přiblížit minulé i současné tendence v dětské knize a autorské knize pro děti. Didaktická část je zaměřena především na postavení knihy v rámci výtvarné výchovy, a to nejen v motivační části hodin, ale zároveň v oblasti námětu. Oba principy jsou využity v didaktickém projektu, který byl postaven na teoretickém obsahu práce. Vše uzavírá praktická část, která byla aplikována jako výsledek předchozích dvou částí. KLÍČOVÁ SLOVA autorská kniha, dětská kniha, knižní ilustrace, fantazie, materiál, představivost
Princip náhody v současném grafickém umění
Zavřelová, Veronika ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Veronika Zavřelová Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Princip náhody v současném grafickém umění imaginativní obrazová karetní hra ANOTACE Bakalářská práce se zabývá otázkami propojování znakového systému verbálního a vizuálního na téma Náhoda v grafickém umění, imaginativní obrazová karetní hra. Bakalářská práce je založená především na praktické části, autorsky vytvořené karetní hře Piktim. Karetní hra za pomocí asociací a imaginace slouží k vyprávění příběhů. Teoretická část shrnuje poznatky o pojmu hra, pojmu náhoda a pojmu příběh. Didaktická část zpracovává možnosti využití karet pro vzdělávání především v oblasti vyjadřovací a imaginativní. KLÍČOVÁ SLOVA grafické umění, grafický design, ilustrace, náhoda, hra, edukace, příběh, fantazie, pravidla karetních her
Tajemné bytosti
Štěpán, Petr ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Prozkoumejte zobrazování nadpřirozených bytostí a tvorů, vyskytující se v současné vizualitě ve fantasy, počítačových hrách, ilustracích knih a filmu. Studujte a utřiďte vizuální i textové materiály, sledujte podoby a proměny některých fantastických stvoření. Snažte se sledovat původ těchto zobrazení srovnáním se staršími zobrazeními a mytologickými texty. Hledejte taková ztvárnění, která měla vliv na utváření novějších představ. V teoretické části prostudujte a definujte pojmy fantazie, imaginace, představivost. Pomocí výzkumné sondy mapujte, jak si děti představují fantastická stvoření a z jakých zobrazení a textů přitom vycházejí. Čeho se děti bojí? Jaké podněty a postupy podněcují jejich představivost? Naplánujte a realizujte výtvarný projekt navazující na zjištěné skutečnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komentovaný překlad vybraných básní S. T. Coleridge
Eliášová, Johana ; Beran, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá překladem a překladatelskou analýzou básní Dejection: An Ode, The Nightingale, Frost at Midnight a Love anglického romantického básníka Samuela Taylora Coleridge. Překladatelská analýza vychází především z mého vlastního překladu a dále z překladů Václava Renče (1. vydání roku 1965) a Zdeňka Hrona (1999). Práce je rozdělena na tři části. První z nich se zabývá porozuměním výchozímu textu a filologickými problémy, které jej mohou ztížit nebo mu zabránit. Dále jsou zde popsány významové rozdíly mezi jednotlivými překlady, které vznikaly jednak z důvodu odlišné interpretace jednotlivých překladatelů, a jednak v důsledku volby neadekvátních českých ekvivalentů. V druhé části je předložena interpretace básní, která z velké části vychází z Coleridgova pojetí obraznosti (Imagination) a fantazie (Fancy), jak jej on sám vysvětluje ve svém díle Biographia Literaria. Třetí část pojednává o problémech, které vyvstaly při snaze dané básně vhodně přestylizovat do češtiny. Zvláštní důraz je zde kladen na problematiku českého jambického verše. Je zde předložen stručný historický přehled jeho použití a naznačeny nejdůležitější překladatelské strategie, tedy využití daktylských incipitů a ženského zakončení. Ve třetí části jsou také charakterizovány specifické rysy Coleridgových veršů...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.