Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání
Dostálková, Dana ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je identifikace vzdělávacích potřeb pedagogů volného času v zájmovém vzdělávání. Teoretická část se zabývá identifikací a analýzou vzdělávacích potřeb. Dále se zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců, jejich kompetence a využití kompetenčního přístupu k jejich vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o zájmovém vzdělávání a působení pedagoga volného času. Cílem výzkumné části je identifikace vzdělávacích potřeb uvedených pracovníků a specifikace jejich kompetencí. Výzkumná část zahrnuje šetření realizované technikou nestrukturovaných písemných rozhovorů. Na základě analýzy získaných informací jsou specifikovány kompetence pedagoga volného času a je vytvořen jeho kompetenční model, který lze využít pro výběr, hodnocení, odměňování a další vzdělávání zaměstnanců působících v zájmovém vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb nabízí pedagogům volného času oblasti, témata a náměty pro jejich další profesní vzdělávání.
Analýza edukačních potřeb žáků s problémy v chování
Papoušková, Kateřina ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Má bakalářská práce nese název "Analýza edukačních potřeb žáků s problémy v chování". Jedná se o literárně - přehledovou studii této problematiky a návrh výzkumu navazující na východiska teoretické části práce. Ta je rozdělena do třech celků. První se zabývá edukačními potřebami žáků (ve smyslu potřeb všech žáků). Druhý vymezuje skupinu žáků, které označujeme jako "žáky s problémy v chování". Třetí celek analyzuje jejich edukační potřeby. Ze závěrů uvedených částí práce vyplývá nutnost zaměřit se na vytvoření takového prostředí ve škole, které bude problémům v chování žáků předcházet. Mapováním metod, jak toho docílit, se zabývá předkládaný návrh výzkumu. Klíčová slova: Problémy v chování, Poruchy chování, Edukační potřeby, Inkluze
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na druhém stupni základních škol
Šokalová, Denisa ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na druhém stupni základní školy. První část se věnuje vymezení základních pojmů spojených s profesí učitele a jejich dalším vzděláváním. Dále se zaměřuje jak na proces analýzy vzdělávacích potřeb obecně, tak na konkrétní vzdělávací potřeby učitelů. V druhé, empirické části této práce, uvádím výsledky vlastního průzkumu, které jsem získala provedením dotazníkového šetření mezi pedagogy druhého stupně základní školy a následným rozhovorem s ředitelkou školy. Na základě toho jsou analyzovány vzdělávací potřeby učitelů druhého stupně této základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA: analýza vzdělávacích potřeb, vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, učitel druhého stupně základní školy
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy
Tarnóczyová, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v různých etapách jejich profesní dráhy a možnostmi dalšího vzdělávání pro tyto pracovníky. Vzhledem k šířce tématu, je tato problematika zúžena na ředitele mateřských škol v Ústeckém kraji a nabídkou dalšího vzdělávání v tomto regionu. Teoretická část vychází z odborné literatury, platných právních předpisů, různých internetových zdrojů a také z vlastních zkušeností. Podkladem pro výzkumnou část se stalo šetření formou dotazníku a jeho následné vyhodnocení. Práce přináší pohled na rozdílnost vzdělávacích potřeb ředitelů mateřských škol na počátku jejich profesní praxe a v jejím závěru. A odpovídá na otázku, zda je i pro pracovníky s dlouholetými zkušenostmi z oblasti vedení mateřské školy nabídka dalšího vzdělávání dostatečná. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeba, kompetence, další vzdělávání pedagogických pracovníků, mateřská škola, vzdělávací instituce.
Vzdělávací potřeby pracovníků odborů sociálních věcí na městských úřadech v bývalém okrese Česká Lípa
Kučerová, Markéta ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku dalšího vzdělávání pracovníků na odborech sociálních věcí městských úřadů v bývalém okrese Česká Lípa. Konkrétně se zabývá tím, jaké vzdělávací potřeby v této oblasti pracovníci mají. Teoretická část práce je zaměřena na terminologii. Věnuje se nejprve charakteristice bývalého okresu z pohledu sociální práce, kterou pracovníci městských úřadů vykonávají. Dále se věnuje dalšímu vzdělávání pracovníků a analýze vzdělávacích potřeb. Je zde popsán syndrom vyhoření související se supervizí, které je v této práci také malá část věnována. Praktická část je zaměřena na míru potřeby pracovníků dále se vzdělávat. Cílem práce je zjistit, které z dovedností a znalostí jsou pro pracovníky nejpotřebnější. V rámci výzkumu byla použita metoda dotazníku a pro dokreslení dat bylo využito metody rozhovoru. Dílčími cíli je zjistit, jak spolu souvisí ochota pracovníků dále se vzdělávat se syndromem vyhoření, či jak syndrom vyhoření souvisí s účastí na supervizích.
Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků zájmového vzdělávání
Bendová, Jolana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
4 NÁZEV: Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků zájmového vzdělávání AUTOR: Jolana Bendová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce "Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků zájmového vzdělávání" si klade za cíl zjistit a následně analyzovat vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků zájmového vzdělávání, konkrétně pak pedagogů volného času a vychovatelů školních družin a školních klubů. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována třem dílčím oblastem - pojednává o legislativním zakotvení pedagogických pracovníků, objasňuje stěžejní pojmy s danou sférou korespondující, a vedle toho také popisuje možnosti a druhy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část je koncipována jako analýza vzdělávacích potřeb daných cílových skupin. Z hlediska metodologie bylo využito strukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Cílem praktické části bylo zjistit preference respondentů ve sféře doplňujícího vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Pedagog, vychovatel, pedagog volného času, zájmové vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků, krajští koordinátoři, vzdělávací potřeby.
Identifikace vzdělávacích potřeb ředitelek mateřských škol
Vašíčková, Miroslava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávací potřeby vedoucích pedagogických pracovníků, na které jsou kladeny stále větší nároky vyplývající ze změn ve společnosti, které se odrážejí v proměnách školy. Ukazuje na aktuálnost identifikovat současné vzdělávací potřeby ředitelů škol, přizpůsobovat jejich potřebám vzdělávací nabídku, a vytvořit tak základ pro systematické, celoživotní vzdělávání. Práce vychází z teoretických poznatků, z odborné literatury, ze zákonných požadavků, z kompetencí a z dalších oblastí a činností, od kterých se vzdělávací potřeby ředitelů odvíjejí. Objasňuje pojmy v souvislosti se vzděláváním a identifikuje současný stav ve vzdělávání ředitelů škol. Nabízí různé metody a formy dalšího vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumná část, která je zaměřena na vedoucí pedagogické pracovníky mateřských škol. Přináší poznatky o jejich přístupu k dalšímu vzdělávání, konkrétních vzdělávacích potřebách, identifikuje mezery v současné vzdělávací nabídce a zjišťuje jejich motivaci k dalšímu vzdělávání. Tato práce je doporučením a nabídkou vzdělávacích možností v oblasti dalšího vzdělávání ředitelů škol vycházející z jejich potřeb, i z potřeb budoucích uchazečů na tuto funkci. Nabízí témata a oblasti, ze kterých si můžou vybrat i ostatní pedagogičtí pracovníci v rámci svého vzdělávání.
Systém vzdělávání zaměstnanců ve vybraném středním podniku
CHLADOVÁ, Lenka
Diplomová práce je věnována analýze a následnému zhodnocení současného systému vzdělávání ve vybraném středním podniku a snaze o nalezení nových možností a přístupů vedoucích k zefektivnění podnikové vzdělávací koncepce, která povede k růstu znalostního potenciálu jednotlivých pracovníků a tím i celého podniku. Cílem práce je zhodnocení současného systému vzdělávání zaměstnanců ve vybraném středně velkém podniku, porovnání se systémem vzdělávání ve společnosti s obdobným zaměřením a následný návrh možností zlepšování systému vzdělávání v daném podniku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.