Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Welfare state v rozvojových zemích: případová studie Botswany, Ghany a Indie
Šanc, Filip ; Novotný, Josef (vedoucí práce) ; Matoušek, Roman (oponent)
Tato práce zkoumá vznik welfare státu v rozvojových zemích na příkladu Botswany, Ghany a Indie. Zaměřuje se na období od roku 1990, kdy dominovaly neoliberální přístupy v rozvojové praxi, do roku 2010. Posledních několik let je ve znamení posunu od neoliberálního pojetí k post-neoliberálnímu, které se vyznačuje širokou paletou uplatňovaných konceptů. Základem všech je však odklon od úzkého zaměření na HDP jako na indikátor růstu a větší důraz na sociální dimenzi rozvoje. Tento posun je mimo jiné popisován jako opouštění basic-needs konceptu a přesun k rights-based přístupu. Práce tak zkoumá, jestli jsou tyto posuny patrné i v analyzovaných zemích, případně k jakým dochází odlišnostem oproti akademiky vypozorovaným trendům. Tohoto cílu je dosaženo přes širší analýzu welfare státu, která zahrnuje sociální, zdravotní i vzdělávací politiku. Na základě této analýzy se práce snaží přiřadit jednotlivé státy k již existujícím typům welfare státu, případně upozorňuje na nedostatky stávajících typologií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Moderní didaktické prostředky současnosti v řízení škol a vzdělávání
Ladrová, Iva ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Téma významu moderních didaktických prostředků v současných podmínkách pedagogické praxe je považováno za aktuální a často zařazované do odborných diskuzí. Závěrečná práce se zabývá otázkou, zda využívání moderních technologií může zefektivnit práci pedagogů včetně managementu školy a současně se stát jedním z kritérií zvyšování úrovně vzdělávání a rozvoje organizace. Diplomová práce přináší pohled na schopnost vedení školy i ostatních aktérů vzdělávání akceptovat, ale i vyvolávat změny a inovace ve vzdělávání. Dotýká se též problematiky ve smyslu otevření se školy a poskytování celoživotního vzdělávání místní komunitě. Práce se pokouší nalézt vzájemný vztah mezi efektivním využívání moderních technologií, možnostmi spolupráce a vlivu na výsledky práce. Závěrečná diplomová práce se zabývá využíváním ICT napříč různými druhy škol. Výzkumné šetření mělo též ověřit vliv didaktických prostředků na kvalitu a výsledky vzdělávání podle druhu škol, především těch, které se zúčastnily projektu Ústeckého kraje s názvem Komunitní škola (základních, středních, speciálních) včetně zpětné vazby. Výsledkem práce je sumarizace, interpretace a kompletace získaných údajů.
Towards implementing the instruments of Bologna process in the area of recognition of foreign diplomas in the Czech Republic
Peterková, Michaela ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato studie se zabývá implementací jako stádiem politického cyklu, které může značně ovlivnit, jestli implementovaná politika bude mít požadovaný dopad. Autorka se zaměřuje na implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, v čem analýza implementace těchto konkrétních nástrojů může obohatit obecné znalosti o implementaci politiky. Pro zodpovězení této otázky je vytvořen koncepční a výzkumný rámec, na jehož základě autorka navrhuje teze, které slouží jako předběžné odpovědi na výzkumné otázky. Koncepční a výzkumný rámec je nadále použit v analýze dat, jejichž zdroje zahrnují dotazníkové šetření, analýzu dokumentů a polostrukturované rozhovory. Na základě analýzy dat autorka předloží doporučení pro implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. V závěru studie jsou pak vyhodnoceny výhody a nevýhody použitého koncepčního a výzkumného rámce. Hlavním přínosem této studie jsou doporučení v konkrétní oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice a vyhodnocení praktického použití koncepčního a výzkumného rámce.
Indikátory a benchmarky jako nástroj vzdělávací politiky EU
Hulík, Vladimír ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Vladimír Hulík: Indikátory a benchmarky jako nástroj vzdělávací politiky EU 2 Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na problematiku indikátorů a referenčních úrovní v evropské vzdělávací politice. V první části jsou představeny teoretické koncepty, které se dané problematiky dotýkají, tedy teorie evropeizace, dále otevřená metoda koordinace jako zastřešující pojem, teorie benchmarkingu (zejména zaměřené na veřejný sektor) a jako závěrečný kritický pohled tzv. politics of indicators. Ve druhé části práce je popsán historický vývoj evropské dimenze vzdělávací politiky a růst jejího významu v posledních 20 letech. Jsou identifikovány tři iniciativy evropské vzdělávací politiky, ve kterých se lze setkat s používáním indikátorů a metod benchmarkingu. Poslední část je zaměřena na zkoumání vazeb mezi indikátory, které přísluší referenčním úrovním stanoveným v rámci iniciativy "Vzdělávání a odborná příprava 2010", (resp. "Vzdělávání a odborná příprava 2020") pomocí Pearsonova korelačního koeficientu.
Současné problémy finského školství: rovnost šancí ve vzdělávání
Boušková, Marcela ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou rovnosti vzdělávacích šancí ve Finsku. Při zpracování tohoto tématu jsem čerpala z dostupných českých i zahraničních materiálů a v poslední kapitole také z vlastního šetření. V práci hledám odpověď na otázky jakým způsobem je myšlenka rovných šancí ve vzdělávání realizována na jednotlivých stupních finského vzdělávacího systému, jakou roli v něm hraje jednotná základní škola, jaké konkrétní nástroje jsou využívány pro systémové dosahování co nejvyššího stupně rovnosti vzdělávacích příležitostí ve Finsku či jak hodnotí naši odborníci možnost inspirace finským vzdělávacím modelem v českých podmínkách. Pomocí komparace výsledků výzkumného projektu PISA se pokouším zjistit, jaká pozitiva či negativa přináší působení rozdílného typu jednotné základní školy ve Finsku a selektivní základní školy v České republice v oblasti distribuce rovných vzdělávacích příležitostí.
Vzdělávání dospělých v České republice v evropském kontextu: Specifické výstupy z šetření Adult Education Survey 2011
Český statistický úřad
Publikace přináší základní výstupy z mezinárodního šetření o vzdělávání dospělých Adult Education Survey 2011, které v evropských státech mapuje zapojení dospělé populace do vzdělávání. Nabízí stručný přehled účasti české a evropské populace ve formálním a neformálním vzdělávání, který interpretuje v kontextu národních vzdělávacích systémů a politik.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vzdělávání dospělých v České Republice: Výstupy z šetření Adult Education Survey 2011
Český statistický úřad
Publikace přináší přehled základních výstupů z mezinárodního šetření o vzdělávání dospělých Adult Education Survey (AES) 2011, které v evropských státech mapuje zapojení dospělé populace do vzdělávání. Nabízí stručný přehled účasti české a evropské populace ve formálním a neformálním vzdělávání, který interpretuje v kontextu národních vzdělávacích systémů a politik.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Specific and general human capital in an endogenous growth model
Vourvachaki, E. ; Jerbashian, Vahagn ; Slobodyan, Sergey
In this paper, we define specific (general) human capital in terms of the occupations whose use is spread in a limited (wide) set of industries. We analyze the growth impact of an economy’s composition of specific and general human capital, in a model where education and R&D are costly and complementary activities. The model suggests that a declining share of specific human capital, as observed in the Czech Republic, can be associated with a lower rate of long run growth. We also discuss optimal educational policies in the presence of market frictions.
Dlouhodobé přínosy vzdělávacích programů
Fárová, Petra ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení dlouhodobých přínosů vybraných vzdělávacích programů zaměřených na adaptabilitu a konkurenceschopnost lidských zdrojů. Přínosy budou analyzovány na dvou vzdělávacích programech města Pelhřimova, podpořených z finančních prostředků Evropského sociálního fondu, konkrétně z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Dlouhodobé přínosy vzdělávacích programů jsou v první řadě individuální -- pro samotného účastníka vzdělávání, ale i celospolečenské -- pro zaměstnavatele a posléze i pro celý stát.
Realizace vzdělávací politiky EU v ČR
Poláčková, Veronika ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Práce charakterizuje vývoj a současný stav vzdělávací politiky Evropské unie. Zaměřuje se hlavně na program Erasmus a jeho implementaci v ČR na příkladu pěti vysokých škol v Praze. První část práce popisuje historii vzdělávací politiky od vzniku EU po zavedení strategie Evropa 2020 a věnuje se orgánům a institucím ovlivňující vzdělávání v EU. Druhá kapitola představuje Program celoživotního učení a další komunitární programy na podporu vzdělávání, kromě toho se zabývá i operačními programy v České republice. Třetí, závěrečná, část je zaměřena na program Erasmus, jeho praktické využití v ČR, konkrétně na pěti vybraných univerzitách na území hlavního města.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.