Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,152 záznamů.  začátekpředchozí736 - 745dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití pohádky v rámci volnočasových aktivit ve školní družině
Trkovská, Jana ; Hanzová, Marie (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o využití literárního žánru pohádka ve volnočasových aktivitách ve školní družině. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy: pohádka, dětská literatura, čtenářská gramotnost, charakteristika mladšího školního věku, volnočasové aktivity ve školní družině. V praktické části je popsán projekt ověřený v praxi v oddělení školní družiny. Cílem této práce by mělo být nejen probudit u žáků zájem o četbu, ale i ukázat, že pohádka rozvíjí osobnost dětí, představivost a může nám pomoci i při řešení výchovných problémů.
Volný čas a volnočasové aktivity dětí v Dětském domově Ledce
Pinkavová, Renata ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volného času a volnočasových aktivit dětí v Dětském domově Ledce. Teoretická část popisuje funkce a definice volného času, principy výchovy ve volném čase, dále zahrnuje kapitolu o ústavní a ochranné výchově s její charakteristikou. Praktická část seznamuje s historií a charakteristikou samotného domova, s prací vychovatele a života dětí v něm, podává přehled o využívání volného času a volnočasových aktivit dětí v domově. Poslední kapitola se zabývá výzkumným šetřením, jehož cílem je zjistit spokojenost dětí s možnostmi trávení volného času a nabídkou zájmových kroužků, vyvrací nebo potvrzuje stanovené hypotézy.
Rizika odměn a trestů u dětí mladšího školního věku
Králová, Anežka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá riziky odměn a trestů u dětí mladšího školního věku. Téma je analyzováno z několika různých směrů. Nejprve poukazuji na odlišnost vnímání odměn a trestů v minulosti a v současnosti, dále jej hodnotím z pohledu tří psychologických směrů, behaviorismu, humanistické psychologie a kognitivní psychologie. Ve stěžejní části práce určuji pomocí syntézy českých i zahraničních zdrojů hlavní rizika, která mohou nastat při odměňování a trestání. Také uvádím důvody, proč je práce zaměřena právě na období mladšího školního věku. Z poznatků této práce vyplývá, že rizika odměn a trestů jsou reálným problémem, o kterém se ale příliš nemluví, a ani není zcela znám jejich význam pro rozvoj osobnosti dítěte, a to i přes to, že výzkumy prokazují, jak mohou být odměny a tresty kontraproduktivní. Práce je určena hlavně rodičům, pedagogům a vychovatelům, kterým může pomoci zamyslet se nad negativními důsledky odměňování a trestání. Klíčová slova odměny, tresty, rizika, hodnocení, výchova, vzdělávání, děti, motivace, mladší školní věk, pochvala, výchovné prostředky
Genderové aspekty hry s panenkou
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Téma mé práce souvisí s genderovou socializací a s ní přijímanými stereotypy, které vedou k odlišné výchově a odlišným zájmům děvčátek i chlapců. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat postoje dětí předškolního věku k různým typům panenek a samotná volba hraček. Protože hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, je důležité znát postoje a preference dětí k jednomu z nejvíce používaných typů hraček. Dalším cílem mé práce je zjistit, zda jsou nejstarší děti mateřské školy genderově vyhraněné, a jestli se jejich vyhraněnost projeví při hře s panenkami a v rozhovoru. Prověřovala jsem také, zda děti ve výběru panenek upřednostňují fyzický vzhled, či preferují kulturně dané charakteristiky. Podle vývojových teorií lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi dosud vnímána jako částečně změnitelná. K dosažení cílů jsem zvolila individuální řízený rozhovor a polostrukturované pozorování. Z mého výzkumu vyplývá, že děti měly podobnou představu o hračkách, které jsou určeny chlapcům a které dívkám (panenky, auto, stavebnice, Gormiti). Zajímavostí je, že dívky i chlapci považují panenku za hračku pro obě pohlaví, ačkoli chlapci ji přeci jen považují za spíše feminní.
Informovanost dětských pacientů a rodičů před anestezií
Caletka, Petr ; Marková, Eva (vedoucí práce) ; Novák, Ivan (oponent)
Identifikační údaje CALETKA, Petr. Informovanost dětských pacientů a rodičů před anestezií [Awareness of pediatric patients and their parents before anesthesia]. Praha, 2013. 105 stran, 7 příloh. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe v ošetřovatelství. Vedoucí práce Marková, Eva. Abstrakt Primárním cílem této práce bylo popsat současný systém informovanosti dětských pacientů a rodičů před anestezií, dále do jaké míry jsou dětští pacienti a jejich rodiče informováni o anestezii. Práce předkládá také vlastní názory obou skupin respondentů na současnou klinickou praxi a jejich náměty na její zlepšení. Dle dostupných rešerší nebyla dodnes žádná obdobná studie v ČR realizována. Osloveno bylo 215 respondentů ve dvou největších fakultních nemocnicích v České republice (FN Motol v Praze, FN Brno), studii dokončilo 131 z nich (60,93 %). Data získaná technikou dotazníku byla dále statisticky zpracována. Z výsledků vyplývá potřeba zkvalitnění předoperační informovanosti dětských pacientů a rodičů v souvislosti s anestezií. Evidentní je zájem rodičů i dětí o tištěné informační materiály, ačkoliv preference rodičů stále směřují především k ústní formě sdělení - anesteziologickému rozhovoru. Klíčová slova Anestezie, dětská anesteziologie, informovanost, edukace, děti, rodiče
Sémiotická analýza vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty
Paulová, Šárka ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je provést sémiotickou analýzu vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Práce bude kromě úvodu a závěru obsahovat část teoretickou a empirickou. V teoretické části představím sémiotiku i s jejím dělením jako vědní obor, osvětlím pojem znaku, semiózy a proberu koncepci znaku tří představitelů sémiotiky-Ferdinanda de Saussura, Charlese S. Peirce a Rolanda Barthese. Dále se budu zabývat reklamou. Popíšu reklamní diskurz, komunikační a marketingový mix a druhy reklam. Představím televizi jako reklamní médium a přejdu k psychologii reklamy, kde se budu zabývat metodami získávání pozornosti spotřebitelů. Dále se budu zabývat dětským adresátem, dětským marketingem, dětmi a televizní reklamou, jak vnímají televizní reklamu děti podle věku, jak eliminovat vliv reklamy na děti a nakonec regulací reklamy. V empirické části pak provedu samotnou sémiotickou analýzu (denotaci, konotaci) vybraných audiovizuálních reklam na dětské produkty. Představím metodu výzkumu a budu se snažit potvrdit hypotézy, že reklamy využívají jako metodu získání pozornosti dětí především emoce, ale když je reklama na dětský produkt cílená na dospělé (plenky, dětská výživa), využívá spíše metodu poskytování informací. Dále budu zkoumat, jaké mýty dnešní doby reklamy na dětské produkty posilují a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,152 záznamů.   začátekpředchozí736 - 745dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.