Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Peer mediace a její využití na českých a zahraničních školách
Voškerušová, Tereza ; Chlebounová, Irena (vedoucí práce) ; Kuba, Radim (oponent)
Tato bakalařska přace se zabýva peeř mediací a jejím výuzitím na skolach v Česku, USA a Spanelsku. Přvní cast přace představuje peeř mediaci, její cíle, limitace a přubeh v podobe mediacního sezení. Dale se přace v přvní casti venuje zpusobu implementace peeř mediace do skol skřze peeř mediacní přogřamý. Pozořnost je venovana předevsím stezejním fazím implementace, tj. evaluaci přogřamu, selekci a třeninku peeř mediatořu. Přace předklada přínosý techto přogřamu, a to jak přo zaký, tak i přo ucitele a skolní komunitu jako celek. Shřnuje hlavní vlivý na uspech ci naopak neuspech přogřamu. Dřuha cast přace se zabýva vývojem a aktualním výuzívaním peeř mediace na skolach v Česku, USA a Spanelsku. Pozořnost je venovana take vzdelavaní pedagogu a legislative v oblasti peeř mediace v řamci jednotlivých zemí. Z kazde zeme jsou výzdvizený významne peeř mediacní přogřamý a skolý, jez peeř mediaci implementovalý.
From rhetoric to reality? Analyzing the gendered dimension in peace agreements
Gokarn, Nivedita ; Nisbet, Jolan (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Podle UNSCR 1325 se v tomto č lá nku hodnotí zapojení ž en do mí rový ch procesů . Upozorň uje na rozdí ly mezi "zastoupení m" v mí rový ch dohodá ch, jako je R-ARCCSS a JPA, a "ú č astí " na mí rový ch jedná ní ch, aby se zjistilo, do jaké mí ry byly zohledně ny jejich perspektivy, a celkově byl zdů razně n genderový aspekt. Tento č lá nek tvrdí , ž e zapojení ž en do mí rový ch jedná ní v Již ní m Sú dá nu bylo pouze kontrolní č inností . Sociá lní struktura společ nosti a absence institucioná lní ch mechanismů brá nily podstatné mu zastoupení ž en. Č lá nek dá le uvá dí , ž e vzhledem k tomu, ž e vyjednavač ky musí né st bř emeno mí rové dohody, mů ž e mí t symbolická inkluze dokonce nezamý š lené dů sledky. Š etř ení odhaluje znač ný rozpor mezi mí rový mi dohodami a celý m procesem. Vš í má si také skuteč nosti, ž e sú dá nská společ nost má tendenci ztě ž ovat svý m č lenů msmysluplnou ú č ast, což má vliv na to, jak dlouho mí r vydrž í . V dů sledku toho tento vý zkum klade dů raz na to, jak jsou institucioná lní procesy genderově podmí ně né , a to př ijetí m konstruktivistické ho pohledu.
Komunikace a její vliv na řešení konfliktu mezi učitelem a rodičem
Řezáčová, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace a její vliv na podoby a řešení konfliktu mezi učitelem a rodičem" se zabývá postavením rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu a důležitostí správné a kvalitní komunikace mezi rodičem a školou. Práce je zaměřena na popis konfliktních situací mezi školou, jejím vedením a konkrétními pedagogy, a rodiči. V teoretické části jsou popsány a definovány základní poznatky v oblasti konfliktů a komunikace. Jsou zde uvedeny druhy konfliktů, vývojové fáze konfliktů, jejich příčiny a potenciální spouštěče, možná řešení a překážky, které v těchto řešeních mohou nastat. V neposlední řadě se práce zabývá prevencí a zásadami správné komunikace, dále jsou představeny i příklady dobré praxe. Praktická část je zaměřena na popis a analýzu konkrétních konfliktních situací na vybrané soukromé základní škole. Případová studie se zabývá zkoumáním konfliktů, které v dané instituci pedagogové prvního stupně řeší. Identifikuje nejčastější příčiny konfliktů a problematických situací, jejichž řešením se vybraní pedagogové zabývali. Věnuje se aspektům, které konkrétní pedagožky při řešení problematických situací pociťují jako překážky efektivní komunikace s rodiči. Popisuje doporučené postupy, jež jsou na dané školepoužívány a doporučeny a to, jakým způsobem jsou do řešení zapojováni další členové...
Komunikace a její vliv na řešení konfliktu mezi učitelem a rodičem.
Řezáčová, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace a její vliv na podoby a řešení konfliktu mezi učitelem a rodičem" se zabývá postavením rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu a důležitostí správné a kvalitní komunikace mezi rodičem a školou. Práce je zaměřena na popis konfliktních situací mezi školou, jejím vedením a konkrétními pedagogy, a rodiči. V teoretické části jsou popsány a definovány základní poznatky v oblasti konfliktů a komunikace. Jsou zde uvedeny druhy konfliktů, vývojové fáze konfliktů, jejich příčiny a potenciální spouštěče, možná řešení a překážky, které v těchto řešeních mohou nastat. V neposlední řadě se práce zabývá prevencí a zásadami správné komunikace, dále jsou představeny i příklady dobré praxe. Praktická část je zaměřena na popis a analýzu konkrétních konfliktních situací na vybrané soukromé základní škole. Případová studie se zabývá zkoumáním konfliktů, které v dané instituci pedagogové prvního stupně řeší. Identifikuje nejčastější příčiny konfliktů a problematických situací, jejichž řešením se vybraní pedagogové zabývali. Věnuje se aspektům, které konkrétní pedagožky při řešení problematických situací pociťují jako překážky efektivní komunikace s rodiči. Popisuje doporučené postupy, jež jsou na dané škole používány a doporučeny a to, jakým způsobem jsou do řešení zapojováni další členové...
Řešení konfliktů o vodu v mezinárodním právu
Gregorová, Markéta ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Falteisková, Sabina (oponent)
Řešení konfliktů o vodu v mezinárodním právu Abstrakt Ve více než 200 světových povodí sdílejí pobřežní státy vodní zdroj, přičemž mezinárodněprávní regulace práv a povinností států vztahující se ke spolupráci při užívání těchto zdrojů na regionální úrovni není dostatečná. Při sdílení vodního zdroje vznikají mezi státy konflikty, které představují hrozbu pro zachování mezinárodního míru a bezpečnosti. Vzhledem k vlivům klimatické změny na sladkou vodu lze očekávat, že tyto konflikty budou v budoucnu častější. Proto se tato diplomová práce zabývá způsoby řešení konfliktů o vodu i nástroji jejich prevence zakotvenými v mezinárodním vodním právu. Cílem práce je zhodnotit, jaké mechanismy řešení konfliktů jsou vhodné pro konflikty o vodu a jaké faktory ovlivňují efektivitu těchto mechanismů přispívání ke svému cíli. Zároveň práce poukazuje na roli vybraných mezinárodních právních principů vztahujících se k užívání sdíleného vodního zdroje v řešení konfliktů o vodu. Proto si autorka pokládá dvě výzkumné otázky: Jaké jsou faktory ovlivňující efektivitu mechanismů řešení konfliktů o vodu zakotvených v mezinárodních smlouvách? Jak se do řešení konfliktů o vodu promítají mezinárodní principy související s užíváním sdíleného vodního zdroje? Práce pomocí metody teoretické analýzy zkoumá mechanismy řešení konfliktů o...
Jak veřejnost hodnotí situaci ve světě – listopad/prosinec 2021
Červenka, Jan
V listopadovém a prosincovém šetření, které se uskutečnilo v rámci kontinuálního výzkumu veřejného mínění CVVM, byla respondentům položena otázka zjišťující to, jak česká veřejnost hodnotí situace ve světě, pokud jde o mezinárodní vztahy, ekonomiku, bezpečnost, řešení konfliktů a řešení globálních problémů v oblasti životního prostředí.
Mírové iniciativy mezinárodního společenství v Bosně a Hercegovině v letech 1990 - 1993: Vance-Owenův plán v kontextu současných teorií řešení konfliktu a uzavírání míru
Šantrůček, Štěpán ; Šindelář, Jan (vedoucí práce) ; Králová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce "Mírové iniciativy mezinárodního společenství v Bosně a Hercegovině vletech1990-1993:Vance-Owenůvplánvkontextusoučasných teorií řešení konfliktu a uzavírání míru" analyzuje působení mezinárodního společenství vBosně a Hercegovině mezi lety 1990 - 1993. Na základě teoretických přístupů k řešeníkonfliktuauzavíránímírujeanalyzovánpřístupmezinárodníhospolečenstvíke konfliktuapokusojehovyřešeníprostřednictvímVance-Owenovamírovéhoplánu.
Stabilizační role Egypta na Blízkém východě: Egypt jako zaujatý mediátor v izraelsko-palestinském konfliktu
Bednářová, Klára ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Hindlsová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se věnuje otázce role Egypta coby zaujatého mediátora vůči palestinské straně v izraelsko-palestinském konfliktu, a jejího stabilizačního efektu v regionu Blízkého východu obecně, formou případové studie Egypta aplikované na teorii zaujatého mediátora. Cílem práce je také poukázat na přínos různých druhů mediace a jejich kombinací, mezi nimi zaujaté i neutrální mediace, v transformaci táhlých a nepoddajných konfliktů do konfliktů řešitelných na příkladu izraelsko-palestinského konfliktu. Identifikace pozitivní role Egypta v řešení izraelsko-palestinského konfliktu, kterého byl v minulosti sám stranou poukazuje na transformační kapacitu konfliktů. Práce vyzvedává egyptský potenciál v mírnění extremistických trendů v regionu, také skrze svou úspěšnou mediaci v inter-palestinském konfliktu mezi Hamásem a Fatahem, která vyplývá z jeho měnícího se postavení v arabském světě, dlouhé historii účasti v izraelsko-palestinském konfliktu, ale také strategickými a bezpečnostními zájmy v regionu.
Different Mentality as a basis of international conflicts. The case of escalation relations between Russia and the EU in 2008 - 2018.
Kruglikova, Ekaterina ; Cviklová, Lucie (vedoucí práce) ; Černý, Karel (oponent)
Od rusko-gruzínské války (2008) je možné sledovat postupné zhoršování vztahů mezi Ruskou federací a Evropskou Unií; tento proces vyvrcholil během ukrajinské krize a anexe Krymu. Za účelem pochopení, zkoumání důvodů a průběhu konfliktu je uplatněn kulturní přístup. Cílem práce je vymezit konfliktní názory a hodnoty na základě kulturní perspektivy. Současné vyhrocení vztahů je vyhodnoceno jako kulturní konflikt, přičemž odlišná mentalita je považována za jeden z vlivných faktorů a možných dimenzí analýzy konfliktu. Závěrečná práce také upozorňuje na vnitřní kulturní mechanismy a rysy vyvolávající agresivní zahraniční politiku a považuje kulturní identitu za soubor idejí, které ospravedlňují a vytvářejí odpor a konflikt s ostatními kulturami. Práce je také pokusem představit pojem individuální mentality, vysvětlit souvislost mezi osobní a skupinovou mentalitu a zjistit, jak obsah kulturního významu ovlivňuje formování způsobu uvažování jednotlivce, tj. systém osobních názorů a hodnot. Výzkumná část je založena na předběžném srovnávacím dotazníkovém šetření s třiceti respondenty, sekundární analýze World Value Survey a deseti hloubkových rozhovorech se třemi otázkami, analyzovanými prostřednictvím mentálního modelu a kódovanými na základě principu Grounded Theory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.