Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání činnosti Horské služby České republiky a Horské záchranné služby Slovenské republiky
ULEJOVÁ, Kateřina
Práce je rozdělena do dvou částí, a to na část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část je rozdělena ještě na dvě samostatné kapitoly. První kapitola se věnuje Horské záchranné službě Slovenské republiky, druhá Horské záchranné službě České republiky. V obou kapitolách se pak budu věnovat postupně historii horských služeb, popíši jejich organizační strukturu, k nim se vázající legislativu, rozmístění základen, požadavky na kvalifikaci k výkonu povolání horského záchranáře, jejich kompetence a s tím související specializace. Výzkumná část se zabývá a porovnává rozdíly mezi českou Horskou službou a slovenskou Horskou záchrannou službou. K získání poznatků jsem zvolila kvalitativní typ výzkumu formou strukturovaného dotazníku s pěti českými a pěti slovenskými profesionálními horskými záchranáři. Mým cílem bylo popsat rozdíly mezi oběma horskými službami především v oblasti kompetencí zdravotnických, nezdravotnických a v problematice specializací. Zajímala jsem se o přijímací řízení a hlavní náplň práce horských záchranářů v rámci oblasti jejich působení, tedy jaké nejčastější zásahy záchranáři v daných oblastech vykonávají.
Kompetence zaměstnanců na pracovní pozici účetní
ŠEBÍSTKOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat a zhodnotit činnosti a kompetence účetních a navrhnout různé typy vzdělávání, které by napomohlo tyto schopnosti vylepšit. Dalším cílem je navrhnout optimální pracovní náplň zaměstnanců na pracovní pozici účetní. Analýza kompetencí a činností probíhala prostřednictvím dotazníků, jehož respondenty jsou zaměstnanci na pracovní pozici účetní. Data získaná z dotazníků byla vyhodnocena pomocí Mann-Whitneyůva U testu a Chí-kvadrát testu v prostředí programu STATISTICA. Na základě výsledků byla navržena pracovní náplň tak, aby pokrývala veškeré povinnosti, které účetní v rámci své pozice musí splnit, ale zároveň je ponechán prostor pro specifické požadavky klientů.
Kompetence sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách v sociálně aktivizační službě pro rodiny s dětmi
Chrásková, Hana ; Mlejnková, Kristýna (vedoucí práce) ; Drahoňovský, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu kompetencí sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách v sociálně aktivizační službě pro rodiny s dětmi v okrese Chomutov. Za cíl si klade popsat zákonné kompetence pracovníků v SASRD a následně prozkoumat skutečnou praxi v oblasti kompetencí u pracovníků v SASRD. Teoretická část diplomové práce definuje sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách především podle Zákona o sociálních službách. Druhá kapitola následně definuje SASRD a dále vymezuje pojem rodina z pohledu typologie a funkcí. Kapitola dále uvádí možnosti sociální práce s rodinou a mapuje služby SASRD v okrese Chomutov. Poslední kapitola definuje pojem kompetence a uvádí profesní kvalifikační předpoklady pro SP a PSS na základě Zákona o sociálních službách. Praktickou část práce uvádí cíl výzkumného šetření a použitá metodologie. Popsána je metodika výběru respondentů a sběru dat. Zmíněny jsou etické zásady a limity šetření. Kapitola se věnuje též metodice zpracování dat a následné analýze rozhovorů se závěrečnou diskusí. Výzkumné šetření je uskutečněno formou rozhovorů podle návodu a data jsou vyhodnocena metodou tematické analýzy. Výzkumné šetření bylo realizováno s devíti respondenty ze tří služeb SASRD v okrese Chomutov. Na základě provedených rozhovorů jsem získala pohled PSS...
Role programu "I ve mně je lídr" při rozvíjení klíčových kompetencí
Kučerová, Zuzana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Předmětem této práce je popsat a představit program I ve mně je lídr jako jedno z možných východisek současného výchovně - vzdělávacího působení na žáky všech stupňů vzdělávacího systému ve smyslu jejich vybavení klíčovými kompetencemi. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se rámcového vzdělávacího programu, klíčových kompetencí ve vzdělávání a školního vzdělávacího programu. Dále jsou zde popsány principy 7 návyků efektivního jednání a uvedeno, jak je lze pomocí programu I ve mně je lídr aplikovat ve školním prostředí. Praktická část práce se zaměřuje na metody vedoucí k osvojování klíčových kompetencí v rámci hodin Osobnostně - sociální výchovy a na možnosti a dopad zavedení programu I ve mně je Lídr do praxe na Základní škole Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí. Zjišťování informací probíhalo prostřednictvím rozhovorů a následných dotazníků. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že umístění Osobnostní a sociální výchovy jako samostatného předmětu, jeho náplň i výstupy, jsou v souladu s doporučeními Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání, i se smýšlením a záměry třídních učitelů. Dále se ukázalo, že i přes to, že dle vyjádření vyučujících principy 7 návyků pomáhají rozvíjet všechny klíčové kompetence uváděné v RVP ZV, je v současné době ve výuce využívá pouze polovina učitelů....
Proposal for Personal Development Plan for Manager Operating in a Small Company
Šabacká, Zuzana ; Mandel, Miroslav (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
The aim of this work is a proposal for the development of a manager in a private company. The means will be to create a functional competency model and then measure the manager's competencies. The theoretical part focuses on the definition of management and the manager's function and the definition of competencies and their classification. It then describes the various stages for creating a competency model and types of education development. The practical part is focused on the description of the company. This is followed by creating a functional competency model and its practical verification. The next step is to measure the current competencies of the manager, based on which a proposal for further education is created.
Využití metody co-teachingu ve vzdělávání v ČR
Stepanova, Snezhana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání průběhu výuky metodou co-teachingu v hodinách anglického jazyka na ZŠ v Praze (respektive na druhém stupni vybrané ZŠ). Zabývá se specifiky spolupráce co-teacherů a realizací co-teachingu v hodinách angličtiny v české škole se zaměřením na zkoumaní toho, jak jsou naplňovány kompetence definované pro efektivní co- teaching. Teoretická část práce je zaměřena na úvod do problematiky co-teachingu v dnešní době a vymezení jeho charakteristik. V praktické části jsou reprezentována data získaná prostřednictvím metod interview, dotazníků a pozorování, jejichž cílem bylo analyzovat průběh co-teachingu v hodinách angličtiny a zjistit, na jaké úrovni co-teacheři ovládají kompetence vymezené pro efektivní co-teaching.
Vzdělávací potřeby státních zaměstnanců vykonávajících agendu ochrany spotřebitele
Frintová, Martina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl identifikovat vzdělávací potřeby státních zaměstnanců vykonávajících u Českého telekomunikačního úřadu agendu ochrany spotřebitele a na základě provedené analýzy vzdělávacích potřeb navrhnout tomuto okruhu zaměstnanců vhodné vzdělávací aktivity v zájmu zefektivnění výkonu správních činností. Za účelem komplexního uchopení problematiky vzdělávání státních zaměstnanců se diplomová práce v teoretické části nejprve zabývá obecnými charakteristikami podnikového vzdělávání. Vysvětluje také pojem kompetence a popisuje možnosti využití kompetenčního modelování v personálních procesech. Nedílnou součástí teoretické části diplomové práce je kapitola věnující se vzdělávání státních zaměstnanců v kontextu aktuální právní úpravy. Empirická část práce sestává z metodologie. Definuje výzkumný cíl a výzkumné otázky. Dále popisuje celý proces realizované analýzy vzdělávacích potřeb od předpřípravné fáze až po návrh opatření. Shrnuje dílčí zjištění na základě výsledků realizovaného dotazníkového šetření, uskutečněných rozhovorů a analyzovaných interních dokumentů. Obsahuje také zpracovaný popis kompetencí pro dané pracovní zaměření a návrh kompetenčního modelu, který je možné využít v personálních procesech u Českého telekomunikačního úřadu. Diplomová práce mimo dílčí výsledky...
Kongruence manažerských kompetencí učitele, ředitele školy a podnikového manažera
Šimoňák, Marek ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na manažerské kompetence učitelů a ředitelů škol a hledal jsem styčné plochy kompetencí těchto dvou profesí a kompetencí podnikových manažerů. Mým záměrem bylo zjistit, zda je předpoklad, že úspěšný pedagog bude i úspěšným ředitelem školy, případně zda může podnikový manažer úspěšně vykonávat funkci ředitele školy, aniž by sám jako pedagog pracoval. V teoretické části se zaměřuji nejdříve na vytýčení pojmu "management" a na manažerské funkce, na objasnění pojmu školský management a "classroom management", dále na osobnost manažera, na popis jeho osobnosti, vlastností, schopností, znalostí a dovedností, na vymezení pojmu leadership, poté vysvětluji pojem "kompetence" a v závěru analyzuji manažerské kompetence v práci podnikového manažera, pak i ředitele školy a učitele. V empirické části jsem se pokusil o sondu do subjektivního vnímání náplně práce, potřebných vlastností, schopností a kompetencí u pedagogů, ředitelů škol a manažerů. Použil jsem komparativní výzkum, kdy se pomocí řízeného rozhovoru snažím zmapovat činnosti, které tvoří náplň práce těchto dvou profesí a kompetence, které respondentům pomáhají uspět v jejich profesi. Zobecněné odpovědi uvádím v tabulkách, komentuji a srovnávám. V diskusi se snažím výsledky analyzovat a vyvodit z nich závěry. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Diferenciace výuky ve třídě primární školy prostřednictvím učebního úkolu
Korcová, Hana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá diferenciací výuky učebními úkoly na 1. stupni ZŠ. Teoretická část nabízí možné způsoby a postupy, jak efektivně využít učebních úkolů ve výuce tak, aby rozvíjely všechny žáky a zároveň je i motivovaly k další činnosti. Dále pak souhrn kompetencí, které učitele uschopňují k diferenciaci výuky tvorbou a zadáváním variant učebních úkolů, ale i možných pochybení, kterých se učitelé dopouštějí při jejich zadávání. Praktická část řeší, jaké didaktické variace učebních úkolů učitelé při výuce využívají k její diferenciaci. Zároveň si ověřuje, zda učitelé zařazují do výuky diferencované učební úkoly vědomě a cíleně. Klíčová slova Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednosti
Supervize jako zdroj podpory pro porodní asistentky
Královec Černá, Eliška ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pastucha, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na profesi porodních asistentek a supervizi v této profesi. Hlavním cílem bylo odhalit zdroje stresu a podpory vnímané porodními asistentkami v jejich práci a zjistit, zda může supervize skýtat zdroj podpory pro porodní asistentky. Teoretická část se zabývá nejprve kontextem vzniku profese porodních asistentek a dále pak současností této profese v ČR, zejména systémem vzdělávání a kompetencí, jak jej upravuje vyvíjející se legislativa. Pro možnost porovnání jsou, představeny též podmínky profese porodních asistentek ve vybraných zemích Evropy. Samostatné kapitoly jsou pak věnovány zdrojům stresu, se kterými se porodní asistentka při své práci potýká, pojmu resilience jako jeho protiváze a konečně také zdrojům podpory, které porodní asistentka při výkonu své profese může získávat. V empirické části práce je proveden kvalitativní výzkum pomocí techniky focus groups. Jeho cílem je popsat faktory, které působí jako zdroje stresu anebo podpory v profesi porodních asistentek, jak to ony samy vidí. Pomocí analytického příběhu je pak prezentován obraz zkušeností současné porodní asistentky zasazený do kontextu, představeném v teoretické části. Hlavní výsledky výzkumu poukazují na nejasné kompetence, nedostatečnou podporu a právní nejistotu v profesi porodních asistentek a také...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.