Název:
Role programu "I ve mně je lídr" při rozvíjení klíčových kompetencí
Překlad názvu:
The role of the program The leader in me in developing competencies
Autoři:
Kučerová, Zuzana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem této práce je popsat a představit program I ve mně je lídr jako jedno z možných východisek současného výchovně - vzdělávacího působení na žáky všech stupňů vzdělávacího systému ve smyslu jejich vybavení klíčovými kompetencemi. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se rámcového vzdělávacího programu, klíčových kompetencí ve vzdělávání a školního vzdělávacího programu. Dále jsou zde popsány principy 7 návyků efektivního jednání a uvedeno, jak je lze pomocí programu I ve mně je lídr aplikovat ve školním prostředí. Praktická část práce se zaměřuje na metody vedoucí k osvojování klíčových kompetencí v rámci hodin Osobnostně - sociální výchovy a na možnosti a dopad zavedení programu I ve mně je Lídr do praxe na Základní škole Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí. Zjišťování informací probíhalo prostřednictvím rozhovorů a následných dotazníků. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že umístění Osobnostní a sociální výchovy jako samostatného předmětu, jeho náplň i výstupy, jsou v souladu s doporučeními Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání, i se smýšlením a záměry třídních učitelů. Dále se ukázalo, že i přes to, že dle vyjádření vyučujících principy 7 návyků pomáhají rozvíjet všechny klíčové kompetence uváděné v RVP ZV, je v současné době ve výuce využívá pouze polovina učitelů....The subject of this work is to describe and present the program The Leader in me as one of the possible starting points of the current educational effect on students of all levels of the educational system in terms of their equipment with competencies. The theoretical part defines the basic concepts related to the framework educational program, key competencies in education and the school educational program. Furthermore, the principle of 7 habits of effective behavior is described here and it is stated how they can be applied in the school environment with the help The practical part of the work focuses on the methods leading to the acquisition of key competencies within the classes of Personal - Social Education and on the possibilities and impact of introducing of the program The Leader in me into practice at the Primary School Bratří Čapků in Ústí nad Orlicí. The information was collected through interviews and follow-up questionnaires. This research showed that the location of Personal and Social Education as a separate subject, its content and outputs, are in accordance with the recommendations of The Framework educational program for basic education and the thinking and intentions of class teachers. Furthermore, it turned out that despite the fact that, according to teachers, the principles...
Klíčová slova:
7 návyků; Kompetence; lídr; návyk; osobnost; vliv; výchova; Competencies; education; habit; leader; personality