Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kongruence manažerských kompetencí učitele, ředitele školy a podnikového manažera
Šimoňák, Marek ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na manažerské kompetence učitelů a ředitelů škol a hledal jsem styčné plochy kompetencí těchto dvou profesí a kompetencí podnikových manažerů. Mým záměrem bylo zjistit, zda je předpoklad, že úspěšný pedagog bude i úspěšným ředitelem školy, případně zda může podnikový manažer úspěšně vykonávat funkci ředitele školy, aniž by sám jako pedagog pracoval. V teoretické části se zaměřuji nejdříve na vytýčení pojmu "management" a na manažerské funkce, na objasnění pojmu školský management a "classroom management", dále na osobnost manažera, na popis jeho osobnosti, vlastností, schopností, znalostí a dovedností, na vymezení pojmu leadership, poté vysvětluji pojem "kompetence" a v závěru analyzuji manažerské kompetence v práci podnikového manažera, pak i ředitele školy a učitele. V empirické části jsem se pokusil o sondu do subjektivního vnímání náplně práce, potřebných vlastností, schopností a kompetencí u pedagogů, ředitelů škol a manažerů. Použil jsem komparativní výzkum, kdy se pomocí řízeného rozhovoru snažím zmapovat činnosti, které tvoří náplň práce těchto dvou profesí a kompetence, které respondentům pomáhají uspět v jejich profesi. Zobecněné odpovědi uvádím v tabulkách, komentuji a srovnávám. V diskusi se snažím výsledky analyzovat a vyvodit z nich závěry. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Kongruence manažerských kompetencí učitele, ředitele školy a podnikového manažera
Šimoňák, Marek ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na manažerské kompetence učitelů a ředitelů škol a hledal jsem styčné plochy kompetencí těchto dvou profesí a kompetencí podnikových manažerů. Mým záměrem bylo zjistit, zda je předpoklad, že úspěšný pedagog bude i úspěšným ředitelem školy, případně zda může podnikový manažer úspěšně vykonávat funkci ředitele školy, aniž by sám jako pedagog pracoval. V teoretické části se zaměřuji nejdříve na vytýčení pojmu "management" a na manažerské funkce, na objasnění pojmu školský management a "classroom management", dále na osobnost manažera, na popis jeho osobnosti, vlastností, schopností, znalostí a dovedností, na vymezení pojmu leadership, poté vysvětluji pojem "kompetence" a v závěru analyzuji manažerské kompetence v práci podnikového manažera, pak i ředitele školy a učitele. V empirické části jsem se pokusil o sondu do subjektivního vnímání náplně práce, potřebných vlastností, schopností a kompetencí u pedagogů, ředitelů škol a manažerů. Použil jsem komparativní výzkum, kdy se pomocí řízeného rozhovoru snažím zmapovat činnosti, které tvoří náplň práce těchto dvou profesí a kompetence, které respondentům pomáhají uspět v jejich profesi. Zobecněné odpovědi uvádím v tabulkách, komentuji a srovnávám. V diskusi se snažím výsledky analyzovat a vyvodit z nich závěry. KLÍČOVÁ SLOVA:...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.