Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální bydlení Brno
Krbylová, Alžbeta ; Krupica, Roman (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Projekt sociálneho bývania v Brne – mestskej časti Maloměřice, je predovšetkým zacielený na rómsku komunitu ako aj iné mnohopočetné rodiny. Navrhnuté objekty sú riešené ako nízko podlažná radová zástavba. Objekty sú rozmiestnené okolo hranice parcely, čím sa vytvorí aj polosúkromný priestor pre hry a komunitné akcie v navrhnutom komunitnom centre. Domy sú navrhnuté, aby spĺňali požiadavky majiteľov, čo vytvára rôznorodosť radovej zástavby. Základom každého návrhu je jednotka (odlíšená sedlovou strechou) so vstupnými priestormi, schodiskom, technickým a hygienickým zázemím. Podľa prianí bol navrhnutý počet a umiestnenie obytných miestností (navrhnuté s plochou strechou). V riešenom dome sa preto nachádzajú obytné miestnosti až pre 10 ľudí s priestrannou kuchyňou s obývacím priestorom. V rámci začleňovania sa menšinovej komunity do spoločnosti a zlepšenia ich štartovacej pozície na trhu práce sa uvažuje s realizáciou príbytkov samotnými obyvateľmi pod dohľadom skúsených remeselníkov. Pre svoju jednoduchosť a dostupnosť boli vybrané ako materiál pre konštrukciu pórobetonové tvárnice YTONG. Fasáda je prevedená prevažne v základnej bielej farbe omietky s možnosťou voľby farby na časti so sedlovou strechou.
Faktory ovlivňující volbu povolání učitele informatiky
KOUŘIMSKÝ, Martin
Práce se zabývá procesem volby povolání učitele informatiky a faktory, které mají na tuto volbu vliv. V práci jsou zmíněny již provedené výzkumy na po-dobná témata a problematiku volby učitelského zaměstnání. Pro získání po-třebných dat je použit kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se studenty prvního ročníku učitelství informatiky pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Získaná data jsou následně zpra-covávána metodami kvalitativní analýzy. Cílem práce je zjistit hlavní po-hnutky a důvody nových studentů pedagogické fakulty, přesněji pak stu-dentů oboru informační technologie, k volbě studia učitelství informatiky, a zdůvodnit dlouhodobý nedostatek učitelů s aprobací informační technolo-gie. Z výsledků je patrné, že nejvýznamnějšími faktory, které vedou k volbě povolání učitele informatiky jsou, celkový náhled na učitelskou profesi, dří-vější vliv učitelů ze základních a středních škol na studenty, dále dobré zku-šenosti s informatikou v předchozím vzdělání, ať už při základní, nebo poz-ději při střední škole, a určitě i případy, kdy studenti zvolí pedagogickou fakultu až po zanechání jiné vysoké školy, kterou ukončují ať už z důvodu obtížnosti, nebo nenaplnění představ.
How can Factors Underlying Human Preferences Lead to Methods of Formal Characterizations towards Developing Safe Artificial General Intelligence?
Al-Nusair, Rana Ghalib ; Špelda, Petr (vedoucí práce) ; Butler, Eamonn (oponent) ; Biagini, Erika (oponent)
This research aims to investigate the Artificial Intelligence (AI) value alignment problem, which refers to the challenge in developing a safe and reliable AI that can achieve our goals and adhere to our values as we intend it to do. A misaligned AI, especially one which transcends all domains of cognitive abilities and has acquired vast computational powers, will be nearly impossible to manage and it will threaten our security. Research addressing this problem is now focused on understanding how to develop AI that can reliably infer our values from our preferences. Thus, preferences are the primary conceptual unit of analysis to the AI value alignment problem. This paper investigates our preferences and seeks to shed light on the issue of obtaining a formal truth that is fundamentally constitutive of our preferences, for the aim of using said formal truth to create a value aligned AI. To do this, this paper gathers data from economics, biological evolution, and neurocognitive studies to bridge the current gaps on the conceptual problem of preferences. The paper concludes with presenting a new kind of security dilemma which stems from the notion of combining a general theoretical framework that fully captures our preferences with the crucial elementof uncertainty inAI, effectively showcasing how...
Dilema výběru vysoké školy
Frombergerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volby dalšího vzdělávání a budoucí profese studentů gymnázia. Výzkum je zaměřen na dilema výběru, tady na proces rozhodování studentů a specifikaci faktorů, které do tohoto procesu vstupují a ovlivňují jej. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny používané termíny a popsány vybrané kariérové teorie. Další kapitoly se zaměřují na hlavní faktory, které působí na rozhodování studentů, na motivaci a na specifické motivační faktory jako jsou hodnoty a hodnotové orientace. Závěr teoretické části je věnován procesu rozhodování a konkrétním způsobům rozhodování. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit průběh rozhodovacího procesu volby dalšího vzdělání a profese u studentů gymnázia a identifikovat specifické faktory, které mají na jejich rozhodování vliv. V empirické části je rozebrána metodologie realizovaného výzkumu, která je založená na kvalitativním zpracování čtrnácti polostrukturovaných rozhovorů. Pro práci s daty je použita metoda obsahové analýzy. V empirické části jsou také prezentována a interpretována získaná data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vyvrcholení klasicistní tragédie v díle Jeana Racina
Procházková, Laura ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Práce se zabývá nejprve charakteristikou klasické francouzské tragédie 17. století a soudobé dramatické tvorby. Nastiňuje historický vývoj vedoucí k formování specifických rysů a pravidel charakteristických pro francouzský divadelní klasicismus. Výskyt a užití těchto prvků je následně potvrzen rozborem vybraných děl J. Racina, který je hlavním představitelem klasické francouzské tragédie. V práci je demonstrováno, jak se při uplatnění estetických předpisů otevírá prostor pro básnickou originalitu Racina, mj. prostřednictvím konfrontace odlišných pojetí tragického konfliktu a tragické postavy u tohoto autora a jeho generačního předchůdce Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sophie's Choice - Trauma of the Holocaust Survivor
Dombrovská, Lucia ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o traumatu holocaustu a jeho popisu v románu Williama Styrona Sofiina volba. Mnoho spisovatelů se pokoušelo vylíčit tento fenomén ve svých uměleckých dílech, avšak většina z nich byla konfrontována s velkou výzvou - popsat příběh, který sami neprožili, příběh přeživších holocaust. Jedním z těchto autorů je také William Styron, a proto je důležité zvážit, nakolik popis, který nabízí svým čtenářům, odpovídá skutečnosti. Cílem této práce je tedy analyzovat Sofiinu volbu a posoudit, zda obsahuje autentický popis traumatu přeživšího holocaust. První kapitola se zaměřuje na trauma. Jejím cílem je definovat trauma a prozkoumat jej v širším kontextu. V psychologii se setkáváme s mnoha teoriemi traumatu a jeho léčby. Pro účely této práce byl zvolen jungiánský psychoanalytický přístup. C. G. Jung a jeho pokračovatelé podrobně prozkoumali vnitřní svět pacientů trpících traumatem. Psychoanalýza také vynaložila velkou snahu popsat, jak se trauma projevuje prostřednictvím archetypálních obrazů a symbolů přítomných ve snech a fantaziích pacientů. Tato teorie je proto zvláště vhodná, chceme-li zkoumat popis traumatu v uměleckém díle. Nejvíce rozšířenou psychologickou diagnózou lidí, kteří prožili traumatický zážitek, je Posttraumatická stresová porucha (PTSD). Tato práce se proto...
Should I Stay or Should I Go? - The Attractiveness/Unattractiveness of Portugal & Spain for Asylum Seekers
Branco Coelho, Cláudia Sofia ; Gebhardt, Dirk (vedoucí práce) ; Czerska-Shaw, Karolina (oponent)
Drawing on the research object of migration, mostly focused on the inclusion of asylum seekers in the European Union (EU hereinafter), this Master thesis aims at measuring the attractiveness/unattractiveness of EU countries on welcoming asylum seekers in. The method used, is then, the comparison of Portugal and Spain, two similar countries, but with quite different outcomes. Furthermore, this work suggests that external factors are on the scope of forced migration, so issues as choice on the destination country, migrant networks, previous knowledge and the integration policies make a country attractive or not. The final results bring to light the interesting findings that asylum seekers coming legally to Portugal would rather live illegal anywhere else. Moreover, even though Spain appears as a relatively more "successful" country on attracting asylum applications, it also shares the same push factors as Portugal.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.