Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova jako problém u Radima Palouše
Dytrych, Ondřej ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Hlavním tématem práce je promýšlení specifického smyslu výchovy a vzdělávání ve filosofii Radima Palouše. Z této základní problematiky specifičnosti výchovy jako přivádění k rozumění celku (řádu) světa u Palouše budeme dále explikovat klíčové motivy. Mezi tyto motivy patří především existence člověka jako bytosti od-povědné za celek světa a ostatních lidí. Dále problém školy jako specifické temporální situace překračující každodenní shon (ascholia) a provoz, zkrátka kvaltování, a scholé jako svobody k sobě, která se rozvíjí ve schopnosti dialogického se-tkávání se sebou i s druhými. Tato základní půda bude konkretizována též v dějinné dimenzi propojováním pro Palouše důležitých myslitelů (především Sokrates, Komenský, Patočka).
Městský bytový dům Klíčova
Foltýnová, Michaela ; Mléčka, Jan (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Krupicová, Jana (vedoucí práce)
Novostavba městského bytového domu se nachází v centru města Brna, začleněna do zástavby starších bytových domů na ulici Klíčova a z části na ulici Zvěřinova, v blízkosti ulic Křenová, Olomoucká a Tržní. Jedná se o monolitický betonový skelet, založený na pilotách, o pěti nadzemních a jednom podzemním podlaží, zakončený plochou střechou. Dům je pomocí čtyř oddělených vstupů rozčleněn na celky, obsahující vždy specifický druh bytů a je plně bezbariérový. V domě se nachází podzemní parkoviště, servisní plochy a byty. Za domem se nachází rekreační plocha pro obyvatele domu. Dům kromě zajímavého interiérového řešení disponuje také atraktivní lokalitou a to především díky své poloze v centru města, snadné dostupnosti a příjemnému prostředí v blízkosti řeky Svitavy a přilehlého stromořadí.
Audiovizuální performance Hyperspeed reach
Kočišová, Lenka ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Skočovský, Luděk (oponent) ; Palla, Marian (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce popisuje fenomén audiovizuální performance v různych konotacích. Podstatná část je věnována psychologické sondě do vlastního podvědomí a následnému metaforickému zpracování tohoto průzkumu. Důležitou součástí práce je shrnutí obecnych poznatků z fyzické reality a jejich metaforická aplikace na mentální a tvůrčí procesy. Tato analyza a vysvětlení vzniku vnitřních kognitivních modelů se uskutečňuje ve smyslu rozboru vztahů; interakcí na bázi spolupráce nebo konfrontace, ale i nemožnosti uchopení objektivní reality ze subjektivní pozice z důvodu splynutí rozlišování reálného a fiktivního. Vyznam audiovizuální performance je také zkoumán z lineární perspektivy historie, s cílem poukázat na obecny princip opakování se vzorců, ktery audiovizuální performance odhaluje jako činnost, která je nezbytnym projevem a zákonitostí samotného života a nejen pojmem uměleckého oboru.
Příběh - světci a světice
Štěrbová, Terezie ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
SHRNUTÍ / ABSTRAKT/ ZÁVĚR Během psaní této bakalářské práce jsem se pokusila popsat obsahovost a význam světců a světic v jejich obecném teoretickém a společenském chápání. Především mne zaujala společenská úloha světců a světic, jakožto patronů v rámci lidové zbožnosti a zvyklostí. S vybranými světci jsem se pokusila netradičním způsobem propojit místa v krajině, ve které jsou právě oni uctívání a jsou mocnými ochránci těchto posvěcených míst. Tato specifická místa jsem vybírala ve své rodné krajině Beskyd. Krajina této oblasti a mnou vybraná posvátná místa, mne silně inspirovaly nejen v mé výtvarné realizaci, ale také v plánování pedagogických úkolů pro děti ve věkovém rozmezí 6-10 let. Posvátná místa, mající svého patrona, ukryta i v těch nejhlubších lesích nebo označující bod, ve kterém se křižují dvě polní cesty, budou vždy důležitým prvkem pro naši společnost. Člověk věřící nebo ne, vždy bude cítit něco nepopsatelného z těchto míst. Bude si říkat, že daný patron zde drží svou ochranou ruku, nebo bude věřit v magickou sílu ukrytou v přírodě z předkřesťanských dob. Stále však tato místa v sobě ponesou příběhy a legendy svatých. A nejen ty. Skrze tato místa se budou stále vanout příběhy lidí, jako podzimní chladný vánek, který vdechuje krajině posvátnou energii. Posvátná místa, která jsou zasvěcená už...
Etika ve sportu
Hovorka, Josef ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Jméno a příjmení autora: Bc. Josef Hovorka Název diplomové práce: Etika ve sportu Katedra: Katedra občanské výchovy a filosofie Vedoucí diplomové práce: Prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. Rok obhajoby diplomové práce: 2012 Abstrakt: Cílem práce je přinést nový přístup k problematice etiky ve sportu, iniciovat změnu pohledu na sport, vytvořit preventivně-vzdělávací program a změnit přístup ve výchově nejenom sportovců, ale také dětí a mládeže v České republice. Klíčová slova: hra, celek, Areté, olympismus, doping, fair play Souhlasím s půjčováním diplomové práce v rámci knihovních služeb.
Pracovní listy zaměřené na vztah celek a jeho části
Navarová, Zuzana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje dětskému vnímání celku a jeho částí při práci s pracovními listy. Pracovní listy nejsou chápány izolovaně, ale jsou zasazeny do specifické didaktické struk- tury v rámci školního projektu zaměřeného na Pražské pověsti a legendy. Práce představuje vybrané aktivity formulované k vytvořeným pracovním listům, k jejichž řešení jsou použity různé metody práce. Předložená práce vychází z Teoretické část zaměřené na dítě předškolního věku, před- matematickou gramotnost a pracovní listy. Praktická část představuje vytvořené pracovní listy, úkoly a jejich charakteristiku. Užití pracovních listů v praxi mateřské školy bylo sledováno v rámci kvalitativního výzkumu na vzorku třinácti předškolních dětí jedné mateřské školy. Všechny pracovní listy se vztahují k problematice "celek a jeho části", každý jiným způsobem. Proces řešení předpokládá činnosti spojené s porovnáváním, usuzováním a uvažováním, s uspořádáním, tříděním, kompletací a dekompozicí. Proces řešení úkolů dětmi je natočen na videozáznam a posléze analyzován. Metodami řešení bakalářského úkolu byly rešerše, kvali- tativní výzkum, pozorování, evidence sledovaných jevů, analýza a diskuze. Analýzou dat došlo k rozdělení pracovních listů na použitelné v původním zadání a na pracovní listy, které vyžadují dílčí úpravy. Analýza...
Problém areté ve filosofii Anny Hogenové
Urbášek, Aleš ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato práce si klade za cíl ohledat myšlenkové motivy Anny Hogenové, vedoucí především k pochopení významu ctnosti zvané areté. Areté jako schopnosti v jednotlivé, konkrétní situaci zachytit celek, takový, který není pojmově definovatelný a neukazuje se jako verifikovatelné jsoucno. Cesta k pochopení takto myšleného celku začíná u René Descarta a následného vzniku fenomenologie Edmunda Husserla, na něhož navazuje Heidegger, který nám možnost zachytit celek demonstruje na tzv. náladách. U Patočkova porozumění celku již spatřujeme přímou souvislost s Hogenovou, jež tvrdí, že to jsou právě celky, na které se dnes, i díky empirické vědě, zapomnělo. Areté je představeno také v souvislosti výchovy, kde by jejím smyslem, podle Hogenové, mělo být právě přivádění k onomu celku. Kromě ústředního motivu se práce také snaží zachytit filozofku s jejími hlavními tématy, jako je např. problematika počátku nebo nutnost žít životem z vlastního pramene. KLÍČOVÁ SLOVA Hogenová, areté, výchova, celek, fenomenologie
Příběh - světci a světice
Štěrbová, Terezie ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
SHRNUTÍ / ABSTRAKT/ ZÁVĚR Během psaní této bakalářské práce jsem se pokusila popsat obsahovost a význam světců a světic v jejich obecném teoretickém a společenském chápání. Především mne zaujala společenská úloha světců a světic, jakožto patronů v rámci lidové zbožnosti a zvyklostí. S vybranými světci jsem se pokusila netradičním způsobem propojit místa v krajině, ve které jsou právě oni uctívání a jsou mocnými ochránci těchto posvěcených míst. Tato specifická místa jsem vybírala ve své rodné krajině Beskyd. Krajina této oblasti a mnou vybraná posvátná místa, mne silně inspirovaly nejen v mé výtvarné realizaci, ale také v plánování pedagogických úkolů pro děti ve věkovém rozmezí 6-10 let. Posvátná místa, mající svého patrona, ukryta i v těch nejhlubších lesích nebo označující bod, ve kterém se křižují dvě polní cesty, budou vždy důležitým prvkem pro naši společnost. Člověk věřící nebo ne, vždy bude cítit něco nepopsatelného z těchto míst. Bude si říkat, že daný patron zde drží svou ochranou ruku, nebo bude věřit v magickou sílu ukrytou v přírodě z předkřesťanských dob. Stále však tato místa v sobě ponesou příběhy a legendy svatých. A nejen ty. Skrze tato místa se budou stále vanout příběhy lidí, jako podzimní chladný vánek, který vdechuje krajině posvátnou energii. Posvátná místa, která jsou zasvěcená už...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.