Název:
Audiovizuální performance Hyperspeed reach
Překlad názvu:
Hyperspeed Reach - Audiovisual Performance
Autoři:
Kočišová, Lenka ; Vojtěchovský, Miloš (oponent) ; Skočovský, Luděk (oponent) ; Palla, Marian (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Předkládaná disertační práce popisuje fenomén audiovizuální performance v různych konotacích. Podstatná část je věnována psychologické sondě do vlastního podvědomí a následnému metaforickému zpracování tohoto průzkumu. Důležitou součástí práce je shrnutí obecnych poznatků z fyzické reality a jejich metaforická aplikace na mentální a tvůrčí procesy. Tato analyza a vysvětlení vzniku vnitřních kognitivních modelů se uskutečňuje ve smyslu rozboru vztahů; interakcí na bázi spolupráce nebo konfrontace, ale i nemožnosti uchopení objektivní reality ze subjektivní pozice z důvodu splynutí rozlišování reálného a fiktivního. Vyznam audiovizuální performance je také zkoumán z lineární perspektivy historie, s cílem poukázat na obecny princip opakování se vzorců, ktery audiovizuální performance odhaluje jako činnost, která je nezbytnym projevem a zákonitostí samotného života a nejen pojmem uměleckého oboru.
This dissertation thesis describes the phenomenon of audiovisual performance in different connotations. A substantial part is devoted to psychological survey into my own subconscious and subsequently to metaphorical processing of this introspection. An important part of the work is a resume of the general knowledge of the physical properties and its metaphorical application on mental and creative processes. This analysis and explanation of internal cognitive models are implemented in terms of the study of relationships, interactions based on cooperation or confrontation, but also the inability to grasp the objective reality from the subjective position due to the merged distinctions of real and fictional. The importance of audiovisual performance is also studied in linear perspective of history, in order to point out the general principle of repetition patterns, which reveals that audiovisual performances is an activity which is a necessary expression of life itself and not just the concept in the field of arts.
Klíčová slova:
akce; audiovizuální performance; celek; individualita; komplexnost; prostor; čas; action; audiovisual performance; complexity; individuality; space; time; total
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/35893