Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fotodeník. Deník jako způsob reflexe zážitku ve výtvarné výchově
Kunderová, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se věnuje fenoménu deníku, především pak jeho uměleckým a dalším vizuálním formám zpracování, zejména prostřednictvím fotografie. V teoretické části práce nastiňuje obecnou historii vývoje tradičních deníkových záznamů a poté se věnuje deníkům v díle vybraných českých uměleckých osobností, které tento fenomén zpracovávaly/zpracovávají netradičním vizuálním způsobem. Jedná se o Vladimíra Fuku, Jiřího Koláře, Josefa Jindřicha Šechtla a Františka Skálu. V následující kapitole práce uvádí fenomén deníků do kontextu dnešní doby. Stručně popisuje technologický vývoj směřující k možnosti vést deníky ve virtuálním prostředí internetu. Uvádí nejběžnější formy osobních online záznamů, soustředí se zejména na fotografické deníky a demonstruje šíři spektra jejich možných podob na několika konkrétních subjektivně zvolených příkladech. Ty jsou vybrány jak z profilů na sociálních sítích, tak z osobních stránek či uměleckých projektů. V praktické části představuje práce autorčino vlastní pojetí deníkového fenoménu ve fotografické podobě. Jedná se o cyklus každodenních fotografických záznamů vyjadřujících osobní prožitky a pocity z dní strávených na zahraničním studijním pobytu. Didaktická část se věnuje přenosu deníkových prvků do hodin výtvarné výchovy žáků druhého stupně základní školy....
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
Íránská opozice a blogging-fenomén občanského žurnalismu v nesvobodné společnosti
Hrdina, Matouš ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Íránská opozice a blogging - fenomén občanského žurnalismu v nesvobodné společnosti se věnuje analýze bloggingu coby nástroje opoziční komunikace v nesvobodných režimech, konkrétně v současném Íránu. Snaží se odpovědět na otázku, jak lze opoziční komunikaci realizovat skrze blogging, a jaké jsou možnosti a omezení tohoto postupu. Základní hypotéza je taková, že blogy neslouží k přímé komunikaci opozičního hnutí a k organizaci odporu proti režimu, ale spíše jako alternativní, svobodný vyjadřovací prostor. Analytická část práce kvalitativně zkoumá čtyři anglicky psané blogy íránských blogerů, vybrané jako demonstrativní příklady. Kritériem pro jejich výběr byla zejména pravidelná aktualizace, íránský původ a zařazení k ideologickému proudu íránské protivládní opozice. Analyzovány jsou obsahy publikované v období od března 2009 do března 2010, tj. v době, kdy v Íránu probíhaly masové protivládní nepokoje následující prezidentské volby. Otázka mediálních účinků v práci není rozvíjena. Autor vychází z několika teoretických koncepcí a prostřednictvím analýzy zkoumá možnosti jejich aplikace na prostředí íránské blogosféry. Na základě provedené analýzy je v závěru potvrzeno, že blogeři mají potenciál stát se názorovými vůdci ve schématu vícestupňového komunikačního modelu. Jejich možnou...
Česká food blogosféra a její vývoj
Bambušková, Martina ; Nováková, Petra (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá českou food blogosférou a jejím vývojem. Věnuje se popisu teoretické studie jídla a oborům, které se na vývoji studie jídla podílely. Předkládá současné trendy v prezentaci gastronomie na internetu. Definuje blogy a jejich vývoj se zmínkou o Webu 2.0. Zabývá se také samotnými autory blogů jakožto online influencery, kteří mají možnost ovlivňovat názory svých čtenářů. Následuje popis vývoje zahraničních a českých food blogů s hlavními představiteli, zmíněná je možná komerce na blozích a profesionalizace blogerů. Část práce je věnována vnějším a vnitřním motivacím blogerů ke psaní. Ve stručnosti je také popsána kritika food blogů a problematika plagiátorství. Diplomová práce představuje také budoucí trendy v blogování. Kvalitativní výzkum je prováděný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se šesti food blogerkami a zabývá se jejich pohledem na českou food blogosféru a vlastní tvorbu. Zkoumá jejich motivaci ke psaní a snaží se zjistit pozitivní a negativní aspekty blogu a další možný vývoj české food blogosféry.
Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice
Umlaufová, Pavla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice si klade za cíl přiblížit současné pojetí pojmu digital labor a jeho aplikovatelnost na prostředí české blogosféry. Teoretický úsek práce se zaměřuje na vymezení, definování a přiblížení termínů digital labor, blog a blogosféra, přičemž představuje především teoretické koncepce Christiana Fuchse, Sebastiana Sevignaniho, Ursuly Huws a Trebora Scholze, které vycházejí z teorie politické ekonomie Karla Marxe. Analytická část práce představuje prostředí české blogosféry na základě interpretace dat kvantitativního průzkumu prováděného v České republice v rámci širšího projektu IPREX BLOGBAROMETERM v roce 2014 a 2015 a v rámci diplomové práce provedeného kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zodpovězení výzkumné otázky, zdali považují čeští blogeři svou tvůrčí aktivitu jako pracovní nebo volnočasovou činnost, popřípadě splývají-li pro ně tyto dvě velmi rozdílné aktivity v jednu. Klíčová slova Digital labor, digital work, blog, blogosféra, playbour, prosumption, Fuchs
Vliv značek na módní a lifestyle blogy
Cirhanová, Jiřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje módním a lifestylovým blogům a vlivu oděvních značek a médii propagovaného ideálu krásy na ně. Cílem práce je zjistit, jaký druh značek převažuje u oblíbených bloggerů a zda u nich převažuje určitý typ vzhledu. Toto je zkoumáno za pomocí kvantitativní obrazové analýzy po vzoru Gillian Rose a po vzoru výzkumu Catherine Lutz a Jane Collins na fotkách pocházejících z webových stránek, kde se bloggeři sdružují a kde jsou hierarchizováni: Lookbook, Chictopia a Bloglovin'. Bloggeři jsou totiž názorovými vůdci v rámci komunity svého blogu a marketingovým oddělením se vyplatí spolupracovat s bloggerem, který své publikum dokáže efektivně oslovit. Značky hrají v životě některých lidí důležitou roli, protože podle nich vypovídají o charakteru svého uživatele. V současnosti ve světě vládne eurocentrický ideál krásy a ideál štíhlosti, který je, zejména ženám, vnucován skrze média. Štíhlost je v reklamách spojována s atraktivitou a úspěšností, což je přenášeno i do reálného života lidí. Ze závěrů této diplomové práce vyplývá, že mezi úspěšnými bloggery jsou nejčastěji štíhlé osoby, europoidní rasy a nejčastěji jde o ženy. V příspěvcích s osobním stylem bloggerů, se nejčastěji vyskytovaly oděvní řetězce, ale bylo možné se setkat i s několika luxusními značkami. Klíčová slova Módní...
Universal Blog Manager
Linka, Marek ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Sdílení názorů a pocitů na Internetu (blogování) se s přibývajícimi lety stává stále populárnější. Vývojáři aplikací na tento trend reagovali a vytvořili mnoho desktopových aplikací ulehčujících publikovaní obsahu. Ale téměř žadná z dostupných aplikací nedokáže uživateli spřístupnit celý potenciál blogovací platformy. Rozhodli jsme se proto zaplnit tuto medzeru tím, že navrhneme desktopovou aplikaci rozšiřitelnou pomocí zásuvných modulů, která by byla schopna spřistupnit jakýkoliv blog a využít celý jeho potenciál, zatímco by zůstala intuitivní a jednoduchá na použití. Dokončením našeho záměru jsme vytvořili aplikaci dostatečně mocnou pro experty, ale stále dostatečně jednoduchou i pro běžného uživatele. Tato aplikace účinně zaplňuje mezeru vytvořenou aplikacemi, které se víc zaměřují na publikovaní obsahu.
Blogeři v roli profesionálních novinářů
Váňová, Veronika ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením blogosféry v tradiční žurnalistice. Definuje blogy a jejich vývoj, uvádí jejich typologii a představuje jejich publikum, které se z pasivních příjemců mediálních obsahů stalo jejich tvůrcem. Popisuje proces konvergence, především jak do tradiční instituce novin zasahují amatérští novináři - občané publikující on-line. To dalo vzniknout fenoménu participativní žurnalistiky, ze kterého vyvěrá spor mezi tradičními a novými médii. Diplomová práce představuje argumenty a vzájemnou kritiku profesionálních novinářů a blogerů, která nemusí přetrvávat, pokud se tyto dva mediální systémy naučí žít ve vzájemné symbióze. Práce se dále krátce zabývá právní ochranou blogerů v České republice a demokratizačním potenciálem blogosféry. Kvalitativní výzkum prováděný prostřednictvím hloubkových strukturovaných rozhovorů se dvanácti respondenty (blogery a šéfredaktory) se zabývá spoluprací lifestylových časopisů (a příloh novin) s blogery. Zkoumá motivace k navázání spolupráce, její průběh a výhody s nevýhodami, které přináší. Ukazuje, že symbióza mezi tiskem a blogery je možná; v diskuzi pak potvrzuje či vyvrací i další názory popsané v teoretické části práce.
Rozdílné způsoby medializace v blogosféře a masových médiích
Bartl, Tomáš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Rozdílné způsoby medializace v blogosféře a masových médiích" pojednává o způsobech, jakými blogy a masová média přistupují ke zprostředkovávání zpravodajských a odborných témat svému publiku. Kromě toho se zabývá i vztahem blogosféry s masovými médi. V teoretické části práce přináší popis vývoje blogů optikou konceptu demokratických médií a demokratizace veřejné sféry. Teoretická část dále pojednává o různých přístupech k definování blogu a jeho základních charakteristikách, na základě kterých je potom provedeno rozdělení blogů na jednotlivé typy. Součástí této části je i souhrn výzkumů zabývajících se blogy, prostřednictvím kterých je vytvořen soubor výzkumných otázek a hypotéz. V praktické části práce je provedena obsahová analýza článků vztahujících se ke dvěma tématům. Jako zpravodajské téma je analyzována medializace problematiky umístění radarové základny na území České republiky v letech 2006 až 2008. Jako odborné téma je zpracováno uvedení nového mikroplatebního nástroje Paysec. Jednotlivá zjištění jsou interpretována s použitím statistického aparátu. Závěr poté pojednává o zobecněných výsledcích a teoretických implikacích provedeného výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.