Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 621 záznamů.  začátekpředchozí402 - 411dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dopad reemigrace na národní identitu
Axmannová, Kamila ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Souhrn Předkládaná diplomová práce prezentuje výsledky výzkumného projetu zabývajícím se dopadem reemigrace na národní identitu. Záměrem výzkumného projektu bylo zjistit pomocí kvalitativního výzkumu, konkrétně zakotvené teorie, ústřední jev ve vnímání národní identity. Výsledky zakotvené teorie naznačují, že tímto jevem je míra adaptace jedince na prostředí respektive míra akulturace a následně míra reintegrace. Do tohoto jevu však vstupují intervenující podmínky, jako jsou strategie zvládání zátěžových situací, pracovní úspěšnost či rodinné a přátelské vazby. Hlavní kontextovou linii v tomto směru představuje emigrace a reemigrace jedince se všemi příčinnými a intervenujícími podmínkami. Významným prvkem kontextové linie je však i samotný fakt odchodu jedince, včetně jeho přípravy na odchod ze země. To ve své podstatě určuje do velké míry i samotný proces akulturace jedince v emigraci s dopady na vnímání národní identity. Pokud bych měla vytvořit shrnutí výsledku výzkumného šetření v jedné větě, charakterizovala bych jej takto: "Míra akulturace jedince v emigraci určuje vnímání národní identity v reemigraci." První část diplomové části má sloužit jako vhled do problematiky reemigrace. Snahou zde bylo objasnění pojetí národa, nacionalismu a národní identity. V posledních dvou kapitolách teoretické části...
Krakatit Karla Čapka a Otakara Vávry
Fischerová, Simona ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Příspěvek se zaměřuje na analýzu románu Karla Čapka Krakatit a následně jeho přepracování do filmové podoby, kterou adaptoval Otakar Vávra. Úvodní část pojednává o základních adaptačních principech, které vychází z patřičné soudobé sekundární literatury. Dále se práce zaměřuje problematiku intermediálního převodu a na největší rizika při adaptaci (jak ztvárnit introspekci). Teorii doplňuje i problematika hodnocení adaptací z diachronního hlediska a vymezení základních pojmů teorie vyprávění (narativ, postava, vypravěč). Praktická část obsahuje literární charakteristiku románu s použitím odborné literatury. Příspěvek se zaměřuje na polyžánrovost, dějové popředí a pozadí románu (dle studie Jana Mukařovského a Evy Strohsové), na analýzu postav se zaměřením na hlavního hrdinu, rozpracovává motivy dětství, tajemství a neznáma. Součástí je i výčet relevantních jazykových prostředků a role vypravěče v Krakatitu. Komparativní analýzou literární předlohy s filmovou adaptací byl zachycen Vávrův pokus o aktualizaci Čapkova románu. Filmový Krakatit se odehrává v horečném snu, proto je velmi působivá vizuální stránka snímku. Aktualizaci spatřujeme v důrazu na téma zneužití vědy a varování před jadernými zbraněmi. Vzhledem k době vzniku filmu (1948) je snímek považován za prorocký.
Adaptace dítěte v zahraniční škole
Králová, Adéla ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat problematiku adaptačního procesu u dětí, které přecházejí do zahraniční školy, a tudíž se mění jejich vyučovací jazyk, kurikulum a zejména sociokulturní prostředí. Zaměřuje se na soubor faktorů, které proces adaptace ovlivňují, věk dítěte, úlohu rodiny, komunity, kulturní rozdíly, a dále na podpůrné mechanizmy, jimiž školy disponují, aby těmto dětem adaptaci usnadnily. Práce se zabývá i případy, kdy děti musí adaptačnímu procesu čelit opakovaně, z důvodů stěhování do jiných zemí, a tedy častému střídání škol. Tento trend souvisí s globalizací a migrací a týká se zejména mezinárodních škol, které problematiku adaptace považují za zásadní z hlediska úspěšnosti svých studentů. V práci je nastíněna i situace dětí z bilingvních rodin ve vztahu k adaptaci na nové školní prostředí a případy dětí, které ve své kultuře, resp. kultuře svých rodičů nikdy nežily (angl. "Third Culture Kid Theory"). Součástí práce je případová studie 3 žáků v Americké mezinárodní škole v Budapešti.
Adaptace seniora na umístění do domova pro seniory
Pajerová, Lenka ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Nentvichová Novotná, Renáta (oponent)
Tématem bakalářské práce je adaptace seniorů na umístění do domova pro seniory za pomoci klíčového pracovníka. Práce pojednává o mnoha termínech, které s touto problematikou souvisejí. Zmiňuje se o pojmech stárnutí, stáří, gerontologie, adaptace, sociální služby pro seniory a mnoho dalších. Hovoří o důvodech nástupu do domova pro seniory. Vysvětluje, kdo je zájemcem, žadatelem a uživatelem sociální služby. Prezentuje možnosti adaptace seniora na domov pro seniory, popisuje individuální plánování s pomocí klíčového pracovníka. V práci je také zmíněn Domov pro seniory Elišky Purkyňové, který sídlí v Praze 6. Popisuje jeho poslání, cílovou skupinu, registrované služby a postup procesu od zájemce k uživateli služby. Cílem práce je zjistit, jaký význam má pro adaptační fázi seniora jeho příprava před nástupem do domova pro seniory. Přípravou se rozumí průběh jednání s žadatelem o službu, jeho možnost poznat podmínky a pravidla služby ještě před nástupem. Aktivně se podílet na prvním konceptu plánování služby, a to v rámci sociálního šetření před nástupem, kterého se účastní klíčový pracovník žadatele / budoucího uživatele. Dalším momentem je úloha klíčového pracovníka v průběhu adaptační fáze a jeho role v kontextu kvality adaptace.
Ředitel základní školy a jeho potřeby adaptace na profesní roli
Valentová, Hana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Masáková, Václava (oponent)
V předkládané diplomové práci se zabývám procesem adaptace ředitelů základních škol na svoji pracovní pozici. V teoretické části jsem se zaměřila na představení školy jako systému, na specifika školství a jeho řízení, na práci ředitelů škol a na proces adaptace pracovníků ve školství. V praktické části jsem se zabývala začátkem ředitelské kariéry a procesem adaptace ředitelů na tuto profesní roli. Hledala jsem jevy, které jsou pro začátek ředitelské kariéry typické, jak ovlivňují samotný proces adaptace ale i zbytek ředitelovi kariéry. Pro získání potřebných dat jsem zvolila kvalitativní výzkum, konkrétně formu rozhovorů, které jsem provedla s deseti řediteli základních škol v Praze a v Kraji Vysočina. Klíčová slova: škola, ředitel základní školy, adaptace, rozhovor
Anticipace a prožívání zrady v interpersonálních vztazích
Lačev, Alek ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Šolcová, Iva (oponent) ; Šípek, Jiří (oponent)
"To je strašné. Dneska už se nedá věřit vůbec nikomu." - Dawn Butler V této dizertaci se zabývám fenoménem zrady v oboru psychologie. I přes skutečnost, že příkladů zrady se najde celá řada, existuje relativně málo teorií, zabývajících se dynamikou zrady, jejím vnímáním závislým na kontextu nebo schopností předjímat porušení důvěry dříve, než k němu dojde. Obecně řečeno, existuje výrazná mezera v našich znalostech zrady i přes její zjevnou hojnost v lidském chování. Existuje několik přístupů ke zkoumání zrady sahajících od evoluční psy- chologie až po psychologii organizace. Nicméně tato oblast postrádá jednotný přístup a jednotné uchopení problému. Ve své práci se snažím zkoumat a bu- dovat na všech těchto dostupných teoriích, abych zodpověděl následující otázky: (1) Je zrada kontextově specifická? Spouští určitý kontext vnímání urči- tého chování coby zrádného? (2) Jakou roli hraje záměr ve vnímání zrady? V jakém kontextu je záměr vůbec relevantní? (3) Jsme vůbec schopni předvídat zradu? Existují nějaké emoční nebo komunikační znaky blížící se zrady? Ve výzkumné části této práce dále zkoumám zradu čtyřmi různými způ- soby. Ptám se na barevné asociace ke zradě za účelem prozkoumání převažujících emocí se zradou spojených. Provádím rozhovory, abych zjistil více o postojích lidí ke zradě a jejich...
Dítě před třetím rokem v rodině a jeslích
Jirků, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
V bakalářské práci se zaměřuji na pozorování rozdílů v chování dítěte v rodině a v jeslích. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu rodina, vývoji, funkcím a dnešní podobě rodiny. Neméně důležitou částí práce je prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie a získat informace o možnostech péče o dítě do tří let. Pro praktickou část je stěžejní kazuistika pozorovaného dítěte, která byla vytvořena díky dlouhodobému pozorování v rodině a rozhovoru s matkou. Jako protipól slouží pro porovnání pozorování v jeslích, pozornost jsem zaměřila především na sebeobsluhu, komunikaci dítěte a sociální oblast. Klíčová slova: adaptace, pozorování, instituce, jesle, rodina, odloučení od matky, batole
Rozbor komiksové adaptace Hrabalovy Příliš hlučné samoty
Perglerová, Jitka ; Kořínek, Pavel (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Resumé Tato práce se věnuje rozboru komiksové Příliš hlučné samoty francouzských autorů Lionela Trana, Ambreho a Valérie Bergeové. Zaměřuje se především na působení specifických prvků komiksu na Hrabalův básnický výraz, kterého je docíleno zejména různou velikostí panelů a jejich rozložením, rozvržením na celky a detaily, stylem kresby a celkovou kooperací textové a obrazové složky. Ukazuje, že vhodným využitím těchto prostředků se dají odstínit i jemné nuance Hrabalova poetického výrazu a že některé významy jsou jimi ještě více posíleny. Pozornost je věnována i časovým a kulturním posunům, které s sebou adaptace nese.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 621 záznamů.   začátekpředchozí402 - 411dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.