Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozhodování při výběru partnera v romantických vztazích
Rubenová, Lucie ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Kebza, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá tématem rozhodování při výběru partnera v romantických vztazích. Reaguje na fenomén seznamování se pomocí internetu a klade si otázku, zda jsou naše nároky na ideálního partnera a reálný výběr partnera koherentní. V teoretické části jsou předloženy teoretické koncepty a studie k oblasti partnerských vztahů, a to k výběru partnera i setrvání ve vztahu. Práce vychází jak z evolučně-psychologických teorií (Buss, 1989), tak ze zkušeností partnerských poradců a teoretických konceptů sociálních psychologů, jako jsou například triangulární teorie lásky (Sternberg, 1986) či pět jazyků lásky (Chapman, 2002). V oblasti rozhodování se práce opírá zejména o Kahnemanovu (2013) teorii dvou systémů v rámci teorie duálního procesu. Empirická část si klade výzkumnou otázku, zda nalézáme rozdíly mezi preferovanými vlastnostmi u ideálního partnera a subjektivně hodnocenými vlastnostmi osoby, která nás zaujme při reálném setkání pro potenciální navázání partnerského vztahu. Rozdíly nacházíme ve většině sledovaných aspektů. Cílovou skupinou jsou čeští vysokoškolští studenti, kteří absolvovali speed datingy, kde proběhlo pre-event a post-event dotazníkové šetření. Klíčová slova: Partnerský výběr, rozhodování, speed dating
Rozhodování při výběru partnera v romantických vztazích
Rubenová, Lucie ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Kebza, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá tématem rozhodování při výběru partnera v romantických vztazích. Reaguje na fenomén seznamování se pomocí internetu a klade si otázku, zda jsou naše nároky na ideálního partnera a reálný výběr partnera koherentní. V teoretické části jsou předloženy teoretické koncepty a studie k oblasti partnerských vztahů, a to k výběru partnera i setrvání ve vztahu. Práce vychází jak z evolučně-psychologických teorií (Buss, 1989), tak ze zkušeností partnerských poradců a teoretických konceptů sociálních psychologů, jako jsou například triangulární teorie lásky (Sternberg, 1986) či pět jazyků lásky (Chapman, 2002). V oblasti rozhodování se práce opírá zejména o Kahnemanovu (2013) teorii dvou systémů v rámci teorie duálního procesu. Empirická část si klade výzkumnou otázku, zda nalézáme rozdíly mezi preferovanými vlastnostmi u ideálního partnera a subjektivně hodnocenými vlastnostmi osoby, která nás zaujme při reálném setkání pro potenciální navázání partnerského vztahu. Rozdíly nacházíme ve většině sledovaných aspektů. Cílovou skupinou jsou čeští vysokoškolští studenti, kteří absolvovali speed datingy, kde proběhlo pre-event a post-event dotazníkové šetření. Klíčová slova: Partnerský výběr, rozhodování, speed dating
Anticipace a prožívání zrady v interpersonálních vztazích
Lačev, Alek ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Šolcová, Iva (oponent) ; Šípek, Jiří (oponent)
"To je strašné. Dneska už se nedá věřit vůbec nikomu." - Dawn Butler V této dizertaci se zabývám fenoménem zrady v oboru psychologie. I přes skutečnost, že příkladů zrady se najde celá řada, existuje relativně málo teorií, zabývajících se dynamikou zrady, jejím vnímáním závislým na kontextu nebo schopností předjímat porušení důvěry dříve, než k němu dojde. Obecně řečeno, existuje výrazná mezera v našich znalostech zrady i přes její zjevnou hojnost v lidském chování. Existuje několik přístupů ke zkoumání zrady sahajících od evoluční psy- chologie až po psychologii organizace. Nicméně tato oblast postrádá jednotný přístup a jednotné uchopení problému. Ve své práci se snažím zkoumat a bu- dovat na všech těchto dostupných teoriích, abych zodpověděl následující otázky: (1) Je zrada kontextově specifická? Spouští určitý kontext vnímání urči- tého chování coby zrádného? (2) Jakou roli hraje záměr ve vnímání zrady? V jakém kontextu je záměr vůbec relevantní? (3) Jsme vůbec schopni předvídat zradu? Existují nějaké emoční nebo komunikační znaky blížící se zrady? Ve výzkumné části této práce dále zkoumám zradu čtyřmi různými způ- soby. Ptám se na barevné asociace ke zradě za účelem prozkoumání převažujících emocí se zradou spojených. Provádím rozhovory, abych zjistil více o postojích lidí ke zradě a jejich...
Evoluční psychologie umění
Lačev, Alek ; Štětovská, Iva (oponent) ; Šípek, Jiří (vedoucí práce)
V této práci se zabývám fenoménem umění z hlediska evoluční psycholo-gie. Tento fenomén zjevně přesahuje pouhou funkčnost a jako takový "volá po vysvětlení". Uvádím, že evoluční teorie umění vnímají umění ve světle vědec-kého pokusu vysvětlit lidskou přirozenost. A v souladu s tím se i tážu, proč umění vůbec existuje a proč má tvůrčí činnost nezastupitelné místo v lidském chování. Evolučních teorií umění existuje celá řada. Já se zaměřím na čtyři nejvý-znamnější z nich a na jejich zastánce: (1) umění nikoliv jako adaptace, ale jako vedlejší produkt evoluce lidského mozku přírodním výběrem (Steven Pinker); (2) umění jako produkt nikoliv přírodního, nýbrž pohlavního výběru (Geoffrey Miller); (3) umění jako adaptace sociální soudržnosti (Ellen Dissanayake) nebo (4) umění jako adaptace individuální organizace mysli (John Tooby a Leda Cosmides). V empirické části práce dále zkoumám jednu z výše uvedených teorií. Na základě Millerovy hypotézy jsou navrhnuty dvě hypotézy a empiricky testová-ny ve formě inzerátů v seznamkách. Výsledky však naznačují, že však na inzeráty obsahující vyjádření umělecké vlohy nereagují ani mladší ženy ani tyto inzeráty neobdrží větší počet reakcí, což není ve shodě s předpovědí vytvoře-nou na základě Millerovy teorie. Diskuse shrnuje možné příčiny takového výsledku a také etické otázky...
Spolupráce středních škol s externími firmami v přípravě školních vzdělávacích programů
Tulach, David ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Hochel, Matej (oponent)
Tato práce, Spolupráce středních škol s externími firmami v přípravě školních vzdělávacích programů, se zabývá otázkou, zdali je možné a přínosné, aby střední školy spolupracovaly s firmami na přípravě či úpravě svých vzdělávacích programů za cílem zlepšení kvality vzdělávání. Po prvotních příspěvcích ze strany odborníků, které na tuto otázku odpovídaly negativně, byl pohled zaměřen na kořen věci - na čem stojí historické pilíře školství a pedagogiky, co o učení se a výuce říká věda, jak pedagogika reaguje na krizi věd. Při porovnání literárních zdrojů a závěrů z rozhovorů s odborníky v kombinaci s analýzou stop a výsledků činnosti odborníků dalších byla stanovena teorie, že veřejné školství dospívá do bodu krize, ve své podstatě se od svého vzniku nezměnilo a nejlepším řešením může být vytvoření alternativních vzdělávacích institucí.
Sociálně patologické jevy ve společnosti - postoj veřejnosti ke kriminalitě mládeže
Pondělíčková, Klára ; Lačev, Alek (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku chování, které může vést až ke kriminalitě dětí a mladistvých. Na specifické příčiny vzniku tohoto problému, které jsou ovlivňovány působením společnosti, výchovou v rodině a osobností každého jedince. Vnímání veřejností tohoto problému a jaké jsou shledány možnosti prevence, jak na problematiku nahlížejí učitelé a rodiče. Tyto aspekty jsou obsahem teoretické části bakalářské práce. Obsahem empirické části jsou rozhovory s uchazeči a zjišťování postoje společnosti ke kriminalitě. Přiblížení jednoho konkrétního případu brutální kriminality, spáchaný mládeží v ČR. Kde jsou společností viděny rizika a jaké jsou možnosti prevence.
Problematika rozvoje emoční inteligence ve státní správě
Toupalová, Nikola ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Bakalářská práce s názvem Problematika rozvoje emoční inteligence ve státní správě je ve své teoretické části zaměřena na formulaci jednotlivých přístupů v oblasti emoční inteligence, řešení její problematiky a vysvětlení jednotlivých schopností a dovedností, které jsou v této oblasti definovány. Praktická část je zaměřena na zhodnocení přístupu vedoucích pracovníků ve státní správě k tématu emoční inteligence a na jejich ochotu se v tomto směru dále vzdělávat a rozvíjet. Ve výzkumné části této práce byla, pomocí dotazníkové metody, zjišťována znalost principů emoční inteligence u 40 vedoucích pracovníků ze státní správy a případně jejich následné využívání v praxi. Na základě vyhodnocení přijatých odpovědí bylo zjištěno, že všichni respondenti považují znalost emoční inteligence za velmi důležitou, a to nejen v oblasti řízení lidí, ale také v oblasti sebeovládání. Z výzkumu dále vyplynul fakt, že většina respondentů principy emoční inteligence ve svém týmu uplatňuje, ale pouze na laické úrovni. V závěrečné a diskusní části této práce jsou pak shrnuty veškeré poznatky, které tato práce přinesla.
Problematika rozvoje emoční inteligence v organizacích
Tejkalová, Magdalena ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Ve své práci se zabývám problematikou rozvoje emoční inteligence v organizaci, kterou je Veterinární klinika Zbraslav. Pro svůj výzkum vycházím z teoretických podkladů o emoční inteligenci, které jsou v současnosti přijímány. Teorie emoční inteligence se opírá mimo jiné o znalost emocí, proto je jedna kapitola práce věnována právě emocím. Pro vývoj současné definice emoční inteligence, o kterou se v práci opírám, je důležité znát i jiné pohledy na to, co emoční inteligence vlastně znamená a jaké složky zahrnuje. Další kapitoly jsou tedy věnovány různým definicím emoční inteligence od různých autorů a také souvislostem mezi emoční inteligencí a jinými složkami inteligence (např. intelektuální, sociální, praktická apod.) Poslední teoretická kapitola se věnuje rozvoji složek emoční inteligence podle Golemana (1997) a využívám v ní cvičení z knihy od Pletzera (2009). Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi zaměstnanci kliniky a na rozhovoru s majitelem kliniky MVDr. Eduardem Voldřichem. V dotaznících jsem se především zaměřila na míru emoční inteligence v souvislosti s věkem, pracovní pozicí a vzděláním. Díky rozhovoru jsem získala informace o možném rozvoji emoční inteligence zaměstnanců kliniky a také o tom, jaké bariéry je potřeba zhodnotit.
Srovnání motivace učitelů soukromé a státní střední školy
Šimůnková, Viktorie ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku motivace učitelů ve školství. Analyzuje způsoby motivace, stimulace učitelů a možnosti jejich růstu. V teoretické části se věnuje pojmu motivace, motivační systémy, motivační procesy a faktory, dále specifické motivaci pedagogických pracovníků, mezilidským vztahům na pracovišti, hodnocení a ocenění pracovníků. V praktické části zkoumá a analyzuje, za použití technik rozhovoru a dotazníku, motivační nástroje vybraných institucí a jejich praktické uplatnění. V závěru srovnává výsledky a data ze soukromé a státní střední školy. Cílem práce je zhodnotit motivační nástroje využívané ve vybraných pedagogických institucích, analyzovat jejich efektivitu, srovnat a odhalit odchylky ve využívání motivace na soukromé a státní střední škole. Hlavním zjištěním výzkumu je, že pedagogové berou svou práci jako poslání a převažuje u nich vnitřní motivace. Učitelé kladně hodnotí i své pracovní prostředí a komunikaci s vedením školy. Velký problém však spatřují v nedostatečném finančním ohodnocení a malých možnostech profesního růstu.
Kritéria výběru koučů z pohledu koučovacích společností
Svobodová, Kristýna ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zjistit, jaká jsou kritéria pro výběr koučů do koučovacích společností. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována pochopení tématu. V této části je vysvětlen pojem koučování a jeho definice, představeno je několik metod a forem koučování. Popsány jsou i některé typy profesního koučování například životní nebo exekutivní koučování, a také přístupy v koučování. Pozornost je věnována i profesním organizacím koučům a popisu kouče, jeho osobnosti, kompetencím. Velký důraz je kladen na akreditace koučů a akreditované výcviky koučů. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum. Výzkum probíhá formou dotazníku, který byl poslán kompetentním osobám v koučovacích společnostech. V této části bakalářské práce, jsou představeny výsledky šetření, kdy hlavním zkoumaným aspektem byly preferovaná kritéria ze strany koučovacích společností pro výběr jejich koučů. Dále bylo zjišťováno, jaký vliv mají tato kritéria na současnou situaci koučování včetně úrovně koučů a porovnání úrovně českých koučů se zahraničními kouči. Z uvedeného výzkumu vyplynulo, že koučovací společnosti považují za nejdůležitější kritéria při výběru koučů hlavně praxi, vzdělání a případně i akreditované certifikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.