Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz změn společenských hodnot v egyptských televizních seriálech
Černá, Barbora ; Oliverius, Jaroslav (vedoucí práce)
Egyptské televizní seriály jsou pro Egypt i další arabské země specifickým fenoménem. Ačkoli je na ně obecně pohlíženo jako na nezajímavou součást popkultury spíše než na druh umění, televizní dramata by neměla být opomíjena sociology, historiky ani badateli na poli kultury. Na jedné straně jsou seriály díky své obrovské popularitě u většinou egyptského obyvatelstva využívány pro šíření ideologického, politického poselství, což v této studii dokazují témata národní jednoty a vzestupu islámského extremismu. Na druhé straně obsah seriálů odráží společenské změny a šíří modernizační vlivy, což je ukázáno na příkladu problematiky sňatků a postavení ženy. Egyptská seriálová produkce je velmi rozsáhlá a rozšířená. Pro tyto vlastnosti představuje účinnou možnost, jak ovlivnit dění v egyptské společnosti. Klíčová slova: televizní seriál, televize, Egypt, popkultura, film, televizní drama, egyptská společnost, sociální změny, satelitní vysílání, média.
Dycky Most aneb mediální reprezentace sociálních tříd v seriálu Most!
Burdová, Karolína ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mediální reprezentací sociálních tříd a nerovností v úspěšném českém seriálu Most!. Zaměřuje se především na problematiku tříd v české společnosti a na aspekty konstrukce každodenní reality skrze seriál. Identifikuje také tvůrci užité stereotypy, které mají potenciální vliv na formování názorů a postojů diváka. Práce vznikla na základě kvalitativní analýzy obsahu seriálu za pomoci multimodální analýzy, která se zaměřuje na jazykovou i vizuální komunikaci postav. Pro doplnění metody byl do analýzy přidán také prvek typu, který poskytuje porovnání postav se sociálními typy v české společnosti. Analýza práce byla inspirována také projektem Rozděleni svobodou, který v roce 2019 strukturoval společnost do několika tříd. Na tento výzkum a třídní rozdělení práce navazuje a aplikuje jej na zkoumaný seriál Most!. Tato diplomová práce tedy identifikuje jednotlivé sociální třídy, způsob, jakým jsou reprezentovány a jak tato reprezentace skrze stereotypy formuje realitu. Díky zahrnutí elementu typu do analýzy vznikl soubor společností uznávaných a typických charakteristik řadících se k jednotlivým sociálním třídám, čímž došlo k propojení seriálového a žitého světa.
Cyničtí animovaní opilci jako hrdinové naší doby
Gajdová, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje zkoumání vybraných antihrdinů mající některé společné rysy, jakými jsou např. alkoholismus a cynismus. Zkoumané fikční postavy jsou protagonisté současných amerických animovaných seriálů pro dospělé. Konkrétně jsou to fikční postavy ze seriálu Archer (2009-2019), BoJack Horseman (2014-2020) a Rick and Morty (2013-2020). Jedná se o hlavní postavy těchto seriálů, jejichž jména se vyskytují také v samotném názvu jednotlivých seriálů. Celá jména těchto fikčních postav jsou Sterling Archer, BoJack Horseman a Rick Sanchez. Všechny vybrané seriály pocházejí ze současné seriálové americké animované tvorby a vyznačují se komplexní narací, která umožňuje vznik specifických fikčních světů, v kterých jednotlivý protagonisté působí. Práce si klade otázku, proč se v těchto vybraných současných animovaných seriálech z americké produkce objevují protagonisté s těmito společnými charakteristickými rysy. Pro zodpovězení této otázky je stanoveno několik podotázek a z nich plynoucích hypotéz. Práce tak nastiňuje důležitost některých velkých společenských a kulturních změn, plynoucí z přerodu západní městské společnosti moderní éry do postmoderního stavu. Představuje hrdinu coby postavu historické literatury, ale také současné televizní animované tvorby. Poskytuje některé důležité informace týkající...
Reflexe televizního seriálu Holocaust ve vybraném západoněmeckém tisku
Gerstnerová, Dominika ; Emler, David (vedoucí práce) ; Lizcová, Zuzana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je televizní seriál Holocaust a jeho reflexe ve vybraném německém tisku v období od 15. ledna do 5. února 1979, kdy byl Holocaust poprvé vysílán v německé televizi. Z toho důvodu, že seriál konfrontoval německé diváky s citlivým a vážným tématem z blízké minulosti, ale byl zpracován velmi komerčním způsobem, vyvolal v celém světě pozdvižení a stal se terčem kontroverzních veřejných debat, které byly mnohdy velmi vyhrocené. Při příležitosti německé premiéry se do diskusí hojně zapojila i německá periodika, která publikovala nečekaně velké množství článků, ve kterých zveřejňovala jak všeobecné informace o ději, průběhu vysílání či rostoucí sledovanosti, tak otevírala i vážnější témata o vyšším smyslu seriálu a jeho účinku na veřejnost. Je nutné podotknout, že na konci 70. let, kdy byl televizní produkt uveden, bylo Německo rozděleno do dvou samostatných států: Spolkové republiky Německo (SRN, západní Německo) a Německé demokratické republiky (NDR, východní Německo). Tato práce analyzuje výhradně reflexi v západoněmeckém tisku, který zde reprezentují týdeníky Der Spiegel, Stern a Die Zeit, a cílem je detailně analyzovat hlavní problémy a otázky, kterými se ve spojitosti s Holocaustem vybraná tři média zabývala. Mezi čtyři nejdiskutovanější témata patřily komerční...
Matka - televizní seriál, který se nepovedl. Využití ideologie a propagandy v dramatické tvorbě
Gregorová, Gabriela ; Suk, Pavel (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
- seriál Matka Tématem diplomové práce je zakódování ideologického sdělení v normalizačních seriálech Československé televize, konkrétně v seriálu Matka. Televizní devítidílná sága byla natočena v roce 1975 u příležitosti XV. sjezdu Komunistické strany Československa, který byl naplánovaný na duben 1976. Většina normalizačních seriálů měla jedno společné - prostřednictvím příběhu obyčejných lidí, s nimiž se mohli diváci snadno identifikovat, předávaly divákům postoje, výklad dějin či systém pravidel prizmatem vládnoucí strany. Teoretická část sestává z objasnění pojmů ideologie a propaganda, dále je reflektována historie Československé televize a jejího významu jako jednoho z nejmocnějších nástrojů propagandy v období normalizace. Vzhledem k faktu, že velmi účinné byly v tomto směru divácky velmi oblíbené televizní seriály, jsou v teoretické části analyzovány jejich podstata i tematické zaměření v kontextu společenského klimatu. Použitou metodologií pro identifikaci a interpretaci zabudovaného ideologického sdělení v seriálu je kvalitativní obsahová analýza, konkrétně diskurzivní analýza vybraných dějových zápletek, a to podle Jamese Paula Geeho a Normana Clougha s cílem popsat jednotlivá sdělení divákům. Seriál Matka se vysílal pouze jednou, po svém prvním uvedení na televizní obrazovky se už nikdy...
Zobrazení vybraných silných ženských postav v seriálech a jejich reflexe v reálném světě
Dostálová, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem seriálů a jejich silných hrdinek na ženské publikum. Cílem této práce je zjistit, zda vybrané silné hrdinky seriálů ovlivňují pohled na ideál ženy, zda se jim divačky snaží nějakým způsobem přiblížit a zda natočení těchto seriálů otevřelo nějaká společenská témata. Tyto cíle byly zformulovány do tří výzkumných otázek, na které bude závěru odpovězeno. Práce je rozdělen na tři hlavní části - praktickou. Teoretická část má za úkol seznámit čtenáře s teoretickým základem potřebným pro pochopení zkoumané problematiky. Metodologická část představuje výzkum jako takový s výhodami a nevýhodami. Poslední, praktická část, je zaměřená na výzkum a interpretaci získaných dat. Pro výzkum byla vybrána kvalitativní výzkumná technika, konkrétně zakotvená teorie, která je použit pro analýzu a následnou interpretaci dat získaných z rozhovorů.
Mediální obraz seriálu Most! ve vybraných českých médiích
Vondrák, Jaroslav ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem seriálu Most!. Divácky jde o jeden z nejúspěšnějších projektů České televize a také zájem médií o něj byl velký. Seriál byl výjimečný ​vysokou sledovaností, ale hlavně tématy, která prezentoval, jako například xenofobie, rasismus nebo problematika změny pohlaví. Děj se odehrává v severočeském městě Most. V práci bude stručně představen seriál samotný, jeho děj, tvůrci a herci. Hlavní část práce ale tvoří kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza vybraných médií. Cílem kvantitativní obsahové analýzy je získat data o tom, jak média o seriálu psala, jak často a v jakém rozsahu, jakým tématům se média v souvislosti se seriálem nejčastěji věnovala a podobně. Cílem kvalitativní obsahové analýzy je detailněji analyzovat vybrané texty. Součástí práce je také vyjádření tvůrce seriálu.
Product placement v české televizní tvorbě na příkladech vybraných seriálů v roce 2019
Drdáková, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Práce se zabývá product placementem a jeho uplatněním v českých televizních seriálech za rok 2019. V první řadě zasazuje product placement do kontextu marketingu a stručně popisuje jeho historický vývoj v České republice i v zahraničí. Soustředí se na jednotlivé typy, způsob použití i výhody a nevýhody, které z aplikace product placementu plynou, jak pro stranu zadavatele, tak pro producenta pořadu. Součástí je teoretický základ zabývající se jeho efektivitou a způsoby měření. Práce seznamuje s mírou saturace díla product placementem a s ní spojenými pohledy ze strany inzerenta, producenta pořadu a diváka. Práce představuje stěžejní legislativní ukotvení product placementu a doporučení oborových asociací, jak ho ideálně používat, aby divák nemohl být uveden v omyl. Praktická část staví na nashromážděných datech z kvantitativní analýzy vybraných seriálů TV Nova (Ulice, Dáma a král) a TV Prima (Krejzovi, Černé vdovy). Zabývá se tím, jaké typy product placementu v českých seriálech převládají z pohledu relevance, délky a druhu záběru, aktivity nebo rozpoznatelnosti v rámci děje. Podle výsledků provedené analýzy české seriály používají především aktivní typ product placementu ve vizuální podobě s dominantním záběrem.
Komparace originálního zvuku a českého dabingu v seriálu Přátelé
Votlučková, Kristýna ; Křemen, Pavel (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Komparace originálního zvuku a českého dabingu v seriálu Přátelé se zabývá analyzováním rozdílů v originálním znění a v dabingu amerického seriálu Přátelé. Seriál Přátelé je americký sitkom, který byl vysílaný na televizní stanici NBC od 22. září 1994 do 6. května 2004. Seriál je zaměřený na život šesti přátel ve věku od 20 do 30 let, kteří žijí na Manhattanu v New York City. Během deseti let vysílání obdržel pořad spoustu cen a stal se jedním z nejpopulárnějších televizních pořadů v historii. Seriál se tak stal fenoménem, který dodnes ovlivňuje a baví diváky po celém světě. V České republice se dabovaná verze pořadu začala vysílat v roce 1996 na České televizi. Český dabing seriálu byl režírován Alešem Sobotkou, pod vedením tvůrčí skupiny Aleny Poledňákové a Vladimíra Tišnovského. Existuje mnoho argumentů pro i proti dabování či titulkování televizních pořadů. Jaká metoda překladu bude tedy v zemi použita je ovlivněno složitou řadou faktorů, jako je například cena, dostupnost příslušné technologie, úroveň gramotnosti atd. Celkový význam a kontext může být tedy značně odlišný od originální verze, jedná-li se o překlad dabingový či titulkový. V této práci za pomoci kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu analyzuji, zda byl dabing správnou variantou pro překlad seriálu...
Současná česká seriálová tvorba: metody využívané při vývoji scénáře
Knéblová, Michaela ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá současnou českou seriálovou tvorbou z hlediska vývoje scénáře. Zaměřuje se především na vývoj scénářů seriálu v České televizi a na dramatické seriály s hodinovými díly. Srovnává vývoj v českém prostředí s britskou a americkou praxí. Mapuje současné české seriálové prostředí, vytváří přehled současných českých seriálů ve vysílání a objasňuje základy narativní seriálové struktury. Obsahuje srovnání vybraných pilotních dílů z hlediska jejich narativní struktury. Zaměřuje se jak na scenáristickou praxi, tak i na postupy vývoje z hlediska instituce veřejnoprávní televize, v případě americké produkce hollywoodského systému. Využívá metody kvalitativní analýzy scénářů, hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s kreativními producenty a komparaci vývoje scénáře v jednotlivých produkcích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.