| |
| |
| |
|
Možnosti kontinuálního nasazování software v Seznam.cz
Owczarzy, Michal
Tato práce se zabývá možnostmi kontinuálního nasazení software ve společnosti Seznam.cz. V práci jsou popsány kontejnerové technologie jako Docker nebo Kubernetes. Dále v této práci jsou popsány možnosti kontinuálního nasazení software jako jsou A/B testování, canary release, rolling upgrade, nebo blue/green deployment. Následně tato práce zahrnuje výběr jedné z těchto metod a také výběr platformy a nástroje pro její implementaci.
|
| |
|
Přístupy předních českých on-line zpravodajských médií k monetizaci obsahu
Hrivňák, Adam ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem této práce je analyzovat a srovnat přístupy předních českých online zpravodajských vydavatelů k monetizaci obsahu, a to zejména s důrazem na nepřímé zpoplatnění formou inzertního modelu, které je jejich hlavním zdrojem příjmů. Analyzovány budou nejen body strategického postoje k monetizaci obecně, ale i specifika inzertního modelu ve společnosti, stejně jako přístup společností k současným fenoménům z prostředí online vydavatelství a monetizace obsahu. Zvolenými společnostmi jsou Seznam.cz - největší subjekt na českém vydavatelském trhu z pohledu návštěvnosti a zásahu a Mafra - jeho tržní následovník na druhé pozici.
|
|
Postavení zpravodajského webového portálu Seznam Zprávy v české mediální krajině po prvním roce fungování
Bejlková, Kamila ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zpravodajský on-line deník Seznam Zprávy a jeho fungovaní v období prvních dvou let od vzniku v říjnu 2016. Cílem práce je popsat specifika on-line médií a internetu, který spojuje technologie, jako jsou počítač či mobilní zařízení, s chytrými televizemi ve formě HbbTV. Cílem analytické části je pak zjistit, jak se tento deník etabloval v rámci české mediální krajiny především s ohledem na zájem publika a četnost citací deníku v dalších českých médiích. Seznam Zprávy jsou v této práci porovnávány s dalšími, aktuálně nejčtenějšími, českými zpravodajskými online deníky: iDNES, Novinky, Deník, Aktuálně, Lidovky a iRozhlas. Prostřednictvím dat o návštěvnosti a počtech reálných uživatelů dostupných ze služby NetMonitor.cz jsou v této práci vytvořeny přehledné statistiky těchto hodnot. Na jejich základě je pak určeno, jaký úspěch server Seznam Zprávy za první dva roky u publika zaznamenal. Dalšími ukazateli je počet citací v dalších médiích, jejichž přehled poskytl on-line mediální archiv Newton Media. Posledním ukazatelem je zájem o profily deníku na sociálních sítích Facebook, Instagram a Twitter.
|
|
Využití internetové reklamy
PROCHÁZKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce seznamuje čtenáře s problematikou reklamy na internetu. Popisuje jednotlivé formy internetové reklamy a její specifika. Cílem této diplomové práce je vypracovat na základě analýzy jednotlivých forem internetové reklamy konkrétní návrhy a doporučení pro optimální reklamní kampaň na internetu pro daný vybraný subjekt. První část je zaměřena na teoretické poznatky z této oblasti. Obsahem další části práce je analýza využívání reklamy na internetu u konkurentů. Následuje analýza současných trendů a nabídek reklamních agentur zaměřujících se na online marketing. Součástí poslední části jsou na základě získaných dat z předchozích analýz vypracované konkrétní návrhy a doporučení internetové kampaně pro vybraný podnik. Tyto reklamní kampaně by měly podniku přinést zvýšení objemu prodejů a také růst povědomí o značce podniku.
|
|
Budování značek Google a Seznam.cz na českém trhu: komparativní studie
Bešťák, Václav ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
Několik let bylo Česko jednou ze šesti zemí (vedle Ruska, Japonska, Tchaj-wanu, Číny a Koreje), kde Google nebyl jasná jednička na trhu s internetovým vyhledáváním. Zvýšit podíl nad lokálním Seznamem se mu podařilo až v roce 2011, přesto ale zůstává české prostředí velmi specifické a obě společnosti mezi sebou stále soutěží a tvrdě usilují o první pozici. Bakalářská práce "Budování značek Google a Seznam.cz na českém trhu: komparativní studie" zjišťuje, jak česká online populace obě značky vnímá. Sekundárním cílem je objasnit, v čem tkví úspěch značky Seznam.cz, která je rovnocenným konkurentem zahraničnímu Googlu, i proč je situace v českém prostředí tak odlišná. Práce se skládá ze dvou částí. V první části se autor zabývá významem nových médií při vyhledávání obsahu, historickým vývojem i současnými trendy. Definuje pojmy image a identita značky a zmiňuje základní techniky a metody používané při výzkumu image. Tyto teoretické poznatky pak přenáší do praxe. Ve druhé části autor nejprve provádí SWOT analýzu obou značek, následně prezentuje výsledky vlastního kvantitativního výzkumu.
|
|
SEO z hlediska redesignu a organické návštěvnosti
Brůnová, Kateřina ; Benda, Petr (vedoucí práce) ; Monika , Monika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou poklesu návštěvnosti webových stránek při jejich redesignu, či výrazného zásahu do jejich obsahu, z hlediska optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Tato problematika je označována anglickou zkratkou SEO - Search Engine Optimalization.
Rešeršní část práce se zaměřuje na fungování algoritmů vyhledáváčů, faktory ovlivňující návštěvnost webů a jejich úspěšnost ve výsledcích vyhledávání. Dále popisuje vhodné postupy při plánovaném redesignu, tedy výrazném zásahu do obsahu stránek, které vždy vedou k poklesu návštěvnosti z organického vyhledávání. Tyto postupy mají eliminovat pokles návštěvnosti na minimum.
Praktická část ukazuje na funkčnost postupů popisovaných v teoretické části práce na skutečných případech webových stránek různého odvětví a na komplikace těch webů, které těchto doporučení nedbaly nebo je nezapracovaly správně.
|