Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 311 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profesní rozvoj pedagogických pracovníků v MŠ- případová studie
Birnbaumová, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tématem diplomové práce je profesní rozvoj pedagogických pracovníků ve vybrané MŠ - případová studie. Práce je primárně zaměřena na vzdělávání pedagogických pracovníků předškolních institucí. Motivací pro autorku práce byl její osobní zájem o současné trendy v profesním rozvoji pedagogických pracovníků a také rozvoj pedagogických pracovníků, který měla na starosti v mateřské škole, ve které pracovala. Autorka diplomovou práci strukturovala do teoretické a empirické části. Teoretická část vymezuje stěžejní pojmy uvedené v diplomové práci spojené s profesním rozvojem pedagogických pracovníků v MŠ, kompetence pedagogických pracovníků a v neposlední řadě rizika spojená s profesním rozvojem pedagogických pracovníků. Empirická část mapuje problematiku profesního rozvoje pedagogických pracovníků ve vybrané MŠ. K výzkumu byl využit polostrukturovaný rozhovor, realizovaný s vedoucí pracovnicí a učitelkami vybrané mateřské školy. Prostřednictvím výzkumu bylo zjišťováno, jakým způsobem probíhá profesní rozvoj pedagogických pracovníků ve vybrané mateřské škole. Získaná data z výzkumu byly porovnány s teoretickými poznatky uvedenými v teoretické části této práce a zároveň byly data porovnány s poznatky z mateřské školy, ve které autorka práce v průběhu psaní diplomové práce působila. Na základě těchto...
Plánování budoucnosti v rodinách s dítětem s mentálním postižením
Gažiová, Magdalena ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou plánování budoucnosti v rodinách s dítětem s mentálním postižením. V teoretické části je vymezena definice rodiny, specifika rodiny s dítětem s mentálním postižením, sociální služby pro dospělé lidi s mentálním postižením a specifika plánování budoucnosti lidí s mentálním postižením. V rámci praktické část bakalářské práce je vymezena metodologie zvoleného přístupu a interpretovány výsledky výzkumného šetření. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem přistupují v rodinách s dítětem s mentálním postižením k plánování budoucnosti. Zvolenou metodou výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s deseti respondenty. Výpovědi rodičů a sourozenců dětí s mentálním postižením poskytly náhled do přístupu a plánování budoucnosti, obtížích s tímto tématem spojených a jedinečných příběhů jednotlivých rodin.
Návrh motivačního systému pro studentský tým
Kohout, Vojtěch ; Svoboda, Tomáš (oponent) ; Hornungová, Jana (vedoucí práce)
Studentské týmy jsou velice přínosné pro nabírání praktických zkušeností a vytváření kontaktů při studiu. Bakalářská práce má za cíl navrhnutí motivačního systému pro studentský tým strojLAB, který doposud neměl tento systém zavedený. V první části práce je probrána teoretická rešerše důležitých témat, které se dané problematiky týkají. Ve druhé částí je provedena analýza současného stavu studentského týmu pomocí rozhovoru s vedením a dotazníkového šetření pro všechny aktuální i bývalé členy týmu. Následuje část návrhová, kde jsou vyvedena doporučení pro tvorbu motivačního systému vycházející z analytické části. Všechny návrhy byly předloženy vedení a budou postupně implementovány.
Podpora nadaných žáků v primární škole - kazuistika školy
Jindrová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vodrážková, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými způsoby, kterými lze organizovat vzdělávání nadaných žáků. V teoretické části je nejprve vymezen pojem nadání z hlediska platných školských dokumentů, další kapitola je věnována charakteristickým projevům nadaných žáků, na základě kterých je lze identifikovat. Stěžejní částí je kapitola prezentující přehled možných úprav vyučovacího procesu, kterými lze uzpůsobit výuku nadaným žákům. Na tuto část navazuje kapitola navrhující systémová opatření pro podporu nadaných žáků, která fungují v České republice. V praktické části je zpracována případová studie I. stupně soukromé základní školy, která zachycuje proces hledání optimálních způsobů podpory nadaných žáků, jehož výsledkem je akční plán změn ve sledované oblasti. Pro zpracování byly využity metody analýza školních dokumentů, polostrukturované rozhovory s učiteli a vedením školy, evaluace a reflexe. KLÍČOVÁ SLOVA nadaný žák, primární škola, podpůrná opatření, kazuistika, rozhovor, analýza dokumentů, formy, metody a strategie
Ideální učitel 1. třídy očima rodičů
Batelková, Dana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce mapuje pohled rodičů dětí navštěvujících poslední ročník mateřské školy a zjišťuje, jaká očekávání mají od učitelů prvního ročníku základní školy. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky ohledně hlavních aktérů přítomných u přechodu žáka do 1. ročníku, čímž jsou žák, rodina a učitel. Praktická část je zaměřena na smíšené výzkumné šetření. V první kvantitativní části je využita metoda dotazníku, kdy výzkumný vzorek představují rodiče předškolních dětí. Z odpovědí vyplývají názory respondentů na představu o ideálním učiteli prvního ročníku základní školy. Na tuto představu rodičů reagují učitelé a učitelky prvního ročníku ZŠ v druhé kvalitativní části výzkumného šetření. Metodou polostrukturovaných skupinových rozhovorů je zjišťováno, zda jim představy rodičů připadají realistické a zda tuto představu o ideálním učiteli naplňují či dokáží naplnit. Cílem diplomové práce je zjistit, jak podle rodičů vypadá onen učitelský "ideál", jaké charakteristiky ve vztahu k žákům i rodičům rodiče preferují, a jak na tyto představy reagují učitelky a učitelé prvního ročníku. Rodičovské preference byly shromážděny v obraz ideálního pedagoga 1. ročníku, který byl přednesen učitelům a učitelkám 1. tříd, které se vyjadřovali k...
Problémové chování žáků 1.stupně očima učitelů
Vodolánová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem problémového chování žáků prvního stupně očima učitelů. Tedy tím, jakým způsobem nahlíží učitelé na problémové chování žáků a jejich případné řešení, pokud tedy k problémovému chování již došlo. Teoretická část popisuje problémové a rizikové chování a to, jakým způsobem by učitel toto chování mohl nejen řešit, ale hlavně mu i předejít. To samé je pak popisováno i u chování žáků s poruchou autistického spektra. Praktická část nabízí pohled sedmi učitelek s různou délkou praxe na tři pedagogické situace. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s nimi se ukázalo, že i když se v některých názorech navzájem od sebe odlišovaly, i tak z větší míry uvažovaly nad problémovým chováním a jeho řešením podobně. Spojením nejčastějších výpovědí a úvah respondentů vzešly scénáře k daným situacím. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, kázeň, problematická situace, chování žáka, primární škola, rozhovor
Klima školní třídy na 1. stupni ZŠ
Kubíčková, Anna ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Nekardová, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálním klimatem třídy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je posoudit, zda mají třídní učitelé přehled o sociálním klimatu ve svých třídách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje sociálnímu klimatu třídy a školy. Vedle toho zkoumá také aspekty inkluze a integrace ve vzdělávacím prostředí a strategie řízení třídy, které mají vliv na formování sociálního klimatu třídy. V praktické části práce je provedeno srovnání charakteristiky klimatu konkrétních třídních učitelů s výsledky měření klimatu provedeného u nich ve třídě. Výzkum práce proběhl ve třech třídách a kombinoval kvalitativní a kvantitativní přístup. Při sběru dat byly využity tři nástroje: dotazník, rozhovor a pozorování. Ve fázi vyhodnocení výzkumu došlo k porovnání zprůměrovaných žákovských odpovědí v dotazníku s odpověďmi učitelů a ke triangulaci dat. Kromě porovnání již vyplněných dotazníků byly využity i charakteristiky klimatu získané prostřednictvím rozhovorů a pozorování. Z výzkumu pak vyplývá, že představy daných učitelů o sociálním klimatu u nich ve třídě odpovídají vnímání sociálního klimatu ze strany žáků.
Etické aspekty individuálního plánování s klienty v domově pro seniory v otázkách umírání a smrti
PETROVÁ, Lucie
Práce se zabývá etickými aspekty individuálního plánování s klienty v domově pro seniory v otázkách umírání a smrti. Cílem je toto téma otevřít, popsat a reflektovat některé etické situace individuálního plánování s ohledem na přání a potřeby klientů v závěru života a jejich představy o dobré smrti. Práce je členěna do několika částí. Popisuje stáří, stárnutí a etické výzvy, které sebou přináší. Zabývá se významem spirituality ve stáří. Popisuje umírání jako proces, jeho fáze a jejich specifickou problematiku. Je představen koncept dobré smrti a jaká témata s ním souvisí. Věnuje se posledním věcem člověka a individuálnímu plánování v domově pro seniory. Je představen rozhovor, jako stěžejní metoda komunikace mezi seniorem a pečujícími, jehož úkolem je zjistit přání a potřeby seniora, jako podklad pro individuální plánování s ohledem na představy o dobré smrti. Je předložen fenomenologický výzkum přinášející pohled na toto téma ze strany sociálních pracovníků, pracovníků v sociálních službách přímo obslužné péče a zejména klientů. Poslední část práce obsahuje doporučení pro praxi, shrnující důležité zásady na základě předložené literatury a provedeného výzkumu.
Marketingový výzkum zaměřený na podnikavost studentů a znalost inovační agentury
Brázdová, Michaela ; ,, Petra Chovancova (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem zaměřeným na podnikavost studentů a znalost vybrané inovační agentury, Jihomoravského inovačního centra. Teoretická část vymezuje stěžejní pojmy pro práci, kterými jsou podnikavost, inovace, marketingové trendy, marketingový výzkum a představuje i již provedené související průzkumy. V analytické části je představena inovační agentura a je provedena analýza současného stavu této organizace. Dále je proveden marketingový výzkum a analýza získaných dat. Na základě výstupů z provedeného dotazníkového šetření a rozhovorů jsou v závěru práce navrženy opatření ke zlepšení současného stavu inovační agentury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 311 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.