Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání pedagogické fakulty studenty prvního ročníku a jejich ambice stát se učiteli
Popelářová, Markéta ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na studenty a studentky učitelství v prvním ročníku jejich studia na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, konkrétně na jejich vnímání učitelské profese a studia učitelství, které absolvují. Práce odpovídá na otázky, proč studenti volí pedagogickou fakultu, jak vnímají první rok studia na pedagogické fakultě a zda chtějí učit. Teoretická část představuje již dříve publikované české a zahraniční poznatky týkající se faktorů, které motivují studenty jít učit; dále se věnuje tomu, jak studenti hodnotí studium na pedagogické fakultě nebo co považují za výhody a nevýhody učitelského povolání. Teoretická část také blíže představuje Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, protože právě na ní byla provedena výzkumná část této práce. Výzkumná část ukazuje výsledky smíšeného výzkumu. Ten je z menší části tvořen kvantitativní metodou a představuje data z dotazníků pro studenty prvního ročníku studia. Dominantní část výzkumu je ale tvořena kvalitativní metodou, v rámci které autorka analyzovala patnáct rozhovorů se studenty a studentkami prvního ročníku bakalářského studia. V nich zjišťovala, proč se studenti rozhodli studovat učitelství, jak vnímají své studium a zda se chystají stát se učiteli. KLÍČOVÁ SLOVA: studenti učitelství, pedagogická fakulta, percepce...
Vzdělávání učitelů němčiny na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích - historie, současnost a perspektivy
VÍT, Pavel
Pro tvorbu ideálního studijního programu, jež je jedním z cílů diplomové práce, je zapotřebí vnímat nejen současné tendence ve vzdělávání, ale také se orientovat v historii studia německého jazyka na pedagogických fakultách. Diplomová práce se proto zabývá analýzou studijních programů katedry germanistiky Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity od konce 80. let až do současnosti. Spolu s výzkumem "spokojenosti" provedeným mezi současnými studenty tohoto oboru tvoří analýza základ pro splnění cíle diplomové práce, tedy tvorbu ideálního studijního programu. Ten tak reflektuje některé postřehy stran studentů, zároveň je tvořen v návaznosti na vývojové tendence vzdělávání učitelů německého jazyka na Jihočeské univerzitě v posledních 30 letech.
Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na PF a ZF.
STARÁ, Amálie
Práce nese název Akademický vývoj studentů s poruchou učení na Pedagogické a Zemědělské fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V práci jde především o analýzu jednotlivých studijních programů a oborů v kontextu specifikace studijní zátěže, jejíž výsledek bude využit v rámci výzkumného projektu GA JU.
Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ: analýza studijních plánů pedagogických fakult
Horská, Kristýna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje pedagogicko-psychologickému modulu a univerzitnímu základu v rámci strukturovaného studia učitelství na pedagogických fakultách. V devíti kapitolách je představeno všech devět pedagogických fakult. Jsou seřazeny abecedně podle města, ve kterém sídlí. Jako první jsou analyzovány předměty pedagogicko-psychologického modulu v bakalářském a posléze navazujícím magisterském studiu. Následuje analýza univerzitního základu ve stejném pořadí. V centru pozornosti je skladba předmětů, jejich kreditní ohodnocení, časová dotace, forma výuky a období, ve kterém jsou vyučovány. Je poukázáno na případné změny za uplynulé akademické roky. Jednotlivé kapitoly doprovází tabulky. Závěrečná desátá kapitola si všímá shodných a rozdílných znaků mezi fakultami. Klíčová slova Pedagogická fakulta, univerzitní základ, pedagogicko-psychologický modul, studijní plán
Překážky zlepšování přípravy učitelů: Kvalitativní případová studie Pedagogické fakulty
Lukáš, Richard ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Institut sociologických studií, katedra sociologie Bc. Richard Lukáš Překážky zlepšování přípravy učitelů: kvalitativní případová studie pedagogické fakulty (diplomová práce) Vedoucí práce: doc. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D. Praha 2016 Abstrakt Institucionální a organizační kontext přípravy učitelů na pedagogických fakultách je sociologicky zatím nepříliš probádané téma, přestože se jedná o společensky důležitou otázku. Cílem této práce je zjistit, jaké jsou překážky toho, aby se zkvalitňovala příprava učitelů na pedagogických fakultách v ČR. Na tuto otázku odpovídám skrze případovou studii vybrané české pedagogické fakulty. Díky rozhovorům s vedoucími pracovníky fakulty; analýzu rámců, které tito pracovníci používají pro rámování svých zkušeností s překážkami; a analýzu institucionálního kontextu přípravy učitelů na této fakultě (intervenční heuristické vyšetřování) jsem odhalil řadu překážek, které zlepšení učitelské přípravy brání. Z institucionálního hlediska jde především o několik zásadních a pro fakultu externích faktorů (např. financování státem, roli Akreditační komise ad.); dále specifickou historii učitelské přípravy v ČR; strukturu zkoumané fakulty a organizaci učitelského studia na ní a stav didaktik jednotlivých vyučovaných oborů. Z analýzy rámců...
Pedagogicko-psychologický modul a univerzitní (společný) základ: analýza studijních plánů pedagogických fakult
Horská, Kristýna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje pedagogicko-psychologickému modulu a univerzitnímu základu v rámci strukturovaného studia učitelství na pedagogických fakultách. V devíti kapitolách je představeno všech devět pedagogických fakult. Jsou seřazeny abecedně podle města, ve kterém sídlí. Jako první jsou analyzovány předměty pedagogicko-psychologického modulu v bakalářském a posléze navazujícím magisterském studiu. Následuje analýza univerzitního základu ve stejném pořadí. V centru pozornosti je skladba předmětů, jejich kreditní ohodnocení, časová dotace, forma výuky a období, ve kterém jsou vyučovány. Je poukázáno na případné změny za uplynulé akademické roky. Jednotlivé kapitoly doprovází tabulky. Závěrečná desátá kapitola si všímá shodných a rozdílných znaků mezi fakultami. Klíčová slova Pedagogická fakulta, univerzitní základ, pedagogicko-psychologický modul, studijní plán
Bohumír Janoušek jako historik
MIČUDOVÁ, Jana
Bohumír Janoušek jako historik (1924 2007), diplomová práce, Ústav kulturálních studií Filozofické fakulty Jihočeské univerzity, České Budějovice 2015. Tato diplomová práce přibližuje životní osudy jednoho z jihočeských historiků poválečné doby, který byl dosud poměrně opomíjen. Práce se pokouší nejen podat informace o životě a díle Bohumíra Janouška, ale řadí tohoto historika také do kontextu doby, odhaluje jeho postoje a názory. Janoušek působil jako archivář, historik, pedagog, byl členem Komunistické strany a tato skutečnost především ovlivnila jeho život a dílo. Tato práce je vůbec první studií, která se snaží obsáhnout život tohoto významného jihočeského historika druhé poloviny dvacátého století.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů u studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
DOSTÁLOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných didaktických pojmů. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů, které jsou ve výzkumu zahrnuty a na popis metody sémantického diferenciálu. Praktická část se věnuje výsledkům, které z výzkumu vyplynuly, a následně je zpracovává pomocí metody sémantického diferenciálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.