Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Eye-tracking jako metoda pro sledování strategií žáků při práci s periodickou tabulkou prvků
Kopecký, Adam ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Míka, Luděk (oponent)
Výukové metody se každým rokem snaží zdokonalovat a moderní technologie tomuto pokroku dopomáhají. Jednou z těchto technologie je i metoda eye-trackingu. Tato metoda dovoluje zachycovat určité postupy respondentů z pohybu jejich očí. Z postupů můžeme následně vyvozovat určité konkrétní strategie a následně na ně přizpůsobovat výukové materiály Práce se zaměřuje na zjišťování různých strategií žáků při práci s periodickou tabulkou s pomocí eye-trackingového zařízení. Práce využívá předpřipravený test, ve kterém žáci určovali konkrétní lokality specifických prvků v tabulce se zobrazenými značkami prvků a protonovými čísly a následně lokalizace jiných specifických prvků ve slepé periodické tabulce. Následně byla zkoumána strategie u žáků s vyšší sebedůvěrou a porovnána se strategií žáků s nižší sebedůvěrou. Byla porovnána i úspěšnost při hledání jednotlivých prvků v testu. Typickou strategii, která byla pozorována u většiny respondentů, spočívala v určení lokality, kde se prvek mohl s největší pravděpodobností nacházet a dále pak hledání v omezené oblasti značky, která by mohla patřit hledanému prvku. Tato skutečnost neplatila pouze v případě hledání prvku antimon, který respondenti mohli špatně určit kvůli zmatení vycházející z jeho českému názvu. Respondenti si pletli značku hledaného prvku se...
Strategie práce s obecně geografickou mapou jako zdrojem informací
Trokšiar, David
Diplomová práce se zabývá tématem mapových dovedností, v jejichž rámci byly hlavním předmětem zájmu strategie používané při analýze mapy. Vhodným druhem mapy pro studii byla ve školních atlasech běžná obecně-geografická mapa. Cílem této studie je zhodnotit dovednost analýzy obecně-geografické mapy z hlediska dimenzí strategií, tj. repertoáru, distribuci, efektivitě a přizpůsobivosti. Vzorek 20 studentů středních škol absolvoval experiment s oční kamerou, který se skládal z testu a dotazníku. Data z oční kamery byla kvalitativně i kvantitativně zpracována tak, aby bylo možné získat informace o každé z dimenzí strategií. Výsledky prokázaly rozmanitost repertoáru používaných strategií při analýze obecně- geografické mapy a současně poukázaly i na nejčastěji vybírané strategie. Studenti v některých případech používali v rámci řešení jedné úlohy více strategií a v rámci jejich distribuce byly zjištěny nejfrekventovanější kombinace strategií. Efektivita strategií byla hodnocena na základě úspěšnosti řešení a délky trvání strategií, která je ovlivněna typem prvků, respektive obsahem, se kterým studenti pracovali. Data také prokázala schopnost studentů přizpůsobit se typu úlohy vložením dalších potřebných prvků do použité strategie nebo využít strategie jiného typu. Technologie oční kamery se prokázala...
Mobilní telefon prizmatem sociologie
Kolářová, Kristina ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Diplomová práce má v teoretické části za cíl seznámit čtenáře pomocí přehledu výsledků současných studií s vlivem mobilního telefonu na jedince, komunikaci i na celou společnost. Prostor je věnován i otázce rozdílů chování mužů a žen v souvislosti s mobilními telefony. V poslední části ukazuje, jaká pozornost je věnována mobilnímu telefonu na poli marketingového výzkumu. Ve výzkumné části autorka metodou typickou pro marketingový výzkum, oční kamerou a RTA s rozhovorem, realizovala výzkum, jehož cílem bylo popsat proces výběru mobilního telefonu při nákupu přes e-shop a poukázat na případné rozdíly mezi muži a ženami. Měření dráhy zraku u 50 participantů ve věku 18-29 let (25 žen, 25 mužů) ukázalo, že oční chování mužů a žen se při výběru mobilního telefonu výrazně lišilo, a to zejména v době, kterou respondenti věnovali určitým informačním oblastem. Z rozhovorů vyplynuly další rozdíly jako např. odlišná důležitost různých kritérií pro obě pohlaví či nerovná míra samostatnosti při výběru telefonu.
Využití kvalitativního a kvantitativního výzkumu pro tvorbu následné marketingové strategie u tištěných medií
Hofmannová, Vlasta ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Gibarti, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití výsledků kvalitativních a kvantitativních výzkumů pro následnou marketingovou strategii tištěných médií" pojednává o využití výsledků výzkumů pro tvorbu nové marketingové strategie v praxi. Obsahem této práce je analýza procesu tvorby této strategie pro ekonomický týdeníku EURO, která vznikala na základě doporučení realizovaného kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Popisuje metodu oční kamery v kombinaci s metodou hloubkových rozhovorů a s metodou CAWI (kvantitativní). Dokumentuje v několika etapách dosažené praktické výsledky nové marketingové strategie pro týdeník EURO.
Strategie práce s obecně geografickou mapou jako zdrojem informací
Trokšiar, David ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem mapových dovedností, v jejichž rámci byly hlavním předmětem zájmu strategie používané při analýze mapy. Vhodným druhem mapy pro studii byla ve školních atlasech běžná obecně-geografická mapa. Cílem této studie je zhodnotit dovednost analýzy obecně-geografické mapy z hlediska dimenzí strategií, tj. repertoáru, distribuci, efektivitě a přizpůsobivosti. Vzorek 20 studentů středních škol absolvoval experiment s oční kamerou, který se skládal z testu a dotazníku. Data z oční kamery byla kvalitativně i kvantitativně zpracována tak, aby bylo možné získat informace o každé z dimenzí strategií. Výsledky prokázaly rozmanitost repertoáru používaných strategií při analýze obecně- geografické mapy a současně poukázaly i na nejčastěji vybírané strategie. Studenti v některých případech používali v rámci řešení jedné úlohy více strategií a v rámci jejich distribuce byly zjištěny nejfrekventovanější kombinace strategií. Efektivita strategií byla hodnocena na základě úspěšnosti řešení a délky trvání strategií, která je ovlivněna typem prvků, respektive obsahem, se kterým studenti pracovali. Data také prokázala schopnost studentů přizpůsobit se typu úlohy vložením dalších potřebných prvků do použité strategie nebo využít strategie jiného typu. Technologie oční kamery se prokázala...
Využití oční kamery v marketingovém výzkumu
Smékal, Jan ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje využití oční kamery v marketingovém výzkumu. Úvodní část je zaměřena na základy biologie oka, které jsou nezbytné pro porozumění principů sledování pohybu očí. Na to navazuje představení samotného procesu měření dráhy zraku, jeho historie a vývoje metod. Dále přibližuje použití oční kamery a její nejdůležitější parametry a seznamuje s příklady praktického využití sledování pohybu očí v nejrůznějších oblastech. Následně popisuje schopnosti a limity oční kamery, možnosti kombinace s dalšími výzkumnými metodami a v neposlední řadě obsahuje také praktickou ukázku možností analýzy a vizualizace naměřených dat. Poté na sledování pohybu očí nahlíží v kontextu marketingu a vizuálního vnímání a čtenáři zblízka představuje aplikaci oční kamery v různých oblastech marketingového výzkumu. Praktická část si klade za cíl přiblížit praktickou stránku eye- trackingu. Na konkrétním příkladu ukazuje, jak takový výzkum vypadá a co všechno obnáší. Od plánování designu experimentu až po analýzu a interpretaci dat. Výzkum zkoumá obecný fenomén vlivu směru pohledu modela na efektivitu reklamy. Jeho výsledky sice jasný vliv neprokázaly, přináší však zajímavou hypotézu, a také sadu doporučení pro další výzkum.
Interpretace fyzikálních grafů experty a začátečníky sledovaná oční kamerou
Vondráčková, Terézia ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá identifikováním klíčových oblastí grafů z mechaniky jak z pohledu žáků, tak z pohledu expertů. Také se zabývá pozorováním různého zaměření pozornosti na graf správně a nesprávně řešících žáků zadané úlohy, přičemž žáci byli sledováni oční kamerou. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 23 žáků středních škol a 14 expertů vybraných ze studentů magisterských či doktorských oborů a vědeckých pracovníků Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy. Z výsledků plyne, že experti si dokázali během krátké doby zapamatovat mnohem více informací o grafu než žáci SŠ a na rozdíl od žáků považovali osy a jejich popis za klíčovou součást grafu. Z analýzy výsledků správně a nesprávně řešících žáků je zase patrný rozdíl v zaměření pozornosti na relevantní oblasti grafu. Žáci, kteří vyřešili zadané úlohy nesprávně, si prohlíželi více oblasti nedůležité pro vyřešení otázky. Správně řešící žáci zase strávili méně času fixováním pohledu na nerelevantní oblasti grafu. Představy nesprávně řešících žáků se většině případů týkaly obecně nesprávné představy grafu jako náčrtu reálné situace, nebo obrázku, který fyzickou situaci připomíná.
Učení se žáků z edukativního materiálu sledované oční kamerou
Krejčí, Alžběta ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato práce byla zaměřená na sledování průběhu čtení učebního textu (1 strana učebnice fyziky pro ZŠ) žáky a na to, jaký vliv na něj mají otázky k textu doplněné. Sledování proběhlo metodou oční kamery a výzkumu se účastnilo 12 žáků a 1 vyučující, všichni ze středních škol. Žáci, kteří měli k dispozici otázky, se textu věnovali téměř dvakrát déle. Obecně žáci věnovali minimální pozornost doprovodnému vizuálnímu materiálu (obrázky, grafy). Žáci, kteří četli text s otázkami, obrázkům a grafů věnovali pozornosti více, než žáci s textem bez otázek. Analýzy gaze plotů a rozhovorů ukázaly, že žáci občas vyhledávají nebo si zapamatují pouze klíčové pojmy bez kontextu, což v některých případech vede k chybnému pochopení daného pojmu nebo tématu.
Interpretace grafu zaznamenaného siloměrnou plošinou žáky středních škol sledovaná oční kamerou
Vondráčková, Terézia ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá řešením úloh sledované pomocí oční kamery. Pojednává o samotné metodě tzv. eye-trackingu, která se dále použila při výzkumu postupu žáků při řešení zadaných problémů. Zkoumaní byli žáci střední školy, kteří řešili 6 fyzikálních úloh zaměřených na interpretaci grafu z mechaniky. Během doby, kdy řešili úkoly, byli zároveň sledováni oční kamerou, která detailně zaznamenala pohyb jejich očí. Z tohoto pohybu se dá dále odvodit, jakou strategii použili při řešení. Z výsledků je zřejmé, že v určitých případech docházelo u více žáků k typickým miskoncepcím identifikovaným při práci s grafy. Informace o tomto tématu mohou sloužit například učitelům k zefektivnění vlastní výuky do budoucna.
Strategie žáků při řešení úloh z mechaniky zkoumané metodou oční kamery
Jakubská, Iva ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Náplní diplomové práce je zkoumání strategií, které užívají studenti během řešení úloh. Pro výzkum byly použity úlohy z R-FCI testu. Výzkumu se účastnilo 35 studentů. Během řešení úloh byly oční pohyby studentů zaznamenávány oční kamerou Tobii TX300. Na základě získaných dat byla provedena kvalitativní analýza strategií pro úspěšné a neúspěšné řešitele úloh. Studenti, kteří nakonec vyřeší úlohu úspěšně, postupují obecně rychleji než neúspěšní řešitelé, v úloze se lépe orientují, fixují relevantní informace, z nabízených možností snadněji vyberou tu správnou. Dále byli vytipováni někteří účastníci, jejichž strategie byla zkoumána detailněji. V přílohách jsou uvedeny materiály, na jejichž základě byla analýza provedena. Materiály byly vygenerovány programem Tobii Studio 3.2.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.