Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diskriminace v multikulturní společnosti jako pedagogický problém
Střelková, Simona ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problém s diskriminací ve školství a celkově v ČR. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy diskriminace, rasismus a xenofobie. Dále obsahuje základní právní předpisy s diskriminační tématikou. Následně se věnuje popisu multikulturní společnosti, na níž navazuje multikulturní výchova, která napomáhá dětem lépe pochopit a tolerovat menšiny v ČR. Praktická část je zpracována na základě dotazníku určeného pro tři typy škol (venkovská, městská, velkoměstská) a zjišťuje orientaci žáků vybraných škol v cizinecké problematice a také mapuje jejich názory, postoje a zkušenosti s minoritami. Klíčová slova: diskriminace, rasismus, rasové násilí, národnostní menšina, xenofobie, multikulturní výchova, multikulturní společnost, lidská práva
Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika pro pokročilé
Malinová, Eva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práci jsem nazvala Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika (pro pokročilé). Cílem práce je seznámit děti ze Zájmového kroužku Pokročilí s keramickou tvorbou a jejím vývojem na světových kontinentech prostřednictvím poznávání a pochopení kultury a života různých národů, s vlivem životního prostředí, společnosti a životních podmínek na keramickou tvorbu v různých oblastech na Zemi. Závěrečný výstup bude tvořen dvoudenním výpalem zakuřované keramiky, výstavou výrobků na akademii Domu dětí a mládeže, účastí výrobků dětí na Keramické soutěži pro DDM a SVČ pořádané Krajským úřadem.
Tolerance v multikulturní společnosti
Hájková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Americká rocková hudba druhé poloviny 60. let 20. století a její kulturní a politická role
KALLMÜNZER, Dan
Práce se zabývá kulturními, sociálními a politickými událostmi v USA v průběhu 60. let. Zkoumá míru vzájemného ovlivňování těchto událostí s rockovou a populární hudbou. Definuje hudbu jako nezbytnou složku opoziční kultury a protiválečných hnutí. Dále se práce zaměřuje na konkrétní organizace a skupiny, které pořádaly početné demonstrace a pochody. Pozornost je věnována samotným hudebním interpretům, kteří skrz texty a hudbu varovali před vládní propagandou, pronásledováním a nespravedlností. Práce vykresluje změnami obsáhlá 60. léta v USA jako zdroj inspirace a ponaučení pro další generace. Praktická část obsahuje přípravu na hodinu anglického jazyka pro devátou třídu základní školy, kde je žákům přiblíženo kulturní a sociální pozadí. Téma spadá do průřezových témat základního vzdělávání, které mimo jiné, nejvíce naplňuje cíle multikulturní výchovy. Snaží se, aby si žáci uvědomili své kulturní a sociální hodnoty. Zároveň je navádí ke zvídavosti a toleranci k jiným rasám, národům a kulturním odlišnostem. Příprava na hodinu je umístěna na Metodický portál RVP.CZ sloužící jako zdroj inspirace pro ostatní učitele a pedagogy.
Tolerance v multikulturní společnosti
Hájková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat míru tolerance žáků vybraných středních škol v různých regionech k etnickým komunitám, se kterými se setkávají, vzhledem k faktorům, které ovlivňují a formují jejich postoje. V teoretické části se práce věnuje rozboru a vysvětlení pojmů: multikulturní společnost, vývoj multikulturní společnosti, migrace, etnická komunita, charakteristické rysy etnických komunit a menšin v České republice, kultura a tradice, soužití s etnickými komunitami a integrace. Ve výzkumné části práce představuje výsledky šetření postojů žáků středních škol k etnickým komunitám a k současné migrační krizi. V rámci šetření se zaměřuje na osobní postoje studentů a jejich informovanost, jak prostřednictvím multikulturní výchovy ve škole, tak prostřednictvím médií a sociálních sítí, které dnes hrají významnou roli ve formování postojů mladých lidí. Výzkum doplňují krátké případové studie zpracované z otevřené otázky dotazníku. Na závěr prezentuje ukázky projektů z výuky multikulturní výchovy na střední škole a jejich přínos pro formování hodnot a postojů žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: multikulturní společnost, migrace, etnická komunita, tolerance, rasismus, multikulturní výchova Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Etická dimenze multikulturality (S využitím poznatků reálií a kultury Německa)
Josefová, Alena ; Semrádová, Ilona (vedoucí práce) ; Kalábová, Helena (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
Disertační práce se zabývá etickými aspekty nejednotného pohledu na současný svět, jejž lze vnímat jako problém filosofický, politický a multikulturní. Protože lze Spolkovou republiku Německo považovat za příklad otevřené multikulturní společnosti, autorka v práci uvádí bohatou faktografii z historie, kultury a reálií této země s cílem snazšího pochopení její zahraniční politiky v souvislosti s otázkou přistěhovalectví. Disertační práce se věnuje otázce etické dimenze multikulturality v souvislosti s problematikou migrace a multikulturního soužití v kulturně rozmanitém a mnohdy rozjitřeném prostředí, včetně jejich praktických dopadů. Provedený výzkum v letech 2014-2016 mapuje na půdě univerzitního prostředí multikulturního Německa současnou kulturní rozmanitost země, potvrzuje význam oblasti školství v procesu integrace nově příchozích do většinové společnosti a hledá možnosti zlepšení vzájemného soužití lidí různých ras, etnik, kultur a náboženství. V závěru se autorka zabývá budoucím vývojem a očekáváním v souvislosti s tématem multikulturality a její etické dimenze nejen na území přistěhovaleckého Německa, ale také v evropském a světovém kontextu. KLÍČOVÁ SLOVA kultura, multikulturalita, multikulturalismus, multikulturní společnost, integrace, etická dimenze

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.