Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ne/kroužek v Galerii středočeského kraje
Dusilová, Pavlína ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá volnočasovým neformálním vzdělávání v galerijní instituci Galerie Středočeského kraje v Kutné Hoře. Teoretická část představuje pojmy spojené se vzděláváním v kulturních institucích. Směřuje od vymezení muzeí a galerií k vymezení edukace a dalších pojmů spojených s problematikou nesjednocené terminologie. Věnuje se užívání více termínů se stejným významem, jakými jsou edukace a animace, a jejich použití v literatuře. Následně popisuje život a tvorbu umělkyň Jitky a Květy Válových, jejichž celoživotní dílo bylo prezentováno Galerií Středočeského kraje výstavou Jitka a Květa Válovy: Cesta předurčena osudem. K umělkyním a výstavě se váže edukační program, který vznikl během půlroční práce s dětmi mladšího školního věku v odpolední volnočasové činnosti jménem Ne/kroužek. Ne/kroužek je zaštiťován Lektorským centrem Galerie Středočeského kraje. Působení Lektorského centra a jeho programová nabídka za rok 2022 je taktéž popsána v teoretické části. Praktickou část tvoří téměř dvacet příprav, které jsou výtvarně zaměřeny a vázány k tvorbě a výstavě Jitky a Květy Válových. Tyto přípravy jsou sumarizovány z terénního deníku a detailněji popsány i s návazností na rámcové vzdělávací programy, a to nejen za účelem komplexity výsledků práce, ale také pro případné budoucí využití dalšími...
Klášterem křížem krážem. Edukační programy pro děti předškolního a mladšího školního věku v Anežském klášteře.
Krulichová, Barbora ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje edukaci a edukačním programům určeným nejmladším návštěvníkům kláštera sv. Anežky České tj. dětem předškolního a mladšího školního věku. Práce bude rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. část stručně představí osobnost Anežky České, její život, skutky a legendy Anežského kláštera a jeho využití jakožto útočiště klarisek, dominikánů a minoritů, pohřebiště významných Přemyslovců a v neposlední řadě jako je bjektů pak tato část práce seznámí s potenciálem edukačních p amů jakožto pomocníků s historických osobností, památkových objektů a uměleckých děl, stručně představí historii Národní galerie a nastíní edukační programy, Anežském klášteře praktické části diplomové práce bude vytvořit edukační program Klášterem křížem krážem a popsat proces tvorby od samotného nápadu přes lizaci až po závěrečnou reflexi Klíčová slova: atá Anežka Česká, Anežský klášter, Národní galerie v Praze, galerijní edukace, edukační , děti, předškolní věk, mladší školní věk,historie, umění, kulturní dědictví
Obraz tělesnosti - Tělesnost obrazu
Slachová, Markéta ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá pojmy lidské tělesnosti a obrazu, jejich vzájemným vztahem. Tedy jakým způsobem může být tělesnost zpřítomněna v obraze a potažmo v samotném dialogu uměleckého díla a diváka. Další část práce je věnovaná kontextům uměleckým. Ráda bych uvedla příklady uměleckých děl, na kterých pomocí konfrontací můžeme vysledovat dobové pojetí tělesnosti a způsob zobrazení lidské figury, od nejstarších obrazů až k umělecké akci a současnému umění. Mým cílem je pokusit se uchopit vztah obrazu a tělesnosti a to především v rámci výuky výtvarné výchovy a možností galerijních či muzejních edukací. Navrhla a zrealizovala jsem rozsáhlý didaktický projekt: Obraz tělesnosti - tělesnost obrazu, který využívá prvků výtvarně dramatického pojetí výtvarné výchovy, akcentující práci s vlastní tělesností žáků, vazbou na kontexty z dějin umění a zabývá se i tématem interpretace, reprodukce a manipulace obrazů. Výtvarná část nese název Interpretace jako posun od obrazu tělesnosti k tělesnosti obrazu a rovněž vycházející z tématu zkoumaného v práci.
Galerijní edukace v regionální galerii
Juríková, Kristýna ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou galerijní edukace a její důležitostí ve vzdělávacím procesu. Zkoumá, které principy či zásady dodržovat při realizaci, aby vzdělávání v galerii bylo přínosné a rozvíjející. Tyto poznatky jsou v bakalářské práci navázány na nabídku edukačních programů různých forem v Západočeské galerii v Plzni. Dále se bakalářská práce věnuje konkrétní výstavě, která vznikla v Západočeské galerii v Plzni ve spolupráci s nakladatelstvím Baobab a nese název BAOABC. Jak a proč vzniká kniha pro děti. K této výstavě byly připraveny edukačním oddělením Západočeské galerie pracovní listy, které jsou v práci posuzovány z hlediska didaktické transformace obsahů. Použitou metodou je konceptová analýza a třístupňový diagram. Na základě těchto rozborů jsou v bakalářské práci obsažena také doporučení a návrhy, jak s edukačními materiály pracovat v návazné výuce výtvarné výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA galerie, Západočeská galerie v Plzni, galerijní edukace, vzdělávací program, zprostředkování umění, výstava
Propojení galerijní edukace a filmové výchovy v praxi
Horváthová, Amálie ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
NÁZEV: PROPOJENÍ GALERIJNÍ EDUKACE A FILMOVÉ VÝCHOVY V PRAXI AUTOR: AMÁLIE HORVÁTHOVÁ KATEDRA: KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY, PEDF UK VEDOUCÍ PRÁCE: MGR. LINDA ARBANOVÁ, PHD. /ABSTRAKT DIPLOMOVÁ PRÁCE SE ZABÝVÁ FENOMÉNEM POHYBLIVÉHO OBRAZU, FILMU, VIDEA, ANIMACE A FILMOVÉ VÝCHOVY, UKAZUJE RŮZNÉ PŘÍSTUPY , JAK SE POHYBLIVÝ OBRAZ DOSTÁVÁ DO NAŠICH ŽIVOTŮ I MOŽNOSTI A PŘÍKLADY, JAK JEJ VYUŽÍVAJÍ SOUČASNÍ UMĚLCI VE SVÉ PRÁCI. PRÁCE DÁLE ZKOUMÁ PROPOJENÍ GALERIJNÍ EDUKACE S PRVKY FILMOVÉ VÝCHOVY V PRAXI, PŘEDSTAVUJE ČESKÉ I ZAHRANIČNÍ INICIATIVY A PROJEKTY, FILMOVÁ MUZEA, FESTIVALY A PŘEHLÍDKY ANIMOVANÉHO FILMU A POHYBLIVÉHO OBRAZU. NÁSLEDNĚ SE JIMI INSPIRUJE V DIDAKTICKÉM PROJEKTU, KTERÝ PROPOJUJE FILMOVOU VÝCHOVU S VÝSTAVNÍ PRAXÍ V RÁMCI RŮZNÝCH INSTITUCÍ A VYBRANÝCH VÝSTAV. NAVRHOVANÝ DIDAKTICKÝ PROJEKT JE PRO ŽÁKY PŘÍLEŽITOST Í, JAK SE SEZNÁMIT SE ZÁKLADY ANIMOVANÉ A FILMOVÉ TVORBY, NAPOMÁHÁ K POCHOPENÍ ZÁKLADNÍCH PRINCIPŮ TVORBY POHYBLIVÉHO OBRAZU A UKAZUJE VYUŽÍVAT MODERNÍ TECHNOLOGIE PRO VLASTNÍ VYJÁDŘENÍ. DIPLOMOVÁ PRÁCE HLEDÁ, NA KONKRÉTNÍCH PROJEKTECH DÁLE PŘEDSTAVUJE, ROZLIČNÉ MOŽNOSTI PROPOJENÍ GALERIJNÍ EDUKACE S FILMOVOU VÝCHOVOU V RÁMCI VÝTVARNÉ VÝCHOVY. AUTORSKÁ ANIMACE A PRACOVNÍ LISTY NAVAZUJÍCÍ NA DIDAKTICKÝ PROJEKT JSOU UKÁZKOU VLASTNÍHO ZPRACOVÁNÍ JEDNOHO Z TÉMAT, KTERÉ PŘI TOMTO SPOJENÍ VYVSTÁV...
S dětmi do galerie. Procesy tvorby edukačního programu v nezávislé galerii současného umění
Smetanová, Barbora ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce pojednává o tvorbě galerijně edukačního programu na základě spolupráce s umělci a kurátory. Text je rozdělen na dvě části. Část teoretického pozadí vymezuje diskurzivní pole umění, galerie a galerijní edukace. Ve výzkumné části za pomoci metod kvalitativního výzkumu navrhuji a ověřuji galerijně edukační program vytvořený na základě rozhovorů s umělci. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, diskurs, vizuální kultura, umělecké dílo, současné umění
Problematika zprostředkování abstraktního umění v galerijně-edukačních programech pro žáky 1. st. ZŠ
KAISEROVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zprostředkování abstraktního umění v galerijně-edukačních programech pro žáky 1. stupně základních škol. Její teoretická část prostřednictvím teorie a historie umění nastiňuje cestu, která vedla od figurativního k nefigurativnímu zobrazování. Pojem abstrakce je dále přiblížen v rámci obecné a vývojové psychologie. Závěrečná teoretická část se zabývá zprostředkováním umění a všemi jeho souvislostmi, včetně potenciálních problémů, které se při něm mohou naskytnout. V empirické části je obsaženo výzkumné šetření s galerijními lektory, jež přináší a analyzuje jejich přístup k procesu galerijně-edukačních programů poskytujících zprostředkování nefigurativního umění žákům mladšího školního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.