Název:
Galerijní edukace v regionální galerii
Překlad názvu:
Gallery education in regional gallery
Autoři:
Juríková, Kristýna ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou galerijní edukace a její důležitostí ve vzdělávacím procesu. Zkoumá, které principy či zásady dodržovat při realizaci, aby vzdělávání v galerii bylo přínosné a rozvíjející. Tyto poznatky jsou v bakalářské práci navázány na nabídku edukačních programů různých forem v Západočeské galerii v Plzni. Dále se bakalářská práce věnuje konkrétní výstavě, která vznikla v Západočeské galerii v Plzni ve spolupráci s nakladatelstvím Baobab a nese název BAOABC. Jak a proč vzniká kniha pro děti. K této výstavě byly připraveny edukačním oddělením Západočeské galerie pracovní listy, které jsou v práci posuzovány z hlediska didaktické transformace obsahů. Použitou metodou je konceptová analýza a třístupňový diagram. Na základě těchto rozborů jsou v bakalářské práci obsažena také doporučení a návrhy, jak s edukačními materiály pracovat v návazné výuce výtvarné výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA galerie, Západočeská galerie v Plzni, galerijní edukace, vzdělávací program, zprostředkování umění, výstavaThe bachelor thesis deals with the issue of gallery education and its importance in the educational process. It examines which principles to follow in the realization, so that education in the gallery is beneficial and developing. These findings are linked in the bachelor's thesis to the offer of educational programs of various forms in The Gallery of West Bohemia in Pilsen. Furthermore, the bachelor's thesis deals with a specific exhibition, which was created in The Gallery of West Bohemia in Pilsen in cooperation with the publishing house Baobab and is called BAOABC. How and why is a book for children created. Worksheets were prepared for this exhibition by the educational department of The Gallery of West Bohemia, which are assessed in terms of the didactic transformation of the contents. The method used is a concept analysis and a three-stage diagram. Based on these analyzes, the bachelor's thesis also contains recommendations and suggestions how to work with educational materials in the subsequent teaching of art education. KEYWORDS gallery, The Gallery of West Bohemia in Pilsen, gallery education, educational program, meditation of art, exhibition
Klíčová slova:
galerie; galerijní edukace; vzdělávací program; výstava; zprostředkování umění; Západočeská galerie v Plzni; educational program; exhibition; gallery; gallery education; meditation of art; The Gallery of West Bohemia in Pilsen