Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evoluční návrh neuronových sítí
Kastner, Jan ; Hurta, Martin (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce je věnována implementaci metody pro řešení problémů v oblasti automatizovaného návrhu architektury konvolučních neuronových sítí (CNN). Optimalizace dvou základních a často protichůdných charakteristik, počtu parametrů a kvality klasifikace CNN, je prováděna pomocí vícekriteriálního optimalizačního genetického algoritmu (NSGA-II). Pro zakódování tohoto problému je využita technika kartézského genetického programování (CGP), která umožňuje reprezentaci široké škály architektur CNN a současně lze parametrizací vhodně omezit prohledávaný prostor. Experimenty byly prováděny na datasetu MNIST za účelem pochopení vlivu velikosti populace na kvalitu výsledného řešení. Z výsledků experimentů je také patrné, že kvalita nalezených architektur dokáže konkurovat již etablovaným modelům. Jedná se tedy o alternativní přístup, který v porovnání s manuálním návrhem nevyžaduje lidskou intervenci.
The use of deep neural networks for the evaluation of metallographic cross-sections
Semančík, Adam ; Mendřický, Radomír (oponent) ; Hurník, Jakub (vedoucí práce)
This thesis explores the application of deep neural networks to improve the evaluation of metallographic cross-sections in materials produced through powder bed fusion. It focuses on two advanced image processing techniques: semantic segmentation and image super-resolution. A U-Net architecture was used for semantic segmentation to classify defects such as lack of fusion porosity and gas porosity. Additionally, an SRGAN (Super-Resolution Generative Adversarial Network) model was utilized to upscale image resolution, potentially enhancing segmentation accuracy. The research assesses whether a model trained on AlSi10Mg can generalize to Cu99 and Ti6Al4V and evaluates the influence of super-resolution on segmentation performance. Results showed that while the segmentation model performed well on AlSi10Mg, generalization to other materials required more diverse training data. Due to computational limitations, the combined effect of super-resolution and segmentation remains inconclusive, suggesting further research with enhanced computational resources.
Kolaborace člověk-stroj – využití zpracování řeči
Kisler, Štěpán ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Juříček, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací systému hlasového ovládání pro kolaborativního robota UR3 CB série od společnosti Universal Robots, s cílem zjednodušit interakci mezi člověkem a robotem. V úvodu práce je představena kolaborativní robotika, její historie, příklady úspěšných aplikací a možnosti programování kolaborativních robotů. Dále se práce věnuje technologii rozpoznávání řeči, jejímu využití, historii a metodám. Praktická část zahrnuje porovnání existujících systémů pro rozpoznávání řeči a výběr nejvhodnějšího z nich pro hlasové ovládání kobota. Popisuje také návrh programu pro hlasové ovládání v jazyce Python a testování celého systému v simulaci i v reálných podmínkách v robotické laboratoři.
Stereo Reconstruction with Deep Neural Networks
Letanec, Richard ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to design and train a neural network model capable of estimating a disparity map from a pair of images. It will then be possible to create a depth map and point cloud from the estimated disparity map. Such a process is called stereo reconstruction. Solving this task consists of two steps -- choosing a suitable dataset and choosing a suitable neural network architecture. In my work, I compared two neural network architectures that I trained on the DrivingStereo dataset, consisting of paired images photographed from the roof of a car, and retrained and evaluated on the KITTI 2015 dataset, consisting of images of the same type. As the first neural network architecture, I chose ES-Net, which uses an approach based on a sequence of residual blocks and convolutional layers. As the second architecture, I chose CREStereo, which uses an iterative approach based on recurrent layers to predict the disparity map. In all benchmark tests, the CREStereo architecture achieves better accuracy.
Klasifikace živosti tváří s detekcí dat mimo distribuci
Češka, Petr ; Vaško, Marek (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zvýšit přesnost modelů pro klasifikaci živosti tváří založených na obrazovém Transformeru při odhalování prezentačních útoků. Diplomová práce využívá detekci dat mimo distribuci k odfiltrování obrázků, které se příliš liší od tréninkové sady dat označovaných jako data v distribuci. Zkoumá se, jak úspěšně různé metody identifikují rozdílné distribuce dat a jak odfiltrování dat mimo distribuci na základě těchto metod ovlivňuje přesnost modelu. Pomocí relativní Mahalanobisovy vzdálenosti je možné dosáhnout hodnoty AUROC 97.6 % při rozlišování dat v distribuci a mimo ni. Odfiltrováním obrázků, které by neměly být klasifikovány, se zvýší přesnost všech testovaných modelů nad 99.9 %. To může poskytnout další vrstvu zabezpečení pro aplikace proti útokům využívajícím podvržení tváří.
Video Denoising Using Deep Learning
Naumenko, Maksim ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
In the era of digital multimedia, video content quality significantly impacts user experiences and system performance, particularly in domains such as entertainment, and video and image processing. This thesis addresses the persistent challenge of video noise, which degrades video quality, through the use of advanced deep learning techniques. Initially, traditional video denoising approaches are reviewed to establish a foundational understanding of denoising concepts. Subsequently, two state-of-the-art models, FastDVDNet and ViDeNN, are studied to familiarize with neural network architectures. The main product of this work is the development of a robust video denoising pipeline that utilizes a UNet architecture inspired by these state-of-the-art models. Throughout the thesis, the proposed UNet Baseline, ResUNet, and ResUNet Temporal models are explained, implemented, and evaluated to demonstrate their effectiveness in video denoising.
Aproximace hlubokých neuronových sítí
Stodůlka, Martin ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Vaverka, Filip (vedoucí práce)
Cílem mé práce je zjistit vliv a dopad aproximovaného počítání na přesnost hluboké neuronové sítě, konkrétně neuronové sítě pro klasifikaci obrazu. Pro implementaci neuronové sítě byla použita varianta frameworku Caffe zvaná Ristretto-caffe, která byla rozšířena o možnost použití aproximovaných operací v konvolučních vrstvách. pro používání aproximovaných komponent. Aproximované počítání bylo použito na násobení v dopředné propagaci při konvoluci. Jako aproximované komponenty byly zvoleny komponenty z knihovny Evoapproxlib.
Posilované učení pro hraní robotického fotbalu
Bočán, Hynek ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence schopné ovládat robotického hráče fotbalu simulovaného v prostředí SimSpark. Vytvořená umělá inteligence rozšiřuje již hotového agenta, který poskytuje implementaci základních dovedností jako je orientace na hřišti, pohyb v osmi směrech a nebo driblování s balonem. Umělá inteligence se stará o výběr nejvhodnější akce v závislosti na situaci na hřišti. Pro její implementaci byla použita metoda posilovaného učení - Q-learning. Pro výběr nejlepší akce je situace na hřišti převedena do formy 2D obrazu s několika rovinami. Tento obraz je následně analyzován hlubokou konvoluční neuronovou sítí implementované pomocí C++ knihovny DeepCL.
Metody zpracování signálů senzorů autonomních vozidel
Kostiha, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá autonomními vozidly a jejich systémy vnímání okolí. Práce obsahuje popis jednotlivých senzorů, které autonomnímu vozidlu slouží k vykreslení prostoru kolem něj. Dále pojednává o funkci senzorů, a především o způsobu zpracování dat získaných sledováním těchto senzorů.
Zlepšování systému pro automatické hraní hry Starcraft II v prostředí PySC2
Krušina, Jan ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením automatického systému pro hraní strategické hry v reálném čase Starcraft II. Model je trénován ze záznamů her hráčů a dále využívá technik posilovaného učení pro zlepšování vnitřního systému bota. Záměr je vytvořit systém schopný hrát hru jako celek, přičemž staví na frameworku PySC2 pro strojové učení. Vytvořený bot je poté testován proti skriptovaným botům ve hře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.