Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika edukace a aktivizace seniorů v rezidenčních zařízeních
Janků, Vítězslav
Diplomová práce se zabývá problematikou edukace a aktivizace seniorů v rezidenčních zařízeních - domovech pro seniory. V teoretické části se věnuje kvalitě života seniorů, motivaci k dalšímu vzdělávání, mezigeneračnímu učení, tematice stárnutí a stáří v kontextu demografických, sociálně-politických, zdravotních, kulturních a legislativních aspektů. Právě demografický vývoj společnosti je zásadním impulzem změn v oblasti odborné institucionální péče o seniory. Specifické integrační, poradenské, terapeutické a rehabilitační přístupy a konceptualizace těchto témat jsou zasazeny do rámce andragogiky a gerontagogiky. Výzkum je zaměřen na dvě cílové skupiny: jednak samotné seniory, kteří absolvovali edukační a aktivizační programy a na odborné pracovníky, kteří tyto aktivity a činnosti realizují nebo připravují (metodicky, manažersky). Cílem diplomové práce je sledovat mezioborový význam edukace, animace a aktivizace pro rozvoj kognitivních schopností jedinců a jejich kvalitu života. Výzkumným předpokladem je, že aktivní a motivovaní jedinci jsou spokojenější a nejsou závislí na pomoci svého okolí. Jejich soběstačnost je tedy mnohem vyšší a riziko sociální izolace tak mnohem nižší. Dalším cílem práce bylo identifikovat a analyzovat vybrané aktivizační metody a techniky realizované u seniorů s cílem...
Specifika edukace a aktivizace seniorů v rezidenčních zařízeních
Janků, Vítězslav ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou edukace a aktivizace seniorů v rezidenčních zařízeních - domovech pro seniory. V teoretické části se věnuje kvalitě života seniorů, motivaci k dalšímu vzdělávání, mezigeneračnímu učení, tematice stárnutí a stáří v kontextu demografických, sociálně-politických, zdravotních, kulturních a legislativních aspektů. Právě demografický vývoj společnosti je zásadním impulzem změn v oblasti odborné institucionální péče o seniory. Specifické integrační, poradenské, terapeutické a rehabilitační přístupy a konceptualizace těchto témat jsou zasazeny do rámce andragogiky a gerontagogiky. Výzkum je zaměřen na dvě cílové skupiny: jednak samotné seniory, kteří absolvovali edukační a aktivizační programy a na odborné pracovníky, kteří tyto aktivity a činnosti realizují nebo připravují (metodicky, manažersky). Cílem diplomové práce je sledovat mezioborový význam edukace, animace a aktivizace pro rozvoj kognitivních schopností jedinců a jejich kvalitu života. Výzkumným předpokladem je, že aktivní a motivovaní jedinci jsou spokojenější a nejsou závislí na pomoci svého okolí. Jejich soběstačnost je tedy mnohem vyšší a riziko sociální izolace tak mnohem nižší. Dalším cílem práce bylo identifikovat a analyzovat vybrané aktivizační metody a techniky realizované u seniorů s cílem...
Analýza vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu
Vostrá, Kristýna ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová se věnuje tématu analýzy vzdělávacích potřeb dospělých v profesním vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb pedagogů na gymnáziu, které si student vybral pro realizaci výzkumného šetření. V dnešní době je velmi diskutovaným tématem další vzdělávání pedagogických pracovníků, jelikož jedním z cílů dokumentu Strategie 2030+ je právě proměnit školy v učící se organizace. Ale dříve než lze určit vzdělávací program, tak se musí analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby. Proto cílem diplomové práce je především analyzovat a identifikovat vzdělávací potřeby pedagogů na gymnáziu a poté navrhnout program jejich realizace. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Zabývá se vymezením základních pojmů týkajících se daného tématu, kompetencemi, sebevzděláváním, dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, problematikou vzdělávání dospělých, motivací a bariérami ve vzdělávání dospělých, celoživotním vzděláváním, vzdělávacími potřebami, zejména jejich analýzou a v neposlední řadě i profesí učitele, tedy prestiží profese, osobností učitele a soudobým vzděláváním učitelů. Praktická část se pak věnuje výzkumu, který se snaží za pomoci zvolených metod identifikovat a...
Analýza vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga na základních školách obce s rozšířenou působností Otrokovice
Javoříková, Marcela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou a identifikací vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga v základních školách na území ORP (obce s rozšířenou působností) Otrokovice. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké vzdělávací potřeby mají asistenti pedagoga v základních školách v ORP Otrokovice. Teoretická část definuje východiska související se vzděláváním v organizaci, analýzou vzdělávacích potřeb, pojmem asistent pedagoga, jeho legislativním ukotvením i náplní práce. Empirická část zkoumá prostřednictvím obsahové analýzy dokumentů a dotazování vzdělávací potřeby asistentů pedagoga ve vybraném území. Výsledkem šetření je zjištění vzdělávacích potřeb asistentů pedagoga v obci s rozšířenou působností Otrokovice. Obsahová analýza dokumentů posloužila k získání informací o tom, jaké činnosti požadují po svých zaměstnancích ředitelé škol v náplních práce. Tyto konkrétní činnosti se staly podkladem pro dotazníkové šetření, jehož se zúčastnili asistenti pedagoga pracující v základních školách obce s rozšířenou působností Otrokovice a ředitelé škol. Dotazníkové šetření umožnilo konkretizovat oblasti, v nichž asistenti pedagoga cítí vzdělávací potřebu. Jejich požadavky na vzdělávací oblasti jsem porovnala s tím, co jako vzdělávací potřeby u svých zaměstnanců vnímají ředitelé škol. Se závěry šetření jsem seznámila...
Vzdělávání zaměstnanců v neškolské organizaci
Nosková, Veronika ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců v neškolské organizaci. Práce je segmentována na dvě části, do části teoretické a části praktické. Teoretická část je zaměřena na to, jakým způsobem by mělo být vzdělávání nastavené v neškolských organizacích, jak konkrétně vzdělávací potřeby identifikovat a posléze, jak je aplikovat do praxe. Konkrétněji je tato práce v teoretické části zaměřena především na firemní vzdělávání obecně, na zdroje a charakteristiky firemního vzdělávání, strategie, cíle, metody a také kompletní proces od identifikace vzdělávacích potřeb, plánování, realizace až po samotné vyhodnocení vzdělávání. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na vybranou organizaci XY, která je v celé této práci popisována jako organizace "Jádro a. s.", jelikož si tato organizace přála zůstat v anonymitě. V organizaci Jádro a.s. došlo ke zhodnocení, jakým způsobem probíhá identifikace vzdělávacích potřeb, jak se plánuje vzdělávání, realizuje a následně vyhodnocuje. Všechny tyto informace byly vyhodnoceny na základě interní směrnice o vzdělávání a také na základě dat získaných metodou dotazníkového šetření od náhodných zaměstnanců zkoumané společnosti. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 81 respondentů. Posléze se práce zabývá zhodnocením a porovnáním rozdílů mezi teorií a...
Analýza vzdělávacích potřeb všeobecných sester v Psychiatrické nemocnici Bohnice
Hrášková, Jana Magdalena ; Jaroševská, Elena (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Cílem bakalářské práce je otestováním specifické metodiky zjistit a následně analyzovat vzdělávací potřeby všeobecných sester v Psychiatrické nemocnici Bohnice (PNB). Specifickou metodikou je myšlen dotazník, který byl sestaven na základě Metodiky vzdělávacích plánů, za jejímž vznikem stojí společnost HESTIA a. s. v čele s PhDr. Jiřím Tošnerem. Cíl práce lze rozdělit na dva podcíle, jeden podcíl se týká otestování této metodiky ke zjištění vzdělávacích potřeb všeobecných sester v PNB, druhý podcíl se zaměřuje na samotné zjištění a analýzu vzdělávacích potřeb. Teoretická část práce se opírá o řadu publikací vzniklých v průběhu 20. století, které přibližují problematiku psychiatrie jako celku, zároveň bude představeno povolání sestry v oboru psychiatrie z hlediska jejích kvalifikačních předpokladů a kompetencí, které jsou nezbytné k tomu, aby sestra poskytovala kvalitní péči. Prostor bude věnován Psychiatrické nemocnici Bohnice, její historii, organizační struktuře a vzdělávání poskytované nemocnicí. Výzkumná část práce se opírá o dotazníkové šetření rozšířené o polostrukturované rozhovory s vybranými experty. Klíčová slova Analýza vzdělávacích potřeb, Psychiatrická nemocnice Bohnice, všeobecná sestra, sestra pro péči v psychiatrii, měkké dovednosti, totální instituce, stigma, preterapie, metodika...
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole
Bártová, Ilona ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem práce je zmapovat jednu z personálních činností- vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Teoreticky vymezit pojmy vzdělávání a rozvoj. V teoretické části je popsána personální činnost obecně, historický vývoj personální práce, podrobněji se zaměřuje na řízení lidských zdrojů. V další části práce teoreticky vymezuje rozdíl mezi vzděláváním a rozvojem. Fáze vzdělávání a rozvoje jsou podrobněji analyzovány. Práce se v závěrečné části teoretického oddílu zabývá vzděláváním a rozvojem v kontextu pedagogických pracovníků. V empirické části je metodou dotazníkového šetření popsán a analyzován systém vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách v Praze. Jako doplňkové metody je použito interview s ředitelkami mateřských škol na téma vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole. Šetření je dále doplněno o analýzu dokumentů, které souvisejí se vzděláváním a rozvojem pedagogických pracovníků. Diplomová práce je dílčím krokem k poznání celé problematiky vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách. Výsledky výzkumu mohou sloužit managementu vzdělávání zpřehlednit personální činnost vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků, z pohledu pedagogických pracovníků, ale i z pohledu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.