Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vstupní znalosti a představy o středoevropských státech u žáků mladšího školního věku
FLEISCHMANNOVÁ, Tereza
Práce se zabývá rozsahem a úrovní vstupních znalostí a představ o středoevropských státech u žáků mladšího školního věku. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření zhodnotit komplexní znalosti žáků prvního stupně o státech střední Evropy. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření u 396 respondentů z osmi základních škol a umožnilo tak posouzení úrovně geografických znalostí u žáků čtvrtých a pátých ročníků základních škol. Analytická část diplomové práce se orientuje na výsledky a jejich srovnání dle několika kategorií, jimiž jsou rozdíly ve znalostech napříč školami, ročníky a genderu. Rovněž se tato část zabývá rozdíly vyplývajících z umístění a velikosti daných základních škol a v neposlední řadě také na zdroj těchto vědomostí. Závěrečná praktická část se zakládá na výsledcích dotazníkového šetření a obsahuje edukační materiál, který je rozšířen o metodickou příručku pro pedagogy a náměty na výuku středoevropských států.
Výuka minivolejbalu podle pravidel oranžového minivolejbalu na 1. stupni základní školy
Křivánková, Aneta ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výuku minivolejbalu na 1. stupni, konkrétně na výuku minivolejbalu podle pravidel oranžového minivolejbalu, který využívá základní herní činnosti volejbalu. Teoretická část práce se zabývá obecnou charakteristikou volejbalu a základními volejbalovými pravidly, které se ve zjednodušené formě uplatňují v minivolejbalu. V práci jsou rozebrány individuální volejbalové činnosti - podání, příjem podání, přihrávka, nahrávka, útočný úder, blokování a vybírání. Dále se práce zaměřuje na uspořádání volejbalového tréninku a s tím spojené činitelé didaktického procesu, tedy trenér a hráč. Mimo činitelů didaktického procesu jsou v práci rozebrané i didaktické formy a postupy nácviku herních činností. V další kapitole jsou podrobně rozebrány pravidla Barevného minivolejbalu, která jsou rozdělena podle barev, které značí jednotlivé úrovně. Další kapitola se věnuje charakteristice dítěte mladšího školního věku, zaměřuje se zejména na vývoj základních sportovních schopností a dovedností a na motivaci dítěte. V další kapitole je shrnuta a popsána struktura výukové jednotky tělesné výchovy. Předposlední kapitola je věnovaná rámcovém vzdělávacím programu, konkrétně tomu, co stanoví a kam spadá v RVP ZV volejbal. Teoretická část je zakončena rozborem školního vzdělávacího programu vybrané...
FACH - funkční analýza chování u žáků s ADHD na 1. stupni ZŠ
ŠKOCHOVÁ, Kamila
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem a to problematikou žáků s ADHD na prvním stupni základních škol, diagnostickými a následnými intervenčními přístupy k takovýmto žákům za využití Funkční analýzy chování. Teoretická část diplomové práce je rozdělena na dvě části. První část je věnována tématu ADHD, druhá část je zaměřena na Funkční analýzu chování (FACH). V empirické části jsme ověřovali, jak probíhá spolupráce učitele a žáka s ADHD na 1. stupni ZŠ. Praktická část je zpracována na základě kvalitativního výzkumného šetření, ve kterém jsem zvolila metodu FACH pro vytvoření intervencí. Jedná se o akční výzkum. Cílem výzkumného šetření bylo využít a ověřit diagnostický a intervenční přístup FACH při práci učitele s žáky s ADHD.
Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ
KAŠPAROVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem badatelsky orientované výuky technických témat na 1. stupni ZŠ. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první část se bude zabývat charakteristikou pojmů technika a technická výchova, další část bude zaměřena na nalezení prvků badatelského přístupu v RVP rámcově vzdělávací program, na což naváže popis BOV badatelsky orientovaná výuka a vymezení terminologie to úzce souvisí s rolí žáka a učitele v BOV, které budou rovněž rozpracovány v první části práce spolu s vymezením historických okolností vztahujících se k BOV. Dalším klíčovým tématem první části práce bude badatelsky orientovaná výuka v technickém vzdělávání. Na závěr teoretické části bude provedena analýza různých projektů a publikací, které se na badatelský přístup více zaměřují. Druhá část práce se zaměří na zkoumání konkrétních námětů hodin pro badatelsky orientovanou výuku, a to v podobě navržení šesti výukových námětů pro začlenění badatelsky orientované výuky do běžné výuky na 1. stupeň ZŠ. Všechny návrhy jsou obohaceny o celkovou přípravu hodin včetně fotodokumentace jejich postupů a návodů.
Slovní druhy v didaktice českého jazyka na 1. stupni ZŠ
DIERZÉ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na problematiku slovních druhů v didaktice českého jazyka na 1. stupni základní školy. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce vysvětluje zejména pojem a význam slovních druhů, metodiku osvojování slovních druhů a možná úskalí při výuce slovních druhů na 1. stupni základní školy. Praktická část práce obsahuje analýzu učebnic českého jazyka pro 2. - 5. ročník vybraných nakladatelství. Práce se také zabývá nejčastějšími problémy, se kterými se učitelé setkávají při zprostředkování učiva o slovních druzích. V závěru jsou obsaženy možné osvědčené náměty a aktivity vhodné pro výuku slovních druhů.
Využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve výuce na 1. stupni ZŠ
Tchoruk, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zmapování současného stavu tematiky botanických zahrad ve školních dokumentech, kterými jsou Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací programy vybraných základních škol na Praze 2. Dále byl prozkoumán výskyt této tematiky ve vzorku učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník. Na výše uvedených školách bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli 4. a 5. ročníků, jehož cílem bylo zjistit skutečné praktické využívání Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, výsledky byly zpracovány do grafů a tabulek. Formou rozhovoru se zástupkyní ředitele této botanické zahrady byla zjišťována připravenost na výuku žáků 1. stupně ze strany botanické zahrady. V další části práce byla naplánována a realizována výuková jednotka s žáky 5. třídy základní školy. Z jejího vyhodnocení vyplynulo, nakolik je možné takové jednotky zařazovat do výuky. Následně byly rozebrány možnosti využití této konkrétní návštěvy botanické zahrady v přírodovědě i ostatních předmětech. Klíčová slova 1. stupeň základní školy, botanická zahrada, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program, environmentální...
Hry a herní aktivity ve výuce morfologie na 1. stupni základní školy
Veselková, Alice ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
RESUMÉ V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá slovními druhy v češtině na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je zmapovat problematiku v obecné rovině, představit jejich definice, historický vývoj i dělení do kategorií. Teoretická část představuje slovní druhy jako část obecné češtiny, popisuje je na základě syntaktických, sémantických a morfologických dělení, aby pak bylo možné přistoupit k jednotlivým slovním druhům. U každého slovního druhu je také stručně ukázáno, jak tyto slovní druhy prezentují současné učebnice českého jazyka pro první stupeň. Praktická část se zaměřuje na představení nových metod při výuce slovních druhů především formou her a netradičních pomůcek. Hry jsou představeny včetně pravidel, potřebného času, pomůcek i počtu žáků. Další úsek praktické části se zabývá rozhovory s učitelkami prvního stupně, které dostaly pomůcky a hry k vyzkoušení. Závěr práce zpracovává formou rozhovoru jejich názory. KLÍČOVÁ SLOVA slovní druhy, výuka, 1. stupeň základní školy, netradiční pojetí výuky, hry, netradiční pomůcky
Profil začínajícího učitele 1. stupně ZŠ
Šedivá, Tereza ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce nazvaná Profil začínajícího učitele 1.st. ZŠ se zabývá problematikou mladých učitelů nastupujících do pedagogické praxe. Úkolem práce je prozkoumat, jak současní začínající učitelé vykonávají své povolání, jak ho vnímají a do jaké míry jsou na ně studiem připraveni. Dalším cílem práce je sestavit profil začínajícího učitele, který odráží profesní standard učitele s absolutoriem na pedagogické fakultě a s praxí jednoho, dvou, nebo tří roků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.