Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 556 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ
Čerplová, Lucie ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce s názvem On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ se zabývá otázkou on-line výuky žáků v prvních třídách základní školy. Cílem diplomové práce je porovnání této problematiky z pohledu třídních učitelů, rodičů a žáků, kteří absolvovali on-line výuku. V teoretické části se diplomová práce zabývá tématy jako je charakteristika žáka v prvním ročníku základní školy, a to jak po stránce psychické, tak po stránce fyzické. Jsou zde popsány obecné zásady práce se žákem v prvním ročníku základní školy. Dále metody a formy práce využívané v běžné školní třídě při výuce čtení a psaní. Diplomová práce dále popisuje základní témata jako on-line výuka, distanční výuka a prezenční forma výuky. Práce se také zabývá programy a aplikacemi, které jsou vhodné pro on-line formu výuky v prvním ročníku základní školy. Praktická část se pomocí výzkumné metody polostrukturovaného rozhovoru zabývá riziky, a především přínosy on-line výuky v prvních třídách ZŠ z pohledu tří různých skupin zúčastněných respondentů, které formu on-line výuky absolvovaly. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, žák, rodič, výuka, on-line, přínos, rizika
Transgender žák v prostředí české základní školy
Menšíková, Denisa ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Problematika genderové identity rychle prostupuje do školního prostředí. Je důležité, aby učitelé pokračovali ve svých snahách o zajištění bezpečného a respektujícího prostředí pro všechny žáky, a tedy i pro ty, kteří řeší svou genderovou identitu, případně se identifikují jako transgender. K tomu, aby učitelé a jiní pracovníci škol, plnili zásadu bezpečného a respektujícího prostředí, potřebují dostatečné informace a podporu. Otevírá se tak mnoho otázek o právech a potřebách nejen samotných transgender jedinců, ale i ostatních žáků a žákyň, jejich rodičů a učitelů, jelikož je důležité uznat, že situace spojená s problematikou transgenderu je velmi náročná i pro okolí žáka, který se tak identifikuje. Diplomová práce představuje na prvním místě teoretický rámec, ve kterém definuje základní pojmy související s transgender problematikou, popisuje vývoj genderové identity u dětí a dospívajících, vysvětluje proces změny pohlaví v České republice a ukazuje výsledky aktuálních výzkumů, ze kterých vyplývá, že situace pro transgender žactvo a studující není zatím ve školním prostředí příznivá. Na druhém místě pak diplomová práce analyzuje vybrané dokumenty po obsahové stránce s cílem zjistit a případně prozkoumat, jestli aktuálně existuje nějaká obecná metodická podpora pro školy řešící situaci tranzice...
Speciálně pedagogické intervence zaměřené na žáky se specifickými poruchami učení v základních školách na Jablonecku
Sladká, Bohumila ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce prozkoumává, jakým způsobem jsou vedeny speciálně pedagogické intervence u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v okrese Jablonec nad Nisou. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část ve svých čtyřech kapitolách představuje poradenské služby ve školství, zejména školská poradenská zařízení a školní poradenské pracoviště. Dále se věnuje pozici školního speciálního pedagoga, jeho kvalifikačním standardům i odborným činnostem, které vykonává. Navazuje část o specifických poruchách učení a poslední teoretická kapitola je zaměřena na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení. V empirické části byly použity metody kvalitativního výzkumu, design případové studie. Průzkum se týkal osmi školních speciálních pedagogů, kteří působí na základních školách v daném okrese. Byl uskutečněn pomocí rozhovorů, doplněn o pozorování a analýzu dokumentů škol. Veškerá data byla analyzována metodou otevřeného kódování, následné kategorie byly interpretovány pomocí axiálního kódování. Bylo zacíleno na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení, kterou vedou školní speciální pedagogové. Tento jev byl sledován z pozice žáků a jejich projevů, zkoumal se přístup školních speciálních pedagogů k těmto...
Povědomí žáků vybrané střední školy o domácím násilí a jejich zkušenosti s ním
Netolická, Diana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá povědomím žáků středních škol o domácím násilím a jejich zkušenostmi s ním. Cílem této práce je proniknout do oblasti domácího násilí a zmapovat znalosti žáků středních škol o domácím násilí a jejich zkušenosti s ním v běžném životě. Teoretická část práce se zaobírá především domácím násilím a jeho projevy. Dále se práce zaměřuje na druhy, formy a důsledky domácího násilí a na jeho aktéry. V následující kapitole se práce věnuje legislativě a neziskovým organizacím. Poslední kapitola je věnována metodám řešení a možnostem prevence u žáků na střední škole. Ve výzkumné části jsou popsány výsledky kvantitativního výzkumu, který je proveden byl proveden na základě dotazníkového šetření se žáky vybrané střední školy. Prostřednictvím dotazníkového šetření bylo zjištěno, že většina žáků vybrané střední školy má již alespoň základní povědomí o této problematice. Ve vědomostní části uspěli studenti vybrané střední školy s úspěšností 71,2%. Zjištění naznačují, že se významná část žáků setkává s různými formami domácího násilí, přičemž vystavení emocionálnímu a psychickému násilí je častější než fyzickému týrání ze strany rodičů. Celkem 51 (78,5%) žáků se alespoň někdy setkává s opakovanými projevy emocionálního a psychického násilí ze strany jejich rodičů a 42 (64,4%) žáků rovněž...
Spolupráce a poznávání v inkluzivní výtvarné výchově
Mladá, Helena ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce se v návaznosti na mou bakalářskou práci věnuje formám spolupráce v inkluzivní heterogenní třídě v hodinách výtvarné výchovy směřujících k rozvoji sociálních interakcí, poznávání a tvorbě vizuálně obrazných vyjádření. Klade si za cíl prozkoumat možnosti společného procesu tvorby výtvarné výpovědi jako nástroje vzájemného poznávání i komunikace různých podob vztahování se a uchopování světa kolem nás. Teoretická část práce je věnovaná východiskům inkluzivní výtvarné výchovy a sociálnímu paradigmatu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Jako kontext výtvarné vizuální kultury vztažený k vzájemnému poznávánía spoluprácijezařazena kapitola věnovaná uměníspolupráce. Dále práce zpracovává téma tvorby jako svébytného způsobu poznávání, které zároveň skýtá možnosti participace na vytváření obsahů společného uměleckého vzdělávání v konkrétních hodinách výtvarné výchovy. Druhá část práceje věnována kvalitativnímu výzkumurealizovaného v soukroméinkluzivníškole. Případová studiese zaměřila na zkoumánísituacíve výuce výtvarnévýchovy v 7.a 9. třídě. Jako paralela k designu případové studie byla použita kartografická metoda. Jádrem výzkumného šetření bylo sledování průběhu výtvarné spolupráce žáků s Aspergerovým syndromem s kolektivem třídy a vyučující zejména během participativní výtvarné tvorby....
Výtvarné portfolio jako forma hodnocení žáků ve výtvarné výchově
Šindelová, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce se soustředí na výtvarné portfolio jako didaktický nástroj, formu, určenou k reflektivnímu hodnocení žáků ve výuce výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Teoretická část diplomové práce obecně pojednává o hodnocení žáků ve školní výuce. Dále se blíže zaměřuje na výklad pojmu portfolio, na jeho různé podoby, typy, a jeho využití ve školní výuce. Popisuje pojetí předmětu Výtvarná výchova a způsoby, jak žáky v tomto předmětu hodnotit. Praktická část diplomové práce vychází z tvorby žákovského portfolia ve výtvarné výchově určeného k reflexi. Praktická část cílila na vytvoření výtvarného portfolia žáky v prvním ročníku základní školy. Na jehož základě byla s žáky vedena reflexe týkající se výtvarné tvorby a výsledných výkresů. Žáci byli vedeni k samostatnosti, kreativitě a rozvíjení metakognitivních schopností - např. schopnosti sebereflexe. Portfolia byla vytvářena a reflektována v průběhu prvního pololetí školního roku. Výtvarná sonda a práce s reflektivními výtvarnými portfolii byla završena ohodnocením žáků pro účely pololetního hodnocení na vysvědčení. Výtvarná portfolia nepřispěla kladně pouze k rozvoji sebereflexe žáků, ale rozvíjí i jiné schopnosti a kompetence žáků potřebné pro jejich vlastní učení. Portfolio mimo jiné dokládá posun žáků ve výtvarné činnosti, rozvoj...
Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.
Soukupová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na teoretickou část a výzkumné šetření. V teoretické části se autorka věnuje komunikaci a vymezuje daný pojem. Dále se věnuje konfliktům, které definuje a popisuje jejich dělení, soupeření a generačními konflikty. Zároveň popisuje i modely výuky jako zdroj konfliktů. Popisuje vztah k sobě samému a vztahy k druhým. V neposlední řadě se věnuje škole, pedagogickému sboru a vizi sledované školy. Druhá část je složena z výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou online dotazníku pro pedagogy a pro žáky. Dotazník pro pedagogy se skládal z uzavřených i otevřených otázek a dotazník pro žáky se skládal pouze z uzavřených otázek. Data byla znázorněna v grafické podobě. Dotazníky jsou přiložené v přílohách na konci diplomové práce, kde jsou přiložené i odpovědi na otevřené otázky pro pedagogy. Následně v závěru autorka navrhla opatření pro zlepšení klimatu pedagogického sboru, které navrhla na základě zjištěných dat. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda generační rozdíly v pedagogickém sboru ovlivňují proces vzdělávání žáků a navrhnout opatření, které by mohlo pomoci zlepšit klima v daném pedagogickém sboru. Autorka zjistila, že generační rozdíly v pedagogickém sboru mají vliv na vzdělávání žáků. Ačkoliv je tento vliv malý, tak stále je. V pedagogickém sboru je velmi...
Hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u žáků SŠ při výuce ruského jazyka
Bošinová, Veronika
Tématem diplomové práce je hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u studentů SŠ při výuce ruského jazyka. Teoretická část je věnována hodnocení v procesu učení, jeho významu, funkcím a typům. Následuje část týkající se hodnocení ve výuce cizího jazyka, poté s detailnějším zaměřením na hodnocení mluveného projevu studentů středních škol. Praktická část přináší výsledky vlastního šetření, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry se hodnocení mluveného projevu na středních školách při výuce ruského jazyka uplatňuje, popřípadě jaké typy hodnocení jsou zastoupeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, mluvený projev, žák, formativní hodnocení, ruský jazyk, výuka ruského jazyka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 556 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.