Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení mateřské školy v pedagogickém procesu
Růžičková, Miloslava ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení mateřských škol a nároky na ředitele těchto institucí. Důraz je kladen na vedení a kvalitu pedagogického procesu s ohledem na manažerské a administrativní povinnosti ředitele. Cílem výzkumného šetření je analyzovat motivaci ředitelů MŠ kandidovat na tuto funkci, průběh jejich adaptace a pracovní náplň ředitelů mateřských škol včetně vlivu manažerských a administrativních povinností ředitele na kvalitu pedagogického procesu v mateřské škole. Zvláštní pozornost je poté věnována porovnání pracovní náplně ředitelů /ředitelek různých typů mateřských škol. Empirická část diplomové práce odpovídá na výzkumné otázky: Jaká byla motivace ředitelů/ ředitelek mateřských škol kandidovat na tuto funkci? Kolik hodin denně se ředitelé/ ředitelky mateřských škol věnují pedagogickým a manažerským činnostem? Domnívají se ředitelé mateřských škol, že mají jejich manažerské a administrativní povinnosti negativní vliv na kvalitu pedagogického procesu? V čem se liší práce ředitelů/ ředitelek jednotlivých typů mateřských škol? Přístup k výzkumu je kvalitativně kvantitativní. Nejprve byla formou dotazníku získána data od většího množství respondentů, z čehož následně vyplynuly otázky pro rozhovory s řediteli 8 vybraných mateřských škol. Zařazeni jsou respondenti obou pohlaví,...
Právní aspekty kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v kontextu řízení škol
Koudelková, Dana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikovanosti a vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol. Dále se zabývá prací ředitelů mateřských škol v oblasti řízení (vytváření podmínek pro studium a organizace provozu mateřských škol v době studia učitelů). Je také zaměřena na hledání souvislostí mezi zájmem o vzdělávání a chystaným kariérním řádem. Vychází ze studia příslušných právních předpisů, odborné literatury, která se věnuje možnostem vzdělávání, kompetencím pedagogických pracovníků a jejich získávání, ze studia elektronických dokumentů, příspěvků a článků věnovaných problematice vzdělávání a ze studia příspěvků k problematice připravovaného kariérního řádu pro pedagogické pracovníky. Práce se opírá o analýzu výsledků dotazníkového šetření, které bylo směrováno k ředitelům a učitelům mateřských škol v okrese Pelhřimov. Práce přináší poznatky o vzdělanosti učitelů mateřských škol v okrese Pelhřimov, o znalosti možností vzdělávání a o jejich zájmu o další vzdělávání i v souvislosti s připravovaným kariérním řádem. Dále přináší poznatky o vytváření podmínek pro vzdělávání učitelů řediteli mateřských škol v okrese Pelhřimov a o organizaci provozu školy v době vzdělávání učitelů.
Komunikace vedoucí školní jídelny s ředitelem mateřské školy
Francová, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikací mezi vedoucí školní jídelny a ředitelem mateřské školy. Mapuje, jaké komunikační nástroje využívají vedoucí školních jídelen a ředitelé mateřských škol pro vzájemnou komunikaci. Dále zjišťuje, jak často spolu vedoucí školní jídelny a ředitel mateřské školy komunikují, včetně komunikace osobní, kolik času je vzájemné komunikaci věnováno a co je jejím obsahem. U jednotlivých komunikačních témat porovnává, jaké je priorita těchto témat pro vedoucí školních jídelen a ředitele mateřských škol.
Ředitel a ekonomika, financování a účetnictví mateřské školy
Bělinová, Věra ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Hladký, Jaromír (oponent)
Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou nadměrné zátěže ředitelů mateřských škol v ekonomické oblasti řízení. Mapuje popisovanou problematiku včetně povinností ředitele mateřské školy v oblasti ekonomiky, financování a vedení účetnictví a nabízí možná řešení pro snížení pracovní zátěže ředitele. Práce vychází z přesvědčení, že při účelném rozdělení kompetencí mezi ředitele, střední management školy a externí dodavatele služeb je možné dosáhnout toho, aby se ředitel školy mohl věnovat zejména řízení pedagogického procesu. Závěrečná bakalářská práce přináší stručná doporučení, jaké možnosti má ředitel mateřské školy pro snížení nepřiměřené zátěže a současně pro zmírnění rizik pramenících z jeho odpovědnosti v ekonomické oblasti řízení školy.
Evaluace ředitele mateřské školy jako nástroj jeho rozvoje
Kovářová, Jana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je vymezit základními pojmy - evaluace, evaluační teorie, kompetence a role ředitele mateřské školy, evaluace ředitele mateřské školy jako nástroj jeho rozvoje. Praktická část je zaměřena na popis napětí mezi představami a skutečností evaluace ředitelů mateřských škol v rámci České republiky. Teoretická část práce se zabývá vysvětlením pojmu evaluace a popisem různých evaluačních teorií a jejich tříděním za použití nejen české literatury ale také zahraničních zdrojů. Současně jsou vysvětleny pojmy ředitel mateřské školy, jeho odpovědnosti, role a kompetence včetně specifik práce ředitele mateřské školy. Konec teoretické části je věnován evaluaci ředitele mateřské školy. Praktická část popisuje zjištěné skutečnosti, které se týkají evaluace ředitele mateřské školy ze strany České školní inspekce. Jsou popsány základní nástroje podpory ředitelů mateřských škol, nejen jejich možnost využití, jejich přednosti, ale také překážky, které brání ve využití těchto nástrojů. Na základě výzkumného šetření jsou popsány nejen změny zaměřené na podporu ředitelů mateřských škol, ale také to, jak jsou řediteli mateřských škol vnímány. Součástí praktické části je také otázka vlivu zjišťování České školní inspekce na vzdělávací politiku České republiky. KLÍČOVÁ SLOVA evaluace, evaluační teorie,...
Právní aspekty kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v kontextu řízení škol
Koudelková, Dana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikovanosti a vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol. Dále se zabývá prací ředitelů mateřských škol v oblasti řízení (vytváření podmínek pro studium a organizace provozu mateřských škol v době studia učitelů). Je také zaměřena na hledání souvislostí mezi zájmem o vzdělávání a chystaným kariérním řádem. Vychází ze studia příslušných právních předpisů, odborné literatury, která se věnuje možnostem vzdělávání, kompetencím pedagogických pracovníků a jejich získávání, ze studia elektronických dokumentů, příspěvků a článků věnovaných problematice vzdělávání a ze studia příspěvků k problematice připravovaného kariérního řádu pro pedagogické pracovníky. Práce se opírá o analýzu výsledků dotazníkového šetření, které bylo směrováno k ředitelům a učitelům mateřských škol v okrese Pelhřimov. Práce přináší poznatky o vzdělanosti učitelů mateřských škol v okrese Pelhřimov, o znalosti možností vzdělávání a o jejich zájmu o další vzdělávání i v souvislosti s připravovaným kariérním řádem. Dále přináší poznatky o vytváření podmínek pro vzdělávání učitelů řediteli mateřských škol v okrese Pelhřimov a o organizaci provozu školy v době vzdělávání učitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.