Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 225 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj medializace biatlonu v České televizi v letech 2010 - 2014
Vecko, Petr ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent)
Název: Vývoj medializace biatlonu v České televizi v letech 2010-2014 Cíle: Hlavním cílem této práce je podrobná analýza vývoje medializace biatlonu na obrazovkách České televize, přesněji na kanále ČT sport v letech 2010 až 2014. Dalším cílem je analýza sledovanosti biatlonových pořadů vysílaných v České televizi. Metody: V této práci bude užito kvantitativní obsahové analýzy, prostřednictvím které dojde ke zjištění, kolik času bylo věnovánu různým biatlonovým pořadům v jednotlivých letech a měsících. Analyzován bude elektronický televizní program České televize. Výsledky: Z analýzy vyplývá, že prostor věnovaný biatlonu na obrazovkách České televize ve sledovaném období roste. Největší nárůst vysílacího času byl zaznamenán letech 2011 a 2013. Na tento vysílací čas mají nejvíce vliv velké akce typu mistroství světa a olympijských her. Největší sledovanost byla zjištěna v letech 2013 a 2014. Klíčová slova: Biatlon, Česká televize, kvantitativní obsahová analýza, vysílací čas, sledovanost, média
Odstraňování bariér směrem k osobám se sluchovým postižením v pořadech České televize
Břesková, Zuzana ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá odstraňováním bariér vůči divákům se sluchovým postižením, a to z hlediska zpřístupňování pořadů České televize formou skrytých titulků. Teoretická část je věnována obecnému pohledu na cílovou skupinu diváků a jejich komunikačním specifikům, které mohou mít vliv na jejich sledování skrytých titulků. Pozornost je věnována také zákonné úpravě stanovující povinnost opatřovat určité procento vysílaných pořadů skrytými titulky a jejímu plnění, jakož i možnostem tvorby skrytých titulků u předtočených pořadů. V praktické části je výzkumná sonda, zaměřená na spokojenost sluchově postižených diváků se službami České televize.
Medializace měnové odluky a vzniku české koruny v roce 1993
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje dosud neprobádané oblasti studia, a to prostředkům a funkcím medializace měnové odluky a vzniku české koruny v únoru roku 1993. Práce mapuje český mediální diskurs věnovaný této problematice a odpovídá na otázku, zda sdělovací prostředky mohly prostřednictvím svých obsahů přispět k pozitivnímu vnímání a přijetí této podstatné ekonomické reformy, která fakticky dovršila proces rozdělení československé federace k 1. lednu 1993. Využívá k tomu kvalitativní metody výzkumu - sémiotickou analýzu a analýzu diskursu. Úvod práce stručně nastiňuje společensko-politickou situaci v zemi. Teoretická část práce popisuje roli peněz a měnové politiky, technickou přípravu měnové odluky včetně vytvoření nové série bankovek a nastiňuje trendy českých médií po roce 1989. Metodologická část obsahuje konkrétní cíle, klade výzkumné otázky a podrobněji představuje zvolený postup výzkumu. Praktická část práce analyzuje mediální obsahy věnované měnové odluce v českých denících Blesk, Hospodářské noviny, MF Dnes a Rudé právo a ve vybraných pořadech České televize v prvním čtvrtletí roku 1993. Hlavní výstup této analýzy tvoří diskuse nad vyplynulými závěry a jejich rozvedení do hypotéz, které je možné testovat v dalších studiích zejména kvantitativního charakteru výzkumu.
Zprávičky - zpravodajství na dětském kanálu České televize ČT: D
Králová, Hana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pořadem pro děti Zprávičky a zpravodajstvím pro děti na veřejnoprávním kanálu ČT:D, který vysílá od srpna 2013. V rámci jednotlivých kapitol jsou představeny veřejnoprávní televize v Evropě a jejich dětské zpravodajství. Důraz je kladen především na britské kanály CBBC a CBeebies a německý program KiKA. Pořad Zprávičky je zasazen do evropského kontextu dětského zpravodajství. Součástí práce jsou dva výzkumy, kvantitativní obsahová analýza Zpráviček v rozmezí dvou měsíců - říjen až listopad 2013, a kvalitativní výzkum provedený formou hloubkových rozhovorů s deseti respondenty, zastupujícími cílovou skupinu diváků kanálu ČT:D. Kvantitativní obsahová analýza je zaměřena na zjištění témat v dětském zpravodajství, kolik času je jakým tématům věnováno, a zda jsou zprávy zaměřeny opravdu na své diváky, tedy děti. Kvalitativní analýza prostřednictvím hloubkových rozhovorů s respondenty zkoumala názory dětí na pořad Zprávičky, zda pořad sledují, na témata, která děti zajímají, jak sledování zpravodajství ovlivňuje běžný život. Klíčová slova Zprávičky, Déčko, ČT:D, zpravodajství, veřejnoprávní, televize, dětské, Česká televize, CBBC, KiKA, evropské
Televizní zprávy jako komunikát
Ružbacká, Jana ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce Televizní zprávy jako komunikát se zabývá analýzou hlavních zpravodajských relací České televize (relace Události) a TV Nova (relace Televizní noviny). První část práce, teoretická, vysvětluje důležité termíny jako například zpráva, publicistický styl, zpravodajství a zpravodajský styl. Praktická část je zaměřena na analýzu zpravodajských pořadů z pohledu jednotlivých jazykových rovin (morfologická, lexikologická, syntaktická, rovina infotainmentu a bulvarizace zpráv). Analyzovány jsou náhodně vybrané 3 dny (16. 1., 17. 1. a 18. 1. 2012). Cílem analýzy bylo najít shodné rysy obou zpravodajství, popř. odlišnosti. Práce je zakončena celkovou shrnovací analýzou. Nechybí analýza headlines a úvodních částí zpravodajských relací, srovnání relací z hlediska délky jedné zprávy.
Krize na Ukrajině ve zpravodajství ČTK v porovnání se zpravodajstvím ČT na vybraných událostech z let 2013 a 2014
Hušková, Jana ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Diplomová práce porovnává zpravodajství o krizi na Ukrajině v podání České tiskové kanceláře a České televize jako dvou médií veřejné služby. Teoretická část práce se věnuje charakteristice obou médií s důrazem na jejich zahraniční zpravodajství a vymezení souvisejících mediálních pojmů. V samostatné kapitole věnované Ukrajině je přiblížen politický vývoj státu od rozpadu Sovětského svazu až do roku 2014 a průběh ukrajinské krize. V kapitole se zkoumá vztah země s Ruskou federací a příčiny vzniku krize v roce 2013. V rámci praktické části se pomocí kvantitativních a kvalitativních postupů zkoumá, jakou pozornost a jak velký prostor obě média krizi na Ukrajině věnovala, komu média poskytovala prostor k vyjádření a z jakých zdrojů čerpala. Vzhledem k tomu, že Česká televize disponovala na východě Evropy až čtyřmi zahraničními zpravodaji, se práce rovněž snaží zodpovědět otázku, do jaké míry se přítomnost těchto reportérů odrážela v tvorbě, zpracování a vyznění televizních zpráv a do jaké míry se produkce obou médií shodovala nebo naopak lišila.
Rok 2010-Počítáme s dětmi v České televizi: Vysílání pro děti a mládež
Vraspírová, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Rok 2010 - Počítáme s dětmi v České televizi: Vysílání pro děti a mládež"se zabývá vysíláním pro děti a mládež v České televizi a zaměřuje se především na produkci cyklických pořadů. Přináší přehled pořadů tohoto typu od počátku existence České televize do současnosti, tedy od roku 1992 do 2010. Autorka zároveň naznačuje vnitřní strukturu producentských center, která se tvorbou pořadů pro děti a mládež v České televizi zabývala a zabývají. Předmětem práce je analýza programové strategie Počítáme s dětmi v České televizi, jež navázala na předchozí projekty Osudové osmičky v našich dějinách a Rok svobody. Součástí analýzy je přehled stávajících, nově vysílaných i původně plánovaných pořadů, přehled vývoje objemu pořadů pro děti a mládež a vývoje sledovanosti České televize v kategoriích 4-9, 10-14, 15-24 let a 15+. Není opomenuta ani role televize v životě dětí a mládeže včetně údajů o jejich preferencích. Dále autorka nástrojem sémiotické analýzy zjišťuje míru sociální konvence a výrazové prostředky, jež se používají při zobrazení reálných a fiktivních postav ve vzdělávacím cyklu Vzduchoplavec Kráčmera, který se v roce 2010 začal vysílat. V závěrečné části práce je stručně naznačena současná situace vysílání pro děti a mládež v České televizi.
Metodika programování ČT1 v souvislosti s cílovými skupinami
Kindlová, Pavlína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tato práce se věnuje skladbě programu kanálu ČT1 v souvislosti s cílovým divákem. První část je teoretickým nastíněním principů televizního programování. Vysvětluje důvody a metody skladby, představuje zkoumání sledovanosti. Probírá techniky skládání programu, které mají za úkol zajistit dostatečnou sledovanost daného pořadu. Zároveň vymezuje Českou televizi jako vysílatele veřejné služby z hlediska českého práva a snaží se naznačit, jak tento fakt ovlivňuje samotné programování jejích kanálů. Druhá část práce se zabývá praktickým zkoumáním programu ČT1. Analyzuje čtyři týdny programu v roce 2015, které detailně zkoumá a vysvětluje jejich nejvýznamnější znaky. Poznatky čerpá mimo jiné ze tří rozhovorů s klíčovými osobami, které mají skladbu programu v České televizi na starost. Věnuje se také tomu, jak divák ze sociologického hlediska ovlivňuje umisťování pořadů, protože propojení lidského života a televizního vysílání je pevné a nezbytné. Práce zároveň vymezuje kanál ČT1 jako takový, vysvětluje, komu je určen v porovnání s ostatními kanály České televize. Výrazná část je věnována hlavnímu vysílacímu času a jeho porovnání s konkurenčními kanály. Dále se práce zabývá tradicemi a výročími spojenými s ČT1 a objasňuje, jak "ovlivňují" jeho samotnou skladbu. Nakonec se věnuje sledovanosti pořadů ve...
Argumentace a přesvědčování v televizní debatě: případová studie Otázek Václava Moravce
Jelínková, Barbora ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce přináší vlastní výzkumný postup zkoumání řečových útvarů. Zabývá se zkoumáním televizní politické debaty. Použitou metodu lze charakterizovat jako uspořádanou hermeneutickou analýzu politického diskurzu. Analyticko-filosofickým přístupem (např. využitím teorie maxim, hodnocením ilokucí, nebo rozborem argumentů až po ověřování jejich pravdivosti) dokáže blíže stanovit nejen objektivní fakta debaty, ale také též některé osobní vlastnosti řečníků. Ke zkoumání textu byly využity teoretické poznatky uznávaných autorů (J. Austina, K. Bayera, T. A. van Dijka, N. Fairclougha, H. P. Grice, J. Habermase, J. Krause, G. N. Leeche, J. R. Searla a dalších). Kromě literárního přehledu zahrnuje práce argumentaci k volbě metody, výběr pořadů, přepis debat z obrazového záznamu, úpravu textu do analyzovatelné podoby a metodiku zkoumání. Podle ní je navržen vlastní komunikační model pořadu, provedena analýza diskurzu pořadu jako celku, zkoumán styl a analyzována argumentace vybraných účastníků a konečně provedeno jejich souhrnné hodnocení. V diskuzi na závěr jsou dosažené výsledky porovnány s hodnocením podle metodiky BBC používané výzkumnou organizací Media Tenor pro Českou televizi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 225 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.