Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 175 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv poruchy autistického spektra u dítěte na vztah mezi rodiči
Krovová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá partnerskými vztahy mezi rodiči dětí s poruchou autistického spektra (PAS). V teoretické části práce je vymezena PAS, historický vývoj PAS a náhledu na tuto poruchu, dále jsou popsány charakteristické znaky PAS. V následující, druhé kapitole práce, jsou vymezeny pojmy rodina a partnerský vztah. Dále se práce věnuje dopadům PAS na rodiče a jejich vztah, mimo to také dopadům na intaktní sourozence a podpoře, kterou mohou rodiny s dětmi s PAS využívat. V empirické části práce je popsán celý proces provedeného výzkumu. Využita byla metoda tematické analýzy. Ve třetí kapitole jsou představeny výzkumné cíle a otázky, metodologie výzkumu a charakterizován výzkumný vzorek. Čtvrtá kapitola se zabývá tématy a subtématy vytvořenými v rámci tematické analýzy. Následuje diskuze, kde jsou pojednány výsledky výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA porucha autistického spektra (PAS), rodiče dítěte s PAS, partnerský vztah, rodina
Rodičovská perspektiva poruch autistického spektra
Veselá, Veronika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat, jak dítě s poruchou autistického spektra ovlivňuje život jeho rodičů a vnímání této problematiky rodiči autistických dětí. Teoretická část se zabývá poruchami autistického spektra, jejich vymezením, etiologií, vývojem odborného pohledu na tuto oblast a také tím, jak poruchy autistického spektra ovlivňují osobnost jedince. Dále se věnuje stručnému vymezení rodiny a rodině se zdravotně postiženým dítětem, na což navazuje část zabývající se dopadem poruch autistického spektra na rodinu. Konkrétně specifickou životní situací rodiny, rodinnou resiliencí a v neposlední řadě sourozeneckou problematikou. V empirické části předkládám výsledky kvalitativního šetření, jež byly získány pomocí rozhovoru. Výzkum se snaží nahlédnout do problematiky rodičů dětí s poruchou autistického spektra a pokouší se odhalit dopady na život rodičů autistických dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Rodina, rodičovství, poruchy autistického spektra, rodinná resilience
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí mateřské školy
Šišková, Dorota ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá začleňováním dětí s SVP do prostředí mateřské školy. Cílem bakalářské práce je porozumět tomu, jak pedagogové v mateřských školách vnímají inkluzivní vzdělávání. V teoretické části bude objasněna problematika inkluze v předškolním vzdělávání a vymezeny pojmy, které se k tématu vztahují. Dále představíme mezinárodní lidskoprávní dokumenty týkající se inkluzivního vzdělávání, legislativní rámec České republiky, některé aktéry inkluzivního vzdělávání, facilitující mechanismy a bariéry inkluzivního předškolního vzdělávání, charakteristiku inkluzivní mateřské školy a její typické znaky, charakteristiku vývoje dítěte předškolního věku a vysvětlíme důležitost inkluze pro dítě s SVP. Cílem výzkumné části bakalářské práce je rozpoznat facilitátory a bariéry společného vzdělávání v mateřské škole tak, jak je vnímají pedagogové. Pro potřeby našeho výzkumného šetření jsme zvolili kvalitativní výzkum. V praktické části analyzujeme výpovědí učitelů mateřských škol, které jsme získali prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výsledné zjištění je popsáno v závěru práce a porovnáno s jinými výzkumy, které byly v této oblasti již provedeny.
Vliv Feuersteinovy metody instrumentální obohacování na rozvoj slovní zásoby u dětí mladšího školního věku
Vojtová, Vendula ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Lucká, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se primárně zabývá vlivem Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování (FIE) na rozvoj slovní zásoby u dětí mladšího školního věku. Dále se zabývá i vlivem Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na schopnost vyjadřovat se, zlepšení ve strategiích řešení úkolů, koordinace vizuomotorických schopností a zlepšení v pracovní a krátkodobé paměti u dětí mladšího školního věku a také individuální zlepšení jednotlivců, kteří prošli kurzem Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování. Cílem je tedy zmapovat změny v těchto oblastech, primárně ve slovní zásobě, u dětí, které absolvovaly Feuersteinovu metodu instrumentálního obohacování formou odpoledního kroužku. Teoretická část práce se zabývá dětmi v mladším školním věku, samotnou metodou FIE, dynamickou diagnostikou a kořeny Feuersteinovy práce. Praktická část práce obsahuje metodologii výzkumu, ke kterému je využito smíšeného designu, v kvantitativní části jsou využity testy Definice slov z CELF-V, Opakování čísel z WISC-IV a Rey-Osterriethova komplexní figura a v kvalitativní části je použito primárně pozorování. V kvantitativní části výzkumu jsme se zabývali rozdíly mezi dětmi, které na FIE docházely a dětmi, které nedocházely. Zde jsme neprokázali žádný signifikantní rozdíl mezi experimentální a kontrolní...
Raný psychický vývoj dítěte
Žochová, Kateřina ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá raným psychickým vývojem, který mapuje od prenatálního období po celý kojenecký věk. V teoretické části jsou vysvětleny významné vývojové teorie a milníky. V prenatálním a perinatálním období je nastíněna raná komunikace plodu s matkou a prožitek porodu, ze kterého může pramenit porodní trauma. V novorozeneckém a kojeneckém období je kladen důraz na proměny psychomotorického vývoje, psychických procesů a rané interakce dítěte. Praktická část obsahuje výzkum, který je založen na kvalitativní metodologii a je realizován případovou studií. Cílem výzkumu bylo zmapovat projevy psychického vývoje u kojenců v období mezi 4. a 9. měsícem. Primárním záměrem bylo sledovat sociálně emoční projevy, ale nebylo možné opomenout také vypozorovaný psychomotorický vývoj, se kterým úzce souvisí. Výsledky jsou shrnuty v diskuzi, kde jsou zodpovězeny výzkumné otázky, které se týkají projevů prosociálního chování u dětí v kojeneckém období, vývoje vztahu rodičů a dítěte v kojeneckém období a odlišnosti ve vývoji mezi třemi zkoumanými dětmi. Bylo zjištěno, že všechny děti prošly stejnými vývojovými milníky, ale zároveň bylo možné vysledovat individuální nuance v konkrétních oblastech vývoje. Faktory, které ovlivňovaly vývoj dětí byly vrozené předpoklady, zdravotní stav, přístupy rodičů k...
Sourozenecké vztahy dětí s PAS z pohledu rodičů
Pospíšilová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sourozeneckými vztahy dětí s poruchou autistického spektra z pohledu rodičů. V teoretické části je vymezen pojem poruchy autistického spektra, jeho historický vývoj, etiologie a hlavní oblasti, ve kterých se poruchy autistického spektra projevují. Následující kapitola se věnuje rodině s dítětem s poruchami autistického spektra a hlavním problémům, se kterými se tyto rodiny potýkají. Ve třetí kapitole je nejprve přiblížena charakteristika sourozeneckých vztahů, sourozenecké rivality a sourozeneckých konstelací, dále se v kapitola věnuje specifikům sourozeneckého vztahu s dítětem s postižením a vlivu poruch autistického spektra na sourozenecký vztah. V neposlední řadě jsou stručně nastíněny možnosti podpory zdravých sourozenců. V empirické části je prezentován výzkum, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Jsou představeny výzkumné cíle a otázky, metodologie výzkumu a charakteristika výzkumného vzorku. Výsledky jsou prezentovány nejprve pomocí deskriptivní analýzy dat, následně byla využita korelační analýza, konkrétněji Spearmanův korelační koeficient, k ověření stanovených hypotéz. V diskuzi jsou výsledky zasazeny do širšího kontextu pomocí komparace s teoretickými východisky této práce, jsou zde prezentovány odpovědi na výzkumné otázky a stručně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 175 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.