Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Krize středního věku z hlediska psychoterapeutů: interpretativní fenomenologická analýza
Žochová, Kateřina ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Krejčí, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkušeností psychoterapeutů s krizí středního věku u jejich klientů. Teoretická část pojednává o krizi středního věku a vybraných psychoterapeutických přístupech. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu a je realizována metodou interpretativní fenomenologickou analýzou (IPA). V rámci výzkumu byly provedeny tři polostrukturované rozhovory s psychoterapeuty, kteří se vzájemně odlišují teoretickou orientací, a to konkrétně Gestalt, SUR a Pesso Boyden. Cílem výzkumu bylo porozumět tomu, jaké jsou konkrétní zkušenosti psychoterapeutů s krizí středního věku a zda jejich vnímání těchto zkušeností odpovídá psychoterapeutickému přístupu. Při analýze dat byly využívány prvky z narativního přístupu ve výzkumu. Výsledky jsou shrnuty v diskusi, kde jsou zároveň zpracovány společně s teoretickými koncepty a vybranými výzkumy. Na základě tohoto výzkumu bylo zjištěno, že všichni tři psychoterapeuti se shodují pouze v tom, že ve věkovém období 40-50 let dochází ke zvýšeným změnám v životě člověka, které mohou vyústit v některé ze symptomů často označované jako krize středního věku, ale ve vysvětlení podstaty problému se významně rozcházejí. Do určité míry můžeme hovořit o tom, že jejich vnímání konceptu krize středního věku je ovlivněno zvoleným psychoterapeutickým výcvikem....
Raný psychický vývoj dítěte
Žochová, Kateřina ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá raným psychickým vývojem, který mapuje od prenatálního období po celý kojenecký věk. V teoretické části jsou vysvětleny významné vývojové teorie a milníky. V prenatálním a perinatálním období je nastíněna raná komunikace plodu s matkou a prožitek porodu, ze kterého může pramenit porodní trauma. V novorozeneckém a kojeneckém období je kladen důraz na proměny psychomotorického vývoje, psychických procesů a rané interakce dítěte. Praktická část obsahuje výzkum, který je založen na kvalitativní metodologii a je realizován případovou studií. Cílem výzkumu bylo zmapovat projevy psychického vývoje u kojenců v období mezi 4. a 9. měsícem. Primárním záměrem bylo sledovat sociálně emoční projevy, ale nebylo možné opomenout také vypozorovaný psychomotorický vývoj, se kterým úzce souvisí. Výsledky jsou shrnuty v diskuzi, kde jsou zodpovězeny výzkumné otázky, které se týkají projevů prosociálního chování u dětí v kojeneckém období, vývoje vztahu rodičů a dítěte v kojeneckém období a odlišnosti ve vývoji mezi třemi zkoumanými dětmi. Bylo zjištěno, že všechny děti prošly stejnými vývojovými milníky, ale zároveň bylo možné vysledovat individuální nuance v konkrétních oblastech vývoje. Faktory, které ovlivňovaly vývoj dětí byly vrozené předpoklady, zdravotní stav, přístupy rodičů k...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.