Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv pracovní paměti na školní výkon u dětí mladšího školního věku
Vojtová, Vendula ; Páchová, Anna (vedoucí práce) ; Vozková, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zabývá vlivem pracovní paměti na školní výkon u dětí mladšího školního věku. K tomu využívá testy zaměřené na pracovní i krátkodobou paměť a také didaktických testů zaměřených na matematiku a český jazyk. Hlavním cílem práce je zmapovat vztah mezi úrovní pracovní paměti a úspěšností v úlohách školního typu, a to u dětí mladšího školního věku navštěvujících běžnou základní školu. Dále se v práci snažíme otestovat výsledky jednotlivých testů, jak didaktických, tak paměťových. Také je cílem otestovat platnost teorie pracovní paměti podle autorů Baddeleyho a Hitche. Teoretická část práce se zabývá proměnnými, které se vztahují ke zkoumanému tématu. Je zde kapitola zabývající se pamětí jako celku, pracovní pamětí, inteligencí, školní úspěšností a exekutivními funkcemi. Praktická část se zabývá metodologií výzkumu, ke které byl použit kvantitativní design. K testování dětí jsme použili sadu testů na pracovní a krátkodobou paměť. Patří mezi ně Rey-Osterriethova komplexní figura, subtest Kódování a subtest Opakování čísel z WISC-III, subtest Paměť na věty a Paměť na korálky ze Stanford-Binetova inteligenčního testu a Ravenovy progresivní matice. Také jsme použili výsledky v didaktických testech z matematiky a českého jazyka. Ke statistickému testování jsme použili korelační...
Vliv Feuersteinovy metody instrumentální obohacování na rozvoj slovní zásoby u dětí mladšího školního věku
Vojtová, Vendula ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Lucká, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se primárně zabývá vlivem Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování (FIE) na rozvoj slovní zásoby u dětí mladšího školního věku. Dále se zabývá i vlivem Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování na schopnost vyjadřovat se, zlepšení ve strategiích řešení úkolů, koordinace vizuomotorických schopností a zlepšení v pracovní a krátkodobé paměti u dětí mladšího školního věku a také individuální zlepšení jednotlivců, kteří prošli kurzem Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování. Cílem je tedy zmapovat změny v těchto oblastech, primárně ve slovní zásobě, u dětí, které absolvovaly Feuersteinovu metodu instrumentálního obohacování formou odpoledního kroužku. Teoretická část práce se zabývá dětmi v mladším školním věku, samotnou metodou FIE, dynamickou diagnostikou a kořeny Feuersteinovy práce. Praktická část práce obsahuje metodologii výzkumu, ke kterému je využito smíšeného designu, v kvantitativní části jsou využity testy Definice slov z CELF-V, Opakování čísel z WISC-IV a Rey-Osterriethova komplexní figura a v kvalitativní části je použito primárně pozorování. V kvantitativní části výzkumu jsme se zabývali rozdíly mezi dětmi, které na FIE docházely a dětmi, které nedocházely. Zde jsme neprokázali žádný signifikantní rozdíl mezi experimentální a kontrolní...

Viz též: podobná jména autorů
8 VOJTOVÁ, Veronika
8 Vojtová, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.