Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,699 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Vliv edukace o spánku a behaviorálních metod na spánek a emoční regulaci u pacientů s chronickou nespavostí.
Smolková, Eliška ; Janků, Karolina (vedoucí práce) ; Horáková, Hana (oponent)
Diplomová práce seznamuje čtenáře s tématem krátkodobého přístupu k léčbě nespavosti. Teoretická část se zabývá tématem zdravého spánku a možnostmi jeho měření. Dále popisuje nespavost a velká část práce je věnována léčbě této poruchy spánku. Čtenář je také seznámen se vztahem emoční regulace a spánku. Cílem empirické části je prozkoumat vliv krátké behaviorální intervence věnující se insomnii na parametry spánku (celkový čas strávený v posteli, délka spánku, spánková efektivita, spánková latence), na závažnost nespavosti a na potíže v oblasti emoční regulace u jedinců trpící nespavostí. Pilotní studie zkoumá změny ve výše uvedených oblastech v čase před a po absolvování programu. Výsledky naznačují významné změny v parametrech spánku, v závažnosti nespavosti a v oblasti potíží v emoční regulaci po absolvování programu. Jsou diskutovány nedostatky předkládané studie a uvedena jsou doporučení pro další bádání v oblasti krátkodobých terapií insomnie. Klíčová slova: nespavost; emoční regulace; behaviorální přístup; kognitivně behaviorální terapie
O motivaci ke studiu ošetřovatelství na vysoké škole
Sedláčková, Brigita ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
Bakalářská práce s názvem ,,O motivaci ke studiu ošetřovatelství na vysoké škole'' se zabývá motivací studentů Všeobecného a Pediatrického ošetřovatelství. Cíle: Záměrem práce je zjistit motivaci respondentů, studentů bakalářského studijního programu pro přípravu všeobecných sester ke studiu na vysoké škole. V teoretické části bakalářské práce jsou zpracovány jednotlivé kapitoly, které souvisí s danou problematikou. Jsou popsány nosné pojmy, jako motivace a motivy, dále se práce okrajově zabývá historií vysokoškolského studia ošetřovatelství, aktuálním vzděláváním všeobecných sester a s tím spojenou legislativou. V empirické části práce jsou uvedeny výsledky vlastního anketního šetření a jejich komparace s výsledky studií na stejné či obdobné téma. Metody: K dosažení záměru práce bylo realizováno anketní šetření, jehož cílovou skupinou byli studenti 2. a 3. ročníků Všeobecného a Pediatrického ošetřovatelství. Do vlastního šetření bylo zařazeno 246 vyplněných dotazníků. Výsledky: Na základě statistického vyhodnocení dat bylo zjištěno, že 43,09 % respondentů studuje z důvodu nutnosti titulu k výkonu profese a 64,23 % respondentů ke studiu i pracuje. 76,02 % dotazovaných by si znovu ke svému studiu zvolilo bakalářský studijní program ošetřovatelství, ale pouze 15,85 % z nich by rozhodně volilo i...
Úlohy typu PISA podpořené fyzikálním experimentem
Štyksová, Gabriela ; Kácovský, Petr (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Název práce: Úlohy typu PISA podpořené fyzikálním experimentem Autor: Gabriela Štyksová Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: V rámci této diplomové práce byla provedena rešerše uvolněných úloh z mezinárodního šetření PISA (Programme for International Student Assessment), které se zaměřuje na ověřování vědomostí patnáctiletých žáků v oblasti čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Na základě rešerše bylo vytipováno několik úloh, k nimž se posléze přidaly nové aktivity navržené autorkou práce. Celkem vzniklo 6 aktivit Domeček pro panenky, Klimadiagram 1, Klimadiagram 2, Radioaktivita, Změny teploty a Stíny. Poslední dvě zmíněné aktivity byly vytvořeny na základě PISA úloh, zbylé čtyři jsou výtvorem autorky. Každá aktivita byla zpracována ve formě pracovních listů jednak pro žáky, jednak s řešením a metodickými komentáři pro učitele. Tyto pracovní listy byly otestovány v reálné výuce na gymnáziu a také zhodnoceny učiteli se zkušenostmi s výukou na základní i střední škole. Klíčová slova: PISA, přírodovědná gramotnost, fyzikální experiment, výuka fyziky
Legionella
Váňová, Martina ; Voxová, Barbora (vedoucí práce) ; Janďourek, Ondřej (oponent)
7 1. ABSTRAKT Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biologických a lékařských věd Studijní obor: Laboratorní diagnostika ve zdravotnictví Vedoucí bakalářské práce: PharmDr. Barbora Voxová Konzultant: Ing. Pavlína Silvestrová Název bakalářské práce: Legionella Bakalářská práce se zabývá problematikou bakteriálního rodu Legionella sp., především pak její laboratorní diagnostikou z vody. Cílem této práce je shrnutí dosud známých poznatků o tomto bakteriálním rodě a popis praktikovaných metod v běžné laboratorní praxi. Dále pak statistické vyhodnocení výskytu legionely v Kraji Vysočina, Jihomoravském kraji, Olomouckém kraji, Zlínském kraji a Moravskoslezském kraji v letech 2012 až 2022 na základě dat poskytnutých Statním zdravotním ústavem se sídlem v Ostravě. Pro kultivaci byly používány specifické půdy, na které se aplikovaly speciální filtry nebo malý objem vody. Kultivace probíhala 7-14 dní. Pro přesnější stanovení příslušného druhu Legionella sp. se používaly aglutinační testy. Bakteriální rod Legionella se vyznačuje výskytem v teplovodních potrubích, v místech se stagnací vody, v klimatizacích, především v nemocničních či rekreačních objektech. Kultivace legionely patří k nejnáročnějším. Kolonie mají typický vzhled ,,broušeného skla", mají celistvý okraj a bílo-šedou...
Monitoring centrálních bank - prosinec 2017
Česká národní banka
Většina sledovaných centrálních bank včetně ECB i nadále udržuje své úrokové sazby na nízké úrovni a řada z nich pokračuje v programech nekonvenční měnové politiky, i když například ECB v nižším rozsahu. Významnou výjimkou je americký Fed, který v souladu s očekáváními dále zvyšuje své klíčové úrokové sazby a podle výhledů bude v tomto trendu pokračovat i v příštím roce. K prvnímu zvýšení úrokových sazeb po deseti letech došlo i ve Velké Británii. Naproti tomu nové nástroje maďarské centrální banky se zaměřují na snížení výnosů na delším konci výnosové křivky. Téma pod lupou se tentokrát věnuje problematice proticyklické kapitálové rezervy. Ve vybraném projevu končící předsedkyně Fedu Janet Yellen shrnuje posledních deset let americké měnové politiky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
English Past Conditional and the Errors of Czech Advanced Learners of English
Kovandová, Marie ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Jančovičová, Ivana (oponent)
Práce se zabývá použitím anglického minulého kondicionálu a problémy, které představuje pro české pokročilé studenty angličtiny. Za užití paralelního překladového korpusu jsou zkoumány shody mezi anglickým minulým kondicionálem a jeho českými překladovými protějšky. Tato analýza představuje překladové vzorce a potvrzuje, že anglickému minulému kondicionálu nejčastěji odpovídá český kondicionál přítomný. Ukazuje také různé způsoby vyjádření podmínky v obou jazycích. Výsledky slouží jako podklad pro cvičení zadané studentům prvního ročníku Bc. programu Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Odpovědi studentů jsou popsány a vyhodnoceny a vyplývá z nich, že studenti kondicionál poměrně dobře ovládají. Podle výsledků jsou nejobtížnější ty věty, kde je v angličtině kondicionál minulý, ale v češtině je použit kondicionál přítomný. Dále tam, kde je podmínka vyjádřena jiným způsobem než podmínkovou větou (např. příslovcem, implicitně apod.). V úvahu se berou i další faktory. Analýza je založena na 50 příkladech získaných z paralelního korpusu InterCorp, který je dostupný prostřednictvím webových stránek Českého národního korpusu, a 60 odpovědích studentů. KLÍČOVÁ SLOVA minulý kondicionál, angličtina/čeština, chyby českých studentů angličtiny, paralelní korpus
Spánková edukace u studentů středních škol
Horáčková, Lucie ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Švamberk Šauerová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání efektivity spánkové edukace na kvalitu spánku a well-beingu u studentů třetích a čtvrtých ročníků středních škol. Realizace spánkové edukace proběhla v období prosinec 2023 až únor 2024 na vybraných středních školách. Součástí výzkumu byla administrace standardizovaných metod ve dvou časech, konkrétně před a po spánkové edukaci. Zvolené nástroje byly Pittsburský index kvality spánku (PSQI), Index tíže nespavosti (ISI) a Škála Well-Beingu Světové zdravotnické organizace (WHO-5). Výsledné skóry ze dvou měření tvořily vybrané proměnné, které byly následně srovnávány příslušnými statistickými metodami. Současně se výzkum zaměřoval na srovnání daných proměnných mezi skupinou studentů, kteří absolvovali spánkovou edukací a skupinou studentů, kteří edukaci neabsolvovali. Práce se taktéž zaměřuje na názory studentů na proběhlou edukaci, na její užitečnost a případné návrhy na obdobné budoucí programy. Cílem práce bylo zhodnotit kvalitu spánku a well-beingu po absolvování spánkové edukace. Výsledky práce naznačují, že navzdory implementaci spánkové edukace, nedošlo u studentů k významnému zlepšení kvality spánku ani well-beingu. Zároveň výsledky neprokázaly lepší kvalitu spánku a well-beingu ve skupině studentů, kteří edukací prošli oproti těm, kteří ne. Možné...
Assessment of the intake of vitamins in pregnant women
Tkáčiková, Jana ; Kovařík, Miroslav (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
1. ABSTRAKT Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biologických a lékařských věd Študent : Jana Tkáčiková Školiteľ: PharmDr. Miroslav Kovařík, Ph.D. Názov diplomovej práce: Hodnotenie príjmu vitamínov u tehotných žien Teoretický úvod a cieľ práce: Témou diplomovej práce je výživa u žien v období gravidity. Cieľom práce bolo hodnotenie príjmu vitamínov u tehotných žien. A následné porovnávanie získaných výsledkov v rámci období s doporučenými dennými dávkami (DDD) a taktiež zhodnotenie ako pridanie suplementácie k strave ovplyvnilo príjem vitamínov. Metódy: V priebehu štúdie bolo vyšetrovaných 10 tehotných žien, ktorých gravidita prebiehala fyziologicky. Pozorované ženy boli vo vekovom rozmedzí 25 - 30 rokov a ich vyšetrovanie prebiehalo v troch obdobiach a to G1 (17. - 27. týždeň tehotenstva), G2 (28. - 35. týždeň tehotenstva) a G3 (36. - 38. týždeň tehotenstva). Štúdia prebiehala v období od februára 2020 do januára 2021. Hodnotený bol príjem jednotlivých vitamínov vždy priemerne za 1 týždeň. Zisťovali sme tiež príjem suplementácie. Získané údaje boli ďalej spracovávané pomocou počítačových programov NutriDan a Microsoft Office Excel 2019. Výsledné hodnoty boli porovnávané s DDD. Výsledky: Výsledné hodnoty ukázali, že príjem väčšiny vitamínov v období gravidity bez započítanej...
Připravenost začínajících učitelů pro prevenci a řešení školního šikanování
Fáčková, Jana ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na teoretickou připravenost začínajících pedagogů v otázce prevence a řešení školní šikany. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení některých pojmů týkajících se školní šikany, popisuje roli učitele a začínajícího učitele. V této části zmiňuji důležitou roli metodika prevence na školách, možné kroky při prevenci šikany a postupy při řešení šikany, ať už se jedná o šikanu žáků nebo učitelů. Praktická část analyzuje dvě základní školy ve Středočeském kraji. Školy jsou rozdílné v počtu žáků, ve styl výuky i v personálním obsazení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo pouze 52 respondentů. V dotazníku jsem oslovila i zkušené pedagogy a zajímala jsem se o jejich přístup k minimálnímu preventivnímu programu. V rozhovorech s pedagogy, kteří teprve začínají svou profesionální dráhu, jsem mimo jiné zjišťovala, jak je vysokoškolské studium připravilo na možné případy školní šikany a zda splnila učitelská profese jejich očekávání. Součástí empirického výzkumu jsou i rozhovory s metodiky prevence a školním psychologem. V závěrečné části jsou navržena doporučení pro začínající pedagogy a školy v prevenci školní šikany. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, kázeň, autorita, prevence, školní šikana, rizikové chování
Rozdílnost přístupů k prevenci a terapii fotbalistů a fotbalistek s poraněním ACL - rešeršní práce
Leszkow, David ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Rozdílnost přístupů k prevenci a terapii fotbalistů a fotbalistek s poraněním ACL - rešeršní práce Cíl: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, zda existují rozdílné přístupy v prevenci a terapii poranění ACL u fotbalistů a fotbalistek. Metody: Diplomová práce je zpracována jako teoretický text formou literární systematické rešerše za využití databází PubMed, Web of Science a PEDro. První část práce obsahuje aktuální stav sledované problematiky, teoretická východiska a možnosti léčby poranění ACL. Druhá část má deskriptivně-analytický charakter. Obsahuje analýzu studií zahrnutých do diplomové práce. Výsledky: Po provedení rešerše vyhovovaly stanoveným kritériím 4 studie. Každá z nich se věnovala prevenci poranění, ale žádná bohužel nezkoumá fyzioterapii jako takovou. Z hodnocení studií ovšem vyplývá, že u mužů i u žen je ve fotbale využíváno stejných prevenčních programů, které dokáží snížit riziko poranění až o 50 %. Limitem rešerše je fakt, že ve většině využitých studií nebyl zkoumán vliv prevence na obě pohlaví zároveň. Klíčová slova: ACL, LCA, přední zkřížený vaz, ruptura, plastika, prevence, poranění, fyzioterapie, rehabilitace, postup, ženy, muži, fotbal, zranění, kontakt, ACL injury, soccer, football, women, female, men, male, prevention, therapy, physical therapy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 8,699 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.