Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Seberegulace u předškolních dětí v klasických a alternativních mateřských školách
Janečková, Kristina ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá seberegulací předškolních dětí z klasických a alternativních mateřských škol. Literárně přehledová část se věnuje zejména seberegulaci, emocím a jejich rozpoznávání, vývoji emočního porozumění dětí, porozumění sociálním situacím a charakteristice klasických mateřských škol a alternativního předškolního vzdělávání se zaměřením na lesní mateřské školy. Výzkumná část obsahuje výzkum kvantitativního typu, který porovnává seberegulaci předškolních dětí v klasických a lesních mateřských školách. Cílem diplomové práce bylo prozkoumat a porovnat seberegulaci dětí navštěvujících klasické a lesní mateřské školy. Konkrétně si práce klade za cíl zjistit, jak děti z těchto předškolních zařízení pracují s emocemi, jak rozumějí emocím a sociálním situacím. Ke sběru dat byla využita metoda IDS, konkrétně subtesty zabývající se sociálně-emočními kompetencemi. Výzkumný soubor je tvořen 42 respondenty ve věku 5-7 let, ze 4 zařízení předškolní výchovy, specifičtěji 2 klasické mateřské školy, 1 lesní mateřskou školu a 1 alternativní předškolní vzdělávací zařízení integrující prvky Waldorfského, Montessori a lesního přístupu. Výsledky poukázaly na to, že v oblasti porozumění sociálním situacím a v oblasti sociálně kompetentního jednání skórují výše respondenti z alternativního předškolního...
Fenomén užívání sociálních sítí v kontextu formování osobní identity dospívajících
Škrobáková, Barbora ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje fenoménu užívání sociálních sítí v kontextu formování osobní identity v dospívání. Literárně-přehledová část začíná charakteristikou období dospívání a uvádí některá specifika dospívání v současné společnosti. Dále se zabývá hlavním vývojovým úkolem dospívání, formováním osobní identity. Uvádí několik klíčových pojetí osobní identity. Literárně-přehledová část též uvádí do problematiky užívání sociálních sítí. Popisuje jejich hlavní znaky a funkce, především online komunikaci a sebeprezentaci. Dále představuje uživatele sociálních sítí a nastiňuje motivaci k užívání sociálních sítí. Nakonec předkládá přehled a interpretaci výzkumů o souvislosti formování osobní identity a užívání sociálních sítí dospívajících. V tomto ohledu rozlišuje několik způsobů jejich užívání. Na tuto část navazuje návrh výzkumného projektu, který se zaměřuje na souvislost osobní identity dospívajících a užívání vybraných sociálních sítí. Využívá kvantitativních i kvalitativních metod, konkrétně několika dotazníků a analýzu výsledků činnosti. Ústřední částí návrhu výzkumu je korelační studie. Klíčová slova dospívání; osobní identita; sociální sítě; online komunikace; online sebeprezentace; jasnost sebepojetí
Stres a strategie jeho zvládání ve sportu
Beránková, Terezie ; Harsa, Pavel (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Stres a strategie jeho zvládání ve sportu Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit na základě získaných informací, jak se vrcholoví a rekreační sportovci vypořádávají se stresem v zátěžové situaci. Zda existují značné rozdíly v rámci pohlaví, úrovně a druhu vykonávaného sportu. Metody: Pro splnění tohoto cíle byl zvolen kvantitativní výzkum s metodou dotazování. Zvolený dotazník SVF-78 byl rozeslán vybraným respondentům elektronickou poštou. Získané informace byly rozebrány v diskusi. Výsledky: Výsledky jsou zobrazeny pro lepší přehlednost v tabulkách, grafech a jsou doplněny komentářem. Získaná data byla vyhodnocena a porovnána s odbornou literaturou. Klíčová slova: stres, výzkum, dotazník, sportovec, úspěch
Seberegulace a morálka a jejich role v dynamice páchání trestné činnosti dospívajících
Sekretová, Klára ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Jak spolu souvisí morálka, sebekontrola a míra trestné činnosti dospívajících? Na základě současné úrovně poznání se jeví, že jak morálka, tak sebekontrola jsou důležitými prediktory trestné činnosti a zásadní je i jejich interakce (předpoklady tzv. Situational Action Theory a částečně General Theory of Crime). Tato práce si klade za cíl testovat tyto vztahy na dospívajících v České republice a nadto zkoumat hypotézy směřující k lepšímu pochopení vztahu struktury morálních základů (tzv. Moral Foundations Theory) ve vztahu k sebekontrole a trestné činnosti. Na základě provedeného dotazníkového šetření 110 dospívajících (15-25 let) v České republice byly podpořeny hypotézy o tom, že dospívající s vyšší úrovní morálky i sebekontroly méně páchají trestnou činnost a tzv. "individualizing" morální motiv souvisí s vyšší úrovní sebekontroly a nižší mírou páchání trestné činnosti. Je výsledkem této studie, že v případě vysoké úrovně morálky dospívající "nepotřebuje" tolik sebekontrolu k tomu, aby trestný čin nespáchal, naopak pokud je jeho úroveň morálky nízká, hraje sebekontrola důležitou roli. Klíčová slova Situational Action Theory, morální základy, interakce
Organizační klima, soupeřící hodnoty a well-being v práci
Zábrodská, K. ; Mudrák, J. ; Machovcová, Kateřina ; Cidlinská, Kateřina
Organizační klima představuje koncept umožňující lépe porozumět vztahu mezi pracovním prostředím a „well-being“ zaměstnanců. V příspěvku prezentujeme výzkumný projekt, který se zaměřoval na organizační klima na akademických pracovištích a jeho vztah s pracovním „well-being.“ Ve výzkumu jsme vycházeli z „modelu soupeřících hodnot“ a použili smíšený výzkumný design zahrnující rozsáhlou dotazníkovou studii a hloubkové rozhovory. V kvantitativní části jsme na základě shlukové k-means analýzy identifikovali čtyři typy organizačního klimatu („sebe-aktualizující“, „kolegiální“, „výkonové“, „fraternitní“) lokalizované v dimenzích „modelu soupeřících hodnot“ (flexibilita-kontrola a externí-interní zaměření). Ty se signifikantně lišily v tom, jak odpovídající participanti vnímali své pracovní prostředí a „well-being“. Na základě hloubkových rozhovorů diskutujeme některé psychosociální procesy, prostřednictvím kterých se mohou odlišné typy klimatu podílet na utváření pracovního „well-being“.
Connection between parenting styles, attachment and drug addiction in adolescents
Antalová, Andrea ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá súvislosťou výchovných štýlov rodičov, vzťahovej väzby a závislosti od návykových látok u adolescentov. Literárne prehľadová časť je venovaná popisu jednotlivých fenoménov. Ďalej predkladá relevantné výskumy, ktoré môžu načrtnúť súvislosti medzi nimi. Na teoretickú časť nadväzuje návrh výskumu so zmiešaným dizajnom, ktorého cieľom je preskúmať vzťahy medzi fenoménmi na vzorke adolescentov. Kvantitatívne dáta sú pre potreby lepšieho uvedenia do problematiky doplnené o kazuistiky. Kľúčové slová výchovné štýly; vzťahová väzba; návykové látky; závislosť; adolescencia
Vztah pohybové aktivity a kvality života u mladých dospělých
Plochá, Johana ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Dostálová, Radka (oponent)
Název: Vztah pohybové aktivity a kvality života u mladých dospělých Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit souvislost pohybové aktivity s kvalitou života u mladých dospělých ve věku od 20 do 35 let. Dílčím cílem bylo zjistit, jaký životní styl žijí mladí dospělí v současné době a jak hodnotí své zdraví a kvalitu života. Metody: Metodologicky práce vychází z kvantitativní dotazníkové studie. Data byla získána prostřednictvím online dotazníku, který byl vystaven na sociální síti Facebook. Dotazník zahrnoval dvě škály pohybové aktivity (International Physical Activity Questionnaire a Leisure Time Exercise Questionnaire) a škálu kvality života (WHOQOL-BREF). Průzkumu se účastnilo 379 mladých dospělých ve věkové kategorii od 20 do 35 let. Data z dotazníku byla vyhodnocena prostřednictvím softweru SPSS - Statisctical Package for Social Science. Vztah mezi pohybovou aktivitou a kvalitou života byl zjišťován pomocí korelační a regresní analýzy. Výsledky: Výsledky vycházející z korelační analýzy ukazují vztah mezi intenzivní volnočasovou pohybovou aktivitou a třemi dimenzemi kvality života - psychickým a fyzickým zdravím a kvalitou prostředí. Regresní analýza potvrzovala signifikantní vztah mezi intenzivní volnočasovou pohybovou aktivitou a všemi zjišťovanými dimenzemi kvality života....
Resilience v čase krize
Zábranská, Denisa ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje konstruktu resilience, kterou pojímá jako proces adaptace na nepřízeň, a zkoumá ji v kontextu pandemie nemoci COVID-19 u osob starších 60 let. Cílem této práce je porozumět resilienci během krize v průběhu času u statisticky nejohroženější věkové skupiny. Za účelem komplexního porozumění tohoto konstruktu obsahuje literárně přehledová část historické a teoretické poznatky spolu s aktuálními výsledky výzkumů z nedávných let. Práce popisuje mechanismy, konkrétně kognitivní hodnocení, emoční regulaci a efekt zocelení, které jsou považovány za klíčové v procesu resilience, a poznatky ze zkoumání specifik u resilience u osob ve vyšším věku, v krizi a jejich kombinaci. Empirická část prezentuje realizovaný kombinovaný výzkum, ve kterém byla realizována nejprve kvantitativní část, ze které byl vybrán vzorek respondentů pro kvalitativní šetření. V první části byla sbírána kvantitativní data prostřednictvím škály CD-RISC-25, a v druhé části proběhlo celkem 15 polostrukturovaných rozhovorů vybraných podle skóre na škále CD-RISC-25. Výsledky explorační analýzy kvantitativních dat a tematické analýzy kvalitativních dat poukázaly na rozdílné dopady na fungování respondentů a na obtížnost adaptace na situaci. Tematická analýza kvalitativních dat identifikovala pět témat souvisejících s...
Výkonová motivace a soutěžní úzkost hráčů ledního hokeje
Duda, Tomáš ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Výkonová motivace a soutěžní úzkost hráčů ledního hokeje Cíle: Hlavním cílem této závěrečné práce je zjistit, jak výkonová motivace sportovců souvisí s emočními důsledky jejich účasti ve sportu, tj. s jejich zaujetím, ale také úzkostí či negativními emocemi souvisejícími s vyhořením. Metody: Jedná se kvantitativní dotazníkovou studii, které se účastnilo 53 profesionálních či poloprofesionálních hráčů ledního hokeje. Účastníci studie vyplnili dotazníkovou baterii zjišťující různé aspekty jejich výkonové motivace (Perception of Success Questionnaire, Dweck Mindset Instrument, Sport motivation scale-6), pozitivní a negativní emoce vztahující se k jejich sportovní aktivitě (Athlete Engagement Questionnaire, Athlete Burnout Questionnaire, Competitive State Anxiety Inventory) a teamovou kohezi (Youth Sport Environment Questionnaire). Následně byla data zpracována Spearmanovou korelační analýzou a vícečetnou lineární regresní analýzou. Výsledky: Vysoké hodnoty byly naměřeny u odhodlání, integrované regulace, vnitřní motivace a orientace na úkol. Nízké hodnoty se vyskytovaly u vyhoření a amotivace. Z výsledků je patrné, že u sportovců převažuje zaujetí nad vyhořením a orientace na úkol nad orientací na ego. To vede k tomu, že mají tendenci se zlepšovat. Negativní vztah na vyhoření byl naměřen u...
Formování identity v dospívání v kontextu užívání sociálních sítí
Schubertová, Karolína ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Urban, Kamila (oponent)
Popularita sociálních sítí a počet jejich uživatelů neustále stoupá, a to zejména mezi dospívajícími. Dnešní děti a dospívající často patří mezi ty, kteří si již ani nepamatují svět bez internetu a chytrých telefonů. Tato skutečnost významně zasahuje do jejich vývoje, zejména v období dospívání a adolescence. V období dospívání, zejména v rámci adolescence, je hlavním vývojovým úkolem dosažení identity. Tento proces probíhá prostřednictvím experimentů se sebeprezentací a získáváním zpětné vazby od okolí, stejně jako socializací s vrstevníky. Pro všechny tyto procesy je prostředí sociálních sítí velmi plodné. Cílem mé práce je proto najít odpověď na otázky týkající se role sociálních sítích v procesu tvorby identity. Pro dosažení cíle práce jsem si zvolila konceptualizaci identity a jejích statusů v pojetí Jamese Marcii, a chování na sociálních sítích zkoumala pomocí procesu sebe-prezentace a jejích souvislostí s dosaženými statusy identity. V literárně přehledové části se zaměřuji na komplexní pojem identity a jeho možné definice, a dále na klíčové vývojové úkoly se zaměřením na vývoj identity a její prediktory. Dále se zabývám sociálními sítěmi z hlediska jejich definice, aktuální oblíbenosti mezi dospívajícími a charakteristikami nejvyužívanějších sítí. Poslední kapitola je věnována tématu vztahu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mudrák, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.