Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Seberegulace u předškolních dětí v klasických a alternativních mateřských školách
Janečková, Kristina ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá seberegulací předškolních dětí z klasických a alternativních mateřských škol. Literárně přehledová část se věnuje zejména seberegulaci, emocím a jejich rozpoznávání, vývoji emočního porozumění dětí, porozumění sociálním situacím a charakteristice klasických mateřských škol a alternativního předškolního vzdělávání se zaměřením na lesní mateřské školy. Výzkumná část obsahuje výzkum kvantitativního typu, který porovnává seberegulaci předškolních dětí v klasických a lesních mateřských školách. Cílem diplomové práce bylo prozkoumat a porovnat seberegulaci dětí navštěvujících klasické a lesní mateřské školy. Konkrétně si práce klade za cíl zjistit, jak děti z těchto předškolních zařízení pracují s emocemi, jak rozumějí emocím a sociálním situacím. Ke sběru dat byla využita metoda IDS, konkrétně subtesty zabývající se sociálně-emočními kompetencemi. Výzkumný soubor je tvořen 42 respondenty ve věku 5-7 let, ze 4 zařízení předškolní výchovy, specifičtěji 2 klasické mateřské školy, 1 lesní mateřskou školu a 1 alternativní předškolní vzdělávací zařízení integrující prvky Waldorfského, Montessori a lesního přístupu. Výsledky poukázaly na to, že v oblasti porozumění sociálním situacím a v oblasti sociálně kompetentního jednání skórují výše respondenti z alternativního předškolního...
Přechodové objekty u dětí
JANEČKOVÁ, Kristina
Bakalářská práce se zabývá přechodovými objekty u dětí. Cílem práce je zkoumat a popsat, jaké typy přechodových objektů děti vlastní, jak dlouho již objektem disponují a zda vlastní více než jeden přechodový objekt v určitém období. Dalším předmětem zkoumání je popis emotivity a projevů chování v souvislosti s přechodovým objektem. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje popis přechodového objektu a jeho význam pro vývoj dětské psychiky, specifika dětského vnímání světa v předškolním období, důležitost hry a v neposlední řadě vliv rodičovství na vlastnění přechodového objektu. Výzkumná část je tvořena vlastním výzkumem a jeho interpretací. Výzkumný soubor je tvořen matkami a učitelkami dětí předškolního věku. Použitou metodou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor s rodiči a učitelkami dětí, který je analyzován kvalitativním přístupem. V závěrečné části jsou popsány možnosti dalšího výzkumu problematiky.
Visual preferences for wind turbines
Běťáková, Vendula ; Sklenička, Petr (vedoucí práce) ; Janečková, Kristina (oponent)
Tato disertační práce je souborem tří článků zaměřených na vizuální preference větrných elektráren. Právě vizuální vliv spojuje tematicky všechny tři články, přesto každý pohlíží na tuto problematiku z trochu jiného úhlu. První článek "Wind turbines location: How many and how far?" analyzuje v detailu vlastnosti větrných turbín; tj. jejich počet a vzdálenost od pozorovatele v interakci s typem krajiny. Druhý článek s názvem "How education orientation affects attitudes toward wind energy and wind farms: implications for the planning process" je zaměřen na vlastnosti respondentů, zvláště zaměření vzdělání, obecný postoj k větrné energii, výskyt turbín v blízkosti domova a ochotu bydlet v blízkosti větrné farmy. Zatímco tyto dva články používají stejnou statistickou metodu pro analýzu dat a rozdílů ve vnímání větrných turbín, třetí článek "Futuristic Wind Power Systems Suitable as Artistic Sculptures" je založen na obsáhlé rešerši různých typů turbín a následně návrzích několika vzhledově atraktivních alternativních větrných elektráren.

Viz též: podobná jména autorů
2 JANEČKOVÁ, Kristina
1 Janečková, Kamila
2 Janečková, Karolína
1 Janečková, Katarína
13 Janečková, Kateřina
6 Janečková, Klára
2 Janečková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.