Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekologie rozvoje mentálních dovedností u kanadských sportovců: osoba-proces- kontext - čas
Štrajt, Martin ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Jonáš, Juraj (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem mentálních dovedností u kanadských sportovců. Toho dosahuje pomocí propojení Ekologické teorie se základními tématy sportovní psychologie. V literárně přehledové části jsou k modelu osoba-proces-kontext-čas vytvořeny kapitoly o motivaci, konkrétních mentálních strategiích, percepci talentu, vývoji a výchově sportovců a o kanadském kontextu. Práce nabízí různá propojení teorií a akcentuje určité faktory, které nejvíce ovlivňují osobnost a rozvoj sportovce. Na konci teoretické části je nabídnut přehled několika kanadských projektů, které ovlivňují tamní sportovní kontext. Obsahem praktické části je kvalitativní výzkum, který se věnuje vývoji mentálních dovedností u kanadských univerzitních sportovců. Data byla získávána skrze polostrukturovaný rozhovor a následně vyhodnocena pomocí tematické analýzy. Výsledky výzkumu nabízí přehled okruhů témat, které se týkají motivace, procesu nácviku mentálních dovedností a s ním spojené role sportovní psychologie, následně také vlastností a nastavení mysli sportovců a nakonec prostředí sportovce.
Vyhoření jako důsledek rané specializace u hráčů ledního hokeje
Fixová, Eliška ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Macháček, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vztah mezi syndromem vyhoření a ranou specializací u hráčů ledního hokeje v kategoriích U16 až U23, tedy hráči ročníku narození 2000 až 2007. Literárně přehledová část bakalářské práce stručně popisuje syndrom vyhoření, jak obecně, tak z pohledu sportu. Dále popisuje koncept rané specializace, jeho rizika i alternativy. Zaměřuje se na možné moderátory tohoto vztahu - motivační faktory, týmovou kohezi, osobnostní charakteristiky trenéra a klima, které vytváří, a perfekcionismus. Výzkumná část má kvantitativní charakter a jejím hlavním cílem je posoudit vztah mezi syndromem vyhoření, ranou specializací a faktory, jež mohou hrát roli moderátoru v tomto vztahu. Hlavní výzkumná otázka je stanovena následovně: Existuje vztah mezi ranou specializací a syndromem vyhoření u hráčů ledního hokeje? Pro účely výzkumu byl vytvořen online dotazník. Dotazník měl 6 částí. Provedené analýzy - korelační analýzy byly provedeny na finálním souboru čítající 112 respondentů. Finální soubor se skládal z hráčů ledního hokeje v dorostenecké, juniorské a seniorské kategorii. Byl nalezen negativní vztah, což znamená, že čím vyšší je skóre rané specializace, tím nižší je skóre vyhoření (r (112) = -0,200; p = 0,034; 95 % CI [-0,015, -0,372]). Výsledky byly zasazeny do aktuálního stavu poznání v...
Perfekcionismus a poruchy příjmu potravy u profesionálních tanečnic klasického a současného tance
Bartoš, Josef ; Štěrbová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Profesionální tanečníci a tanečnice jsou oproti běžné populaci náchylnější k vyšší míře perfekcionistických tendencí a k vyšší prevalenci poruch příjmu potravy, a to z důvodu vysokého důrazu na tělesné aspekty jedince. Cílem této diplomové práce bylo porovnat výskyt a vzájemnou souvislost perfekcionismu, poruch příjmu potravy a well-beingu v žánrech klasického a současného tance. Za tímto účelem byl proveden kvantitativní výzkum na vzorku 109 probandů (74 žen, 35 mužů). Probandi klasického a současného tance se signifikantně nelišili v perfekcionismu ani v poruchách příjmu potravy. U celkového souboru (bez rozlišení žánru) byla však nalezena středně silná pozitivní korelace (r = 0,32, p = <0,001) mezi perfekcionismem a poruchami příjmu potravy a slabá negativní korelace (r = -0,23, p = 0,02) mezi perfekcionismem a well-beingem. Ověřovaný mediační model vztahu mezi perfekcionismem a well-beingem mediovaný pomocí poruch příjmu potravy nedosáhl statistické signifikance (β = -0,08, SE = 0,04, p = 0,43). Ačkoliv mezi skupinou klasického a současného tance nebyly nalezeny signifikantní rozdíly, zjištěné korelační vztahy odpovídají výsledkům dosavadních výzkumů a naznačují důležitost rozvoje a aplikace preventivních programů v prostředí profesionálního tance. Klíčová slova: profesionální tanec; klasický...
Vliv mentální anorexie u dospívajících na resilienci rodiny
Štirská, Lucie ; Tichotová, Sylvie (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem mentální anorexie u mladistvého na resilienci rodiny, konkrétně její dynamikou a vývojem jak během léčby, tak po jejím ukončením. Práce je členěna na literárně-přehledovou část a praktickou část, která má formu návrhu výzkumu. Literárně-přehledová část obsahuje tři hlavní kapitoly, jimiž jsou mentální anorexie, rodinná resilience a vzájemný vliv mentální anorexie a rodinné resilience. V kapitole o mentální anorexii jsou uvedena diagnostická kritéria, etiologie, rizikové faktory a souvislost onemocnění s rodinou a rodinným fungováním. Rodinná resilience vymezuje svoje postavení od individuální odolnosti a je popsána podle modelu FAAR. Závěrečná část práce se zaměřuje na identifikaci vzorců a faktorů, jež rodiny budují a uplatňují pro zvýšení své míry resilience a navrhuje jejich rozvoj a uplatnění v léčbě. Navrhovaný výzkum si pokládá za cíl sledování vývoje a dynamiky rodinné resilience během léčby dítěte s mentální anorexií a po jejím ukončení u vybraných rodin. Jedná se o kvalitativní výzkum vedený prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, jež budou kódovány metodou IPA (interpretativní fenomenologickou analýzou). Motivací výzkumu je zlepšení a zefektivnění léčby dítěte prostřednictvím zvýšení duševní pohody ostatních členů rodiny během stresujícího,...
Výkonová motivace a syndrom vyhoření u vrcholových sportovců
Matějčková, Barbora ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Bezdíček, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výkonovou motivaci a její souvislost se syndromem vyhoření u vrcholových sportovců. Výkonovou motivaci jsme konceptualizovali na základě tří teorií: teorie sebedeterminace, teorie cílových orientací a teorie mindsetu. Cílem práce tedy bylo zjistit, jaký je vztah mezi projevy syndromu vyhoření a jednotlivými aspekty motivace u vrcholových sportovců. Sběr dat byl proveden pomocí dotazníkového šetření zahrnující Athlete Burnout Questionnaire (ABQ), Sport motivation Scale (SMS), Perception of Success Questionnaire (POSQ) a Dweck Mindset Instrument (DMI). Výzkumný soubor se skládal ze 115 vrcholových sportovců (73 žen a 42 mužů) s věkovým průměrem 22,4 let. Získaná data byla statisticky vyhodnocena a analyzována korelační a regresní analýzou v programu SPSS - 23. Ve výzkumné části bylo postupně prověřováno 5 výzkumných hypotéz týkajících se vztahů mezi projevy vyhoření a jednotlivými dimenzemi výkonové motivace. Výsledky korelační analýzy ukázaly statisticky významné souvislosti mezi vnitřní motivací (Intrinsic), orientací na úkol (Task) a ego (Ego) a syndromem vyhoření (Burnout). Jako 3 hlavní prediktory projevů vyhoření byly prostřednictvím regresní analýzy zjištěny nižší úroveň vnitřní motivace a integrované regulace a účast v individuálním sportu. Z praktického...
Drop out ve vrcholovém basketbalu dívek
Lisá, Nikola ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Drop out ve vrcholovém basketbalu dívek Cíle: Hlavním cílem této práce je přijít na důvody odchodu bývalých hráček, v rámci posledních pěti let, v kategoriích U12-U19 (tzv. věková kategorie 12- 19 let) z basketbalových Sportovních centrech mládeže a Sportovních středisek, které mají přidělený statut od roku 2022. Metody: V práci byla využita kombinace metody kvantitativní, a to v podobě elektronického dotazníku, který byl zaslán bývalým hráčkám, a metody kvalitativní, kdy byly provedeny hloubkové rozhovory se čtyřmi trenéry a jednou trenérkou. Pro vyšší přesnost a lepší porovnání výsledků byl dotazník konstruován podle již provedených studií na ukončení sportovní činnosti dětí a mládeže, konkrétně dle vzoru "Questionnaire of reasons for attrition" od Gould et al. (1982). Výsledky: Celkem z vrcholových basketbalových center a středisek ve zkoumaném období odešlo 1945 dívek. Do výzkumu se zapojilo 160 bývalých hráček. Hlavní důvody, kvůli kterým dívky odešly byly: "Cítila jsem velký nátlak od trenérů", "Neměla jsem ráda trenéra/trenérku" a "Necítila jsem se důležitou součástí týmu". Vysoko se umisťovaly důvody vyjadřující negativní zkušenost s trenérem, negativní dynamikou týmu a nedostatkem herních příležitostí. Naopak zanedbatelný vliv na rozhodnutí odejít měly důvody jako: "Neměla jsem...
Syndrom vyhoření u profesionálních sportovců v kolektivních sportech
Halbichová, Adéla ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Syndrom vyhoření u profesionálních sportovců v kolektivních sportech Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit přítomnost projevů syndromu vyhoření a engagementu v kolektivním profesionálním sportu a zkoumat jejich vazbu na sociální prostředí utvářené spoluhráči, trenéry a širším okolím a další vybrané proměnné (motivace, sklon k perfekcionismu apod.). Metody: Výzkum byl realizován prostřednictvím elektronického dotazování. Dotazník se skládá ze 7 samostatných částí, z nichž každá je zaměřena na jeden ze zvolených prediktorů burnoutu a engagementu. Byl distribuován mezi profesionální hráče a hráčky volejbalu (extraliga), hokeje (Chance liga a 2. liga) a házené (extraliga). Celkem se výzkumu zúčastnilo 102 profesionálních sportovců. Získaná data byla zpracována pomocí popisné statistiky a korelační a regresní analýzy. Výsledky: Získané výsledky poskytují přehled vazeb mezi vybranými důsledky - burnout (vyhořením) a engagement (zaujetím), a zvolenými prediktory, kterými jsou druhy motivace, cíle snažení, perfekcionismus, motivační klima vytvářené trenérem a týmová koheze. Byly potvrzeny obecné předpoklady vztahů engagementu a vnitřní motivace, a naopak burnoutu s vnější motivací a jí příbuznou introjektovanou regulací. Zkoumání cílů snažení odhalilo, že s engagementem se pozitivně pojí...
Motivace moderních gymnastek k vykonávání sportovní činnosti na úrovni výkonnostního sportu
Horová, Eliška ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Motivace moderních gymnastek k vykonávání sportovní činnosti na úrovni výkonnostního sportu Cíle: Cílem práce je zjistit, jaká je motivace ke sportu u moderních gymnastek na úrovni výkonnostního stupně v různých věkových kategoriích a jaké jsou vztahy mezi zaujetím a různými formami motivace. Na základě získaných výsledků vytvořit doporučení pro trenéry/ky. Metody: Výzkum byl proveden kvantitativní metodou pomocí online dotazníkového šetření. Výzkumu se účastnilo 91 moderních gymnastek ze západočeské oblasti převážně vykonávající sportovní činnost na výkonnostní úrovni. Dotazníková baterie byla rozdělena do čtyř částí dle dílčích dotazníků. První měřil zaujetí sportovkyně ve sportu pomocí dotazníku "Athlete Engagement Questionnaire". Druhý dotazník se zabýval týmovou kohezí pomocí "The Youth Sport Enviroment Questionare". Třetí dotazník zjišťoval jaké je motivační klima vytvářené trenérem na základě ,,Empowering and Disempowering Motivational Climate Questionnaire-Coach". Poslední dotazník v této části měřil orientaci na cíl pomocí ,,Perception of Succes Questionnaire". Výsledky: Výsledky ukazují významné vztahy mezi motivačními konstrukty a motivačním klimatem a sportovním zaujetím moderních gymnastek - účastnic studie. Dle výsledných hodnot mají nejvyšší vztah k zaujetí tyto aspekty:...
Seberegulace u předškolních dětí v klasických a alternativních mateřských školách
Janečková, Kristina ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá seberegulací předškolních dětí z klasických a alternativních mateřských škol. Literárně přehledová část se věnuje zejména seberegulaci, emocím a jejich rozpoznávání, vývoji emočního porozumění dětí, porozumění sociálním situacím a charakteristice klasických mateřských škol a alternativního předškolního vzdělávání se zaměřením na lesní mateřské školy. Výzkumná část obsahuje výzkum kvantitativního typu, který porovnává seberegulaci předškolních dětí v klasických a lesních mateřských školách. Cílem diplomové práce bylo prozkoumat a porovnat seberegulaci dětí navštěvujících klasické a lesní mateřské školy. Konkrétně si práce klade za cíl zjistit, jak děti z těchto předškolních zařízení pracují s emocemi, jak rozumějí emocím a sociálním situacím. Ke sběru dat byla využita metoda IDS, konkrétně subtesty zabývající se sociálně-emočními kompetencemi. Výzkumný soubor je tvořen 42 respondenty ve věku 5-7 let, ze 4 zařízení předškolní výchovy, specifičtěji 2 klasické mateřské školy, 1 lesní mateřskou školu a 1 alternativní předškolní vzdělávací zařízení integrující prvky Waldorfského, Montessori a lesního přístupu. Výsledky poukázaly na to, že v oblasti porozumění sociálním situacím a v oblasti sociálně kompetentního jednání skórují výše respondenti z alternativního předškolního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mudrák, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.