Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syndrom rodičovského vyhoření v souvislosti s raným temperamentem dítěte
Wenig, Sandra ; Bajgarová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Urban, Kamila (oponent)
Syndromu rodičovského vyhoření je od doby jeho popsání věnovaná relativně velká výzkumná pozornost. Náchylnost k rodičovskému vyhoření pozitivně souvisí s perfekcionismem a neuroticismem rodičů, negativně pak s mírou opory v partnerských i dalších blízkých vztazích. Je známo, že rodičovským vyhořením jsou více ohroženi rodiče malých dětí; rané dětství je zároveň obdobím, ve kterém temperament dítěte těsněji souvisí s různými proměnnými rodičovství. Tato práce tak měla za cíl zjistit, zda existuje statisticky významný vztah mezi raným temperamentem dítěte a syndromem rodičovského vyhoření. Kvalitativního výzkumu se zúčastnilo 336 matek, které pečovaly o kojence do 12 měsíců (N=89) a o batole ve věkovém rozmezí od 1 do 3 let (N=247). Respondentky vyplnily baterii online dotazníků hodnotících rodičovské vyhoření a temperament dítěte. Výsledky ukázaly, že temperamentové vlastnosti batolat signifikantně korelovaly s rodičovským vyhořením. Konkrétně, že mateřské vyhoření je až z 18,2 % vysvětleno nízkou schopností seberegulace (rs=0,34, p<0,001) a negativní emocionalitou (rs=0,31, p<.001) dětí od 1 do 3 let. Zároveň se ve shodě s dosavadními výzkumy prokázalo, že matky pečující o dítě se specifickými potřebami jsou více ohroženy syndromem rodičovského vyhoření (p<0,001). Klíčová slova: kojenci; batolata;...
Přínosy a úskalí asistovaného předávání dítěte z pohledu rodičů a asistentů
Pacáková, Michaela ; Urban, Kamila (oponent)
Pacáková, M. (2022). Přínosy a úskalí asistovaného předávání dítěte z pohledu rodičů. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Filozofická fakulta. Rigorózní práce se zaměřuje na přínosy a úskalí služby asistovaného předávání dítěte mezi rodiči, kteří si prochází konfliktním rozchodem. Navazuje na diplomovou práci s názvem Přínosy a úskalí asistovaného předávání dítěte z pohledu rodičů (Pacáková, 2022). Diplomovou práci rozšiřuje v teoretické i výzkumné části práce. Obsahem literárně přehledové části je zpracovaný přehled vývoje rozpadu rodiny a procesu transformace rodiny jako celku do nové fáze. Důraz je kladen na konfliktní aspekty objevující se v období rozpadu rodiny a na tematiku vysoce konfliktních rozvodů. Jsou popsány podpůrné služby odborníků, kterých může rodina v tomto období využívat, se zaměřením na službu asistovaného předávání mezi rodiči. Výzkumná část kvalitativního charakteru mapuje centrální témata pojící se se službou asistovaného předávání dětí z pohledu rodičů a asistentů. Analýza dat je provedena pomocí metody tematické analýzy na základě polostrukturovaných rozhovorů s rodiči využívajících služby asistovaného předávání dětí a asistentů asistujících při předávání. Výstupy analýzy popisují důležité oblasti rozpadu vztahu rodičů a přínosy a úskalí služby asistovaného předávání...
Práce školního psychologa s dětským svědkem domácího násilí
Landovská, Sabina ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Faberová, Karolína (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na rozpoznávání dětských svědků domácího násilí školními psychology a jejich následnou práci s těmito dětmi. Teoretická část práce představuje vybrané aspekty problematiky domácího násilí, konkrétně jsou představeny faktory ovlivňující vznik domácího násilí, formy domácího násilí a cyklus domácího násilí. Dále představuje perspektivu dětského svědka domácího násilí a vliv tohoto svědectví na jeho vývoj od období prenatálního po školní věk. Poslední kapitola popisuje pozici školního psychologa, jeho spolupráci se školským poradenským zařízením a dalšími institucemi a komunikaci a následnou práci s dětským svědkem domácího násilí. Empirická část přináší návrh kvalitativního výzkumu, který by probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů s 6-15 respondenty z řad školních psychologů. V rámci rozhovorů budou zkoumány osobní zkušenosti s řešením domácího násilí u studentů ve školním prostředí, identifikace svědků domácího násilí ve škole, postupy při řešení domácího násilí, pocit připravenosti školních psychologů a vnímaná podpora ze strany pracovníků školského poradenského systému. Pro analýzu dat byla vybrána tematická analýza, která bude provedena na základě šestibodové metody Braun a Clarkové. Práce by měla přinést vhled do zatím příliš nepopsané problematiky...
Souvislost mezi vybranými osobnostními rysy a kreativní self-efficacy u tanečníků streetových a klubových stylů
Koběrský, Vojtěch ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Vlčková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem kreativních self-beliefs se zaměřením na kreativní self- efficacy ve vztahu ke konkrétním osobnostním rysům u tanečníků street dance a klubových tanečníků. Hlavním cílem této práce je zjistit, které osobnostní rysy mají souvislost s kreativní sebejistotou a navrhnout výzkum pro doménu freestylového tancování, kde doposud žádné výzkumy podobného typu nebyly realizovány. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky z oblastí kreativní self-efficacy, kreativní metakognice a kreativního self-konceptu. Zabývá se také způsoby, jak tyto přesvědčení o sobě samém v oblasti kreativity měřit. Dále se teoretická část věnuje osobnostním rysům, které s kreativními self-beliefs souvisí. Část empirická obsahuje návrh výzkumu, který má po jeho realizaci za cíl replikovat výsledky o souvislosti kreativní self- efficacy s osobnostními rysy Big Five - konkrétně s extraverzí a otevřeností vůči zkušenosti. Dalším cílem výzkumu je zjistit, jestli má kreativní self-efficacy vliv na skutečnou kvalitu tanečního vystoupení jedince. Důležitou součástí návrhu výzkumu je vytvoření metody pro měření kvality taneční performance. Klíčová slova: kreativní self-efficacy; kreativní self-beliefs; kreativita; street dance; big five
Attachment dětí v pěstounské péči na přechodnou dobu
Králová, Anna ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Širancová, Katarína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o attachmentu dětí umístěných do pěstounské péče na přechodnou dobu do 2 let věku. PPPD je specifická forma pěstounské péče, která je zakotvena v našem sociálním systému po relativně krátkou dobu a její dopad na vazbu není v České republice prozkoumán. Chybí údaje o vlivu některých faktorů, které v procesu utváření vazby v rámci této péče mohou hrát roli (délka péče, věk pěstouna, stres pěstouna, věk dítěte při umístění, rizikové skóre dítěte). Cílem výzkumu je pomoci objasnit vliv těchto faktorů na vývoj attachmentu v PPPD. Výzkum je navržen jako prospektivní longitudinální vnitrosubjektový plán s analýzou pomocí McNemar Bowker testu symetrie a multinomiální hierarchické logistické regrese. V práci bude mimo jiné použita laboratorní metoda Strange Situation Procedure a škála Experiences in Close Relationships - Revised. Očekáváme, že větší délka PPPD, vyšší věk umístění dítěte do péče, vyšší stres pěstouna, vyšší věk pěstouna a vyšší rizikové skóre dítěte budou predikovat nejisté formy attachmentu. Výsledná zjištění mohou přispět k lepší a výzkumy podložené praxi při implementaci této formy péče např. v oblasti umisťování dítěte do péče, výběru pěstounů či jejich odborné podpory.
Souvislost spánku s regulací pozitivních emocí u zdravých dospělých jedinců
Uškrtová, Johana ; Janků, Karolina (vedoucí práce) ; Urban, Kamila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi spánkem a emoční regulací. Spánek je velmi významný stav organismu, který hraje roli v jak duševním, tak fyzickém zdraví. Práce se zaměřuje na dospělou neklinickou populaci a regulaci dvou sebevztažných pozitivních emocí: hrdosti a pýchy. V teoretické části jsou představeny základní teorie, poznatky a významné výzkumy propojující spánek a emoční regulaci. V empirické části byl pomocí kvantitativního výzkumu s opakovaným měřením porovnán vliv spánku na regulaci hrdosti, pýchy a změny ve valenci, nabuzení a intenzitě emocí ve srovnání s bdělostí. Emoce byly vyvolávány předáváním pozitivní zpětné vazby na výkon participantů v kognitivních testech. Analýza rozptylu (ANOVA) ukázala, že participanti, kteří mezi expozicemi spali, hodnotili intenzitu emoce jako signifikantně nižší oproti skupině, která zůstala bdělá (F(1,34) = 5,99, p = 0,020). Spánek tedy souvisel se snížením intenzity, zatímco bdělost nikoli. Velikost efektu byla veliká (ηšp = 0,150). U ostatních sledovaných proměnných nebyla interakce měření a skupiny signifikantní. Výsledky poukazují na významnou roli spánku v regulaci pozitivních emocí a mohou pomoci v dalším studiu spánku a emoční regulace. Klíčová slova: Spánek; emoční regulace; sebevztažné emoce; hrdost; pýcha
Vztah mezi vnímanou zdatností, vnitřní motivací a kreativním výkonem u vysokoškolských studentů
Kafková, Pavla ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Popper, Miroslav (oponent)
Předložená práce zkoumá vztah mezi vnímanou zdatností, vnitřní motivací a kreativním výkonem na populaci českých vysokoškolských studentů. Kreativita je v současné době čím dál více ceněnou dovedností, a pokud chceme kreativitu efektivně, ať už v sobě či v rozvíjet a umět využívat, je třeba znát její širší souvislosti - co to vlastně kreativita je, jak a za jakých okolností se projevuje a jaké další skutečnosti kreativní výkon ovlivňují. Dřívější studie poukazují na existenci pozitivních korelačních vztahů mezi vnitřní motivací a kreativním výkonem a také mezi kreativní vnímanou zdatností a kreativním výkonem, avšak vzájemné působení těchto tří proměnných nebylo dosud dostatečně zkoumáno. Teoretická část práce poskytuje přehled základních východisek pro zkoumání těchto vztahů. Cílem výzkumu, který byl proveden na vzorku 157 vysokoškolských studentů = 6,45), bylo prozkoumat vztahy mezi kreativní vnímanou zdatností, vnitřní měření proměnných byly využity inventáře IMI, SSCS, dvě TTCT a krátká škála kreativní vnímané zdatnosti. Vztahy mezi proměnnými korelací, parciální korelační sítě a potenciální iačních vztahů. Byl nalezen silný vztah mezi vnitřní motivací a kreativním výkonem, slabý vztah mezi kreativní vnímanou zdatností a kreativním výkonem a silný vztah mezi kreativní vnímanou zdatností a vnitřní...
Zkušenosti vysokoškolských studentů s arteterapií
Jonášová, Adéla ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kateřina (oponent)
V univerzitních poradenských centrech se zvyšuje poptávka v oblasti podpory duševního zdraví vysokoškoláků. Arteterapie je jednou z intervencí, které lze v péči o duševní zdraví vysokoškolských studentů a studentek aplikovat. Ze zahraničních výzkumů zaměřujících se na vysokoškoláky vyplývá, že arteterapie napomáhá snižovat stres, úzkost a depresi, podporuje růst sebepřijetí, sebehodnocení, sebevědomí, odolnosti a celkové duševní pohody. Cílem teoretické částí diplomové práce bylo nabídnout přehled o arteterapii s hlavním fokusem na skupinovou arteterapii u studentů a studentek vysokých škol. Empirická část diplomové práce si kladla za cíl zaměřit se na hlas klienta, konkrétně mapovala očekávání a témata u vysokoškoláků, kteří vstupují do arteterapeutické skupiny, jejich zkušenosti s účastí ve skupině a dopady, které na sobě pociťují. Výzkum byl realizován na vzorku 11 vysokoškoláků. Byly použity hloubkové rozhovory, které byly realizovány dvakrát, a to krátce po zahájení a následně po skončení skupiny. Data byla analyzována pomocí tematické analýzy. V prvním dotazování bylo identifikováno pět témat - Práce na sobě, Sociální důvody, Umění, Organizace, Odborný zájem. Výsledkem druhého dotazování byla čtyři témata - Arteterapeutický proces, Sociální rozměr, Rozvoj účastníka a Organizace. Výsledky...
Souvislost mezi vybranými osobnostními rysy a kreativní self-efficacy u tanečníků streetových a klubových stylů
Koběrský, Vojtěch ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Vlčková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem kreativních self-beliefs se zaměřením na kreativní self- efficacy ve vztahu ke konkrétním osobnostním rysům u tanečníků street dance a klubových tanečníků. Hlavním cílem této práce je zjistit, které osobnostní rysy mají souvislost s kreativní sebejistotou a navrhnout výzkum pro doménu freestylového tancování, kde doposud žádné výzkumy podobného typu nebyly realizovány. Teoretická část práce shrnuje dosavadní poznatky z oblastí kreativní self-efficacy, kreativní metakognice a kreativního self-konceptu. Zabývá se také způsoby, jak tyto přesvědčení o sobě samém v oblasti kreativity měřit. Dále se teoretická část věnuje osobnostním rysům, které s kreativními self-beliefs souvisí. Část empirická obsahuje návrh výzkumu, který má po jeho realizaci za cíl replikovat výsledky o souvislosti kreativní self- efficacy s osobnostními rysy Big Five - konkrétně s extraverzí a otevřeností vůči zkušenosti. Dalším cílem výzkumu je zjistit, jestli má kreativní self-efficacy vliv na skutečnou kvalitu tanečního vystoupení jedince. Důležitou součástí návrhu výzkumu je vytvoření metody pro měření kvality taneční performance. Klíčová slova: kreativní self-efficacy; kreativní self-beliefs; kreativita; street dance; big five
Proměna hodnocení a spokojenosti partnerů s délkou partnerského vztahu
Turková, Anna ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Štěrbová, Zuzana (oponent)
Pozitivní hodnocení partnera a partnerského vztahu je klíčové pro zdravý partnerský vztah, což dále významně ovlivňuje spokojenost, zdraví a celkový well-being jedince. Cílem diplomové práce bylo prozkoumat, jaké je hodnocení a spokojenost partnerů v odlišně dlouhých partnerských vztazích. Pro účely diplomové práce byl zvolen kvalitativní výzkumný design. Pomocí metody tematické analýzy byl proveden rozbor 16 polostrukturovaných rozhovorů, 8 s participanty v delších vztazích (s průměrnou délkou trvání 10,5 let) a 8 s participanty v kratších vztazích (s průměrnou délkou trvání 12 měsíců). Výsledky tematické analýzy poukazují na to, že při hodnocení partnerského vztahu respondenti z obou skupin vyzdvihovali kvalitně trávený volný čas s partnerem a při hodnocení partnera popisovali jeho charakterové vlastnosti, například introverzi/extraverzi, spolehlivost a citlivost. V neposlední řadě se respondenti v tématu konfliktů shodovali, že častými konfliktními tématy v jejich vztahu jsou finance a domácí práce. Významným přínosem výzkumu jsou témata, ve kterých se respondenti z obou skupin lišili, přičemž tato diskrepance není zmiňována v odborné literatuře. Respondenti v kratších vztazích zmiňovali své bývalé partnery podstatně častěji než respondenti v delších vztazích. Dále zmiňovali častěji vliv...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 URBAN, Karel
2 Urban, Kamil
13 Urban, Karel
1 Urban, Kristian
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.