Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické a sociologické aspekty poradenství ve vzdělávání dospělých
Langer, Tomáš ; Kopecký, Martin (oponent)
Rigorózní práce zpracovává téma, které není v andragogické teorii ani praxi příliš akcentováno, tedy téma poradenství ve vzdělávání dospělých. Cílem práce je proto vytvořit elementární teoretickou bázi, na níž lze vystavět poradenství ve vzdělávání dospělých jako specifickou subdisciplínu andragogiky. Na podkladu andragogiky (zejm. v integrálním pojetí) jako disciplíny studující problematiku vzdělávání dospělých je vystavěna teoretická báze poradenství ve vzdělávání dospělých, a to s oporou ve dvou klíčových disciplínách: psychologii, zkoumající jedince a obracející se do jeho nitra, a sociologii, pro niž je jedinec nejen entitou o sobě, ale též součástí sociálních skupin, společnosti a kultury, které jej obklopují. Práce se postupně věnuje jednotlivým psychologickým školám a směrům, jejichž myšlenky, koncepty a pojmy souvisejí s tématem poradenství ve vzdělávání dospělých. Pozornost je věnována především psychologii osobnosti, popisující a zkoumající osobnosti v její struktuře i dynamice (zde se podrobně věnuje vybraným psychologickým školám a směrům, které se vhodně uplatňují v rámci poradenství ve vzdělávání dospělých), dále psychologii vývojové, orientující se na (dospělého) člověka v průběhu jeho života a na specifika jednotlivých vývojových etap, a konečně i sociální psychologii, zkoumající...
Didaktická analýza tématu mezinárodní marketing a značky
Hnyková, Andrea ; Langer, Tomáš (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výukou marketingu na středních ekonomicky zaměřených školách, konkrétně tématem mezinárodního marketingu a značek. První část práce obsahuje význam a zařazení učiva do studijních programů. Další teoreticky pojatá část se zabývá didaktickými aspekty a prostředky používanými k výuce výše zmíněných témat. Jelikož cílem práce je vytvoření případové studie spojující dvě výše zmíněná témata, je tato metoda rozebrána ve třetí kapitole a samotný návrh výukové případové studie konkrétní značky IKEA je zpracován, včetně řešení a metodických pokynů pro zadavatele, v poslední páté kapitole. Čtvrtá kapitola se zabývá věcným rozborem daného učiva včetně hodnocení učebnic používaných pro výuku předmětů zabývajících se marketingem na středních školách.
Shluková analýza 100 českých firem na základě účetních výkazů
Langer, Tomáš ; Král, Jiří (oponent) ; Novotná, Veronika (vedoucí práce)
Diplomová práce nazvaná Shluková analýza 100 českých firem na základě účetních výkazů se zabývá testováním dvou stanovených hypotéz za využití vícerozměrné statistické metody – shlukové analýzy. Jako vstupní podkladová data k aplikaci statistických metod slouží veřejně dostupné finanční výkazy vybraných společností za období 2014 a 2015. Tato data jsou digitalizována a podrobena metodám finanční analýzy.
Návrh dílčí části informačního systému pro vybraný subjekt
Langer, Tomáš ; Polách, Pavel (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem dílčí části informačního systému pro vybraný subjekt, konkrétně návrhem webové prezentace včetně webové aplikace pro správu obsahu vybraných sekcí webové prezentace. Pro úspěšný návrh řešení je důležitá prvotní analýza společně s požadavky ze strany zadavatele. Po analýze nastává fáze grafického návrhu, vývoj webové prezentace a aplikace pro správu obsahu. Po testování a odsouhlasení navrženého řešení ze strany zadavatele je webová prezentace a aplikace implementována na server. V samotném závěru práce je provedeno ekonomické zhodnocení a přínosy nového řešení.
Metafory a analogie v ekonomické vědě a vzdělávání
Langer, Tomáš ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Šlosár, Rudolf (oponent) ; Pavera, Libor (oponent)
Předkládaná disertační práce zkoumá prostor na průsečíku tří témat: vzdělávání, relační myšlení a ekonomie. V rámci ekonomického vzdělávání hledá možnosti využití koncepcí známých z (i) teorie konceptuální metafory, (ii) psychologického modelu analogického uvažování, (iii) pedagogicko-psychologického modelu generativního učení a (iv) dosavadního výzkumu využití metafor a analogií ve výuce přírodních věd. Práce ukazuje potenciál metaforického původu ekonomické terminologie pro výuku ekonomických pojmů a edukativní využívání ekonomického mediálního obsahu. Zároveň s tím navrhuje i vlastní vizuální notaci pro zakreslování metaforického mapování mezi doménami. Zabývá se ekonomickou interpretací z pohledu vztahu teoretických ekonomických modelů a konkrétních ekonomických situací, jakož i z pohledu vztahu matematické struktury modelů a jejího ekonomického významu. V prvním případě ukazuje interpretační dovednost, při jejím zasazení do kontextu revidované Bloomovy taxonomie, jako komplexní kognitivní úkol, v druhém případě navrhuje vlastní model ekonomické intepretace matematických struktur na bázi psychologického modelu analogického uvažování. V obou případech jsou formulovány obsahové teze formulující znalosti, které by měli studenti o analogičnosti ekonomických modelů mít. Na základě modelu generativního učení pak navrhuje sadu vizuálních metafor pro témata z úvodu mikroekonomie a makroekonomie a zkoumá efekty jejich využití při výuce. Prostřednictvím vlastního výzkumu práce zahajuje hledání cest ve směrech teoretickou analýzou navržených.
Rozvoj sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika
Urbášková, Kateřina ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika. V teoretických základech práce je vymezen pojem sociální dovednosti a vysvětlen jejich význam pro společnost. Podstatná část teorie je zde také věnována sociálním dovednostem v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci empirické části je provedena analýza Rámcového vzdělávacího programu pro OA, jejímž prostřednictvím je zkoumáno, jakým způsobem se zaměřuje na rozvíjení sociálních dovedností žáků. Dále je pomocí dotazníkového šetření zjišťován současný stav osvojených sociálních dovedností u vybraných žáků z prvních ročníků na OA a jejich pohled na tuto problematiku. Práce je zaměřena také na to, zda učitelé v předmětu ekonomika vytvářejí dostatečně vhodné prostředí, které by žákům umožňovalo jejich sociální dovednosti rozvíjet. Konečným cílem je navrhnout konkrétní hry a činnosti, které by studentům pomohly rozvíjet tyto dovednosti v předmětu ekonomika.
Výběr a implementace informačního systému pro firmu
Langer, Tomáš ; Ing.Marek Čačka (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou, výběrem a implementací informačního systému pro vybranou firmu. Hlavním kritériem výběru nového informačního systému jsou požadavky firmy. Z nabízených informačních systémů na trhu vyberu ten, který nejvíce odpovídá požadavkům firmy. Následně navrhnu postup implementace a provedu ekonomické zhodnocení.
Inovace firemního e-shopu a optimalizace procesu zpracování objednávky
Langer, Tomáš ; Král, Jiří (oponent) ; Řešetková, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zaobírá návrhem optimalizace firemního e-shopu z hlediska uživatelského prožitku (UX), přístupnosti a také optimalizací procesů v informačním systému nutných k odbavení objednávky. Cílem práce je navrhnout a vytvořit produkt, který díky své efektivitě zajistí návratnost investice, sníží náklady na údržbu a současně se stane komfortnější pro zákazníka.
Marketingový plán eventu
Hájková, Kateřina ; Langer, Tomáš (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na sestavení návrhu marketingového plánu Slováckého beachového léta. Diplomová práce se člení na tři základní části. Teoretická část zahrnuje teoretické poznatky z oblasti marketingu, na základě nich jsou popsány další části diplomové práce. Analytická část je zaměřena na charakteristiku Slováckého beachového léta, dále popisuje současný stav marketingového a komunikačního mixu. Analytická část zahrnuje analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, SWOT analýzu a marketingový výzkum. Na základě výsledků analytické části je vypracovaná část návrhová, která obsahuje určitá řešení na zlepšení propagace a nových nápadů na zlepšení celkového chodu Slováckého beachového léta. Tyto návrhy jsou podrobně popsány a naplánovány na základě časového harmonogramu.
Kvalita života a riziko rozvoje syndromu vyhoření u učitelů ekonomických předmětů
Záleská, Veronika ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zmapovat syndrom vyhořen. Povolání učitele je psychicky náročné povolání, tudíž je dobré vědět jak případné problémy včas podchytit a jak se proti nim bránit. Následně byla podrobně rozebrána jedna z eventualit prevence, tedy zlepšování kvality života, jež hraje v boji se syndromem vyhoření obrovskou roli. Tato otázka byla rozdělena do několika dimenzí našeho života, jež můžeme my samy ovlivňovat. Na základě poznatků o těchto jevech bylo sestaveno výzkumné šetření zaměřené na dosavadní míru syndromu vyhoření a na možnost boje proti tomuto jevu v souvislosti s naším životem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.