Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody analýzy a simulací sociálních sítí
Vorlová, Pavla ; Král, Jiří (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá popisem, jakými způsoby je možné analyzovat sociální sítě, návrhem a implementací modelu, který simuluje konkrétní sociální síť, a jeho analýzou. V dnešní době jsou sociální sítě velmi vyhledávané a používané, proto jsou i častým cílem zkoumání. Práce se věnuje statické analýze sociálních sítí, kde vidíme sociální síť jako graf a zjišťujeme různé vlastnosti jednotlivých objektů v síti a podle toho určujeme, jak jsou tyto objekty pro síť významné. Zajímají nás i vztahy mezi entitami, protože mají vliv na šíření informací v síti. Strukturní vlastnosti sítě pak určují existenci různých komunit. V rámci dynamické analýzy modelujeme sociální síť pomocí multiagentních systémů, které jsou velmi vhodné pro znázornění změn v síti. Multiagentním systémem byl také implementován simulační model, který představuje konkrétní sociální síť. Jeho chování bylo analyzováno a zkoumáno pomocí vybraných metod.
Modelování sociální sítě pomocí multi-agentních systémů
Lelkes, Gábor ; Král, Jiří (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Práce poskytuje čitateli úvod do témat sociálních sítí a multi-agentních systémů. Jejím cílem je popsat návrh a implementaci funkčního modelu sociální sítě jakožto multi-agentního systému postaveného na frameworku Jason a na závěr zhodnotit tuto snahu.
Agentní systém pro hraní her
Trutman, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá universálními agentními systémy pro hraní her. Oproti běžným agentům, kteří jsou určeni pouze pro určitý druh činnosti nebo konkrétní hru, universální agent musí být schopen hrát prakticky libovolnou hru popsanou ve formálním deklarativním jazyce. Výzvou je především to, že pravidla hry nejsou předem známa, což znemožňuje použití některých optimalizací nebo vytvoření dobré heuristické funkce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část představuje oblast univerzálních herních agentů, definuje jazyk GDL pro popis pravidel her a zabývá se vytvářením heuristických funkcí a jejich aplikací v algoritmu Monte Carlo stromové hledání. V praktické části je představen obecný způsob, jak vytvořit novou heuristickou funkci, která je poté integrována do vlastního herního agenta a ten je pak porovnán s dalšími existujícími systémy.
Napěťová, deformační a spolehlivostní analýza svařované rámové konstrukce
Král, Jiří ; Machálka, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu svařence pro určení napjatosti a deformace této konstrukce. Cílem této práce je posouzení předkládaných svarů a případná úprava jejich velikosti a konfigurace. Dále se zabývá otázkou, zda lze porovnat napětí vypočtená za pomoci norem a hodnoty získané za pomoci metody konečných prvků.
Výpočtové modelování vibrací převodovky
Král, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modelu pro simulaci převodové skříně. Zaměřuje se hlavně na jeho tvorbu a optimalizací v programech MBS ADAMS a ANSYS. Součástí této práce je i stručný přehled soudobých používaných řešení a základní charakteristika akustických veličin.
Píst dvoudobého motocyklového spalovacího motoru
Král, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukčním řešením pístu pro dvoudobý motocyklový motor. Zaměřuje se hlavně na návrh základních rozměrů, pevnostní kontrolu v nejvíce namáhaných místech pístu a v neposlední řadě také na možné konstrukční zlepšení. Součástí této práce je i stručný přehled vývoje pístů dvoutaktních motocyklových motorů.
Strojové učení v klasifikaci obrazu
Král, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá hledáním a analýzou statistických modelů a algoritmických postupů, které mají potenciál zlepšit výsledky FIT VUT v Brně na soutěžích zabývajících se klasifi kací obrazu jako jsou ImageNet Large Scale Visual Recognition Challenge a TRECVID. V práci byl otestován multinomiální model, také byl použit model Phonotactic Intersession Variation Compensation (PIVCO) pro adaptaci náhodných vlivů v obrazové reprezentaci a dále pak pro redukci dimenzionality. Dále byl analyzován model KPCA, kterým se emulovala Kernel SVM klasi kace. Všechny statistické modely byly testovány na Pascal VOC 2007 datasetu.
Převod křivky z rastru na vektorovou representaci
Král, Jiří ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
V mém procesu vektorizace se snažím o převod vstupního šedotónového obrazu na vektorový se snahou o co největší podobnost se vstupním obrazem. Vektorizace se provádí pomocí aproximace křivkou, jenže aproximovat lze pouze liniové prvky, tedy křivky v rastru. Musí se proto ze vstupního obrazu tyto liniové prvky vyextrahovat a to dvojím způsobem, podle dvou skupin objektů v obraze. První skupinou jsou objekty tenké, podlouhlého tvaru, ty se nahradí jejich skeletonem. Druhou skupinou jsou objekty rozsáhlé, ty se nahradí jejich konturou. Nalezené linie se pak rozdělí na takové části, které už půjde snadno aproximovat křivkou. Výsledné křivky se už jen vykreslí do výstupu vhodnou rasterizační metodou.
Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason
Husa, Jakub ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při implementaci. Dále je navržena tahová strategická hra Útěk z vězení, která proti sobě staví dva asymetrické týmy inteligentních agentů s rozdílnými cíli. Pro oba týmy jsou navrženy tři režimy inteligentního chování, lišící se svojí komplexností a mírou spolupráce agentů. Jeden z týmů může být ovládán hráčem, nebo oba ovládány počítačem. Hra je podrobena analýze na množině testovacích map. Práce srovnává jednotlivé režimy inteligence a hodnotí jejich schopnost uspět proti různým typům soupeřů a rychlost uvažování.
Strategická hra v multi-agentním prostředí Jason
Vais, Roman ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá umělou inteligencí využívanou v~oblasti počítačových her, zejména pak tzv. strategií v~reálném čase, a implementuje rozšíření pro jednu z~těchto her. Analyzuje možnosti využití přístupu multi-agentních systémů právě pro účely umělé inteligence v~počítačových hrách. Zabývá se konceptem swarm inteligece (inteligence roje), jako vhodné, ale nevyužívané, varianty umělé inteligence nejen pro strategické hry. Mimo jiné se tato práce pokouší o~volbu vhodné reprezentace vjemů jednotlivých smyslů pro softwarové agenty a poukazuje na náročnost tohoto problému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 KRÁL, Josef
17 Král, Jakub
44 Král, Jan
1 Král, Jan (Ing.)
1 Král, Jan (RNDr.)
1 Král, Jaromír
8 Král, Jaroslav
2 Král, Jindřich
4 Král, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.