Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace ekonomicky orientované gramotnosti ve středním odborném vzdělávání v České republice
Kováčik, Peter ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit aktuální stav utváření ekonomické gramotnosti v českém školství a předložit návrh na jeho optimalizaci. Toho bylo dosaženo prostřednictvím rešerše tištěných i elektronických zdrojů, která ukázala zaměření současného stavu budování ekonomické gramotnosti zejména na gramotnost finanční jako jednu ze složek gramotnosti ekonomické. Proto je v diplomové práci zpracován návrh na rozšíření současného stavu o další témata.
Didaktická analýza soustavy učiva účetnictví pro OA
Berková, Kateřina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá didaktickou analýzou soustavy učiva účetnictví pro obchodní akademie. První výzkumný problém analyzuje školní vzdělávací program dvou výzkumných obchodních akademií s ohledem na požadavky reformy. Z druhého výzkumného problému plynou dvě hlavní hypotézy, které ověřují odlišnosti v klíčových a odborných kompetencí žáků při využití problémového a tradičního vyučování. Disertační práce zahrnuje výukový materiál s problematikou IFRS, který byl vytvořen pro obchodní akademie. Z výsledků, metodických postupů a didaktických materiálů, které plynou z druhého výzkumného problému, je vytvořen Projektový den odborných ekonomických předmětů.
Vzdělávání učitelů vyšších sekundárních škol v ČR
Papežová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přípravy těch absolventů středních škol, kteří usilují o získání kvalifikace pro výkon učitelské profese. Autorka vychází z dostupných materiálů, týkajících se přípravy budoucích učitelů na výkon učitelské profese, popisuje danou problematiku a objasňuje pojmy s ní spojené. Jádrem práce je analýza konkrétních metod, jimiž vysoké školy nepedagogického zaměření zajišťují přípravu budoucích učitelů v České republice. Práce prezentuje a hodnotí fakta v historickém kontextu a porovnává dnešní dostupnost požadovaného vzdělání s minulými obdobími.
Sociální prestiž a současné problémy učitelské profese
Märzová, Monika ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komplexním pohledem na vývoj společenského postavení učitelů se zaměřením především na současné vnímání sociální prestiže učitelské profese veřejností, učiteli a středoškolskými studenty. Zároveň se práce snaží zmapovat aktuální problémy této profese, jejichž existence se může projevovat právě v hodnocení sociální prestiže učitelů.
Analýza kvality výuky vyšší odborné školy a zvyšování její úrovně s důrazem na podnikatelské vzdělávání a myšlení v podmínkách Vyšší obchodní podnikatelské školy
Bejdáková, Blanka ; Asztalos, Ondřej (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent) ; Šlosár, Rudolf (oponent)
Hlavním cílem této doktorské práce je zjistit, jaká je úroveň kvality výuky na konkrétní vyšší odborné škole a naznačení cest, jakými je možné kvalitu výuky ještě dále zvyšovat. Kvalita výuky představuje poměrně široký pojem, proto je v práci kladen důraz především na úroveň klíčových kompetencí studentů, zejména pak na kompetenci k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám. Pro naplnění tohoto cíle je třeba definovat standardy kvality výuky na VOŠ, získat relevantní informace o obsahu a struktuře učebních plánů, o výukových metodách a formách, které jsou na škole využívány a také informace o úrovni znalostía dovedností studentů. V neposlední řadě by se ke kvalitě výuky měli vyjádřit i studenti a jejich budoucí zaměstnavatelé. Vědeckým přínosem této práce je vytvoření vlastního modelu hodnocení kvality výuky na vyšších odborných školách, který by se v budoucnu, po dalším ověřování v praxi, mohl stát základem pro vypracování jednotné metodiky pro hodnocení kvality výuky na vyšších odborných školách, zejména ekonomického zaměření. Jako druhotný vědecký přínos práce je možné označit získání informací o obsahu a metodách vzdělávání používaných na konkrétní vyšší odborné škole ekonomického zaměření a jejich přínosu pro rozvoj klíčových kompetencí, s důrazem na kompetenci k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám. Výsledky výzkumu mohou sloužit i jako podklad při tvorbě učebních dokumentů podobných oborů a dále jako podklad pro rozhodování, zda a v jaké podobě zařadit do výuky integrující předmět. Cíle práce je dosaženo prostřednictvím výzkumu provedeného na VOŠ - Vyšší obchodní podnikatelské škole, Masná 13, Praha 1. Výzkum spočívá v analýze obsahu, metod a forem vzdělávání na této škole a též v experimentu, kdy je do výuky ve třetím ročníku zařazen integrující předmět. Konečným výstupem jsou doporučení a zobecnění platná pro vyšší odborné školy obecně, zvláště pak pro vyšší odborné školy s ekonomickým zaměřením. Práce se zabývá problematikou ze dvou úhlů pohledu, postupuje od obecného ke konkrétnímu tak, aby v závěru mohla být vyslovena opět obecně platná doporučení. První část práce představuje obecná východiska pro následný výzkumný úkol. Je členěna do pěti kapitol. V první kapitole je popsán předmět a metodika výzkumu. Druhá kapitola definuje význam lidského kapitálu pro konkurenceschopnost České republiky. Ve třetí kapitole jsou shrnuty východiska a nástroje školské reformy se zdůrazněním vzdělávacích cílů v oblasti klíčových kompetencí studentů. Čtvrtá kapitola se věnuje podstatě a nástrojům podnikatelského vzdělávání a myšlení. Pátá kapitola popisuje historii a současnost vyššího odborného školství v České republice a naznačuje jeho možný vývoj v budoucnosti. Následující část, která obsahuje vlastní výzkum, je členěna do tří kapitol. Šestá kapitola charakterizuje Vyšší obchodní podnikatelskou školu, analyzuje její podmínky pro vzdělávání studentů, sleduje její konkurenci a definuje její silné a slabé stránky, její příležitosti a ohrožení. Sedmá kapitola obsahuje samotnou podstatu výzkumného úkolu. Osmá kapitola následně vyhodnocuje výsledky výzkumu, ověřuje hypotézy a formuluje doporučení použitelná pro vyšší odborné školy obecně.
Vliv výuky na střední odborné škole na finanční gramotnost
Studený, Jakub ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Anotace Cílem diplomé práce je zhodnotit, zda systém současného vzdělávání na středních odborných školách přispívá k růstu finanční gramotnosti. Práce je rozdělena do třech částí. První část se zabývá popisem finanční gramotnosti v ČR, zde je využívána popisná metoda. Dále následuje popis průzkumu Ministerstva financí a pokusu ING pojišťovny. Druhá část se věnuje Rámcovným a Školní vzdělávacím programům a samostatnosti škol při jejich tvorbě, také pedagogickým metodám využívaných při výuce a klíčovým kompetencím, které by měli studenti během studia získat. Poslední část je popis praktické výuky daňové problematiky na Československé obchodní akademii Dr. Edvarda Beneše. Jedná se o komparaci dvou odlišných metod výuky a jejich zhodnocení z hlediska efektivity při dopadu na finanční gramotnost. Následuje shrnutí a komparace výsledků Ministerstva financí, ING pojišťovny a praktické části.
Optimalizace sítě středních škol Karlovarského kraje
Procházka, Pavel ; Trnka, Jan (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent) ; Jakl, Ladislav (oponent)
Disertační práce se zabývá širokou problematikou sekundárního vzdělávání v podmínkách neustále se měnícího vnějšího i vnitřního prostředí středních škol v Karlovarském kraji. Práce má přispět k rozvoji škol při zohlednění významných faktorů, kterými jsou - zcela objektivní posuzování žádostí škol o změny v síti a zejména realizace programu optimalizace institucionální struktury středního školství včetně optimalizace portfolia vzdělávací nabídky jednotlivých škol. Práce svým obsahem reaguje na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy České republiky, zpracovaný podle zákona č. 564/1990 Sb. ve znění č. 132/2000 Sb., a to na jeho konečné znění předložené vládě dne 31. 3. 2002. Dále je práce založena na řadě dalších dostupných dokumentů i analytických prací, které umožňují srovnání dnešní situace i dalšího rozvoje Karlovarského kraje s ostatními kraji i s celou Českou republikou. Mezi ně patří především analytické práce Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy (SVP) a Národního ústavu odborného vzdělávání (NÚOV), informace Českého statistického úřadu a Ústavu pro informace ve vzdělávání, výstupy mezinárodních projektů EU a OECD atd. Kraje si uvědomují, že je nutné jednat rychle, že nelze čekat až na vyhrocení situace v důsledku demografického poklesu a neudržitelného růstu nákladů. Ovšem ke stanovenému úkolu chybí jakákoli metoda směřující k jeho vyřešení. Práce se snaží napomoci k odstranění uvedeného problému a svým způsobem řešení problému se stát i doporučeným metodickým návodem k optimalizačním záměrům v síti škol a školských zařízení.
Aktivizace žáků v ekonomických předmětech oboru vzdělání Obchodní akademie
Nováková, Petra ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Kříž, Emil (oponent)
Práce je zaměřena na podstatu aktivizujících metod jako vhodného doplnění a zpestření vyučovacího procesu. Každá z metod je charakterizována tak, aby čtenář mohl posoudit vhodnost jejich použití a smysl uplatnění. Práce má upozornit na výhody aktivizujících metod oproti klasické frontální výuce a seznámit čtenáře i s metodami, které nejsou až tak známé. Součástí je dotazníkové šetření mezi studenty a učiteli dvou obchodních akademií a výsledky plynoucí z výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se při výuce odborných předmětů na oboru Obchodní akademie aktivizující metody využívají a zda je studenti vnímají. Komplexní vyhodnocení dotazníků a propojení výsledků-odpovědí od studentů a učitelů pomohou zhodnotit vyučovací metody používané na daných školách a znalost aktivizujících metod samotnými učiteli. Závěrem jako reakci na výsledky výzkumu bude provedena analýza stavu a návrhy možného zlepšení průběhu výuky.
Hodnocení přípravenosti absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání
Novotná, Eva ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Urbanová, Alena (oponent)
Ve své práci se zabývám připraveností absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání. Průzkum probíhal na OA a JŠ Třebíč. V současné době valná většina studentů po úspěšně složené maturitní zkoušce pokračuje ve studiu na vysoké či vyšší odborné škole. Mě však zajímalo, zda sami studenti třetího ročníku znají profil absolventa, možnost svého budoucího uplatnění, zda považují nastavený systém výuky odborných předmětů za dostačující či zda by realizovali nějaké změny a jaké. Práce zachycuje také pohled pedagogů odborných předmětů. Jako absolventka této obchodní akademie a zároveň současná učitelka odborných předmětů na téže škole jsem v diplomové práci mohla zachytit pohled na situaci z obou stran. Práce rovněž ve stručnosti popisuje zavedení státních maturit a systém financování středních škol.
Integrace průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělání
Jiránková, Petra ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Oudová, Drahomíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou budoucího vstupu absolventů středních ekonomických škol na trh práce. Zabývá se tím, jaké znalosti a dovednosti by studenti měli získat, aby byli připraveni zapojit se bez větších problémů do pracovního procesu. Zároveň přináší doporučení pro lepší přípravu žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Krpálek, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.