Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Ritterová, Miroslava ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou závěrečných praktických zkoušek žáků Střední školy hotelnictví a gastronomie International, s.r.o. v oboru vzdělání s výučním listem 65-51-H/01. Zkoumanou cílovou skupinou jsou žáci 3. ročníku konající závěrečné zkoušky ve školním roce 2012/2013, 2013/2014 a 2014/2015. Cílem práce je úroveň a kvalita písemných, praktických a ústních závěrečných zkoušek. Práce analyzuje výsledky zkoušek dle jednotného zadání. V teoretické části jsou popsány jednotlivé části závěrečných zkoušek, kritéria hodnocení závěrečné zkoušky dle jednotného zadání a historii naší školy. V praktické části je popsán průběh všech částí závěrečných zkoušek dle jednotného zadání závěrečných zkoušek a s širším rozborem její praktické části. Zpracovány jsou výsledky jednotlivých zkoušek. Zkoumané výsledky jsou zpracované v grafech a tabulkách.
Využití demonstračních stájí a smluvních podniků v praktickém vyučování na středních odborných školách a učilištích se zemědělskými obory vzdělání
Stebelská, Jana ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kolečko, Václav (oponent)
Bakalářská práce na téma Využití demonstračních stájí a smluvních podniků v praktickém vyučování na středních odborných školách a učilištích se zemědělskými obory vzdělání, zpracovává především současný stav a vybavení zařízení v demonstračních stájích, které slouží pro praktickou výuku na středních odborných školách a učilištích. Teoretická část práce je rozdělena na několik podkapitol a je věnována charakteristice demonstračních stájí a smluvních podniků, popisuje funkce a technické zařízení ve stájích, které slouží především k chovu a výcviku koní. V praktické části práce je v krátkosti představena Jezdecká akademie, SOŠ v Mariánských Lázních, na které mi bylo umožněno provést dotazníkové šetření u žáků a řízené rozhovory s učiteli praktického vyučování. V závěrečné části je uveden návrh na zlepšení.
Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Mašatová, Kateřina ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na analýzu závěrečných praktických zkoušek žáků na odborném učilišti zakončeném výučním listem. Analýzu jsem provedla ve školním roce 2014/2015 a 2012/2013. Cíl práce bylo porovnat kvality a úrovně písemných, praktických a ústních zkoušek. V práci porovnávám výsledky původních závěrečných zkoušek a zkoušek dle jednotného zadání. Závěrečné zkoušky dle jednotného zadání jsou pro žáky snadnější a přijatelnější. V teoretické části se zaměřuji na osobnost žáka, typologii učitele a části závěrečných zkoušek. V praktické části se zaměřuji na průběh závěrečných zkoušek, jak dle jednotného zadání, tak i původního zadání. Tím dochází k porovnání jejich výsledků.
Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku předmětu odborný výcvik a návrh na zlepšení
Pišoft, Emil ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu materiální a technické vybavenosti tříletého učebního oboru Strojní mechanik v prostředí konkrétní příspěvkové organizace Střední školy technické. Z výstupů analýzy, zjištěných nepřesností či nedostatků, je vytvořen plán na nápravu. Tento plán spočívá ve vybudování nové odborné učebny, vybavené CNC obráběcími stroji s patřičným příslušenstvím. Cílem je zvýšení zájmu žáků o tento učební obor a jeho studium na konkrétní škole, zejména pak dosažení požadované úrovně jejich vzdělávání s ohledem na současné požadavky trhu práce.
Analýza praktické části maturitních zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Nepivodová, Marie ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Cílem práce je rešerše o vývoji praktické části maturitní zkoušky, analýza praktické části maturitní zkoušky na SOŠ Jarov dvou ročníků oboru Dřevěné konstrukce a to maturitního oboru a nástavbového studia a statistické vyhodnocení získaných dat. Data jsem získala z odborných publikací, od statistického úřadu, ze školního archivu a z dotazníkového šetření. Poté jsem je analyzovala a statisticky zpracovala, výsledky práce je možné použít při úpravě konceptu praktické části maturitní zkoušky na SOŠ Jarov, případně při úpravě ŠVP daného oboru.
Posouzení vlivu osobnosti učitele odborného výcviku na úroveň osvojených praktických dovedností žáků
Jičínská, Petra ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Bakalářská práce je členěna na dvě hlavní části: teoretickou a výzkumnou. Teoretická část charakterizuje vybrané atributy učitele odborného výcviku. Vychází ze studia odborné tematické literatury a má charakter literární rešerše. Výzkumná část analyzuje názory žáků vybraného státního středního odborného učiliště. Hlavní metodou realizovanou v praktické části je dotazníkové šetření, které bylo realizováno na Středním odborném učilišti společného stravování v Poděbradech. Výzkum byl proveden mezi žáky 2. a 3. ročníku. Cílem výzkumné sondy je zjištění, jak žáky ovlivňuje osobnost učitele odborného výcviku z hlediska jeho pohlaví a věku, motivace, komunikačních dovedností, povahových vlastností a způsobem vedení výuky. Učitelé odborného výcviku na základě těchto výsledků tak mohou posoudit svou dosavadní práci a případně projektovat další postup vedoucí ke zkvalitnění své pedagogické práce.
Posouzení vlivu osobnosti učitele odborného výcviku na úroveň osvojených praktických dovedností žáků
Feldsteinová, Tereza ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
V teoretické části bakalářské práce je popsána profese učitele odborného výcviku. Profese učitele je zajímavá, ale zároveň velmi náročná. Dnešní mládež má dnes snadný přístup k informacím jakéhokoli druhu. Otevřeně hovoří o libovolných tématech a znají výborně svá práva. Nebyl by to takový problém v případě, kdyby rodina plnila dobře svou funkci a to výchovnou. Učitel musí učivo vysvětlit především zajímavě, aktivně zapojovat žáky do vyučovacího procesu a správně motivovat. Na střední odborné škole se učivo odborného výcviku a odborných předmětů prolíná a musí reagovat na nejnovější trendy. Osobnost učitele je také velmi důležitá. Významná je interakce mezi učitelem a žákem. Novost a modernost se vnímá z pohledu jednotlivce v souvislosti s jeho vlastním profesionálním a osobnostním vývojem. Toto představuje inovace v pedagogickém procesu. Praktická část bude zpracována na podkladě výzkumného projektu metodou anonymního dotazníkového šetření a pozorování žáků a učitelů při práci.
Rozbor prověřování, hodnocení a klasifikace praktických dovedností při výuce předmětu odborný výcvik
Dlouhá, Štěpánka ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Téma bakalářské práce je Rozbor prověřování, hodnocení a klasifikace praktických dovedností při výuce předmětu odborný výcvik. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá převážně prověřováním, hodnocením a klasifikací. První část práce obsahuje kapitoly zabývající se výchovně vzdělávací soustavou České Republiky, diagnostikou, osobností učitele, vyučovacími metodami, evaluací, metodami prověřování a hodnocením. Poslední kapitoly teoretické části práce se věnují klasifikaci, jejím kritériím a zásadám a klasifikačním stupňům. V praktické části zjišťuji, jak si žáci v prvním ročníku OŠVS v Plzni, obor Zahradnické práce, vedou při osvojování vědomostí a dovedností. Popisuji jednotlivé praktické dovednosti žáků, a porovnávám dosažené výsledky vybraných souborných prací. Výsledné práce žáků jsou hodnoceny a porovnávány v rámci dvou učebních skupin. Tyto skupiny žáků jsou následně srovnávány se skupinami žáků minulého ročníku. Veškeré informace a data byly získány metodou pozorování. Na základě šetření vyplynulo, že většina žáků dosahuje postupně potřebných dovedností a výsledky hodnocené jejich souborných prací jsou obdobné, jako v minulém ročníku.
Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Volfíková, Marcela ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Cílem mé práce na téma Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole je rozbor jednotlivých částí závěrečné zkoušky dle jednotného zadání a porovnávání dosažených výsledků. Šetřením prokazuji přínos ve vzdělávání zavedením jednotného zadání. Šetření je uskutečněno na konkrétní střední odborné škole u oboru vzdělání s výučním listem, Kuchař číšník 65 51 H/01. Zkoumanou cílovou skupinou jsou žáci 3. ročníku konajících závěrečnou zkoušku ve školním roce 2013/14 a 2014/15. Teoretická část je zaměřena na vývoj a zavedení nového modelu závěrečné zkoušky. Dále jsou v této části popsány důvody reformy závěrečné zkoušky a začlenění nových prvků. Zdůvodňuje se zde vhodnost začlenění odborníků z praxe do tvorby jednotného zadání, související s následným uplatněním absolventů daného oboru vzdělání s výučním listem na trhu práce. V praktická část je zaměřena na popis, organizaci a průběh jednotlivých částí závěrečné zkoušky s širším rozborem její praktické části. Následně je pracováno s výsledky jednotlivých zkoušek. Výsledky zkoumané problematiky jsou vyjádřeny slovně v grafech a tabulkách. V závěru této části bakalářské práce bylo uskutečněno dotazníkové šetření, jehož cílem bylo získání názorů pedagogických odborných pracovníků na zavedení jednotného zadání. Daná problematika úzce souvisí s přechodem absolventů do reálného pracovního procesu, a proto byl proveden rozhovor s pracovníkem Úřadu práce. V této práci bylo využito metod analýzy, dotazníkového šetření, rozhovoru.
Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení
Turek, František ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Bakalářská práce s názvem Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení se zaměřuje na zhodnocení efektivity procesu zajištění materiálně-technického vybavení vybrané střední školy. V teoretické části bude bakalářská práce na základě studia odborné literatury, potřebných zákonů, internetových odkazů a dokumentů sledované střední školy popisovat principy jejího fungování. Dále budou zdůrazněny hlavní body vzdělávacích programů s historií sledované školy a popsány funkce budov. V závěru této části práce budou analyzovány jednotlivé skupiny, kterými jsou pedagogický sbor a provozní pracovníci. V praktické části bakalářské práce bude postupně podrobně popsán a posouzen celkový proces materiálně-technického zabezpečení sledované střední školy v reálném pohledu na skutečný stav s využitím praktických zkušeností autora této bakalářské práce, rozborem jednotlivých rolí účastníků procesu v porovnání. Dále bude použita metoda rozhovoru s pedagogickým sborem a to především s učiteli praktického vyučování v součinnosti s provozními zaměstnanci v návaznosti na osobní pozorování se sběrem informací o zkoumané problematice. Pro srovnání praxe mezi jednotlivými školami bude využita také metoda rozhovoru. V závěrečné části práce budou navrženy možnosti zlepšení procesu a to ve dvou rovinách, v první technicko - administrativní a v druhé personálně-komunikační.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kříž, Erich
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.