Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kultura jako zkušenost. Problém distanciace a desegregace
Doubek, David ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Tato práce práce je věnována výzkumu vyloučení, které je v České republice uvaleno na Romy a jejich kulturu. Vyloučení je zkoumáno z hlediska "pomáhajících profesí", tedy intervenujících aktérů, kteří se snaží pomoci vyloučení překonat. Vycházím přitom ze dvou výzkumných projektů, které jsme realizovali v letech 2008-2013. Práce obsahuje smíšené postupy, induktivní etnografické, vycházející z práce v terénu a deduktivní, nebo theory-driven. Metodologicky se práce hlásí ke kvalitativním přístupům, zejména kognitivně antropologickým, individuálně psychologickým a psychoanalytickým. První, teoretická část, je věnovaná rozboru pojmu kultura vzhledem k problematice "romství" a jeho vztahu k majoritě z hlediska kognitivní teorie kultury. Druhá část představuje reinterpretaci problému romské kultury a vyloučení z hlediska fenoménu distanciace a zavádí Frantzem Fanonem inspirovanou teorii konfrontace. Třetí část je dominantně empirická - etnografická a představuje studii kognitivních modelů pomoci z vyloučení, tak jak jsme je zachytili u pomáhajících profesí. Závěry z prvních dvou částí jsou v ní interpretačně aplikovány na problematice studia možností desegregace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autonomy and Repression in Life of Juvenile Delinquents
Barabášová, Klaudia ; Onder, Jakub (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
V mojej bakalárskej práci sa zaoberám autonómiou a represiou ktorú pociťujú a vyvíjajú mladiství delikventi vo vzťahu so svojim sociálnym okolím. Práca je inšpirovaná teóriou rovnováhy kontroly, ktorá patrí medzi sociologické kriminologické koncepcie príčin vzniku delikventného správania. Táto teória definuje autonómiu ako kontrolu aplikovanú jedincom a represiu ako kontrolu na jedinca vyvíjanú. Cieľom mojej práce je poskytnúť náhľad na spôsoby, akými mladiství delikventi vnímajú a reflektujú túto autonómiu a represiu vo svojej rodine, v škole a v referenčnej vrstevníckej skupine. Takisto v nej overujem, či platí podľa teórie rovnováhy kontroly, že nevyvážený pomer medzi autonómiou a represiou, ktorú jedinec zažíva je príčinou páchania deliktov. Na základe biografických rozhovorov so štyrmi mladistvými zverencami diagnostického ústavu a následnej analýzy takto získaných dát pomocou otvoreného kódovania čiastočne prevzatého zo zakotvenej teórie som dospela záverom, ktoré popisujú spôsoby, akými reflektujú mladiství delikventi autonómiu a represiu. Výsledky taktiež ukázali, že celkový pohľad na autonómiu a represiu v život delikventného jedinca nepostačuje k overeniu teórie rovnováhy kontroly, a tá môže platiť len pri jej interpretácii s inými psychologickými teóriami, pričom ja som sa v tejto práci...
Autorský postoj jako účinný faktor v příbězích uživatelů pervitinu
Krejčí, Josef ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Onder, Jakub (oponent)
Název práce: Autorský postoj jako účinný faktor v příbězích uživatelů pervitinu. Abstrakt: Ve předkládané práci se pokouším prostřednictvím narativních rozhovorů zachytit zkušenosti jedinců, kteří užívali tvrdé drogy (především pak pervitin). Na období užívání drog nahlížím jako na část života, která u těchto jedinců specifickým způsobem vedla k určitým změnám. Zachycením těchto subjektivních zkušeností se snažím zohlednit jednotlivé faktory a situace vedoucí k ukončení užívání drog. Prostřednictvím kvalitativního přístupu analyzuji čtyři rozhovory (3 muži, 1 žena) a na základě výsledů této analýzy konstruuji dva modely. Jedním je schematický model zobecněného scénáře, který vyzdvihuje podobnosti napříč zkoumaným vzorkem. Druhým je model autorského postoje, který je v povaze ke zkoumaným datům považován za centrální a účinný faktor. Na závěr se pokouším o kontextualizaci výsledků ve vztahu k odborné literatuře. Rovněž se pozastavuji nad možností dalšího sběru dat a převedení výzkumu do longitudinálního designu. Klíčová slova: pervitin, autorství, odpovědnost, narativní přístup
Sebepoznání ve výtvarné expresi
Kubíčková, Kateřina ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Lhotová, Marie (oponent)
Tato kvalitativní diplomová práce se zabývá sebepoznáním ve výtvarné expresi. Práce zkoumá, jakým způsobem tvůrce rozumí svému výtvarnému dílu, jak se toto porozumění děje v dialogu nad dílem a jaký vliv má explikovaný význam na sebepoznání a sebetransformaci jedince. Práce představuje princip exprese a expresivity jako fenomén a mandalu jako specifický prostředek výtvarné exprese, jenž je zasazen do odborného rámce prostřednictvím jeho původu a tradice užití v terapeutické praxi. Práce se věnuje procesu, v němž je objevován význam, a stanovuje tři etapy, z nichž první je exprese, druhá reflexe a třetí analýza. Prezentovány jsou tři základní teoretická východiska práce, která tvoří kostru práce. Jsou jimi teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie a hermeneutický přístup. Práce popisuje tři kasuistiky v jejich dynamice, analyzuje proces a interpretuje data z hlediska formální a tématické analýzy, resp. z hlediska strategií uchopování významu v obraze a charakteru řešených témat. Klíčová slova: Výtvarná exprese, mandaly, sebepoznání, raná dospělost, teorie exprese, hlubinně dynamická arteterapie, hermeneutika.
Životní strategie úspěšných žen s dětmi ve vztahu k osobnímu a profesnímu životu
Horká, Kristýna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na kvalitativní výzkum životních strategií úspěšných žen s dětmi ve vztahu k osobnímu a pracovnímu životu. Cílem výzkumu je zjistit, jaký je jejich aktuální životní stav a jaký je ideál života, k němuž ženy směřují. Práce bude konkrétně sledovat, jaké místo v jejich životě zaujímá rodinný a osobní život v kontextu jejich pracovní kariéry. Jedná se tedy o problematiku osobní a pracovní identity, konkrétní identitní strategie a konkrétní praktiky, které ženy používají ke kombinaci obou životních sfér. Výzkum bude realizován prostřednictvím narativně-biografických rozhovorů, které budou doplněny metodou "osa života" coby vodítka pro následné vedení rozhovorů a témat, ke kterým se ženy vztahují a která pro ně mají zásadní důležitost. Výsledky jsou následně konfrontovány s odbornou literaturou. Klíčová slova: harmonizace rodiny a práce, strategie kombinace práce a rodiny, genderová identita ženy, rodinná a pracovní vyjednávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Deprese jako únik před tíží života: analýza rozhovorů
Bartošková, Magda ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Ve své práci se podrobně snažím zmapovat vnitřní svět myšlení a prožívání depresivních jedinců. Na základě různě prožívaných životních příběhů se budu snažit odhalit společné prvky, které by lépe pomohly poznat strukturu prožívání "depresivního modu života". Výzkum proběhl v Psychiatrickém centru Praha se čtyřmi respondenty obojího pohlaví ve věkovém rozmezí 17 - 59 let. Spočíval v narativní analýze cca 90 minutových autobiografických rozhovorů s důrazem na strukturování jejich životního příběhu. Výsledkem analýz bylo sestavení modelu Depresivního modu organizace zkušenosti. Tento model je dále rozvíjen skrze modely únikového mechanismu utahování smyčky vyprazdňování externího smyslu a kauzálního mechanismu neochoty sebepoznání, vedoucího k deficitu autorství a potřebě rozumějícího a jednajícího druhého, který by nahradil tento deficit. Tyto modely jsou srovnávány s koncepcemi C. G. Junga a Ericha Fromma, které se navzájem doplňují a rozvíjejí ve výzkumu nalezené poznatky.
Artist's journey: a biographical analysis of the development of students of art
Botková, Mariana ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je zmapovať vývoj umeleckého nadania. Hľadanie odpovedí na otázky týkajúce sa vývoja začína psychologickým i historickým pohľadom na umenie resp. umelcov svet. Práca pokračuje súčasným vymedzením pojmu nadanie prostredníctvom dvoch multidimenzionálnych modelov nadania. Po získaní náhľadu na tieto pojmy je oblasť umenia a nadania ďalej prepojená jedným z uvedených modelov vývoja nadania. Tento model je následne aplikovaný ako teoretický rámec praktickej časti práce. Naplneniu cieľa slúžia v empirickej časti vlastné prípadové štúdie mladých umelcov. Prípady sú analyzované a následne diskutované z informácií získaných prostredníctvom pološtrukturovaných interview. Najdôležitejšie zistenie vyplývajúce z predloženej práce sa viaže na rodinu umelca. Ukázalo sa, že podporný výchovný prístup rodičov, akcentujúci slobodu svojich detí a hodnoty miesto pravidiel vytvára v súčinnosti s osobnostnými charakteristikami jedinca ideálne podmienky pre rozvoj umeleckých schopností. Kľúčové slová: umelecké nadanie, umenie, nadanie, vývoj, faktory nadania
Devátý věk člověka: narativní analýza autobiografických vyprávění
Bartáková, Martina ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Veselá, Ivana (oponent)
Devátý věk člověka: narativní analýza autobiografických vyprávění Abstrakt Práce chce přispět k porozumění fenoménu stáří v kontextu subjektivního prožívání a interpretace životního příběhu samotnými seniory. Zvoleným teoretickým a metodologickým východiskem je hermeneuticko - narativní přístup. Práce se obsahově zaměřuje na identitu a na způsob její konstrukce prostřednictvím životních příběhů. Empirický materiál tvoří tři autobiografická vyprávění sesbíraná metodou narativního rozhovoru. K narativní analýze vyprávění jsou postupně použity tři různé interpretační perspektivy: Životní témata, Hodnoty a přesvědčení a Sebeobrazy. Výsledky analýzy jsou konfrontovány s konceptem "Devátého věku člověka" od J. M. Eriksonové a E. H. Eriksona. Klíčová slova: narativní analýza, životní příběh, stáří, identita

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Chrz, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.