Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace kompetenčního modelu v podmínkách veřejné obchodní akademie
Dobaková, Petra ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití kompetencí a kompetenčního modelu jako efektivního nástroje personálního řízení organizace. Řízení lidských zdrojů podle kompetencí (competency - based /HR/ management, CBM) je aktivně využívaný model především v komerční sféře. V posledních letech však k tomuto modelu řízení přistupuje také stále více organizací státní správy. Problematikou získávání a využívání různých druhů kompetencí, sestavením kompetenčního modelu a jejich následnou aplikací při personálním řízení se zabývá jak teoretická, tak empirická část práce. Vymezení základních pojmů a principů řízení podle kompetencí vychází ze studia odborné literatury a závazných dokumentů, které propojují principy řízení podle kompetencí se strategií celoživotního učení a s modely učící se organizace. Empirická část se nejprve zabývá skutečným využíváním kompetencí a kompetenčních modelů v podmínkách veřejných obchodních akademií v Praze a Středočeském kraji. Popisuje současný stav využívání řízení lidských zdrojů podle kompetencí řediteli veřejných obchodních akademií v uvedeném regionu. Zjištěný stav je komparován s výsledky šetření společností Trexima, spol. s r.o. v komerčních organizacích, který byl realizován v roce 2014. Empirická část je dále zaměřena na sestavení kompetenčního modelu "učitele...
Vzdělávání odborných pracovníků Úřadu práce České republiky na území hlavního města Prahy
Fraibišová, Markéta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Název diplomové práce Vzdělávání odborných pracovníků Úřadu práce České republiky na území hlavního města Prahy Autor Bc. Markéta Fraibišová Abstrakt Diplomová práce se zabývá vzděláváním odborných pracovníků Úřadu práce České republiky na území hlavního města Prahy. Úřad práce ČR jako správní úřad s celostátní působností má vlastní vzdělávací systém, do kterého zařazuje kmenové i projektové pracovníky. Vzdělávání zaměstnanců řídí přímí vedoucí, kteří identifikují vzdělávací potřeby, zařazují zaměstnance do vzdělávacích akcí a vyhodnocují výsledky vzdělávání. Cílem diplomové práce je návrh úprav vzdělávacího systému odborných pracovníků Úřadu práce ČR na území hlavního města Prahy. Teoretická část diplomové práce se věnuje vzdělávání dospělých, managementu vzdělávání a vzdělávání zaměstnanců veřejné správy. Praktická část diplomové práce je řešena dotazníkovým šetřením, rozhovorem a studiem dostupných interních dokumentů. Klíčová slova Úřad práce ČR, veřejná správa, profesní vzdělávání, vzdělávání dospělých, vzdělávání zaměstnanců
Podpora sebevzdělávání a profesního rozvoje učitelů ZŠ od Ostatních přímo řízených organizací MŠMT
Perglová, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat formy a oblasti podpory učitelů v procesu sebevzdělávání vycházející od vybraných Ostatních přímo řízených organizací MŠMT (OPŘO) a zhodnotit jejich využitelnost pro účely profesního rozvoje učitelů základních škol. Teoretická část diplomové práce se zabývá sebevzděláváním jako významným procesem, který se podílí na profesním rozvoji učitelů. Je zde pojednáváno o metodách vzdělávání, využitelných zdrojích informací a možnostech řízení sebevzdělávání z pozice sebevzdělávající se osoby i externích subjektů. V praktické části se práce orientuje na kvantitativní šetření zaměřené na OPŘO podporující profesní rozvoj učitelů - Národní ústav pro vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání. Za účelem zjištění dostupných forem a oblastí podpory učitelů v sebevzdělávání, zejména podpory učitelů ZŠ, byla provedena obsahová analýza dokumentů institucí. V důsledku toho bylo zjištěno, že výsledkem činností institucí za poslední roky jsou publikované zdroje informací využitelné pro sebevzdělávání učitelů a nabídka vzdělávacích příležitostí. Instituce byly také identifikovány jako podpůrná prostředí pro profesní rozvoj učitelů. Na základě výsledků obsahové analýzy proběhlo dotazníkové šetření u učitelů ZŠ pro zjištění využitelnosti těchto forem a oblastí podpory v...
Funkce ředitele v konceptu preprimárního vzdělávání
Machová, Barbora ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá řídící funkcí ředitele v preprimárním vzdělávání. Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení procesů a řízení v konceptu předškolního vzdělávání se zdůrazněním role ředitele mateřské školy, jakožto řídící složky odpovědné za kvalitu výchovně- vzdělávacích procesů. Ředitel předškolního zařízení úzce spolupracuje s dalšími pedagogickými pracovníky a pracovníky vedoucími, kterými jsou zástupci ředitele, jejichž funkce jsou zde také zmíněny. Pedagogičtí pracovníci jsou nepostradatelní ve výchovně- vzdělávacím procesu školy. Koncept preprimárního vzdělávání je v teoretické části charakterizován svou legislativou. Zaměřuje se na pracovní činnosti pedagogických pracovníků - učitele, zástupce ředitele a ředitele. Seznamuje s funkcemi mateřské školy, představuje jednotlivé činnosti v režimu mateřské školy a rovněž zmiňuje povinnou dokumentaci, která je nezbytná k fungování předškolního zařízení. Vysvětluje management řízení v rámci studovaného oboru a popisuje jednotlivé procesy a funkce managementu. Praktická část vychází primárně z dotazníkového šetření a sekundárně z řízených rozhovorů s řediteli veřejných mateřských škol Prahy 4. Výsledky dotazníků analyzují stanovené oblasti v rámci konceptu předškolního zařízení. Jednotlivými oblastmi jsou v první řadě identifikační...
Plánování pedagogických pracovníků v mateřské škole
Krupičková, Jitka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
ABSTAKT Cílem bakalářské práce je zjistit, jak probíhá plánování pedagogických pracovníků v mateřských školách. V teoretické části jsou na základě studia odborné literatury uvedena základní východiska pro plánování pracovníků, využívané metody, postupy a zdroje získávání pracovníků, vymezeny pojmy pedagogický pracovník a mateřská škola. Empirická část je realizována pomocí dotazníkového šetření a jeho vyhodnocení. Výzkumným problémem je plánování pedagogických pracovníků v mateřských školách. Jak toto plánování probíhá, zjišťuji pomocí rozdělení cíle práce na tři dílčí cíle. Ty sledují současné personální zajištění mateřských škol pedagogickými pracovníky, podobu plánování pedagogických pracovníků v mateřských školách a zdroje získávání pedagogických pracovníků mateřskými školami využívané. Zjišťujeme, že personální zabezpečení mateřských škol pedagogickými pracovníky není dostatečné a setkáváme se ne zcela ojediněle s tím, že v mateřských školách jsou zaměstnáni pedagogičtí pracovníci, kteří nesplňují požadavky odborné kvalifikace dané legislativou. Ve střednědobém plánovacím období dvě pětiny mateřských škol plánují potřebu obsazení pracovních míst učitelů a stejný počet škol plánuje potřebu obsazení pracovních míst asistentů pedagoga. Práce hledá nejčastější důvody plánované potřeby obsazení těchto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.