Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora sebevzdělávání a profesního rozvoje učitelů ZŠ od Ostatních přímo řízených organizací MŠMT
Perglová, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat formy a oblasti podpory učitelů v procesu sebevzdělávání vycházející od vybraných Ostatních přímo řízených organizací MŠMT (OPŘO) a zhodnotit jejich využitelnost pro účely profesního rozvoje učitelů základních škol. Teoretická část diplomové práce se zabývá sebevzděláváním jako významným procesem, který se podílí na profesním rozvoji učitelů. Je zde pojednáváno o metodách vzdělávání, využitelných zdrojích informací a možnostech řízení sebevzdělávání z pozice sebevzdělávající se osoby i externích subjektů. V praktické části se práce orientuje na kvantitativní šetření zaměřené na OPŘO podporující profesní rozvoj učitelů - Národní ústav pro vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání. Za účelem zjištění dostupných forem a oblastí podpory učitelů v sebevzdělávání, zejména podpory učitelů ZŠ, byla provedena obsahová analýza dokumentů institucí. V důsledku toho bylo zjištěno, že výsledkem činností institucí za poslední roky jsou publikované zdroje informací využitelné pro sebevzdělávání učitelů a nabídka vzdělávacích příležitostí. Instituce byly také identifikovány jako podpůrná prostředí pro profesní rozvoj učitelů. Na základě výsledků obsahové analýzy proběhlo dotazníkové šetření u učitelů ZŠ pro zjištění využitelnosti těchto forem a oblastí podpory v...
Senioři a trénink paměti
Perglová, Lenka ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce s názvem Senioři a trénink paměti se zabývá tréninkem paměti a jeho významem pro život seniora. Teoretická část obsahuje charakteristiku seniora a zákonitosti procesu stárnutí. Dále uvádí obecné informace o paměti zahrnující vliv stárnutí na paměť a rizika z něho vyplývající. Trénink paměti je zde představen, nejen jako soubor technik a způsobů pro zlepšení paměťových funkcí, ale také jako významný prvek v boji proti negativním vlivům stáří. Praktickou část tvoří průzkum ve formě dotazníkového šetření zaměřený na zjištění osobního hodnocení paměti seniory a jejich postojů k možnostem tréninku paměti. Respondenty tvoří členové klubů seniorů, kteří s tréninkem paměti většinou nepřišli do styku. Na základě analýzy a komparace dat je vytvořena představa o kvalitě paměti seniorů, jejich názoru na efektivitu tréninku paměti a subjektivních zkušeností z této oblasti. Výsledky průzkumu jsou doplněny komentáři kvalifikovaného trenéra paměti za účelem objasnění některých zajímavostí. Na závěr je práce obohacena o několik informací týkající se zkušeností odborníka, získané strukturovaným rozhovorem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.