Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 558 záznamů.  začátekpředchozí354 - 363dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regresní modely a jejich výuka
Rybář, Marian ; Staněk, Jakub (oponent) ; Kopa, Miloš (oponent)
Název práce: "Regresní modely a jejich výuka" Autor: Mgr. Marian Rybář Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Regresní modely a jejich výstupy mají obrovské využití nejen v oblasti medicíny, vědy či manažerského rozhodování, ale i mnoha dalších oborech. Otázka srozumitelného vysvětlení regresních modelů absolventům nematematických oborů je potom velmi aktuálním a využitelným tématem z pohledu matematické didaktiky. Hlavním problémem je vysvětlení tématu pochopitelně a pouze s minimálním matematickým pozadím absolventů statistických školení, kteří často nejsou absolventy matematických či technických oborů, ale při své práci regresní modely pravidelně používají. Rigorózní práce se snaží na konkrétních příkladech navrhnout, jak přehledně laicky vysvětlit problematiku regresních modelů. Na praktických příkladech jsou názorně demonstrovány dopady nejčastějších chyb, kterých se laici při jejich použití v praxi dopouštějí. Hlavním výstupem práce je portfolio příkladů využitelných při školeních regresních modelů. Klíčová slova: regresní modely, regresní analýza, analýza závislostí, didaktika, výuka
Přírodovědná výuka v terénu a její vliv na postoje a znalosti žáků
Šibravová, Jitka ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o efektivitě výuky přírodovědných předmětů v terénu a jejím vlivu na postoje a znalosti žáků základních a středních škol. Shrnuje poznatky z již uskutečněných výzkumů zabývajících se tímto tématem, ze kterých vyplývá, že zařazení terénních cvičení do výuky hraje nezastupitelnou roli ve vzdělávacím procesu a pozitivně ovlivňuje postoje a znalosti studentů. Alternativním řešením pro uskutečnění exkurzí do přírody mohou být tzv. virtuální terénní cvičení, během nichž jsou žáci seznamováni s danou problematikou pomocí informačních technologií. Dále se tato práce věnuje faktorům ovlivňujících realizaci a průběh samotných terénních cvičení a postojům učitelů k této metodě výuky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teaching vocabulary
Havránková, Anna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
Tato práce prezentuje různé úhly pohledu na slovní zásobu s cílem definování její role ve výuce jazyků. V teoretické části jsou čtyři hlavní kapitoly: historie metodologií, psychologické a neurolingvistické aspekty výuky, oblasti znalosti slovní zásoby a konečně etapy výuky slovní zásoby. Práce řeší jak historický vývoj, tak současné tendence. V praktické části byla provedena nejprve didaktická analýza vybraných učebnic, které se věnují slovní zásobě. Dále v nich byl analyzován vybraný okruh slovní zásoby (rodina) a byly popsány techniky úvodu do tématu, sémantizace a aktivit. Byly odhaleny nedostatky typu absence informací o výslovnosti, gramatické povaze a registru slov, audio nahrávek a především často i jazykových kompetencí, na které se v Evropě klade v současné době velký důraz. Poslední částí práce bylo vytvoření samostatné složky pro výuku tématu rodina tak, aby na jednu stranu vyhovoval teoretickým poznatkům a na druhou stranu vycházel z analýzy učebnic. Tak bylo možno ukázat jejich aplikovatelnost na konkrétní oblasti slovní zásoby. Cílem práce bylo definovat roli slovní zásoby ve výuce, což jsme udělali nejen v oblasti didaktiky, ale i lingvistiky a psychologie. Zároveň bylo poukázáno na fakt, že přestože má slovní zásoba jedinečnou úlohu ve výuce jazyků, není ji možno vyučovat bez...
Výuka náboženství na vybraných základních školách Mostecka a Olomoucka po roce 1989
Gromanová, Lenka ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Název: Výuka náboženství na vybraných základních školách Mostecka a Olomoucka po roce 1989 Autor: Bc. Lenka Gromanová Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop PhD. Anotace Diplomová práce s názvem "Výuka náboženství na vybraných základních školách Mostecka a Olomoucka po roce 1989" nabízí v první kapitole retrospektivní pohled na dějiny výuky náboženství během dvacátého století, konkrétně od založení první Československé republiky do revolučního roku 1989. Následující část je věnována legislativě, která výuku náboženství a přístup k víře jako takové upravuje. Jedná se konkrétně o Listinu základních práv a svobod, školský zákon, ale zároveň zde nechybí ani prostor pro vzdělávací programy i konkrétní osnovy. V případě Mostecka a Olomoucka je nastíněn historický vývoj i dnešní situace týkající výuky náboženství. Kvantitativní výzkum zahrnuje dotazníkové šetření, které proběhlo na pěti vybraných základních školách Mostecka a Olomoucka. Respondenty byli ředitelé, žáci a jejich rodiče. Pro druhou část výzkumu byla zvolena metoda řízených rozhovorů se zástupci místních církví. Na základě získaných dat bylo nakonec možné vyhodnotit předem stanovené hypotézy. Klíčová slova: náboženství, výuka, legislativní rámec, církev, základní škola Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka
Sacherová, Jana ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Multimediální aplikace ve výuce francouzského jazyka ABSTRAKT: Práce se věnuje tématu možnosti využití tabletu jako didaktického prostředku ve výuce francouzského jazyka. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části práce je popsána role informačních a komunikačních technologií ve vzdělávacím procesu. Tablet je charakterizován a zařazen do systému didaktických prostředků. Jsou představeny studie, které se již zabývaly výukou s využitím tabletů, a programy, které umožňují vybavení škol těmito zařízeními. Je popsána změna charakteru vyučování při využití didaktické techniky a s ní spojená změna role učitele. Praktická část uvádí přehled aplikací dostupných v prostředí App Store, jež lze využít ve výuce francouzského jazyka k rozvoji různých jazykových kompetencí. Dále představuje metodické návody, jak mohou učitelé a jejich studenti s některými autentickými francouzskými aplikacemi pracovat. Cílem práce je tedy jednak kritický přehled vybraných výukových aplikací, jenž může sloužit jako základní informace pro nováčky v prostředí multimediálních aplikací, a metodické listy, které jsou doplněny listy pracovními a dalšími materiály tak, aby šly snadno použít v hodině francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie (ICT), tablet, iPad, výuka, výukové trendy,...
Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy
Bayerová, Anna ; Cídlová, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou osvojování dovedností žáků základní školy a niž- ších ročníků osmiletého gymnázia. Nejprve byl navržen systém doporučených obecných (univerzálních) a specifických (speciál- ních) dovedností žáků, které by si měli osvojit v předmětu chemie na úrovni základního vzdě- lávání. Tento systém byl ověřován a následně upravován podle výsledků dotazníkového šetření mezi celkem 121 pedagogy vyučujícími chemii na všech stupních škol (základní škola, čtyřleté gymnázium, osmileté gymnázium, univerzity). Následně také žáci (7., 8. a 9. ročník základní školy a 1., 2. a 4. ročník osmiletého gymnázia) vyjadřovali své názory na význam vybraných speciálních chemických dovedností. V rozsáhlém dotazníkovém šetření mezi 957 žáky bylo mimo jiné zjištěno, že žáci za nejdůle- žitější a současně nejhůře zvládnuté vstupní dovednosti pokládali dovednosti potřebné k bez- pečnému provádění chemických pokusů. Za nejméně důležité z hlediska svého následujícího studia chemie pokládali dovednosti související se vztahem člověka k přírodě a k trvale udrži- telnému rozvoji. Ve druhé části disertační práce byl použit didaktický test k ověření, zda mají žáci skutečně osvojeny vybrané obecné (univerzální) a specifické (speciální) dovednosti. Testováním 431 žáků (9. ročník základní školy a 4. ročník...
Spolupráce učitelů při proměně výuky
Soldátová, Jitka ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Bc. Jitka Soldátová Spolupráce učitelů při proměně výuky Cooperation between teachers during education transformation Vedoucí práce: 2014 Doc. PhDr. Kasíková Hana, CSc. Anotace Spolupráce učitelů při proměně výuky Tématem diplomové práce je spolupráce učitelů při proměně výuky. Věnuje se problematice spolupráce na úrovni školy a jednotlivým formám spolupráce učitelů, které vedou ke zkvalitnění výuky. Dále se zabývá rolemi, kompetencemi učitele, požadavky na jeho práci a také faktory, které zařazování inovativních prvků do výuky ovlivňují. Proměna výuky je zaměřena na organizační formy a vyučovací metody. Empirická část uvádí konkrétní úroveň a formy spolupráce učitelů při zařazování nových organizačních forem výuky a vyučovacích metod na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti v Milevsku. Klíčová slova: spolupráce, škola, učitel, výuka, organizační formy výuky, vyučovací metody červen 2014
Činnosti dětí předškolního věku vedoucí k následné volbě synchronizovaného plavání jako odvětví sportu
Šrubařová, Magdaléna ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v předškolním vzdělávání vedou ke zvolení synchronizovaného plavání v následném věku. Dalším cílem je zjistit, jaké činnosti děti vykonávají nejčastější a zda jsou nějaké, které vytvářejí nejvhodnější předpoklad pro tento sport.
Činnosti dětí předškolního věku, vedoucí k následné volbě synchronizovaného plavání jako sportovního odvětví.
Šrubařová, Magdaléna ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v předškolním vzdělávání vedou ke zvolení synchronizovaného plavání v následném věku. Dalším cílem je zjistit, jaké činnosti děti vykonávají nejčastější a zda jsou nějaké, které vytvářejí nejvhodnější předpoklad pro tento sport.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 558 záznamů.   začátekpředchozí354 - 363dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.