Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Počítačem podporované experimenty ve výuce chemie na střední škole
Stratilová Urválková, Eva ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Nesměrák, Karel (oponent)
Název: Počítačem podporované experimenty ve výuce chemie na střední škole Abstrakt Školní experimentální praxe žáků by měla reflektovat stav reálné laboratoře, aby přírodní vědy nebyly pro žáky odtržené od reality. V tom případě je potřeba do výuky zařadit instrumentální techniku, bez které se žádná současná laboratoř neobejde. Pro školní podmínky jsou v tomto ohledu vhodné školní experimentální systémy, které spojují moderní technologie s možností uplatnění metod orientovaných na žáka (např. badatelsky orientovanou výuku), které připravují žáky na celoživotní učení. V České republice dochází v posledních letech k postupnému průniku počítačem podporovaných experimentů do přírodovědného vzdělávání, avšak není mnoho výzkumů, které by zjišťovaly, zda jsou na jejich použití žáci i učitelé připraveni a jakým způsobem začleňují čeští učitelé počítačem podporované experimenty do výuky. Realizovaný výzkum se zjišťoval pomocí dotazníkového šetření postoje učitelů chemie (N = 65) a studentů učitelství chemie (N = 38) k měřicím přístrojům. Zároveň se prostřednictvím akčního výzkumu na dvou školách (3 učitelky chemie, 50 žáků celkem) pokoušel popsat, jak dochází k začleňování počítačem podporovaných experimentů do výuky chemie. Zapojení žáci vyplňovali pre- a post-dotazník zjišťující změnu postojů k přístrojům ve...
Podpora procesu zvyšování kvality u poskytovatele sociální služby
Zahrádková, Simona ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podporou procesu zvyšování kvality u poskytovatele sociálních služeb v Domově pro seniory, Zahradní Město v Praze. Teoretická část diplomové práce zachycuje vývoj sociálních služeb v souvislosti se společenskými a legislativními změnami, teoreticky se zabývá oblastmi, které souvisí s procesem řízení změny tj. kvalitou sociálních služeb, organizační kulturou a konflikty. V praktické části jsou popsány činnosti vedoucí ke změně. S použitím kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod byl sledován proces naplňování hlavního cíle práce tj. zvýšení kvality poskytované sociální služby. Metodou focus group byla ověřena úspěšnost plánovaného procesu v praxi poskytovatele sociální služby. V závěrečné části práce přináším svoji reflexi procesu jak z hlediska účastníka procesu, tak z hlediska manažerské zkušenosti. Zároveň v krátkosti sděluji svou představu dalšího rozvoje organizace. Vzhledem k výsledkům evaluační fáze výzkumu lze říci, že hlavní cíl práce tj. zvýšení kvality poskytované sociální služby byl splněn. Taktéž lze konstatovat, že se úspěšně podařilo naplnit dílčí cíle diplomové práce tj. popsat proces akčního výzkumu, definovat opory a překážky procesu. KLÍČOVÁ SLOVA Proces zvyšování kvality, změna, klíčový pracovník, kvalita, poskytovatel sociální služby,...
Proces tvorby strategického plánu v neziskové organizaci
Pokorná, Veronika ; Furmaníková, Lada (vedoucí práce) ; Vrzáček, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá popisem a reflexí procesu strategického plánování v neziskové organizaci. Na základě teoretických východisek, představených v první části práce, vytváří autorka model postupu při zavádění strategického přístupu do praxe řízení ve vybrané neziskové organizaci. V praktické části práce popisuje a reflektuje proces participativní tvorby strategického plánu pro jednu ze služeb této organizace. V závěru práce z nabytých praktických poznatků vyvozuje doporučení. Klíčová slova: management, strategické řízení, strategické plánování, strategický plán, participace, nezisková organizace, akční výzkum
Cesty k rehabilitaci praxe výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání
Menčíková, Milena ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Název: Cesta k rehabilitaci praxe výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání Autor: Milena Menčíková Katedra: Výtvarné výchovy Vedoucí práce: Mgr. Helena Kafková Abstrakt: Tato práce se snaží o popis praxe výtvarné výchovy ve vybrané mateřské škole. Předkládá hypotézy o genezi a upevňování praxe participantky pomocí postupů případové studie. Zabývá se pronikáním - z pohledu participantky - nové koncepce výtvarné výchovy do její praxe. Jde o pokus ovlivnit praxi participantky a nabídnout jí relativně širší koncepci výtvarné výchovy. Text je rozdělen na dvě části. První část se zaměřuje na teoretická a výzkumná zjištění, jsou zde obsažena východiska celé práce a současná i starší koncepce výtvarné výchovy pro MŠ a navazující vzdělávací stupeň a zakotvení výtvarné výchovy jako jedné ze vzdělávacích oblastí předškolního vzdělávání v RVP PV. Druhá část práce používá hybridní metody akčního výzkumu a případové studie. V Závěru nabízí hypotézy o genezi a upevňování praxe výtvarné výchovy vybrané participantky. Klíčová slova: stereotyp, geneze praxe, upevnění praxe, akční výzkum, participace, výtvarná výchova v předškolním vzdělávání
Badatelské metody ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět: semena, plody, mladé rostliny
Nikrýnová, Alena ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Práce se věnuje problematice badatelských metod na 1. stupni ZŠ. V teoretické části zvažuje přínosy a limity badatelských metod, vymezuje základní badatelské dovednosti. V empirické části byly navrženy aktivity pro žáky1.- 4. tříd v tématu "semena, plody, mladé rostliny"; devět z nich bylo ozkoušeno ve výuce. Závěrem jsou shrnuty výsledky akčního výzkumu, vztahující se k výzkumným otázkám: 1. Jak vhodně upravit badatelské aktivity pro jejich použití v daných ročnících primární školy? 2. Jak děti reagují na tento styl práce? 3. Jaké nároky klade práce na učitele? 4. Jaké se vyskytnou problémy týkající se dílčích badatelských dovedností? Jak s nimi dále pracovat?
Google APPS v procesu tvorby ŠVP
Rakušan, Vít ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
V teoretické části práce autor rozebírá technologické principy Google Apps a navrhuje způsob jejich využití pro tvorbu školního vzdělávacího programu na základní umělecké škole. V praktické části předkládá výsledky akčního výzkumu ověřujícího konkrétní očekávané přínosy využití Google Apps pro tvorbu školního vzdělávacího programu. Podrobně uvádí výsledky každého ze 4 cyklů akčního výzkumu, které se současně stávají východisky cyklu následujícího. Na základě získaných zkušeností pak autor doporučuje využití inovativní technologie Google Apps jako alternativu k tradičním formám řešení týmových projektů ve školském prostředí.
Teaching English Dental Fricatives to Czech EFL Students . An Action Research Project
Pospíšilová, Věra ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje realizaci pedagogického akčního výzkumu zaměřeného na výuku výslovnosti anglických dentálních frikativ /θ/ a /ð/ v prostředí českých studentů angličtiny. Teoretická část se zabývá popisem místa a způsobu artikulace dentálních frikativ ve standardní angličtině a ve vybraných anglických akcentech. Dále se práce zabývá výukou anglické výslovnosti v českém vzdělávacím prostředí a specifickými problémy studentů a učitelů při výuce cílových hlásek. Praktická část se zaměřuje na konkrétní ukázku akčního výzkumu, který autorka realizovala v jednom ze svých kurzů angličtiny během ledna a února 2011 s cílem zlepšit metodiku své výuky a pomoci svým studentům odstranit jejich problémy s výslovností anglických dentálních frikativ.
Kompetence učitele a akční výzkum ve vyučování matematice
Tichá, Marie ; Hošpesová, A. ; Macháčková, J.
V příspěvku je zdůrazněna významná role systematického provádění sebereflexí a kolektivních reflexí v profesním rozvoji učitele. Reflexe a akční výzkum jsou ukázány jako klíčové prvky v rozvíjení oborově didaktické i pedagogické kompetence učitele a tím i ve zkvalitňování vyučování matematice. Východiskem jsou videozáznamy z realizace vyučovacích experimentů navržených učiteli.
Učíme se z praxe
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
Vycházíme z přesvědčení, že učitelé by měli systematicky rozvíjet své kompetence. V tomto příspěvku se zabýváme zkvalitňováním oborově-didaktické a pedologické (Helus) kompetence učitelů prostřednictvím kolektivní reflexe. Základem našich úvah jsou příklady vyučovacích experimentů a následné kolektivní reflexe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.