Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interkulturní management v době globalizace
Badie, Natálie ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Hartman, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce nesoucí název ,,Interkulturní management v době globalizace" je analýza příčin a podstaty interkulturizace dnešního světa a analýza specifik práce manažera působícího v interkulturním prostředí. Práce se soustředí zejména na hloubkovou analýzu integračního procesu aliance Renault-Nissan. Výstupem je manuál pro globální manažery pohybující se v mezinárodním prostředí. Teoretická část osvětluje příčiny a podstatu interkulturizace a seznamuje čtenáře se samotným interkulturním managementem. Praktická část se skládá ze dvou hlavních oddílů. První je zaměřen na identifikaci faktorů které stojí za úspěchem či neúspěchem strategických spojení dvou různých entit v automobilovém průmyslu a druhý analyzuje důvody stojící za unikátním úspěchem aliance Renault-Nissan. Tato práce mapuje situace na globálním automobilovém trhu v rámci rozmanitých forem strategických spojení a prokazuje významnost interkulturního managementu při tvorbě takových partnerství.
Kulturní aspekty mezinárodní marketingové komunikace společností L'Oréal a Oriflame
Kredatusová, Petra ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Štrach, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá kulturními odlišnostmi a jejich vlivem na použití marketingových nástrojů konkrétních společností na různých trzích. Práce hodnotí, jakým vlivem se podílí kulturní prostředí na komunikaci společností se spotřebiteli. Analyzovány jsou webové stránky společnosti L'Oréal a webové stránky vybraných značek spotřební kosmetiky pod společnost L'Oréal spadající, a to pro americký, indický a čínský trh. Dále jsou analyzovány katalogy společnosti Oriflame pro indický, čínský a německý trh. Analýza vybraných marketingových nástrojů obou společností se opírá především o poznatky Geerta Hofstedeho a výzkumy na jeho práci navazující a o poznatky Edwarda T. Halla. Analýza odhalila u obou společností nedostatky při adaptaci marketingových nástrojů v různém kulturním prostředí, a proto byl společnostem doporučen návrh tvorby koncepce, která tyto nedostatky pomůže odstranit a zaručí tak lepší přizpůsobení marketingových nástrojů v odlišném kulturním prostředí.
Interkulturní trénink v podnikové praxi
Neznajová, Kateřina ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Gartner, Michal (oponent)
Diplomová práce na téma Interkulturní trénink v podnikové praxi se zabývá problematikou interkulturní komunikace, možností jejího zlepšení pomocí interkulturního tréninku a aktuální praxí v českých firmách při jeho používání. Teoretická část práce vymezuje pojmy kultura, interkulturní komunikace a interkulturní trénink. Praktická část zahrnuje vlastní výzkum ve firmách na českém trhu formou dotazníkového šetření a případovou studii ve vybrané firmě. Na základě zjištěných výsledků jsou v poslední části podány návrhy, jak by měly firmy interkulturní trénink využívat a jaké mají možnosti včetně shrnutí jejich hlavních výhod a omezení.
Kulturní dimenze Španělska s důrazem na pracovní trh
Smolíková, Nikol ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit kulturu Španělského království, vymezit jeho kulturní dimenze a následně je komparovat s výsledky pro Českou republiku. Práce nabízí nejen obecné informace o Španělsku, ale zaměřuje se i na jeho ekonomiku a aktuální situaci na jeho pracovním trhu.
Interkulturní komunikace a spolupráce v managementu firem: česko-španělská
Straková, Barbora ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Dědina, Jiří (oponent) ; Castillo, David Andrés (oponent)
Tato disertační práce přináší jiný úhel pohledu na možnosti výzkumu interkulturní komunikace a spolupráce. V jejím rámci jsou zkoumány dvě vybrané kultury dle přístupu kulturních standardů. Jde o zaměření na Čechy a Španěly - manažery a zaměstnance, jejichž společným znakem je aktivní a nejméně půlroční komunikace v rámci česko-španělské mezinárodní spolupráce. Z důvodu postupného rozvoje globalizace a prolínání jednotlivých národních kultur jde o aktuální problematiku současného světa. Komunikace je jedna ze základních součástí celoživotního studia a fungování v pracovním prostředí. Nesprávná komunikace mezi lidmi může často vést k fatálním nedorozuměním a selháním. V průběhu tohoto nezastavitelného trendu se objevují nové skutečnosti, kterým by se měly přizpůsobovat formy spolupráce, jejichž působnost přesahuje hranice jednoho státu. Vzhledem k rozsahu a struktuře procesu postupných změn v důsledku globalizace přinášených do mezinárodních firem a na univerzity, bylo výzvou naplnění cílů této disertační práce dle realizovaného kvalitativního šetření. Na základě rozsáhlého, v této práci uvedeného, teoretického průzkumu je možné získat přehled o realizovaných výzkumech zabývajících se interkulturalitou. Významným výstupem výzkumu je identifikace klíčových odlišností, které vycházejí z konkrétních jednání, vznikají v přístupech k řešení a zvládání životních, ale hlavně pracovních situací v rámci vzájemného česko-španělského porovnání. Na základě těchto poznatků je pak navrženo zařazení Čechů a Španělů do vybraných modelů uvedených v teoretické části. Pohled na klíčové odlišnosti v kombinaci s rozsáhlými teoretickými zdroji napomáhá realizovat poslední výstup. Tím jsou doporučení pro lepší vzájemné porozumění Čechů a Španělů nejen na poli pracovním, ale i soukromém.
Interkulturní komunikace v mezinárodním obchodě
Lukiyanova, Irina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
V dnešním světě, v éře integrace a kulturní výměny, hraje důležitou roli interkulturní komunikace, která se uskutečňuje na různých úrovních a do procesu komunikace začleňuje významný podíl veškerého světového publika.V posledních letech dochází stále častěji k soukromým a obchodním kontaktům s představiteli zemí východní Evropy. Cílem diplomové práce je proto zjistit, zda a jaké kulturní rozdíly existují mezi Českou republikou a Ruskou federací a jak se tyto skutečnosti projevují ve vzájemné komunikaci a spolupráci.
Interkultúrne špecifiká komunikácie v organizácii
Kákošová, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá odlišnostmi v konání jedinců v interkulturním prostředí s cílem specifikace klíčových poznatků, které objasňují problematiku při komunikaci dvou kultur v rámci jedné organizace. Teoretická část vychází z poznatků interkulturní komunikace a interkulturní psychologie. Je strukturalizovaná na tři části, kde se každá část systematicky zaměřuje na vysvětlení a výklad teoretických poznatků ve prospěch klíčového výrazu zvoleného tématu. První část se zabývá především podstatou interkulturní komunikace, interkulturních bariér při komunikaci a jejím významem v pracovním prostředí. Druhá část porovnává kulturní rozdíly mezi českou a německou společností vztahující se ke kulturním dimenzím a standardům na základě výzkumů Geerta Hofstedeho a Nového se Schroll-Machl. Třetí pasáž z teoretické části se věnuje interkulturním kompetencím a metodám interkulturního tréninku. V praktické části jsou interpretovány výsledky z rozhovorů, které byly zrealizovány ve spolupráci s německými a českými lékaři na německé klinice. Bakalářská práce je zaměřená na zmapování názorů a vnímaní, jakožto identifikaci problémů mezi českými a německými pracovníky ve společném pracovním prostředí.
Firemní komunikace v česko-německém prostředí
Strejčková, Eliška
Cílem bakalářské práce je zjištění komunikačních bariér mezi německou firmou ISOWA, GmbH a českou firmou ISOBAST, s. r. o. a návrh zlepšení vzájemné komunikace s ohledem na interkulturní rozdíly. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Součástí praktické části jsou rozhovory s českými a německými respondenty, na jejichž základě jsou vytvořeny doporučení a konkrétní návrhy.
Kulturní antropologie v ošetřovatelství
CARBOLOVÁ, Marcela
Kulturní antropologie, jakožto vědecká disciplína, zabývající studiem rozličných kultur byla začleněna do ošetřovatelství a pomáhá zdravotníkům získat specifické kulturní informace, které umožňují poskytnout vhodnou, účinnou, individuální péči, podporu ve zdraví a v nemoci u jedinců a komunit z odlišného kulturního prostředí. V České republice proběhlo zkoumání různých etnických skupin, ale neproběhlo zkoumání specifických potřeb polské národnostní menšiny. Cíl byl zaměřen na zmapování přístupu příslušníků polské národnosti ke svému zdraví, na zjištění jaký mají životní styl, vztah k prevenci, postoj k domácí péči a na specifika přístupu k umírání. Hypotézy: H1 Vysokoškolsky vzdělaná populace polské národnostní menšiny vykazuje statisticky lepší hodnocení v postoji ke svému zdraví než populace polské národnostní menšiny se základním vzděláním. H2 Mladší ženy polské národnostní menšiny základního vzdělání více souhlasí s tvrzením o dodržování preventivních prohlídek u gynekologa než starší ženy polské národnosti menšiny. H3 Populace polské národnostní menšiny populace polské národnostní menšiny s vyšším vzděláním dle statistického hodnocení udává vyšší preference při úpravě jídel i stravování dle obou kuchyní (české i polské) než populace polské národnostní menšiny s nižším základním vzděláním. H4 Muži polské národnostní menšiny, kteří konzumují alkohol příležitostně, výrazně statisticky převažují nad ženami z polské národnostní menšiny, které konzumují alkohol příležitostně. H5 U populace polské národnostní menšiny staršího věku je vyšší frekvence k aktivitě s rodinou než mladší populace polské národnostní menšiny. H6 Vyznání víry u populace polské národnostní menšiny výrazně ovlivňuje postoj k interrupci než u nevěřící populace. H7 Ženy polské národnostní menšiny staršího věku častěji preferují služby agentur domácí péče než starší muži polské národnostní menšiny. H8 Ženy polské národnostní menšiny častěji požadují přítomnost rodiny v případě umírání než muži polské národnostní menšiny. Metodika: Výzkumná část práce byla prováděna metodou kvantitativního výzkumného šetření. Výběrový soubor tvořilo 277 osob. Výsledky: Respondenti v počtu 94,90 % souhlasili s tím, že se starají o své zdraví. Přesto však H1, vztahující se k postoji ke zdraví, nebyla potvrzena. Výzkumné šetření bylo taktéž zaměřeno na samotnou prevenci a účast na preventivních prohlídkách. Samotným porovnáním výsledků šetření bylo zjištěno, že prevenci ve všech případech dodržuje více než 75 % respondentů. H2 zaměřená na prevenci nebyla potvrzena. V oblasti stravování byly potvrzeny získané informace o konzumaci potravin v souladu s literárními údaji. V konzumaci zeleniny a ovoce polská národnostní menšina převyšuje českou populaci. H3 se testováním potvrdila. Konzumace alkoholu a kouření patří k rizikovému chování, které napomáhá ke vzniku různých onemocnění a zkracuje život. H4 související s konzumací alkoholu se nepotvrdila. Polská národnostní menšina je charakterizována úzkými vazbami na rodinu a přátelskými vztahy. Samotný počet 88,40 % respondentů, kteří se přihlásili k víře, neovlivnil výsledek H6, která nebyla potvrzena. Cílem práce bylo také zjistit postoj a zkušenosti s agenturou domácí péče, kterou uvedlo 46,60 %. H7 nebyla potvrzena. Překvapivým zjištěním byl postoj respondentů k víře v posmrtný život, k přítomnosti rodiny nebo duchovního v případě umírání, kdy ve všech případech označilo více, jak 20 % odpověď nevím. H8 testováním nebyla potvrzena. Závěr: Práce poskytuje přehled informací o polské národnostní menšině žijící v Těšínském Slezsku. Výstupem diplomové práce je návrh Standardu ošetřovatelské péče o polskou národnostní menšinu. Výsledky výzkumného šetření budou dále prezentovány na konferencích. Tato práce může být využita pro studenty ošetřovatelství jako výukový materiál. Bylo by jistě žádoucí a vhodné provést rozšířený výzkum této problematiky.
Česko-německé kulturní rozdíly v německém podniku z hlediska českých a německých zaměstnanců
ZELINKOVÁ, Dominika
Práce se zabývá kontrastními česko-německými kulturními standardy, a to jak obecně, tak i konkrétně v německé cestovní kanceláři Wolff Ost. Reisen, která má jednu z poboček v České republice. V práci jsou popsány a charakterizovány základní kulturní dimenze a standardy, a to včetně teoretiků, kteři se jednotlivými dimenzemi a standardy zabývají. Část práce je věnována charakteristice konkrétních kulturních česko-německých dimenzí a standardů, a to jak z českého, tak i z německého pohledu. Součástí práce je popis metodologie výzkumu a charakteristika podniku. Vyústěním celé práce je dotazníkové šetření, které bylo prováděno v mateřské společnosti Wolff Ost. Reisen v Německu i v pobočce Wolff Ost. Reisen v Praze. Samostatná kapitola je věnována vyhodnocení dotazníkového průzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí87 - 96dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.