Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace pro poptávání služeb
Bližňák, Andrej ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá riešením problematiky vývoja aplikácií pre Android OS. Riešenie problematiky zahŕňa analýzu trhu potenciálnych užívateľov, analýzu trhu s mobilnými aplikáciami, návrh a implementáciu riešenia. V práci sú tiež zahrnuté základné znalosti potrebné pre implementáciu samotného užívateľského rozhrania, ale aj technológia slúžiaca backendu aplikácie. Priebežné výsledky práce sú potom publikované a testované na vzorke užívateľov.
Webová aplikace pro mapování longboardových tras
Jedlička, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, David (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit webovou aplikaci s databází longboardových tras, která umožní uživatelům nalézt nejbližší místa vhodná k provozování tohoto sportu, či přidat na mapu vlastní trasu s popisem. Pro zobrazení mapy a jednotlivých tras je využit framework Google Maps API.
Návrh a implementace metodiky pro testování v agilních projektech
Kemr, Jakub ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Doležel, Michal (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast testování v rámci agilního přístupu k vývoji softwaru. Cílem práce je navrhnout a implementovat metodiku pro testování v agilních projektech v nástroji Eclipse Process Framework Composer na základě analýzy procesu testování a souvisejících postupů konkrétního, agilně řízeného projektu. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část se nejprve věnuje základním definicím a úvodu do tématu, a poté se zabývá rozdíly mezi vodopádovým a agilně řízeným projektem. Závěr teoretické části je zaměřený na aktuální stav v oblasti agilního vývoje a rostoucí důležitost testování v agilních týmech. Druhá část práce je věnována charakteristice metodik, ze kterých práce vychází a jejich komparativnímu zhodnocení oproti specifikovaným požadavkům na rozšířenou metodiku pro testování v agilních projektech. Následně jsou v práci analyzovány procesy a postupy konkrétního, agilně řízeného projektu, na základě rozložení procesu vývoje na dílčí části. V rámci analýzy procesu vývoje jsou dále provedeny celkem tři výzkumy, z jejichž výsledků jsou odvozeny identifikované problémy v oblasti testování softwaru. Třetí část práce se věnuje návrhu na rozšíření metodiky pro testování v agilních projektech, jeho charakteristice, obsahu dílčích částí a implementaci v nástroji EPFC. Hlavním přínosem diplomové práce je odstranění identifikovaných problémů v týmu a celkové zkvalitnění procesu testování na základě implementace vytvořené metodiky MMSP-AV, která rozšiřuje metodiku MMSP o agilní přístup k testování, uživatelské testování a širokou škálu dalších prvků, které jsou klíčové pro agilní vývoj softwaru. V závěru práce jsou shrnuty všechny získané poznatky a možnosti dalšího rozšíření diplomové práce a publikované metodiky.
Analýza vybraného e-shopu z hlediska User Experience a User Interface
Trachtová, Monika ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je volba varianty více uživatelsky přívětivějšího eshopu. Tohoto zjištění je docíleno pomocí několika metod testování. Jelikož se jedná o téma uživatelského prožitku a uživatelského rozhraní, pojmy této tématiky jsou v práci více přiblíženy pro lepší pochopení následného testování. Dalším přiblíženým tématem jsou i metody testování, využité pro zajištění cíle práce. Klíčovou částí diplomové práce je část praktická, která se zabývá již zmíněným testováním dvou variant e-shopů. E-shopy jsou testovány pomocí metod pětisekundového testu, eyetrackingového měření, které se stává pro práci nejdůležitějším testováním, ústním dotazníkem a doplňujícími emočními kartami. Pomocí eye-trackingového měření jsou získány zrakové mapy, které vykreslují zrakové pole každého respondenta. Veškeré výsledky jsou zpracovány, analyzovány a následně interpretovány do konečného výsledku.
Redesign uživatelského rozhraní webové aplikace vycházející z principů UX designu
Fröhlichová, Karin ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá redesignem uživatelského rozhraní webové aplikace vycházející z principů UX designu. Teoretická část je soustředěna na definování pojmu uživatelský prožitek (UX), dále dílčích disciplín, které se podílí na tvorbě uživatelského rozhraní (UI), což dohromady vytváří výsledný uživatelský prožitek. Cílem teoretické části je popsat jednotlivé kroky vybraného postupu procesu UX designu, který vychází z principů user-centered designu. Hlavním cílem praktické části je vytvořit návrh webové aplikace, který koresponduje s principy UX designu, požadavky a cíli uživatelů i podniku. Dílčími cíli jsou provedení analýzy a průzkumu cílové skupiny i podniku a dále testování, které ověří, zda vytvořené návrhy odpovídají principům použitelnosti a přístupnosti a také ověří vhodnost zvoleného postupu procesu UX designu.
Uživatelské rozhraní systémů řízení výuky Návrh a ověření funkčních kriterií jako podklad pro dílčí evaluaci
Ovesleová, Hana ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Šušol, Jaroslav (oponent)
Hlavním tématem této práce je problematika evaluace uživatelských rozhraní systémů řízení výuky (angl. LMS - Learning Management Systems). Stejně jako při návrhu uživatelských rozhraní v rámci celého oboru HCI (angl. Human Computer Interaction) stojí v popředí uživatel a způsob jeho interakce se systémem, tak i pro evaluaci rozhraní byl zvolen pohled uživatelský (angl. UX - user experience). Cílem práce bylo navrhnout oblasti funkčních kriterií, které odráží požadavky uživatele na systém a které mohou sloužit jako základ pro dílčí evaluaci LMS. V rámci interdisciplinarity HCI jsme se zaměřili na technicko- psychologický pohled (počítač-člověk), doplněný o oblast, která odráží samotný účel LMS - pedagogický proces. Domníváme se totiž, že při evaluaci LMS je důležité kombinovat obecná funkční kriteria, vztahující se na jakýkoli systém, s kriterii na výukový obsah, na formy jeho distribuce a na metody práce s ním. Na základě stanovených oblastí pak za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod zkoumání byly evaluovány kurzy v LMS Unifor v období 2012-2014 a kurzy v LMS Moodle v období 2015-2017. Výstupem výzkumu je pak sada funkčních kriterií, které považujeme za elementární a která doporučujeme při volbě LMS zohledňovat.
Zavádění strojového překladu v prostředí MSP
Hermanová, Barbora ; Svoboda, Tomáš (vedoucí práce) ; Špirk, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem zavádění strojového překladu v prostředí MSP se zaměřením na právní překlad. Teoretická část práce shrnuje stávající literaturu týkající se tohoto tématu, zejména s ohledem na specifika strojového překladu mezi češtinou a angličtinou, post-editaci strojového překladu včetně dovedností a schopností vyžadovaných od post-editorů, doporučení a zkušeností v souvislosti se zaváděním strojového překladu, hodnocení strojového překladu, produktivitu post-editace a také postoje překladatelů vůči strojovému překladu. Empirická část čerpá z případové studie zavádění strojového překladu ve společnosti zaměřující se na poskytování jazykových služeb. Případová studie je soustředí zejména na proces výběru vhodného nástroje strojového překladu a jeho začlenění do pracovních postupů. Dále je prováděn experiment, jehož cílem je zjištění produktivity post-editace a překladu s ohledem na čas strávený vypracováním cílového textu příslušným způsobem. Dalším z cílů experimentu je podrobit analýze a srovnání některé aspekty cílových textů vypracovaných jednotlivými překladateli a post-editory. K analýze je využit model analýzy chyb lidským hodnotitelem. Následně jsou za pomoci dotazníku zjišťovány a analyzovány postoje překladatelů ke strojovému překladu a jejich zkušenosti s ním....
Role animace v uživatelském rozhraní mobilních zařízení
Čanda, František ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Minařík, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití animací v uživatelských rozhraních mobilních zařízení. Práce je rozdělena do pěti částí. První část se věnuje teoretickým základům navrhování uživatelských rozhraní mobilních zařízení, druhá část pojednává o definování animace, jejím použití v UI, funkcích a percepci. Třetí část shrnuje stávající výzkumy věnující se dané problematice a používaným metodám výzkumu. Čtvrtá část představuje výzkum v podobě srovnávací studie postavené na procesu uživatelského testování prototypů, jenž zkoumá jednotlivé druhy animací a jejich vliv na uživatele. Poslední, pátá část předkládá výsledky výzkumu a odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky vyjadřují, jaký vliv mají animace v UI a jaké jsou klady a limity použití animace.
Návrh a evaluace uživatelského rozhraní informačního systému pro správu jídelen
Štrbák, Tomáš ; Rudnitckaia, Julia (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je teoreticky popsat proces a metody návrhu uživatelských rozhraní a následně ukázat aplikaci popsaných metod při návrhu a evaluaci uživatelského rozhraní systému Spokojená Jídelna. Práce popisuje jeden z možných přístupů k problematice návrhu uživatelských rozhraní, není však jediný možný.
Posílení principů UX do existujících uživatelských rozhraní
Pilát, Peter ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje význam user experience, jaké jsou jeho hlavní aspekty, vybrané metody, jak může zasahovat do agilního procesu vývoje a na jaké úrovni může být v reálné firmě zastoupen. Taktéž se věnuje analýzou vybraných, již existujících uživatelských rozhraní pro ovládání síťového tisku a jejich koncových uživatelů. Na zmíněná rozhraní jsou pak opakovaně aplikovány vybrané metody prototypování a uživatelského testování. Vyhodnocení daných metod uzavírá práci spolu s doporučením zavedení procesů pro budoucí vývoj uživatelských rozhraní ve firmě Y Soft.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.